Test KXF450 2012

Η Kawasaki με το KXF450 του 2012 κέντρισε το ενδιαφέρον της  αγοράς με τις αλλαγές που έκανε στην μεγάλη motocross μοτοσυκλέτα της και προκάλεσε αίσθηση το γεγονός ότι αμέσως μόλις την οδήγησε ο Ryan Villopoto στα μέσα του αμερικανικού πρωταθλήματος Motocross, αγωνίστηκε με αυτήν στους επόμενους αγώνες.

Το τελευταίο μπορεί να μαρτυρά από μόνο του, το κατά πόσο το μοντέλο του 2012 είναι καλύτερο από αυτό του 2011. Θα μπορούσε όμως να είναι απλά(και είναι) η καλύτερη δυνατή προβολή για το νέο μοντέλο της Kawasaki. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το KXF450 για το 2012 δέχτηκε πολλές και διαφορετικές αλλαγές, περισσότερο στον τομέα γύρο από τον κινητήρα και ελάχιστα στον ίδιο τον κινητήρα. Στόχος της Kawasaki ήταν να διατηρήσει την απόδοση του πολύ καλού της κινητήρα  και να βελτιώσει, την θέση οδήγησης, την συνολική αίσθηση και συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Το πρώτο που άλλαξε ήταν το πλαίσιο, που για το 2012 είναι πιο λεπτό από τα προηγούμενα μοντέλα και συνέχισε με τα πλαστικά, την σέλλα, το φιλτροκούτι, το υποπλαίσιο και το ρεζερβουάρ. Οι αλλαγές αυτές άλλαξαν προς το καλύτερο τις διαστάσεις της μοτοσυκλέτας την αισθητική και την θέση οδήγησης που ήταν και το ζητούμενο. Αυτό ίσως να ήταν και η αιτία που ο Ryan Villopoto άλλαξε από το 2011 μοντέλο στο 2012 στα μέσα της χρονιάς κερδίζοντας τελικά τον πρώτο του τίτλο στην  μεγάλη κατηγορία. Οι αλλαγές όμως δεν περιορίστηκαν εκεί. Το KXF450 2012 παρέχει την επιλογή τεσσάρων διαφορετικών θέσεων τιμονιού, δύο στα καβαλέτα και δύο στην τιμονόπλακα, δύο διαφορετικές θέσεις στα μαρσπιέ και τρεις χαρτογραφήσεις στην ηλεκτρονική του κινητήρα. Επίσης υπάρχει και σύστημα εκκίνησης που ελαχιστοποιεί το σπινάρισμα του πίσω τροχού στην πρώτη και δεύτερη ταχύτητα του κιβωτίου.

Περνώντας λοιπόν στον κινητήρα, μετά το σύστημα εκκίνησης και τις τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις, το νέο πλαίσιο έδωσε την ευκαιρία να αλλάξει η γωνία του κινητήρα πηγαίνοντας τρεις μοίρες πιο μπροστά. Ο επιλογέας ταχυτήτων βελτιώθηκε για καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη ακρίβεια ενώ η καμπάνα απέκτησε σκληρότερα ελατήρια με καινούργιους δίσκους μεγαλύτερης αντοχής, βελτιώνοντας ένα ευπαθές σημείο των προηγούμενων KXF450. Νέα σχεδίαση απέκτησε και η εξάτμιση μικραίνοντας το τελικό σε μήκος αλλά μεγαλώνοντας σε πάχος διατηρώντας τα ντεσιμπέλ στα ίδια επίπεδα αν όχι πιο κάτω από τα προηγούμενα μοντέλα.

Αλλαγές δέχτηκε και η πίσω ανάρτηση μεγαλώνοντας το πιστόνι στα 50mm για να μπορεί να αντέξει το φορτίο που της επιφέρει  η νέα θέση οδήγησης της μοτοσικλέτας που φέρνει το βάρος της αισθητά προς τα πίσω.

Πονοκέφαλος ρυθμίσεων
Η πληθώρα ρυθμίσεων που παρέχει το KXF450 2012 μας ανάγκασε να περάσουμε αρκετή ώρα ψάχνοντας να βρούμε την επιθυμητή θέση οδήγησης. Η παραμικρή αλλαγή στην θέση του τιμονιού ή των μαρσπιέ επέβαλε νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις αφού το βάρος μας μετατοπιζόταν αισθητά στην μικροκαμωμένη μοτοσικλέτα. Αυτό ήταν μια χρονοβόρος διαδικασία αλλά στο τέλος βολεύτηκαν όλοι όσοι οδήγησαν την μοτοσυκλέτα για τις ανάγκες του τέστ χωρίς να υπάρχουν παράπονα προσαρμογής.

