Test Yamaha WR450F 2013

IMG_4669Η Yamaha παρουσίασε το 2012 το νέο WR450F ξεφεύγοντας ελαφρώς από την καθιερωμένη(για τους ιάπωνες κατασκευαστές) τροποποίηση των motocross μοντέλων σε enduro. Ο συνδυασμός πλαισίου από ΥΖ250 ’10-’13 μαζί με τον γνωστό κινητήρα WR450F δημιούργησαν ένα ξεχωριστό σύνολο που συνέχισε την πορεία του χωρίς σημαντικές αλλαγές και το 2013.

Την καλοκαιρινή περίοδο συναντήσαμε τον οδηγό της Yamaha Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. Δημήτρη Βαγγελάκο στην Βαρυμπόμπη με το ολοκαίνουργιο WR450F του 2013 και δεν κρατηθήκαμε να του το ζητήσουμε για μια βόλτα. “Μπορείτε να το πάρετε και για test” μας απάντησε και από εκεί και μετά σύντομα ακολούθησε η φωτογράφιση, αλλά το test  έπρεπε να περιμένει λόγω υποχρεώσεων. Μπήκε ο χειμώνας, ήρθαν οι βροχές και το timing για το test του WR450F ήρθε σε απόλυτη σύγκληση με το mxin.gr να δοκιμάσει μια μοτοσυκλέτα enduro στις ιδανικές συνθήκες. Τώρα κάποιος θα πει τι θέλει το mxin.gr μια ιστοσελίδα αφοσιωμένη στο motocross με μια μοτοσυκλέτα enduro. Είναι γεγονός ότι τα δύο αθλήματα έχουν μεγάλο βαθμό συγγένειας και όπως το enduro θέλει πολύ προπόνηση motocross, πιστεύουμε ότι και στο motocross βοηθάει η ενασχόληση με το enduro. Όπως και να έχει εμείς δοκιμάσαμε το WR450F σε πίστα motocross, σε εμπόδια ειδικής enduro special test και στο φυσικό του περιβάλλον που δεν είναι άλλο από το βουνό.

IMG_4546

Το νέο πλαίσιο και τα καινούργια πλαστικά δίνουν οπτικά όγκο στο WR450F 2013 όμως στην πραγματικότητα έχει μαζευτεί σε διαστάσεις.

Πετυχημένη παντρειά
Η Yamaha με το νέο WR450F απάντησε στο ερώτημα πολλών αναβατών πως θα ήταν μια μοτοσυκλέτα των 250cc με κινητήρα από 450cc. Όσο κι αν ακούγετε παράξενο η Yamaha δοκίμασε να βάλει τον κινητήρα του προηγούμενου WR450F στον νεότερο σκελετό του YZ250F και το αποτέλεσμα ήταν τόσο ικανοποιητικό που το project μπήκε στην παραγωγή. Ο νέος σκελετός έλυσε τα προβλήματα του προηγούμενου μοντέλου προσφέροντας μικρότερες διαστάσεις στο πλάτος της μοτοσυκλέτας(κυρίως στα ψυγεία), μεγάλωσε η απόσταση από το έδαφος και το σύνολο με το περιμετρικό πλαίσιο έγινε πιο στιβαρό δίνοντας καλύτερο χειρισμό. Στην καλύτερη συμπεριφορά συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό και οι αναρτήσεις της Kayaba SSS που προήλθαν από τα motocross μοντέλα της εταιρίας με μαλακότερα όμως ελατήρια, αντικαθιστώντας τις προηγούμενες Kayaba AOSS. Νέα ψυγεία και πλαστικά δανεισμένα από την σχεδίαση του YZ250F αλλά και αναγκαίες αλλαγές στον κινητήρα για να προσαρμοστεί στο νέο πλαίσιο και στην τροφοδοσία ψεκασμού(νέο βολάν) ολοκλήρωσαν το νέο WR450F κατεβάζοντας μάλιστα το βάρος από τον προκάτοχο του, κάτι που ήταν και το ζητούμενο εξ αρχής. Όμως η Yamaha έπρεπε να προχωρήσει σε ακόμα μια αναβάθμιση που θα θυσίαζε όλες τις προσπάθειες για ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα.   Το αγοραστικό κοινό ήθελε τροφοδοσία ψεκασμού κάτι που σε όλες τις χωμάτινες μοτοσυκλέτες ανέβασε το βάρος και εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα δεν αποτελεί το WR450F. Το παρήγορο για την Yamaha είναι ότι το νέο WR450F κινείτε στα ίδια επίπεδα βάρους με το προηγούμενο μοντέλο περνώντας έτσι στην injection εποχή χωρίς σημαντικές “επιβαρύνσεις”.

