Test Ride – Οδηγούμε τα motocross της KTM 2015

Για το 2015 η ΚΤΜ ακολούθησε την λογική του “Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις” στα motocross μοντέλα της, περιορίζοντας τις αλλαγές σε επιμέρους σημεία για ακόμα μια χρονιά. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το 450 SX-F και 250 SX-F στο Off Road Days που διοργάνωσε η ΚΤΜ στα Ζήρεια, παίρνοντας μια γεύση από τις πορτοκαλί πρωταθλήτριες.  Οι τίτλοι πολλοί και σημαντικοί που κουβαλούν αυτές οι δύο μοτοσυκλέτες αλλά και η τρίτη της οικογένειας που έλειπε από τα Off Road Days, που δεν είναι άλλη από την 350 SX-F του οχτώ φορές πρωταθλητή Antonio Cairoli. Το αγωνιστικό background γνωστό, το οποίο μεγάλωσε φέτος με την προσθήκη ακόμα δύο σημαντικών τίτλων στο πρωτάθλημα της Αμερικής στις κατηγορίες AMA Motocross 450 και Supercross Δύσης 250.

0001

Παρά τις πολλές επιτυχίες που γνώρισε και στο motocross μετά το enduro, η ΚΤΜ δεν σταμάτησε να προσπαθεί να εξελίσσει τα μοντέλα της βελτιώνοντας την απόδοση τους, ακολουθώντας σε πολλές περιπτώσεις τον ανταγωνισμό αλλά και προσπερνώντας τον σε άλλες, φέρνοντας νέα δεδομένα. Για το 2015, η ΚΤΜ δεν έκανε σημαντικές αλλαγές ειδικά για τα μοντέλα της Ευρώπης ενώ αντίθετα στην αγορά της Αμερικής εξόπλισε τα SX με το νέο της πιρούνι WP 4CS. Την ίδια ημέρα που οδηγήσαμε τα SX είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τα enduro Six Days μοντέλα της ΚΤΜ που διαθέτουν το νέο πιρούνι WP 4CS. Αυτό που καταλάβαμε ήταν ότι η ΚΤΜ αυτό το νέο εξαιρετικό μπροστινό το φυλάει για ξεχωριστές περιπτώσεις όπως είναι τα μοντέλα Six Days, τα motocross Factory Edition IV και την τεράστια αμερικανική αγορά.

2015 ktm sx

Η ΚΤΜ  πραγματοποίησε μικρές αλλαγές στα SX τετράχρονα μοντέλα της, καταφέρνοντας να μειώσει ελάχιστα το βάρος και να στήσει την μοτοσυκλέτα καλύτερα στο επίπεδο των αναρτήσεων. Εκτός από τις νέες ρυθμίσεις, στις αναρτήσεις έχει αλλάξει και το σημείο έδρασης του μοχλισμού της πίσω ανάρτησης με αποτέλεσμα η απόσταση του πίσω φτερού από τον τροχό να μειωθεί κατά 5mm χωρίς όμως να μεταβληθεί η διαδρομή της ανάρτησης. Είναι ένα στοιχείο που ήρθε από την Αμερική και τους αγώνες supercross και το έχουν ακολουθήσει και άλλες εταιρείες με διαφορετική όμως προσέγγιση. Μια ακόμα αξιοσημείωτη αλλαγή είναι στον μπροστινό άξονα που από 26mm μίκρυνε στα 22mm αλλάζοντας φυσικά και τις μπότες στην μπροστινή ανάρτηση ενώ το Offset μειώθηκε από τα 24mm στα 22mm. Συνολικά τις αλλαγές για το 2015 μπορείτε να τις δείτε στην παρουσίαση των μοντέλων που έγινε νωρίτερα μέσα στην χρονιά.

