Test – Husqvarna TC 125 2014

_KP_3794H Husqvarna είναι μια από τις εταιρίες που παρέμεινε πιστή στο κοινό των δίχρονων κινητήρων και μοιράζοντας την ίδια φιλοσοφία με την ΚΤΜ παρουσίασε τρία δίχρονα motocross μοντέλα για το 2014. Φυσικά από την γκάμα δεν θα μπορούσε να λείπει ένα 125 ακόμα κι αν η εταιρία έπρεπε να παρουσιάσει ένα μόνο δίχρονο.

.
Το νέο TC125 δεν είναι ένα ακόμα δίχρονο για την περιορισμένη σε μοντέλα κατηγορία των 125. Για την ακρίβεια είναι ένα λιγότερο δίχρονο 125 αφού η επανένωση των Husqvarna-Husaberg, δύο εταιριών που παρουσίαζαν δύο διαφορετικά μοντέλα στα μικρά δίχρονα, πλέον παρουσιάζουν από κοινού ένα μοντέλο κάτω από το όνομα της Husqvarna. Τώρα κάποιος θα μπορούσε να πει ότι η Husaberg δεν έβγαζε motocross μοτοσυκλέτες οπότε ουσιαστικά μιλάμε για την συνέχιση του TC125 από την Husqvarna. Έτσι η αλλιώς το TC125 2014 είναι μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα που μοιράζεται περισσότερα πράγματα από την Husaberg και την ΚΤΜ παρά από την Husqvarna. Αυτό ήταν το φυσικό επακόλουθο αφού η εξέλιξη και παραγωγή των μοτοσυκλετών Husqvarna έφυγε από το Varese της Ιταλίας και μετακόμισε στο Mattighoffen της Αυστρίας στις εγκαταστάσεις παραγωγής και εξέλιξης των μοτοσυκλετών της ΚΤΜ και της πρώην Husaberg.

_KP_3084

Husqvarna ΤC125 2014

Για του λόγου το αληθές ο κινητήρας, το πλαίσιο, το ψαλίδι και οι αναρτήσεις μπορεί να τις συναντήσει κανείς σε μοντέλα της ΚΤΜ, το υποπλαίσιο και ορισμένα από τα πλαστικά είναι πανομοιότυπα με προηγούμενα μοντέλα της Husaberg. Εδώ πηγάζει και η νέα φιλοσοφία της καινούργιας Husqvarna που θέλει την κορυφαία τεχνολογία στις καινούργιες μοτοσυκλέτες της. Έτσι ο εξαιρετικός κινητήρας της ΚΤΜ με τα reed της Boyesen και τον υδραυλικό συμπλέκτη της Magura πήρε την θέση του στην ισχύ του TC125, Το πρωτότυπο υποπλαίσιο από πολυαμίδιο της Husaberg μείωσε το βάρος και έδωσε περισσότερη ευκαμψία άρα και αντοχή ενώ το πλαίσιο της πορτοκαλί εταιρίας, οι τιμονόπλακες από CNC και το χυτό ψαλίδι χωρίς κολλήσεις έδεσαν το νέο σύνολο. Τα φρένα της Brembo, οι ζάντες Dirt Star της DID, το τιμόνι της Renthal και οι αναρτήσεις της WP ολοκλήρωσαν το ποιοτικό σύνολο του TC125 2014. Το μόνο ίσως που θα έλειπε για να συμπληρώσει το κορυφαίο σύνολο είναι ένας κινητήρας των 144cc.

