Test KXF450 2013

2013KXF4500020Μετά από μια σημαντική ανανέωση το 2012, η Kawasaki μαλάκωσε τις αιχμές και ενίσχυσε τα αδύνατα σημεία του ΚΧF450 το 2013, προσφέροντας μια βελτιωμένη έκδοση του μεγάλου motocross μοντέλου της. Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο είναι σημαντικές και σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητες.

Το 2012 η Kawasaki αναβάθμισε ουσιαστικά το KXF450 λαμβάνοντας υπόψιν τις πληροφορίες από την εμπλοκή της με το παγκόσμιο και αμερικανικό motocross  όπου συμμετέχει με αξιώσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να βελτιωθεί το μοντέλο σε συγκεκριμένα σημεία όπου το KXF450 υστερούσε στο παρελθόν καταφέρνοντας να πλησιάσει τον ανταγωνισμό. Το KXF450 έγινε πιο μαζεμένο σε διαστάσεις χάρη στο καινούργιο πλαίσιο και δέχτηκε νέα πλαστικά και εξάτμιση καθώς και τρεις επιλογές χαρτογράφησης της ηλεκτρονικής. Εκεί που ίσως η Kawasaki το παράκανε ήταν στο μοτέρ. Η παράδοση της εταιρίας να δείχνει την δύναμη της με εκρηκτικούς κινητήρες έφερε τα πρώτα προβλήματα για το επανάσχεδιασμένο KXF450. Ενώ ο κινητήρας ήταν ιδανικός για έμπειρους αγωνιζόμενους, στο κοινό των ερασιτεχνών ήταν περισσότερο γρήγορος από ότι επιθυμούσαν. Έτσι για το 2013 η Kawsaki ήξερε τι πρέπει να κάνει και το σημαντικό στην ιστορία είναι ότι το έκανε ικανοποιώντας τις ανάγκες τις πλειοψηφίας του αγοραστικού της κοινού.

2013KXF4500009

Ας περάσουμε όμως να δούμε η Kawasaki τι άλλαξε στο KXF450 για το 2013.  Στον τομέα του κινητήρα ο εκκεντροφόρος εισαγωγής άλλαξε ρύθμιση για καλύτερη απόκριση της δύναμης του κινητήρα στον πίσω τροχό, ενώ και η γκαζιέρα απέκτησε καινούργιες ντίζες και μοχλισμό δύο αξόνων(στο σώμα ψεκασμού) ώστε να ανοίγει πιο γρήγορα. Στον τομέα των αναρτήσεων το μπροστινό σύστημα της Kayaba PSF που λειτουργεί  χρησιμοποιώντας αέρα αντί για ελατήρια  μείωσε το βάρος της μοτοσυκλέτας προσφέροντας τεχνολογία και άνεση στο νέο μοντέλο, ενώ πλέον είναι δυνατή και η ρύθμιση της προφόρτησης της μπροστινής ανάρτησης αφαιρώντας ή προσθέτοντας απλά αέρα. Στον τομέα των φρένων το KXF450 2013 ενισχύθηκε με ισχυρότερη τρόμπα μπροστά και απέκτησε νέα σχεδίαση η πίσω δισκόπλακα. Στα περιφερειακά το φιλτροκούτι άλλαξε ως προς τα ανοίγματα του(έκλεισαν την μια από της δύο πλαϊνές τρύπες) και δέχτηκε ειδικό ηχομονωτικό υλικό για να μειωθεί ο σημαντικός θόρυβος που προερχόταν από τον κινητήρα. Επίσης το νέο μπροστινό φτερό και number plate έδωσαν μια πιο κομψή και λεπτή γραμμή στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας και πλέον χρησιμοποιείτε η ενισχυμένη γλίστρα της αλυσίδας από τα εναλλακτικά ανταλλακτικά της Kawasaki προσφέροντας μεγαλύτερη διάρκεια στον χρόνο στο ευπαθές σημείο των KXF.