250 SX-F 2015
Στην φετινή συμμετοχή μας στα Off Road Days είχαμε στην διάθεση μας μια λίγο πιο ανοιχτή διαδρομή από ότι πέρσι και ειδικά σε αυτό το μοντέλο της ΚΤΜ μπορούσαμε να δούμε περισσότερα πράγματα. Όπως αναφέραμε πιο πάνω οι αλλαγές ήταν περιορισμένες και φέτος με το 250 SX-F να διαθέτει εξαιρετική θέση οδήγησης με προσανατολισμό στην επιθετική τοποθέτηση του σώματος ενώ εξακολουθεί να παραμένει με στιβαρή αίσθηση. Δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε ξανά στην χρησιμότητα της μίζας, τον εξαιρετικό υδραυλικό συμπλέκτη και τα φρένα της brembo, τρία στοιχεία όπου η ΚΤΜ υπερτερεί έναντι του ανταγωνισμού εδώ και χρόνια. Σε έναν άλλο τομέα που έχει μπει δυνατά η KTM στα τελευταία 250 SX-F μοντέλα της, είναι η ιπποδύναμη του κινητήρα. Ήταν από τις πρώτες εταιρείες που κατάφεραν να σπάσουν το φράγμα των 40 ίππων στα 250cc και εξακολουθεί να έχει από τους πιο δυνατούς κινητήρες παραγωγής στην κατηγορία.

0006

Η απόδοση όμως αυτής της δύναμης από ότι φαίνεται δεν έχει σταθεροποιηθεί σε ένα σημείο. Από τις υψηλές στροφές που ήταν το 2013, πήρε λίγο στις μεσαίες το 2014 για να ξαναφύγει ψηλά το 2015. Το 250 SX-F 2015 είχε την δύναμη χαμηλά για να κινηθεί νωχελικά στα αργά κομμάτια χωρίς την ανάγκη κατεβάσματος όμως στα ανοιχτά κομμάτια θέλει κατά την έξοδο της στροφής την σωστή ταχύτητα στο σασμάν για να κινηθεί γρήγορα. Στις υψηλές στροφές όπου ο κινητήρας πετυχαίνει την μέγιστη απόδοση του η δύναμη είναι εντυπωσιακή αφού έχει διάρκεια και καταφέρνει να επιταχύνει την μοτοσυκλέτα χωρίς σπιναρίσματα και ανεπιθύμητες καταστάσεις. Όμως χρειάζεται συνήθεια γιατί από νωχελικό στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του κινητήρα, μαζεύει χιλιόμετρα στις υψηλές και οι στροφές έρχονται επικίνδυνα γρήγορα. Πάντως ακόμα και σε κατάσταση πανικού τα φρένα της brembo θα αποδείξουν για ακόμα μια φορά την αξία τους, φρενάροντας αποτελεσματικά την μοτοσυκλέτα προσφέροντας μοναδική αίσθηση ασφάλειας.

Όταν εξοικειωθείς με τον κινητήρα αρχίζεις να βλέπεις και τις υπόλοιπες λειτουργίες στις μοτοσυκλέτας να συνεργάζονται. Οι αναρτήσεις και το πλαίσιο στα αργά enduro σφιχτά κομμάτια της διαδρομής δεν μπορούμε να πούμε ότι βρισκόντουσαν σε απόλυτη αρμονία αφού το στιβαρό πλαίσιο περίμενε περισσότερα από τις αναρτήσεις. Στα ανοιχτά κομμάτια οι αναρτήσεις απορροφούν ικανοποιητικά όλες τις ανωμαλίες του εδάφους με το πλαίσιο να διατηρεί σε σταθερή τροχιά την πορεία της μοτοσυκλέτας, επιβεβαιώνοντας την σταθερότητα που διακρίνει όλες της χωμάτινες μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ. Η στιβαρότητα και η σταθερή πορεία σε ακολουθούν μέσα και έξω από τις στροφές αλλά και στον αέρα αφού στο μικρό άλμα της διαδρομής που την οδηγήσαμε ήταν απόλυτα προβλέψιμη, δίνοντας περισσότερο αίσθηση στιβαρής, παρά αέρινης 250 μοτοσυκλέτας.

_KP_0622

Με τον ανταγωνισμό να ακολουθεί το 250 SX-F στον τομέα της ιπποδύναμης το 2015 και να παρουσιάζονται ισάξιοι κινητήρες στην κατηγορία των 250cc από όλες σχεδόν τις εταιρείες, το παιχνίδι έχει μεταφερθεί στους άλλους τομείς των μοτοσυκλετών για την προσέλκυση του αγοραστικού κοινού. Το KTM 250 SX-F έχει έναν δυνατό αλλά ιδιαίτερο κινητήρα που όμως μπορεί να μεταβληθεί στις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη με το κατάλληλο λογισμικό(πωλείται εξτρά) που επεμβαίνει στην χαρτογραφήση της ηλεκτρονικής. Είναι μια σταθερή μοτοσυκλέτα με εντυπωσιακά φρένα, ικανοποιητικές αναρτήσεις, διαθέτει μίζα και εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί από τις ποιοτικότερες κατασκευές της αγοράς.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 250 SX-F 2015