2014 tc highlights

Το αποτέλεσμα
Όσο κι αν το νέο TC125 μοιράζεται πράγματα από την KTM και την Husaberg το μόνο κοινό που έχει με τα προηγούμενα μοντέλα της Husqvarna είναι μόνο το όνομα. Ο συνδυασμός υλικών και κυρίως το υποπλαίσιο από πολυαμίδιο(πλαστικό) έχει συμβάλει στην ακόμα πιο ελαφριά αίσθηση της μικρή μοτοσυκλέτας μοιάζοντας την με παιχνίδι, κάτι που σε κάνει να νιώθεις σαν παιδί πάνω της. Η “παιχνιδιάρικη” αίσθηση είναι ένας χαρακτηρισμός που σε ακολουθεί σε όλη την διάρκεια της οδήγησης αλλά όπως κάθε παιχνίδι που είναι για “μικρά παιδιά” ακολουθεί αυστηρούς κανόνες ασφάλειας. Τα φρένα και ειδικά το μπροστινό της Brembo είναι ικανό με την προοδευτικότητα του να σταματήσει με ασφάλεια την μοτοσυκλέτα ενώ το πίσω φρένο λειτουργεί ικανοποιητηκά χωρίς να εντυπωσιάζει. Ο κινητήρας(γνωστός από τα μοντέλα της αυστριακής εταιρίας) είναι γραμμικός αξιοποιώντας την δύναμη του σε ολόκληρο το φάσμα των στροφών και με την χρήση του πολύ καλού υδραυλικού συμπλέκτη γίνεται ιδιαίτερα ζωηρός για να βοηθήσει σε κάποιο δύσκολο πέρασμα. Οι αναρτήσεις συνεργάζονται με το υπόλοιπο σύνολο αλλά θέλουν ψάξιμο ειδικά η μπροστινή ανάρτηση που μας φάνηκε λίγο μαλακή. Η θέση οδήγησης και η κύλιση της μοτοσυκλέτας είναι αρκετά ευχάριστη, εξοικειώνεσαι εύκολα μαζί της από τα πρώτα μέτρα κάνοντας σε, να νιώθεις πραγματικά παιδί.

_KP_3470

Για νεαρούς αναβάτες και για αυτούς που νιώθουν παιδιά υπάρχει αυτή η κατηγορία των 125cc εδώ και χρόνια. Το μικρό βάρος ο προβλέψιμος κινητήρας  είναι ένα σύνολο που συγχωρεί λάθη και είναι από τις λίγες μοτοσυκλέτες που μπορεί να τις οδηγήσει στο όριο ένα μεγάλο εύρος αναβατών.  Για αυτό η κατηγορία αυτή πάντα θα υπάρχει και πάντα θα εξελίσσεται. Εκφραστής αυτής της εξέλιξης, είναι το καινούργιο TC125 2014.

.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας
Τύπος: Μονοκύλινδρος, δίχρονος
Κυβισμός: 124.8 cc cm³
Διάμετρος: 54 mm
Διαδρομή: 54,5 mm
Εκκίνηση: Μανιβέλα
Ταχύτητες: 6
Αρχική Μετάδoση: 24:73
Τελική Μετάδοση: 13:50
Συμπλέκτης: Υδραυλικός Magura
Ανάφλεξη: Ψηφιακή Kokusan

Πλαίσιο
Τύπος: Πλαίσιο κεντρικού δοκού από 25CrMo4 χάλυβα
Εμπρός Ανάρτηση: WP-USD 48mm – κλειστού cartridge
Πίσω Ανάρτηση: WP-Monoshock με μοχλικό
Διαδρομή Εμπρός Ανάρτησης: 300 mm
Διαδρομή πίσω ανάρτησης: 317 mm
Σύστημα Φρένων: Δισκόφρενα με δαγκάνες σε πλευστές έδρες
Διάμετρος Εμπρός Φρένου: 260 mm
Διάμετρος πίσω φρένου: 220 mm
Αλυσίδα: 520
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.5°
Μεταξόνιο: 1,480±10 mm
Απόσταση από το έδαφος: 395 mm
Ύψος Σέλας: 992 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου: 7.5 l
Βενζίνη: Αμόλυβδη
Βάρος με κενό ρεζερβουάρ: 92.3 kg

Συνεργάστηκε ο Νίκος Καμπούρης
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...