2013KXF4500002

Οι αλλαγές στην πράξη
Στην πράξη το νέο KXF450 2013 έχει διαφορές από το προηγούμενο μοντέλο ή αν προτιμάτε είναι μια διαφορετική έκδοση του 2012. Η ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα και η εκπληκτική φιλική αίσθηση του μπροστινού συστήματος είναι άμεσα διακριτά  από την πρώτη επαφή με την μοτοσυκλέτα. Ειδικά η μπροστινή ανάρτηση ξενίζει με την υπερβολικά φιλική της συμπεριφορά στο σκληρό τερέν της πίστας των Κιούρκων που την δοκιμάσαμε. Τοποθετεί με ακρίβεια τον μπροστινό τροχό μέσα στην στροφή και μεταφέρει ελάχιστους κραδασμούς στα χέρια του αναβάτη σε κάθε είδους δυσκολίας, αίσθηση τελείως διαφορετική από κάθε τι που έχουμε οδηγήσει στο παρελθόν. Προσανατολισμένη προς τις μαλακές ρυθμίσεις η μπροστινή ανάρτηση του KXF450 2013  θέλει καλή ρύθμιση ώστε να συνεργάζεται με το, κάπως σκληρό πίσω αμορτισέρ, γιατί έχει την τάση να μουρώνει στα άλματα φέρνοντας τον πίσω τροχό πιο ψηλά από τον εμπρός τροχό, μια κατάσταση που είναι ενοχλητική ακόμα και για έμπειρους αναβάτες. Η φιλική λειτουργία της μπροστινής ανάρτησης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την λειτουργία του κινητήρα που δίνει υπερβολική σιγουριά και έλεγχο στο άνοιγμα του γκαζιού ακόμα και σε οριακές κλήσεις της μοτοσυκλέτας.

2013KXF4500019

Από το περσινό μοντέλο μας είχε εντυπωσιάσει η λειτουργία του κινητήρα που είχε την τάση να φεύγει μπροστά με το άνοιγμα του γκαζιού χωρίς να σηκώνει σούζες ή να δημιουργεί πλαγιολισθήσεις σαν να διαθέτει κάποιο σύστημα traction control. Η αίσθηση αυτή δεν έχει αλλάξει για το 2013 όμως το τράβηγμα του κινητήρα είναι πιο περιορισμένο και πιο ελεγχόμενο από το περσινό μοντέλο. Αυτό μεταφράζεται σε ακόμα πιο ελεγχόμενο και φυσικά πιο γρήγορο στρίψιμο μέσα στις στροφές αφού το PSF πιρούνι κρατάει σαν σε ράγες τον μπροστινό τροχό και ο προβλέψιμος κινητήρας μεταφέρει με ακρίβεια την δύναμη που επιθυμεί ο αναβάτης στον πίσω τροχό. Αν και το KXF450 είναι εδώ και αρκετά χρόνια μια από της βαρύτερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, έχει έναν μοναδικό τρόπο να κρύβει τα κιλά της. Στον τομέα της οδήγησης που το βάρος έκανε την εμφάνιση του ήταν στο οριακό φρενάρισμα της μοτοσυκλέτας. Παρότι διέθετε δυνατά φρένα στο παρελθόν δεν ήταν προβλέψιμα ειδικά το μπροστινό φρένο που είναι και το σημαντικότερο για να σταματήσει η μοτοσυκλέτα. Το 2013 το μπροστινό φρένο δέχτηκε νέα τρόμπα γεγονός που έκανε ακόμα πιο δυνατό   και μπορούμε να πούμε ότι βελτίωσε τον απρόβλεπτο χαρακτήρα του. Δεν είμαστε σίγουροι όμως αν για αυτό ευθύνεται η νέα τρόμπα ή η νέα μπροστινή ανάρτηση που έχει βελτιώσει γενικά την συμπεριφορά του μπροστινού συστήματος της μοτοσυκλέτας.