Κινητήρας 
Τύπος: Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, DOHC, 4-Βαλβίδες
Κυβισμός:  249.91 cm³
Διάμετρος:  78 mm
Διαδρομή:  52.3 mm
Εκκίνηση:  Μίζα
Ταχύτητες:  5
Αρχική Μετάδoση:  24:73
Τελική Μετάδοση:  13:50
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός(CSS)
Ανάφλεξη:  Ψηφιακή

Πλαίσιο 
Τύπος:  Πλαίσιο κεντρικού δοκού από χρωμιομόλυβδο
Εμπρός Ανάρτηση:  Up Side Down WP, Closed Cartridge, 48 mm
Πίσω Ανάρτηση:  WP Suspension 5018 BAVP DCC
Διαδρομή Εμπρός Ανάρτησης:  300 mm
Διαδρομή πίσω ανάρτησης:  317 mm
Σύστημα Φρένων:  Δισκόφρενα με δαγκάνες σε πλευστές έδρες
Διάμετρος Εμπρός Φρένου:  260 mm
Διάμετρος πίσω φρένου:   220 mm
Αλυσίδα:   5/8 x 1/4″
Offset: 22mm
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.5°
Μεταξόνιο:  1,495±10 mm
Απόσταση από το έδαφος:  375 mm
Ύψος Σέλας:  992 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου:  7.5 l
Βενζίνη: Αμόλυβδη (95 RON)
Βάρος με κενό ρεζερβουάρ:  102.2 kg

450 SX-F 2015
Η μεγάλη motocross μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ έχει προχωρήσει στην εξέλιξη της αρκετά τα τελευταία χρόνια αν και έχει στερηθεί αρκετούς παγκόσμιους τίτλους από την επιλογή του Antonio Cairoli να αγωνίζεται με το 350 SX-F. Το feedback για το εργοστάσιο της ΚΤΜ ερχόταν κυρίως από το αμερικάνικο πρωτάθλημα όπου κατάφερε φέτος το 450 SX-F να πάρει τον δεύτερο του τίτλο στο AMA Motocross, αυτή την φορά με τον Ken Roczen. Μάλιστα η ΚΤΜ κατέλαβε και τις δύο πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος με τον Ryan Dungey να τερματίζει στην δεύτερη θέση.

0016 (2)

Όπως αναφέραμε και ποιο πάνω, για το 2015 οι μηχανικοί της ΚΤΜ επικεντρώθηκαν στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας αλλάζοντας το offset και χαμηλώνοντας το πίσω μέρος, χωρίς όμως να αλλάζουν τις διαδρομές των αναρτήσεων. Στο 250 SX-F η αλλαγή αυτή δεν έγινε άμεσα αντιληπτή, όμως στο 450 SX-F κατά την οδήγηση δεν αισθάνεσαι την μοτοσυκλέτα τόσο ψηλή όσο την αναφέρουν στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Η στιβαρή αίσθηση και το δεμένο σύνολο είναι και εδώ αντιληπτά κάτι που χαρακτηρίζει όλες τις motocross KTM και όπως στο 250 έτσι και στο 450 ο κινητήρας είναι αυτός που καθορίζει την συνολική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Με τέσσερις ταχύτητες στο σασμάν και με μακρύ γρανάζωμα, η διασκορπισμένη στο εύρος στροφών δύναμη του κινητήρα, εδώ και αρκετά χρόνια έχει μεγιστοποιήσει την ευκολία που προσφέρει το 450 SX-F. Η μοτοσυκλέτα μπορεί με ευκολία να κινηθεί με τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο για αρκετή ώρα αφού ο γραμμικότατος κινητήρας είναι ικανός με την μικρή βοήθεια του συμπλέκτη να κινηθεί εύκολα στα αργά κομμάτια και να επιταχύνει αποτελεσματικά στα γρήγορα και ανοιχτά κομμάτια μιας πίστας. Αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα καθώς ο ο αναβάτης έχει να κάνει λιγότερες κινήσεις σε μια κατηγορία όπου τα 450cc τον +55 ίππων και των +105 κιλών, καταναλώνουν από τον αναβάτη αρκετή ενέργεια.

