Test KTM Freeride 350 2013

_MG_5147_resizeΕπικεντρωμένη στον χωμάτινο προσανατολισμό της η ΚΤΜ παρουσίασε το 2012 μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα ελευθέρου χρόνου με την ονομασία Freeride. Στο Off Road Orange Days που βρεθήκαμε στην Θεσσαλονίκη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αυτήν την ξεχωριστή μοτοσυκλέτα, να εξερευνήσουμε τις ικανότητες της και να διαπιστώσουμε τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε. 

Μόλις στον δεύτερο χρόνο ύπαρξης του, το Freeride απολαμβάνει εξαιρετικό αριθμό πωλήσεων παγκοσμίως και για αυτόν τον λόγο η ΚΤΜ αποφάσισε το 2014 να βελτιώσει το υπάρχον τετράχρονο μοντέλο αλλά και να βγάλει στην παραγωγή ακόμα δύο εκδόσεις, μια δίχρονη και μια ηλεκτροκίνητη. Οι αλλαγές που δέχτηκε το 350 για το 2014 ήταν μια επιμέρους βελτίωση του προηγούμενου μοντέλου. Οι δαγκάνες των ακτινικών φρένων άλλαξαν αισθητικά, οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι πλέον πιο σκληρές και το πίσω αμορτισέρ διαθέτη ακόμα μια έξτρα βάση στο πλαίσιο για να μπορεί να χαμηλώνει. Ο κινητήρας έγινε πιο δυνατός περνώντας από τα 25 άλογα στα 27.5, οι τροχοί είναι της Giant με τα κέντρα και τις τιμονοπλακες να είναι επεξεργασμένες σε CNC.Νέο ελαφρύτερο ψηφιακό πολυόργανο και νέα εξάτμιση ενώ τέλος η τρόμπα του συμπλέκτη είναι καινούργια όπως και ο οδηγός της αλυσίδας, δύο αλλαγές που μοιράστηκαν σχεδόν όλα τα χωμάτινα μοντέλα της ΚΤΜ.

_4CM2008

Freeride 250R

Τι πρέπει να ξέρετε για το νέο δίχρονο Freeride 250R 2014
Το νέο Freeride 250 είναι μια μοτοσυκλέτα που στην ουσία είναι το Freeride 350 που έχει προσαρμοστεί ένας δίχρονος κινητήρας. Φυσικά έχουν γίνει οι απαραίτητες αλλαγές στο πλαίσιο το οποίο έχει συρρικνωθεί στο κάτω μέρος για να προσαρμοστεί ο μικρότερος σε διαστάσεις κινητήρας.  Το ρεζερβουάρ είναι μεγαλύτερο κερδίζοντας χώρο από το φίλτρο αέρος αλλά και από την τρόμπα βενζίνης του 350, ενώ η εξάτμιση έχει ειδική σχεδίαση για να βρίσκεται προστατευμένη από ανεπιθύμητα χτυπήματα. Ο κινητήρας είναι 250cc και έχει απόδοση 25 ίππων με 28Nm ροπής ενώ διαθέτει χαμηλή μίξη λαδιού/βενζίνης στα 1:80. Επίσης υπάρχουν δύο επιλογές απόδοσης του κινητήρα(καμπύλες ανάφλεξης) μια “Stantard” και μια πιο ομαλή “Traction”, για περισσότερη πρόσφυση και έλεγχο του πίσω τροχού.

freeride e

Freeride E

Τι πρέπει να ξέρετε για το νέο Freeride-E
H ηλεκτροκίνητη έκδοση του Freeride διαθέτη έναν ηλεκτρικό υδρόψυκτο κινητήρα(μόνιμου μαγνήτη)  απόδοσης 22 ίππων με 42Nm ροπής και μια μπαταρία που μπορεί να δώσει διάρκεια λειτουργίας τα 20-25 λεπτά ενώ η φόρτιση της κρατάει περίπου 90 λεπτά. Φυσικά δεν υπάρχουν εκπομπές ρύπων και ο θόρυβος είναι σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα από τους συμβατικούς κινητήρες. Το Freeride-E μοιράζεται λίγα πράγματα από τα υπόλοιπα Freeride και καταφέρνει να διατηρεί το βάρος του στα 97 κιλά. Επίσης το ηλεκτρικό Freeride προσανατολίζεται κυρίως για motocross χρήση σε πίστες ανοιχτές ή κλειστές  και για αυτό δεν διαθέτει φώτα και γενικότερα enduro εξοπλισμό.

