Τest CRF 250L

2013 crf250 sideTo CRF της πόλης…
Προσαρμοσμένη απόλυτα στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού η Honda δημιούργησε μια νεανική μοτοσυκλέτα, επιστρέφοντας στην ξεχασμένη κατηγορία που παλιά την αποκαλούσαμε ψευδοεντούρο. Ο καλύτερος τρόπος για να προωθηθεί μια μοτοσυκλέτα με χωμάτινο προσανατολισμό δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από το να έχει καταβολές από την αγωνιστική σειρά της εταιρίας τα CRF.

.

Με δεδομένη την επιστροφή του αγοραστικού κοινού σε μοτοσυκλέτες μικρότερου κυβισμού η κατηγορία των ψευδοεντούρο έχει  αναβιώσει τα τελευταία χρόνια, επιστρέφοντας δυναμικά στα αγαπημένα και λειτουργικά κυβικά των 250cc. Με τις πωλήσεις των μοτοσυκλετών scouter να ανεβαίνουν διαρκώς σε νούμερα, μπορούμε να πούμε ότι ήταν αναμενόμενο πότε το κοινό θα αναζητούσε εναλλακτικές επιλογές.

IMG_8727

Έτσι τα μικρά εντουράκια καθημερινής χρήσης μπήκαν ξανά στην παραγωγή ξεκινώντας δειλά δειλά από ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρίες. Η Honda παρουσίασε μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα αντιγράφοντας το design από την καινούργια σχεδίαση του CRF450R 2013, του έδωσε το όνομα της αγωνιστικής σειράς της CRF, τοποθέτησε τον δοκιμασμένο κινητήρα από το CBR250 και δημιούργησε το CRF 250L.

Η κίνηση να μοιραστεί το CRF 250L τις αγωνιστικές γραμμές της χωμάτινης ναυαρχίδας της Honda ήταν αρκετά έξυπνη αφού το κάνουν αρκετά εντυπωσιακό, αποσπώντας τα βλέμματα σε κάθε περασμα του σε χώμα και άσφαλτο. Το μπροστινό φτερό τα πλαϊνά πλαστικά και τα κοψίματα στο σχεδιασμό του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας, δίνουν την εντύπωση ότι είναι ακριβώς τα ίδια με του CRF450 που σε συνδυασμό με τα πανομοιότυπα αυτοκόλλητα και τον χρωματισμό του CRF 250L, αποκαλύπτουν την διάθεση της εταιρίας να  δημιουργηθεί μια replica.

IMG_8658

Άνετα τα χειριστήρια.

IMG_8677

Όμορφα και δυνατά τα φώτα.

IMG_8603

Παρά το χαμηλό κόστος της μοτοσυκλέτας το ψαλίδι είναι από αλουμίνιο.

IMG_8612

Ελαστικός και εύστροφος ο κινητήρας, δανεισμένος από το CBR250 με δύο χιλιοστά μικρότερο ψεκασμό(από 38mm σε 36mm).

IMG_8657

Το πολυόργανο εκτός από κοντέρ συγκεντρώνει ενημερωτικές λυχνίες για την λειτουργία του κινητήρα.

IMG_8607

Τα μασπιέ του οδηγού είναι εμφανές ότι προσανατολίζονται στον χωμάτινο χαρακτήρα.

 IMG_8686

IMG_8685

Χρήσιμος ο μικρός αποθηκευτικός χώρος στο πλάι της μοτοσυκλέτας.

Κινούμενοι στον δρόμο
Βέβαια η μοτοσυκλέτα είναι πρωτίστως σχεδιασμένη για να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης και για αυτόν τον σκοπό είναι εφοδιασμένη με όλα όσα θα πρέπει να έχει μια μοτοσυκλέτα που κινείτε στον δρόμο. Ξεκινώντας από τα φώτα της μοτοσυκλέτας θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στην Honda που κατάφερε να τοποθετήσει μεγάλα σώματα χωρίς να θυσιάζει το όμορφο σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας. Το “state of the art” μπροστινό φανάρι πλαισιώνεται από όμορφα και ευδιάκριτα σώματα των φλας ενώ το πίσω φανάρι είναι απόλυτα προσαρμοσμένο με την ροή του σχεδιασμού του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας. Το CRF 250L διαθέτει ψηφιακό πολυόργανο στην θέση του κοντέρ που εκτός από τις χιλιομετρικές ενδείξεις συγκεντρώνει τον δείκτη της βενζίνης και τις ενημερωτικές λυχνίες για την λειτουργία του κινητήρα. Πίσω αριστερά υπάρχει ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος για τα εργαλεία ενώ πολύ όμορφα τοποθετημένα είναι και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη. Εξίσου όμορφη σχεδίαση έχουν και οι καθρέπτες που περνούν απαρατήρητοι στην γενική εικόνα της μοτοσυκλέτας πάρα τις μεγάλες διαστάσεις τους.