_KP_1390

Με βάση τον γραμμικό κινητήρα που έχει διασκορπισμένη την δύναμη του ένα μεγάλο εύρος στροφών, το 450 SX-F παραμένει σταθερό και προβλέψιμο σε όλες τις καταστάσεις. Παρά το γεγονός ότι έγιναν σημαντικές βελτιώσεις στην γεωμετρία της μοτοσυκλέτας όπως η μείωση του offset και η αλλαγές στην έδραση του πίσω αμορτισέρ, το 450 SX-F παρέμεινε σταθερό στις ευθείες αλλά και μέσα στις στροφές κάτι που το χαρακτήριζε και στο παρελθόν. Ίσως και η enduro διαδρομή στα Ζήρεια να μην μας επέτρεπε να δούμε τις όποιες διαφορές που ίσως να παρατηρούσαμε σε πραγματικές motocross συνθήκες. Και εδώ είναι μια καλή πάσα για να μιλήσουμε και για τις αναρτήσεις που σίγουρα δεν ήταν στο στοιχείο τους ειδικά στα κατηφορικά με αρνητική κλήση σλάλομ της διαδρομής. Ήταν σκληρές και ένοιωθαν καλύτερα σε ανοιχτά κομμάτια όπου συνεργαζόντουσαν άψογα με το υπόλοιπο σύνολο διαβάζοντας τις ανωμαλίες του εδάφους και προσφέροντας σταθερή και προβλέψιμη αίσθηση μέσα στις στροφές. Τα φρένα της brembo προσφέρουν για ακόμα μια χρονιά περισσότερα από όσα μπορεί να ζητήσει κανείς, σταματώντας προβλέψιμα και αποτελεσματικά σε εύκολες ή δύσκολες συνθήκες.

0017

Στο 450 SX-F, η ΚΤΜ συνέχισε την ίδια φιλοσοφία βασίζοντας την μοτοσυκλέτα σε χαρακτηριστικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από επαγγελματίες και ερασιτέχνες αναβάτες. Κράτησε το τεσσάρι σασμάν και δεν έκανε καμία αλλαγή στον γραμμικό(για τους ερασιτέχνες) αλλά επίσης δυνατό(για τους επαγγελματίες) κινητήρα ικανοποιώντας ένα μεγάλο ποσοστό του αγοραστικού της κοινού, προσφέροντας παράλληλα κάτι διαφορετικό από τον εσωτερικό ανταγωνιστή του, το 350 SX-F. Για όσους η δύναμη των 450cc δεν τους τρομάζει και μπορούν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα πολλά κυβικά, δεν θα νοιώσουν πουθενά πιο άνετα από το 450 SX-F.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 450 SX-F 2015

Κινητήρας 
Τύπος:  Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, DOHC, 4-Βαλβίδες
Κυβισμός:  449.3 cm³
Διάμετρος:  95 mm
Διαδρομή:  63.4 mm
Εκκίνηση:  Μίζα
Ταχύτητες:  4
Αρχική Μετάδoση:  32:76
Τελική Μετάδοση:  14:50
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός(DDS)
Ανάφλεξη:  Ψηφιακή

Πλαίσιο 
Τύπος:  Πλαίσιο κεντρικού δοκού από χρωμιομόλυβδο
Εμπρός Ανάρτηση:   Up Side Down WP, Closed Cartridge, 48 mm
Πίσω Ανάρτηση:  WP Suspension 5018 BAVP DCC
Διαδρομή Εμπρός Ανάρτησης:  300 mm
Διαδρομή πίσω ανάρτησης:  317 mm
Σύστημα Φρένων:  Δισκόφρενα με δαγκάνες σε πλευστές έδρες
Διάμετρος Εμπρός Φρένου:  260 mm
Διάμετρος πίσω φρένου:   220 mm
Αλυσίδα:   5/8 x 1/4″
Offset: 22mm
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.5°
Μεταξόνιο:  1,495±10 mm
Απόσταση από το έδαφος:  371 mm
Ύψος Σέλας:  992 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου:  7.5 l
Βενζίνη: Αμόλυβδη (95 RON)
Βάρος με κενό ρεζερβουάρ:  106.8 kg

Τιμές motocross μοτοσυκλετών ΚΤΜ 2015

2015 ktm timokatalog MX

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης – ΚΤΜ

 

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...