Αυτούσιο το ΚΧF450 2013
Παίρνοντας το βλέμμα μας μακρυά από τις αλλαγές-διαφορές από το περσινό μοντέλο και αξιολογώντας το νέο KXF450 2013 το πρώτο πράγμα που προκαλεί εντύπωση είναι η λειτουργία του κινητήρα. Απόλυτα ελεγχόμενος σε όλο το φάσμα των στροφών μπορεί να ανταποκριθεί θετικά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού βάζοντας με ένα μοναδικό τρόπο την δύναμη του μυώδες κινητήρα του, στο έδαφος. Ακόμα και εκεί που ανοίγεις απότομα το γκάζι για να βγάλεις ένα άλμα στο οποίο έχει έρθει με λίγη φόρα, ο κινητήρας θα ανταποκριθεί βάζοντας την δύναμη κάτω χωρίς υπερβολικά σπιναρίσματα παρέχοντας σου ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Οι νέες ρυθμίσεις του κινητήρα έχουν δώσει στο KXF450 μεγαλύτερη διάρκεια της δύναμης, επιτρέποντας σου να κρατήσεις την ταχύτητα που επιθυμείς περισσότερο, περιορίζοντας τις πολλές αλλαγές στο σασμάν. Βέβαια σε μια κλειστή σφιχτή πίστα ή σε μια πίστα που είναι φρεζαρισμένη βαθιά όσοι επιζητούν περισσότερη ακρίβεια θα προτιμήσουν την χαρτογράφηση για μαλακά εδάφη(SOFT) ή ένα μεγαλύτερο πίσω γρανάζι που κάνει τον κινητήρα πιο απότομο βοηθώντας τον να ξεκολλήσει πιο γρήγορα από τις κλειστές στροφές  ή το βαρύ τερέν. Δίνοντας ελάχιστες έως καθόλου μετατροπές στον κινητήρα ο ιδιοκτήτης του KXF450 2013 θα πρέπει να επικεντρωθεί στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και ιδιαίτερα στην προσαρμογή της μπροστινής ανάρτησης με το υπόλοιπο σύνολο.