.

Στιβαρή και προβλέψιμη
Έχοντας ρυθμίσει αυτά που μπορούσαμε να ρυθμίσουμε και αποδεχτεί με ικανοποίηση τις νέες αλλαγές στην θέση οδήγησης, περάσαμε στην οδήγηση του KXF450 2012. Είναι προφανές από τα πρώτα μέτρα αλλά και από την πρώτη οπτική επαφή με την μοτοσικλέτα ότι πρόκειται για μια μαζεμένη και στιβαρή κατασκευή. Τίποτα σε αυτά τα πρώτα μέτρα δεν είναι ιδιαίτερα φιλικό πάνω στην μοτοσικλέτα, η σέλλα και οι αναρτήσεις είναι σκληρές, τα μαρσπιέ με αιχμηρές οπές και τα σκριπ στο τιμόνι άγριας υφής. Ανεβάζοντας όμως ρυθμό μέσα στην πίστα οι σκληρές αναρτήσεις δεν ενοχλούν και ο εύκολος χειρισμός του συμπλέκτη, των φρένων και του επιλογέα ταχυτήτων δείχνουν την φιλική πλευρά της μοτοσικλέτας. Η αίσθηση της μαζεμένης και στιβαρής κατασκευής σε ακολουθεί σε άλματα, σαμάρια και στροφές ενώ το βάρος της μοτοσυκλέτας θα γίνει αισθητό μόνο στις πολύ αργές στροφές. Η απόδοση του κινητήρα στην στάνταρτ χαρτογράφηση είναι προβλέψιμη αλλά όπως συμβαίνει με όλες τις μοτοσικλέτες με τροφοδοσία ψεκασμού, αρέσκετε να ανεβάζει γρήγορα στροφές και απαιτεί καλό έλεγχο του δεξιού καρπού στο άνοιγμα του γκαζιού. Εδώ το KXF450 2012 δίνει την επιλογή τριών διαφορετικών χαρτογραφήσεων αλλάζοντας απλά ένα ζεύκτη(φισέτα) στην δεξιά πλευρά στον λαιμό του πλαισίου. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα επέμβασης στην ηλεκτρονική αγοράζοντας το κατάλληλο λογισμικό και εξοπλισμό, όπως συνέβαινε στα προηγούμενα μοντέλα KXF450. Στον στάνταρτ ζεύκτη η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση και παρουσιάζει μια γραμμική αύξηση της δύναμης στο βάθος των στροφών. Ο ζεύκτης για σκληρό τερρέν όπως το δίνει ο κατασκευαστής, έχει λιγότερη αμεσότητα στο άνοιγμα του γκαζιού και ελαχιστοποιεί το σπινάρισμα του πίσω τροχού. Στον ζεύκτη για μαλακό τερρέν πάντα όπως το χαρακτηρίζει ο κατασκευαστής, υπάρχουν πολλές ομοιότητες με τον στάνταρτ ζεύκτη αλλά υπάρχει η εντύπωση ότι έχει μεγαλύτερη απόκριση στο απότομο άνοιγμα του γκαζίου.


Επιλέγοντας τον σωστό ζεύκτη για το τερρέν που οδηγήσαμε το KXF450 2012, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα με την πρόσφυση της μοτοσικλέτας στο άνοιγμα του γκαζιού. Όλα ήταν προβλέψιμα τόσο με τον κινητήρα όσο και με την γενικότερη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, σε ότι μπορεί να συναντήσει κανείς σε μια πίστα motocross. Σε κλειστές ή ανοιχτές στροφές το KXF450 2012 κρατούσε σε σταθερή τροχιά τον μπροστινό τροχό του και σε κάθε άλμα ή ανωμαλία(σαμάρια, λούκια) διατηρούσε ικανοποιητικά την πορεία του. Υπεύθυνες για αυτό είναι και οι πολύ καλές αναρτήσεις της Kayaba που σε συνεργασία με το πλαίσιο αποπνέουν μια σιγουριά στον γενικότερο χειρισμό του KXF450. Το μόνο που προβληματίζει στην πρώτη επαφή με την μοτοσικλέτα είναι η λειτουργία του μπροστινού φρένου που όπως και στον μικρότερο KXF250 2012 που οδηγήσαμε πρόσφατα, θέλει συνήθεια γιατί έχει ασαφής αίσθηση κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Η κατάργηση της πλευστού τύπου δισκόπλακας δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αντίθετα το πίσω φρένο είναι αρκετά προβλέψιμο και έχει εξαιρετική προοδευτικότητα, βοηθώντας στο πλασάρισμα της μοτοσικλέτας στην είσοδο της στροφής.