IMG_4598

Σταθερή και ευέλικτη με γραμμική απόδοση κινητήρα, το WR450F καταφέρνει να προσφέρει τον απόλυτο έλεγχο.

Πόλη-βουνό-αγώνας…κανένα πρόβλημα για το WR450F
Με την πρώτη ματιά, στο WR450F 2013 είναι εμφανές ότι η Yamaha έδωσε βαρύτητα στην κίνηση της μοτοσυκλέτας στους δημόσιους δρόμους εφοδιάζοντας την με μεγάλα και δυνατά φώτα όπως και με το μαζεμένο αλλά ευκρινές πολυόργανο. Αν προσθέσουμε και την απολύτως αθόρυβη εξάτμιση μπορούμε με ευκολία να πούμε ότι αυτή η μοτοσυκλέτα κινείτε στην πόλη χωρίς να προβάλει τον αγωνιστικό της χαρακτήρα. Όμως αυτό μην αφήσετε να σας ξεγελάσει, το WR450F αποφεύγοντας τις υπερβολές είναι μια ουσιαστική, αγωνιστική μοτοσυκλέτα που είναι έτοιμη να αντεπεξέλθει σε κάθε δύσκολη κατάσταση που θα την βάλει ο ιδιοκτήτης της εκτός δρόμου. Είναι χαρισματική στο να περνάει κάθε εμπόδιο με ευκολία, από ανηφόρες με κάθε είδους τερέν, μέχρι κορμούς και ακανόνιστα βράχια. Στις enduro επιδόσεις της, βοηθούν η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι μαζεμένοι μαρσπιέδες που δύσκολα θα την κάνουν να σφηνώσει στα βαθιά λούκια και θα την βοηθήσουν να περάσει από κακοτράχαλα μέρη με βράχια και κορμούς. Υπάρχουν όμως ακόμα δύο ατού που όχι μόνο βοηθούν το WR450F, αλλά το κάνουν να είναι εξαιρετικό ακόμα και σε συνθήκες motocross. Πρώτον οι αναρτήσεις SSS, που είναι από τις κορυφαίες της Kayaba για τα μοντέλα παραγωγής και δεύτερον το εκπληκτικά γραμμικό μοτέρ με την απόλυτα ελεγχόμενη δύναμη κάτι που οφείλετε στον δοκιμασμένο κινητήρα με την προσθήκη της τροφοδοσίας ψεκασμού. Το πακέτο αναρτήσεων και απόδοσης κινητήρα δίνουν πολύ καλή πληροφόρηση στον οδηγό κάνοντας την οδήγηση ελεγχόμενη και αρκετά διασκεδαστική. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά WR450F το νέο μοντέλο είναι αισθητά πιο λεπτό, προσφέροντας καλύτερη θέση οδήγησης και κάνοντας την μοτοσυκλέτα πιο ευέλικτη στα πυκνά μονοπάτια. Σε αυτό βέβαια ευθύνεται το καινούργιο πλαίσιο που όχι μόνο έχει μαζέψει τον όγκο της αλλά της έχει προσφέρει γεωμετρία μοτοσυκλέτας 250cc, καταφέρνοντας να εκμεταλλευτεί την ευελιξία στις στροφές χωρίς όμως να θυσιάζει την σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Πως το καταφέρνει αυτό; Κατά την γνώμη μας οι αναρτήσεις συμβάλλουν γενικά, στην ισορροπημένη λειτουργία της μοτοσυκλέτας όμως και το υψηλό της βάρος την κάνουν ακόμα πιο στιβαρή στις υψηλές ταχύτητες. Η λέξη “στιβαρή” δεν χαρακτηρίζει το WR450F μόνο στις υψηλές ταχύτητες. Ο τρόπος που κινείτε γενικά, είτε μέσα στην στροφή, είτε πάνω από τα εμπόδια, ακόμα και μέσα σε λούκια ή σε γλιστερά τερέν δύσκολα θα κλονίσουν το μεγάλο enduro της Yamaha.

IMG_4680

Το WR450F είναι αρκετά διασκεδαστική μοτοσυκλέτα στο βουνό αρκεί να μην χρειαστεί να την σπρώξεις ή να την σηκώσεις.