IMG_8860

Στην κύλιση του μέσα στην πόλη το CRF 250L είναι μαζεμένο και ελαφρώς χαμηλό με τα χειριστήρια και την θέση οδήγησης να βρίσκονται σε μια άνετη θέση. Το μόνο που μας δυσκόλεψε ήταν η κόρνα που κατά την γνώμη μας θα πρέπει να ανταλλάξει θέση με τον διακόπτη των φλας. Κατά τα άλλα δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου να βολευτούμε πάνω στην μοτοσυκλέτα κατά την οδήγηση μας μέσα στην πόλη. Το CRF 250L έκανε ακόμα πιο εύκολη την μετακίνηση μας με τον ευέλικτο χαρακτήρα του και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, τις σφιχτές και λειτουργικές αναρτήσεις του, τον εύστροφο κινητήρα του και τα  καλορυθμισμένα φρένα του.

Στον τομέα των αναρτήσεων η Honda προχώρησε στην τοποθέτηση καλαμιών ξεχωριστής λειτουργίας με το ένα καλάμι να αναλαμβάνει την απόσβεση και το άλλο να φιλοξενεί το ένα και μοναδικό ελατήριο, με σκοπό να μειώσει βάρος της μοτοσυκλέτας. Το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό αφού οι αναρτήσεις εμπρός και πίσω συνεργάζονται, δίνουν μια σφιχτή αίσθηση, απορροφώντας τις μικρές και μεγάλες λακκούβες της πόλης με ευκολία χωρίς να κουράζουν.

IMG_8817

Από την μεριά του ο κινητήρας που είναι δανεισμένος από το CBR250, βγάζει την δύναμη του σταδιακά και απόλυτα ελεγχόμενα παραμένοντας γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών. Η τεχνολογία της τροφοδοσίας ψεκασμού έχει συμβάλει σημαντικά στην απόκριση του κινητήρα αλλά και οι πολλές καινοτομίες που έφερε με αυτόν τον κινητήρα η Honda στην κατηγορία, Ενδεικτικά αναφέρουμε την off set τοποθέτηση του εμβόλου στον στρόφαλο, την σχεδίαση σε εκκεντροφόρους και ρουλεμάν στροφάλου για μείωση των τριβών, την ευθυγραμμισμένη  ροή στην εισαγωγή καυσίμου.

Κινούμενοι στο χώμα
Τον χωμάτινο χαρακτήρα που προβάλει τόσο ξεχωριστά το CRF250L με την εμφάνιση του, θα καταφέρει ο ιδιοκτήτης του να απολαύσει προσαρμόζοντας τις απαιτήσεις του με αυτό που πραγματικά είναι σχεδιασμένη να κάνει η μοτοσυκλέτα. Ο καλός του εξοπλισμός για την καθημερινή χρήση και το χαμηλό κέντρο βάρους του αποκαλύπτουν ότι δεν είναι σχεδιασμένο για έντονη καταπόνηση στο χώμα. Στους χωματόδρομους όμως και τα ανοιχτά μονοπάτια το CRF 250L είναι πραγματικά απολαυστικό καταφέρνοντας με τον εύστροφο κινητήρα του και τις καλές σφιχτές αναρτήσεις του να κρατάει σταθερή πορεία χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

IMG_8975

Απολαυστικό είναι το CRF 250L και στις στροφές θυμίζοντας την καθαρόαιμη σειρά τον CRF με το εύκολο και προβλέψιμο στρίψιμο τους. κάτι που οφείλετε εκτός από το χαμηλό κέντρο βάρους στα προοδευτικά φρένα και στις πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις του. Πιέζοντας όμως τις καταστάσεις στο χώμα θα φανούν οι πρώτες αδυναμίες. Η ευκολία που βρίσκει κάτω στα εμπόδια παρά την μεγάλη ποδιά που διαθέτη δεν είναι  ευχάριστο γεγονός και σίγουρα περιοριστικός παράγοντας είναι η επαφή με τα κλαδιά των φλας και των καθρεπτών που απειλούνται με σημαντική φθορά σε κάθε πέρασμα. Στα πλαίσια όμως που μπορεί να κινηθεί το CRF στο χώμα είναι εξαιρετικό και αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση για κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τα πρώτα βήματα του εκτός δρόμου αφού θα μπορεί να συνδυάσει μια μοτοσυκλέτα  καθημερινής χρήσης, που ταυτόχρονα θα μπορεί να του προσφέρει τις πρώτες χωμάτινες εμπειρίες.