2013KXF4500021

Το νέο PSF της Kayaba στις εργοστασιακές ρυθμίσεις είναι απόλυτα φιλικό και ξεκούραστο με τον τρόπο που διαβάζει της μικρές ανωμαλίες του εδάφους ειδικά στο έντονο φρενάρισμα που σου επιτρέπει να ακολουθήσεις χωρίς μεγάλη προσπάθεια την γραμμή που έχεις διαλέξει. Το βύθισμα του μέσα στην στροφή δημιουργεί ένα επιπλέον πλεονέκτημα μικραίνοντας την γεωμετρία της μοτοσυκλέτας κάνοντας την να στρίψει πιο εύκολα. Το ξεκούραστο όμως στρίψιμο έρχεται με ένα μικρό κόστος στα έντονα σαμάρια και στον χρόνο που περνάει η μοτοσυκλέτα στον αέρα στα άλματα. Γενικά το PSF έχει την τάση να βουτάει το μπροστινό του όταν χτυπάει κάποια σημαντική ανωμαλία μέσα στην πίστα, είτε αυτό είναι σαμάρι είτε είναι η απογείωση ενός άλματος. Στα δε σαμάρια αν και δεν σου κόβει τα χέρια ωστόσο συντονίζει δίνοντας σου την αίσθηση ότι το μπροστινό σύστημα εδράζεται σε ένα μπαλόνι, κάτι που σου δημιουργεί μια περίεργη αίσθηση. Από την άλλη στα άλματα θέλει προσοχή γιατί η ανάρτηση φέρνει στον αέρα το βάρος της μοτοσυκλέτας μπροστά, απαιτώντας ακρίβεια και καλό χειρισμό από τον αναβάτη. Όπως είπαμε και πιο πάνω με λίγο ψάξιμο στις αναρτήσεις ο κάθε αναβάτης θα βρει την ισορροπία που τον ικανοποιεί, πετυχαίνοντας καλύτερες ρυθμίσεις από αυτές του εργοστασίου. Για ακόμα μια χρονιά η Kawasaki προχώρησε σε αλλαγές στο μπροστινό φρένο του KXF450 προσπαθώντας να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το αδύνατο σημείο της πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η νέα τρόμπα έχει δυνατό δάγκωμα από την αρχή της λειτουργίας της και προσφέρει περισσότερο έλεγχο κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Η καλύτερη συμπεριφορά ανεβάζει την εμπιστοσύνη στο μπροστινό τροχό και περιορίζει την έντονη χρήση του πίσω φρένου που ήταν εκτεταμένη στα προηγούμενα μοντέλα. Το εξαιρετικό πίσω φρένο πλέον έχει λιγότερη δουλεία να επιτελέσει και αυτό συνεπάγεται λιγότερες φθορές στα τακάκια. Σημαντική δουλεία έχει γίνει και στο επίπεδο του θορύβου με το νέο KXF450 να έχει περιορίσει τον θόρυβο που ερχόταν από το μοτέρ μέσω του πολύ ανοιχτού φιλτροκουτιού. Το κλείσιμο της μιας πλαϊνής τρύπας και το ηχομονωτικό υλικό κατάφεραν να περιορίσουν σε μεγάλο βαθμό τους ενοχλητικούς και καμία φορά ανησυχητικούς χωρίς λόγο θορύβους  και πλέον ο ήχος της μοτοσυκλέτας προέρχεται κυρίως από την εξάτμιση.

2013KXF4500024

Η άλλη έκδοση
Το νέο KXF450 2013 είναι μια εξελιγμένη έκδοση του προηγούμενου μοντέλου, εξέλιξη ως προς την άνεση και την λειτουργικότητα της μοτοσυκλέτας που απευθύνεται στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό της μοτοσυκλέτας. Η νέα μαλακή μπροστινή ανάρτηση και το άκρως λειτουργικό μοτέρ είναι κάτι που ο μέσος αγοραστής θα λατρέψει από την πρώτη στιγμή. Ωστόσο οι υψηλού επιπέδου αγωνιζόμενοι θα εκτιμήσουν μόνο τις αλλαγές στα φρένα και γρήγορα θα νοσταλγήσουν τον περσινό κινητήρα ενώ θα αμφιταλαντεύτουν  στην χρήση και λειτουργία της μπροστινής ανάρτησης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: KXF450
Τύπος Κινητήρα: 449cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος
Διάμετρος και διαδρομή: 96mm x 62.1 mm
Συμπίεση: 12.5:1
Βαλβίδες: Τέσσερις τύπου DOHC
Σώμα ψεκασμού καυσίμου: DFI Keihin  σώμα ψεκασμού 43mm.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Εμπρός Ανάρτηση: 48mm ανεστραμμένο Κayaba PSF, 314mm διαδρομή με ρυθμίσεις επαναφοράς(2o), συμπίεσης(22) και προφόρτησης 315mm.
Πίσω Ανάρτηση: UNI TRACK Kayaba με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις επαναφοράς(33),  αργής συμπίεσης(22) και γρήγορης συμπίεσης(δύο στροφές) και 315mm διαδρομή
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 250mm δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 240mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 120/80-19
Μεταξόνιο: 1.480mm
Γωνία Κάστερ: 26,9o
Trail: 113mm
Ύψος σέλας: 995mm
Απόσταση από το έδαφος: 330mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 6,2 λίτρα
Βάρος: 112.7 κιλά

Ευχαριστούμε τον Νίκο Καμπούρη και τον Δημήτρη Πέππα για την πολύτιμη  βοήθεια τους.

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...