Test Service Honda CR500 AF 2012

Για κάθε νέα γενιά μοτοσυκλέτων, υπάρχει πάντα η νοσταλγία της προηγούμενης. Οι μοτοσυκλέτες motocross πέρασαν από την γενιά των τετράχρονων κινητήρων στους δίχρονους μέχρι την σημερινή εποχή, που διανύουμε ακριβώς το αντίστροφο. Πάντα όμως, όποια καινούργια δημιουργία δεν ακολουθούσε τους ρυθμούς της μόδας ήταν εξωτική, όπως το  Service Honda CR500 AF 2012 που βρέθηκε στα χέρια μας για μια δοκιμή.

Την εποχή που οι δίχρονοι motocross κινητήρες μεσουρανούσαν υπήρχαν εταιρίες κυρίως μικρές, που επέμεναν να φτιάχνουν μοτοσυκλέτες με τετράχρονους κινητήρες  σπάζοντας τον μονότονο ήχο δαιμονισμένων εντόμων, που κυριαρχούσε στους αγώνες. Είτε οι τετράχρονες μοτοσυκλέτες κέρδιζαν είτε όχι, πάντα αποσπούσαν τα βλέμματα και σίγουρα όλοι περνούσαν από τα paddocks για να τους ρίξουν μια πιο ιδιαίτερη ματιά. Την σημερινή εποχή οι ρόλοι αντιστράφηκαν, τα τετράχρονα πλέον κυριαρχούν και τα δίχρονα συναντώνται μόνο σε μικρές ηλικίες και κατηγορίες από 50 έως 125 κυβικά εκατοστά. Για τα μεγάλα δίχρονα ούτε λόγος φυσικά στο motocross, αφού μόνο στο enduro φαίνεται να τα προτιμούν στους κυβισμούς των 250 και 300cc ενώ τα πάλαι ποτέ 500άρια θυμίζουν κάτι σαν την εποχή των δεινοσαύρων.

CR500AF 2012

Κόντρα στα σημεία των καιρών η Service Honda μια αμερικανική εταιρία που δραστηριοποιείται στον χώρο του motocross αποφάσισε εδώ και μερικά χρόνια να ικανοποιήσει την νοσταλγία  του αγοραστικού κοινού, προσαρμόζοντας δίχρονους κινητήρες CR και KX των 500cc πάνω σε μοτοσυκλέτες CRF και KXF, συνδυάζοντας την σύγχρονη εμφάνιση και την τεχνολογία πλαισίου και περιφερειακών με την διαχρονική δίχρονη δύναμη.

Για το 2012 η Service Honda αναβάθμισε το CR500 AF, προσαρμόζοντας πλαίσιο από την νεότερη γενιά CRF250(2010 και μετά).Χρησιμοποιώντας ολόκληρη μοτοσυκλέτα από CRF250 2012 για τον σύγχρονο σχεδιασμό της, το χαμηλό της βάρος και την τεχνολογία της στο πλαίσιο αλουμινίου, η Service Honda ανέλαβε την συναρμολόγηση του κινητήρα CR500 και τον προσάρμοσε στο πλαίσιο της μικρής τετράχρονης μοτοσυκλέτας, πετυχαίνοντας μικρές διαστάσεις και βάρος για το θηριώδες CR500 AF 2012. Αυτό βέβαια είχε σαν αντίκτυπο να υπάρξουν πολλά κόψε-ράψε στο πλαίσιο και νέες κατασκευές όπως η μπότα που ενώνει τα φιλτροκούτι με το καρμπιρατέρ.Θέλοντας να το κάνει ακόμα πιο κομψό, η Service Honda  προσέθεσε ελκυστικές σε όψη και ήχο  after market εξατμίσεις δίνοντας μάλιστα την επιλογή στον υποψήφιο αγοραστή ανάμεσα στην Pro Circuit 296-304 ή την FMF Q-series.