Το CRF της πόλης
Αν θέλατε ένα CRF450R 2013 για την καθημερινή σας μετακίνηση στην πόλη πως θα το φτιάχνατε; Καταρχήν θα το κάνετε να δείχνει όσο το δυνατόν περισσότερο με το CRF450R 2013. Με την τιμή της βενζίνης στα ύψη θα το κάνετε οικονομικό καταφεύγοντας σε μικρότερο κυβισμό και επιδόσεις ενώ θα το εξοπλίζατε με όλα όσα θα έπρεπε για να βγάλει άδεια για τον δρόμο. Επειδή είναι CRF θα θέλατε να μπορεί να κινείτε στο χώμα αλλά και να μπορεί να σας ταξιδέψει κοντά στην πόλη σας σε κάποια ταβέρνα πάνω στο βουνό το χειμώνα ή σε κάποια παραλία το καλοκαίρι.Το καλύτερο όμως από όλα είναι ότι δεν χρειάζεται να το φτιάξετε εσείς γιατί το έφτιαξε η Honda για εσάς και μάλιστα σας το προσφέρει στην προσιτή τιμή των 4.800 ευρώ! Ακόμα και όσοι δεν ενδιαφέρονται για τις αγωνιστικές καταβολές ή την ρέπλικα όψη του CRF250L, δεν μπορούν να αμφισβητήσουν τον κομψό σχεδιασμό και την λειτουργικότητα του, στους ρυθμούς μετακίνησης της πόλης.

IMG_8622

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

CRF250L
Κινητήρας
Τύπος Κινητήρα Υγρόψυκτος, 4-χρονος μονοκύλινδρος DOHC
Κυβισμός 250 cc
Αναλογία Συμπίεσης 10.7
Μέγιστη Απόδοση Ισχύος 23/8500 PS/rpm (95/1/EC)
Μέγιστη Ροπή 22.0/7000 Nm/min (95/1/EC)
32.1km/L* (WMTC mode、Class3-1) εσωτερική μέτρηση Honda
Κατανάλωση Καυσίμου  –
Χωρητικότητα Λαδιού 1.8 L
Ανάφλεξη Πλήρως ηλεκτρονική
Χρονισμός ανάφλεξης 10°  (ρελαντί)
Όριο στροφών 10500 (rpm)
Μίζα Αυτόματη
Τροφοδοσία  καυσίμου Σύστημα προγραμματισμένου ψεκασμού καυσίμου (PGM-FI)
Στροφές ρελαντί 1450±100 (rpm)
Διάμετρος & Διαδρομή 76.0×55.0 mm
Χωρητικότητα μπαταρίας 12V 6Ah (10HR)
Ισχύς ACG 0.34 kW/5,000 rpm
Τύπος μπουζί SIMR8A9 (NGK)
Διάμετρος πεταλούδας 36mm
Σύστημα Μετάδοσης
Συμπλέκτης Υγρός, πολύδισκος με σπειροειδή ελατήρια
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
Πρωτεύουσα μετάδοση 2,807
Σχέσεις μετάδοσης 2,857
Κιβώτιο / τύπος 6-ταχύτητες μόνιμης εμπλοκής, σύστημα επαναφοράς
Πλαίσιο
Τύπος Πλαισίου Περιμετρικό, ημίδιπλο
Γωνία κάστερ 27,6°
Ίχνος 113 mm
Ακτίνα στροφής 2,3 m
Διαστάσεις & Βάρος 
Βάρος γεμάτη 144 kg
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος/φορτίο 159 kg
Χωρητικότητα καυσίμου 7.7 L
Μήκος x Πλάτος x Ύψος 2.195×0.815×1.195 m
Μεταξόνιο 1.445 m
Ύψος σέλας 0.875 m
Απόσταση από το έδαφος 0.255 m
Τροχοί, Ανάρτηση & Φρένα
Φρένο Εμπρός Υδραυλικός δίσκος (δισκόφρενο 256-mm /2-πίστονη δαγκάνα)
Τροχός Εμπρός Ζάντα με ακτίνες (Διάσταση Ζάντας: 21 X 1.60)
Ελαστικό Εμπρός 3.00-21 51P
Φρένο Πίσω Υδραυλικός δίσκος (δισκόφρενο 220-mm /1-πίστονη δαγκάνα)
Τροχός Πίσω Ζάντα με ακτίνες (Διάσταση Ζάντας: 18 X 2.15)
Ελαστικό Πίσω 120/80-18 62P
Ανάρτηση Εμπρός Τηλεσκοπικό (Ανάποδο) πιρούνι διαμέτρου 43mm
Διαδρομή εμπρός τροχού 250 mm
Ανάρτηση Πίσω Ψαλίδι και μοχλικό ανάρτησης Pro-link, διάμετρος κυλίνδρου  40mm
Διαδρομή πίσω τροχού 240 mm

This slideshow requires JavaScript.

Ευχαριστούμε τον Νίκο Καμπούρη για την πολύτιμη βοήθεια του στο τέστ.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...