Το νέο WR450F δεν είναι απλά μια enduro μοτοσυκλέτα. Η Yamaha προσπάθησε με αυτό το νέο μοντέλο να δώσει στους αγωνιζόμενους αναβάτες της και τις εργοστασιακές της ομάδες μια καθαρόαιμη, σύγχρονη αγωνιστική μοτοσυκλέτα enduro αποφεύγοντας τις παντρειές και τις ταυτίσεις του παρελθόντος με τα motocross μοντέλα της. Κατά την γνώμη μας το σχέδιο πέτυχε προσφέροντας μια μοτοσυκλέτα με κορυφαίες αναρτήσεις, σύστημα ψεκασμού,  ρυθμιζόμενη ηλεκτρονική χαρτογράφηση σε ένα μαζεμένο πακέτο πλαισίου. Όμως οι μετατροπές θα επεκταθούν από τις ομάδες και τους αγωνιζόμενους στην προσπάθεια να μειωθεί το βάρος της μοτοσυκλέτας αν και πιστεύομε ότι υπάρχει εύκολη και γρήγορη λύση αφαιρώντας  αρκετά πράγματα πάνω στην μοτοσυκλέτα που ο μέσος αγωνιζόμενος μπορεί να “ζήσει” και χωρίς αυτά σε έναν αγώνα. Άλλωστε δια στόματος και του Έλληνα οδηγού της Yamaha Δημήτρη Βαγγελάκου, το βάρος είναι το μόνο πράγμα που θα ήθελε να βελτιώσει στο WR450F κάτι που το διαπίστωσε στον φετινό αγώνα όπου συμμετείχε στις Σέρρες, για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα enduro. Αν περιοριστεί το βάρος της μοτοσυκλέτας εκτός από την συμπεριφορά, θα βελτιωθεί και το φρενάρισμα που ναι μεν είναι ικανοποιητικό και δεν προβληματίζει, σε ένα ελαφρύτερο σύνολο όμως, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα πιάνοντας τις επιδόσεις των motocross μοντέλων της εταιρίας, που χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα φρένων.

Μία, για όλους
Στο βουνό ή την πίστα, στα δύσκολα και στα εύκολα το νέο WR450F 2013 είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μεγάλο εύρος αναβατών και να είναι εξίσου αποτελεσματική όσο και διασκεδαστική. Οι σκληροπυρηνικοί αγωνιζόμενοι δύσκολα θα αποδεχτούν το βάρος της αναζητώντας τις απαραίτητες ελαφρύνσεις. Όλοι οι υπόλοιποι, θα λατρέψουν το στιβαρό και ευκολοδήγητο σύνολο που εύκολα θα τους πάει στην δουλειά τους τις καθημερινές, θα μοιραστεί μαζί τους τα σαββατοκύριακα στιγμές απόλαυσης  στο βουνό και είναι ικανό να τους οδηγήσει σε διακρίσεις στους αγώνες.

IMG_4563

Τεχνικά Χαρακτηριστικά WR450F 2013

Κινητήρας

Τύπος κινητήρα Υγρόψυκτος, τετράχρονος, 2EEK, πενταβάλβιδος
Κυβισμός 449κ.εκ.
Διαμέτρος x Διαδρομή 95,0 χλστ. x 63,4 χλστ.
Σχέση συμπίεσης 12.3 : 1
Σύστημα λίπανσης Ξηρό κάρτερ
Τροφοδοσία Ψεκασμός καυσίμου
Τύπος συμπλέκτη Υγρός, Πολύδισκος
Σύστημα ανάφλεξης CDI
Σύστημα εκκίνησης Μίζα και μανιβέλα
Σύστημα μετάδοσης Μόνιμης εμπλοκής, 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση Αλυσίδα

Πλαίσιο

Σκελετός Αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο
Σύστημα εμπρός ανάρτησης Upside-down telescopic fork
Διαδρομή εμπρός 300 χλστ.
Γωνία Κάστερ 27º
Ίχνος 115 χλστ.
Σύστημα πίσω ανάρτησης Ψαλίδι, (ανάρτηση με μοχλικό)
Διαδρομή πίσω 305 χλστ.
Εμπρός φρένο Υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 250 χλστ.
Πίσω φρένο Μονό δισκόφρενο, Ø 245 χλστ.
Εμπρός ελαστικό 80/100-21 51P
Πίσω ελαστικό 120/90-18 65P

Διαστάσεις

Συνολικό μήκος 2,315 χλστ.
Συνολικό πλάτος 825 χλστ.
Συνολικό ύψος 1,275 χλστ.
Ύψος σέλας 960 χλστ.
Μεταξόνιο 1,475 χλστ.
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 335 χλστ.
Βάρος (πλήρες υγρών) 129 κιλά
Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου 7.2 λίτρα
Χωρητικότητα Δοχείου Λαδιού 1.2 λίτρα

Ευχαριστούμε τον Δημήτρη Βαγγελάκο για την πολύτιμη βοήθεια του στο test.

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...