H Service Honda δίνει την επιλογή ανάμεσα σε FMF και Pro Circuit εξατμίσεων κατόπιν παραγγελίας.

Αθάνατος δίχρονος κινητήρας 500cc.

Καλή δουλεία από την Service Honda με προσοχή στην λεπτομέρεια.

Οι αναρτήσεις TTX της Ohlins δεν συμπεριλαμβάνονται στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας. Εμείς την οδηγήσαμε με τις στάνταρτ αναρτήσεις.

Μια από αυτές τις μοτοσικλέτες πέρασε από τα χέρια μας χάρη στην πρωτοβουλία του Δημήτρη Μητρόπουλου όταν βρεθήκαμε στην πίστα του MX Park Μεσσηνίας στην Καλαμάτα και στο Άργος Motocross Park για τις ανάγκες του test. Για καλή μας τύχη στην δοκιμή της μοτοσυκλέτας μας βοήθησε και ο Έλληνας πολυπρωταθλητής Παναγιώτης Κουζής μια και δεν θα μπορούσαμε να βρούμε ικανότερο να πλησιάσει τα όρια της CR500 AF 2012.

Αδάμαστο θηρίο ή αγαθός γίγαντας;
Τα νούμερα που καταμαρτυρούν τις δυνατότητες του δίχρονου κινητήρα 500 κυβικών με κοντά στα 60 άλογα ιπποδύναμης και στα 44 κιλά ροπής, μπορούν εύκολα να χαρακτηριστούν θηριώδεις, αν αναλογιστούμε ότι οι σύγχρονες τετράχρονες μοτοσυκλέτες παραγωγής 450ccδεν ξεπερνούν τα 55 άλογα ιπποδύναμης. Για να γίνουν οι αριθμοί ακόμα πιο απειλητικοί ή πιο δελεαστικοί, ανάλογα πως το βλέπει κανείς, το βάρος δεν ξεπερνά τα 97 κιλά χωρίς υγρά όταν τα αντίστοιχα 450cc τετράχρονα κυμαίνονται στα 110 κιλά στην καλύτερη περίπτωση. Οι επιδόσεις και οι αναλογία ίππων-κιλών προδιαθέτουν για άγριες καταστάσεις όμως η μοτοσυκλέτα έχει δύο διαφορετικά πρόσωπα.

Το CR500AF είναι ένα εύκολο παιχνίδι σε έδαφος και αέρα θέλει όμως σεβασμό και ικανότητα.

Στα χέρια του Παναγιώτη Κουζή που έχει κατακτήσει πολλά πρωταθλήματα με διαφορετικού κυβισμού και διάφορων εταιριών τετράχρονες ή δίχρονες μοτοσυκλέτες αλλά και με μηδαμινή εμπειρία από μεγάλα δίχρονα, το CR500 AF 2012 φάνταζε σαν αγαθός γίγαντας. Το μικρό βάρος  ο εύκολος συμπλέκτης και η τεράστια ροπή της μοτοσυκλέτας επέτρεπε την κίνηση σε ολόκληρη την πίστα με ελάχιστες αλλαγές στο σασμάν. Χρησιμοποιώντας την φόρα και όχι την δύναμη της μοτοσυκλέτας μπορείς να κινηθείς γρήγορα ελέγχοντας το ξέσπασμα του κινητήρα, έχοντας κατά νου να πηγαίνεις πάντα με μια ταχύτητα πάνω μέσα στην στροφή στον βαθμό που να χρειάζεται η επέμβαση του συμπλέκτη και να αλλάζεις γρήγορα ταχύτητες στις ευθείες εκμεταλλευόμενος περισσότερο την ροπή του κινητήρα, παρά το ξέσπασμα.

Πάνω στο CR500AF μια λεπτή γραμμή χωρίζει την σύνεση από την υπερβολή.