2013 freride changes

Οι αλλαγές του Freeride 350 για το 2014.

Για δύσκολες καταστάσεις
Στο  Off Road Orange Day στην Θεσσαλονίκη όπου βρεθήκαμε μπορέσαμε να οδηγήσουμε το Freeride 350 του 2013 και να διαπιστώσουμε μερικές από τις ικανότητες του. Η νέα αυτή μοτοσυκλέτα πραγματικά είναι ξεχωριστή και το καταλαβαίνεις από την πρώτη επαφή μαζί της. Το ιδιαίτερα στενό σχήμα της και το ελαφρώς χαμηλό ύψος της την κάνουν πραγματικά να χάνετε κάτω από τα πόδια σου ενώ από τα πρώτα μέτρα είναι φανερό ότι ευνοεί την όρθια οδήγηση. Το τιμόνι διαθέτει μεγάλο “κόψιμο” χάρη στο μαζεμένο ψυγείο του κινητήρα και σε αποζημιώνει με την ικανότητα αλλαγής κατεύθυνσης, σε οποιαδήποτε στροφή και σε οποιοδήποτε τερέν.  Στην κίνηση του το Freeride 350 είναι ιδιαίτερα φιλικό, με τον ήπιο κινητήρα να δουλεύει “ηλεκτρικά” διατηρώντας την γραμμικότητα της απόδοσης του σε ολόκληρο το φάσμα των στροφών ενώ οι μαλακές αναρτήσεις του απορροφούν οποιαδήποτε ανωμαλία που θα βρεθεί στο πέρασμα του. Διατηρώντας χαμηλές ταχύτητες το Freeride 350 είναι το απόλυτο παιχνίδι αφού τα δυνατά φρένα του, κάνουν το endo εύκολη υπόθεση και οι μεγάλες σούζες δεν θα αργήσουν να έρθουν από την ελαφριά μοτοσυκλέτα και τον γραμμικό κινητήρα. Το σκαρφάλωμα  σε  ανηφόρες κάθε είδους με βράχια ρίζες ή κορμούς φέρνουν το Freeride στο στοιχείο του αφού πραγματικά αναρριχάται με εξαιρετική ευκολία. Τα προβλήματα θα αρχίσουν μόνο αν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ αρχίσουν να ανεβαίνουν.  Εκεί οι μαλακές αναρτήσεις θα αρχίσουν να τερματίζουν εύκολα στα εμπόδια που θα βρεθούν μπροστά του, καταπονώντας το υπόλοιπο σύνολο και δημιουργώντας ανεπιθύμητες καταστάσεις. Όσο όμως διατηρηθεί η συμφωνία και ο οδηγός του κρατάει μια ήπια ταχύτητα στοχεύοντας τα δύσκολα περάσματα, θα απολαύσει την μεταμόρφωση του Freeride 350  σε μια  ικανότατη trial μοτοσυκλέτα.

To Freeride 350 2013 είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα για μοτοαλπινισμό, ένας όρος που χρησιμοποιούταν κάποτε για τις πρώτες μορφές trial και συνεχίζει να ακολουθεί τους οπαδούς του δύσκολου enduro ή του εύκολου trial. Θα κινηθεί με ευκολία στην άσφαλτο σαν μοτοσυκλέτα πόλης και στο χώμα σαν μοτοσυκλέτα enduro όμως είναι εστιασμένο σε ακόμα πιο απαιτητικές καταστάσεις. Το Freeride 350 θα ξεδιπλώσει τις ικανότητες του βαθιά μέσα στο δάσος, ακολουθώντας και ανοίγοντας δύσκολα μονοπάτια, θα περάσει με ευκολία κορμούς και βράχια και θα ψάξει πολύ για να βρει ανηφόρα που θα το σταματήσει.  Οι αλλαγές του 2014 έχουν εστιάσει στα αδύναμα σημεία του 2013 και το νέο μοντέλο αναμένεται να είναι βελτιωμένο και με περισσότερες ικανότητες. Βέβαια από την νέα χρονιά θα έχει έναν εσωτερικό αντίπαλο το δίχρονο Freeride 250R.

2013 freeride graph

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...