Το KXF450 2012 είναι εξοπλισμένο και με ένα σύστημα εκκίνησης όπου με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι, η ηλεκτρονική διαχείριση της μοτοσικλέτας καθυστερεί το αβάνς και ρυθμίζει την τροφοδοσία του καυσίμου στις ταχύτητες πρώτης και δευτέρας του κιβωτίου, ώστε η απόδοση του κινητήρα στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού να περιορίσει το σπινάρισμα του πίσω τροχού ή να αποτρέπει την σούζα. Με την επιλογή της τρίτης ταχύτητας στο κιβώτιο το σύστημα απενεργοποιείται επαναφέροντας στην κανονική της λειτουργία την μοτοσικλέτα. Δοκιμάσαμε το σύστημα εκκίνησης σε έδαφος με καλή και μέτρια πρόσφυση διαπιστώνοντας την αποτελεσματικότητα την οποία προσφέρει και στις δύο περιπτώσεις. Η μοτοσικλέτα έχει την τάση να φύγει μπροστά χωρίς πολλά σπιναρίσματα ή σούζες.

Νέα εποχή
Με την παραγωγή του νέου KXF450 2012, οι μοτοσυκλέτες motocross μπήκαν για τα καλά σε μια νέα εποχή, στην εποχή των πολλών ρυθμίσεων. Στην εποχή που δεν χρειάζεται να προσαρμοστείς ιδιαίτερα στην θέση οδήγησης ή στην λειτουργία του κινητήρα παραγωγής των motocross μοτοσυκλετών, γιατί πολύ απλά μπορείς να τα ρυθμίσεις ανάλογα με τις επιθυμίες σου, εύκολα και γρήγορα. Η Kawasaki έδωσε απλόχερα στον νέο KXF450 και στους αγοραστές του την πλήρη δυνατότητα ρυθμίσεων σε μια μοτοσικλέτα αναβαθμισμένη σε πλαίσιο και πλαστικά με εξαιρετικό κινητήρα, αναρτήσεις και πίσω φρένο.

Το νέο χαμηλό ρεζερβουάρ βοήθησε στην επίπεδη θέση οδήγησης.

Μεγάλο άνοιγμα εισαγωγής αέρα στο φιλτροκούτι.

Η καινούργια εξάτμιση βγάζει όμορφο ήχο.

Η νέα εμπρός δισκόπλακα δεν είναι πλευστού τύπου.

Ο ζεύκτης(φισέτα) αλλαγής χαρτογράφισης.

Νέα και τα αυτοκόλλητα μεγαλύτερης αντοχής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: KXF450
Τύπος Κινητήρα: 449cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος
Διάμετρος και διαδρομή: 96mm x 62.1 mm
Συμπίεση: 12.5:1
Βαλβίδες: Τέσσερις τύπου DOHC
Επαγωγή: FI  σώμα ψεκασμού.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα; 13T/50T
Εμπρός Ανάρτηση: 48mm ανεστραμμένο Κayaba τηλεσκοπικό με ρυθμίσεις επαναφοράς και συμπίεσης; 314mm διαδρομή.
Πίσω Ανάρτηση: UNI TRACK Kayaba με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις επαναφοράς,  αργής συμπίεσης και γρήγορης συμπίεσης 315mm διαδρομή
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 240mm δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 240mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 110/90-19
Μεταξόνιο: 1.480mm
Γωνία Κάστερ: 26,9o
Trail: 113mm
Ύψος σέλας: 1.275mm
Απόσταση από το έδαφος: 330mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 6,2 λίτρα
Βάρος: 113 κιλά

Eυχαριστούμε τον Νίκο Καμπούρη για την πολύπλευρη βοήθεια του στο τέστ.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...