Στην αντίθετη περίπτωση που κάποιος επιλέξει να οδηγήσει πιο επιθετικά δουλεύοντας τον κινητήρα στο ξέσπασμα του, εκεί δηλαδή που αποδίδει τα περισσότερα άλογα, χρησιμοποιώντας συνέχεια το κιβώτιο των ταχυτήτων και προσπαθώντας σε κάθε στροφή να ανοίξει δικά του λούκια και να σπάσει τα μπερμ, θα γνωρίσει το άλλο πρόσωπο της μοτοσυκλέτας, του νευρικού και αδάμαστου θηρίου που είναι έτοιμο μέσα σε λίγους γύρους να καταπιεί ολόκληρη την ενέργεια του αναβάτη.

Όποιο όμως πρόσωπο και να επιλέξει ο αναβάτης, θα αναγνωρίσει από τα πρώτα κιόλας μέτρα το όφελος και τα πλεονεκτήματα ενός δίχρονου, με το χαμηλό βάρος, τον εύκολο χειρισμό και αέρινη αίσθηση σε στροφές και άλματα που είτε έτσι είτε αλλιώς βοηθούν στον ευκολότερο χειρισμό της μοτοσυκλέτας.

Το CR500AF της Service Honda αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια εξωτική μοτοσικλέτα σε όλες της τις πτυχές, από την κατασκευή και τον χειρισμό μέχρι την τιμή που αγγίζει τα 13500 ευρώ. Είναι μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα και απευθύνεται σε εκείνους που ξέρουν τι θέλουν και πως το θέλουν ενώ παράλληλα διαθέτουν και το ανάλογο ποσό για να απολαμβάνουν κάτι τόσο διαφορετικό από αυτό που κυκλοφορεί στην αγορά.

Το σχόλιο του Παναγιώτη Κουζή: “Είναι η πρώτη φορά που οδηγώ μια δίχρονη μοτοσυκλέτα 500cc και μπορώ να πω ότι είμαι εντυπωσιασμένος, ειδικά όταν την οδήγησα στην πίστα του Άργους που είναι πιο ανοιχτή  πίστα από της Καλαμάτας. Πραγματικά μπορείς να την οδηγήσεις σε ολόκληρη την πίστα έχοντας συνέχεια τρίτη στο σασμάν, βοηθώντας λίγο με τον συμπλέκτη στα σφιχτά κομμάτια. Αυτό την κάνει να είναι αρκετά πιο ξεκούραστη από τις τετράχρονες και επίσης το χαμηλό βάρος την κάνει πιο εύκολη, πιο παιχνίδι σε έδαφος και αέρα. Στην λίγο πιο σφιχτή πίστα της Καλαμάτας με κούρασε περισσότερο, ήθελε πολλές και συχνές αλλαγές στις τρεις πρώτες ταχύτητες του κιβωτίου και έβγαιναν δυσκολότερα οι χρόνοι που γύριζα με το τετράχρονο.Γενικά όμως μου άρεσε και τολμώ να πω ότι είναι μια από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες που έχω οδηγήσει”.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 
Μοντέλο: CR500AF
Τύπος Κινητήρα: 500cc δίχρονος, υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος
Διάμετρος και διαδρομή: 89mm x 79 mm
Συμπίεση: 6.8:1
Τροφοδοσία:  Καρμπιρατέρ 39mm επίπεδου slide
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα; 14T/48T
Εμπρός Ανάρτηση: 48mm ανεστραμμένο Showa.
Πίσω Ανάρτηση: PRO-LINK Showa
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 240mm δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 240mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 110/90-19
Μεταξόνιο: 1.488mm
Γωνία Κάστερ: 27,2ο
Trail: 117mm
Ύψος σέλας: 955mm
Απόσταση από το έδαφος: 325mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 5.6 λίτρα
Βάρος: 97 κιλά κενή

Ευχαριστούμε τον Βασίλη Τσακάκο για την ευγενική παραχώρηση της προσωπικής του CR500AF 2012, για τις ανάγκες του test.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...