Test Honda CRF450R 2015

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό όταν με απλές αλλά ουσιαστικές αλλαγές έρχονται μεγάλα αποτελέσματα και μάλιστα από εκεί που δεν το περιμένεις. Η Honda το 2015 έκανε μικρές υποχωρήσεις στο αρχικό μοντέλο του νέου CRF450R από την πρώτη του παρουσίαση το 2013, βελτίωσε τις ευαίσθητες περιοχές, επικεντρώθηκε στον κινητήρα και το αποτέλεσμα είναι μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα στην συμπεριφορά και σε αίσθηση οδήγησης.  

Διαβάζοντας τις αλλαγές του νέου CRF450R 2015 στην παρουσίαση του μοντέλου θα έλεγε κανείς ότι η Honda προσπάθησε να αντιμετωπίσει και φέτος τα προβλήματα των προηγούμενων μοντέλων, χωρίς να παρουσιάσει μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα. Το ίδιο είχε κάνει και πέρσι προσπαθώντας να λύσει τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι πελάτες της στο ολοκαίνουργιο τότε, CRF450R του 2013. Τα προβλήματα όμως δεν έφυγαν το 2014 με τον συμπλέκτη να παραμένει σκληρός και η απόδοση του κινητήρα να προβληματίζει όλα τα επίπεδα των οδηγών, με τον τρόπο λειτουργίας του και την χαμηλή του δύναμη. Το ορόσημο των “Honda φρένων” δεν ήταν πλέον στην κορυφή της κατηγορίας και οι αναρτήσεις εξακολουθούσαν να προβληματίζουν, με την λειτουργία του πίσω αμορτισέρ να φθίνει σημαντικά όταν ζεσταινόταν και το νέο πιρούνι με αέρα της Kayaba να είναι ευαίσθητο στην περιοχή των τσιμουχών.

2015 crf4501

Το 2015 η Honda προσπάθησε να βάλει το μαχαίρι στο κόκαλο για την εξέλιξη του CRF450R. Πιστεύοντας στον ίδιο σχεδιασμό με το περσινό μοντέλο, επικεντρώθηκε στον κινητήρα κάτι που οι εργοστασιακές της ομάδες ήθελαν στην Αμερική και ήδη εξέλισσαν στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να παρουσιάζει σημαντικές αλλαγές στην κεφαλή και την εξάτμιση. Ειδικά στην εξάτμιση η Honda εγκατέλειψε το σχέδιο “snake type” μπροστινό κομμάτι επαναφέροντας τον συμβατικό τρόπο εξαγωγής από την κεφαλή. Επιπλέον έβαλε στο μπροστινό φρένο μεγαλύτερη δισκόπλακα και αναβάθμισε τις αναρτήσεις δίνοντας περισσότερες ρυθμίσεις στους χρήστες της μοτοσυκλέτας. Θέλοντας να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό και την εξέλιξη τοποθέτησε επιλογέα τριών χαρτογραφίσεων της ηλεκτρονικής στο τιμόνι και πέρασε σε έναν νέο σχεδιασμό στα γραφικά.

Η “άλλη” CRF450R
Η Honda στο CRF450R 2015 έδειξε την πίστη της σε αυτό το μοντέλο(του 2013) και την διάθεση της να το βελτιώσει αυτή την φορά ουσιαστικά και όχι με απλές λύσεις όπως είχε κάνει το 2014. Και καλά έκανε γιατί είχε στα χέρια της μια μοτοσυκλέτα που είχε μικρό βάρος, χαμηλό κέντρο βάρους και έναν μαζεμένο σχεδιασμό που έδινε μια συμπαγή και μικρή σε διαστάσεις  μοτοσυκλέτα. Φυσικά αυτά τα στοιχεία παρέμειναν όπως η πολύ καλή συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις στροφές και η φιλική θέση οδήγησης, όμως το CRF450R έχει φέτος νέα ψυχή και όσο φαίνεται απίστευτο έχει και νέο χαρακτήρα. Η ψυχή κάθε μοτοσυκλέτας είναι ο κινητήρας της και το 2015 οι αλλαγές στην κεφαλή και στο βολάν άλλαξαν την συμπεριφορά του CRF450R προσφέροντας του έναν νέο χαρακτήρα. Το βαρύτερο βολάν εξάλειψε εντελώς την νευρικότητα στο άνοιγμα του γκαζιού των προηγούμενων μοντέλων και τώρα βάζει την δύναμη κάτω επιταχύνοντας με περισσότερη πρόσφυση και απόλυτο έλεγχο του πίσω τροχού. Η σωστή λειτουργία του κινητήρα έχει βοηθήσει και την συμπεριφορά των αναρτήσεων, προσφέροντας περισσότερη σταθερότητα στις ευθείες με τα σαμάρια, τα λούκια και την άμμο να μην στέκονται ικανά να κλονίσουν το συμπαγές σύνολο μιας ελαφριάς παρόλα αυτά μοτοσυκλέτας. Οι αλλαγές στη κεφαλή υπόσχονται μεγαλύτερη και περισσότερη ευστροφία στον κινητήρα κάνοντας στην πράξη δυνατή την διατήρηση των ταχυτήτων για μεγάλο διάστημα στο σασμάν, ανεβάζοντας γραμμικά την απόδοση του εξαιρετικού κινητήρα.

2015 crf4502

Το κερασάκι στην τούρτα είναι ο συμπλέκτης. Μετά από τις αλλαγές των προηγούμενων χρόνων στην καμπάνα, μια αυξάνοντας τον αριθμό των ελατηρίων και μια βάζοντας πιο μαλακά ελατήρια, το πρόβλημα του σκληρού συμπλέκτη λύθηκε απλά, με την αλλαγή θέσης της ντίζας. Πλέον αντί από δεξιά η ντίζα περνάει από αριστερά και η διαφορά με τα προηγούμενα μοντέλα είναι εντυπωσιακά αισθητή. Ήταν ένα πρόβλημα για την Honda που ζητούσε λύση από το 2009 και φέτος μπορούμε να πούμε ότι το CRF450R έχει έναν από τους καλύτερους συμπλέκτες της κατηγορίας. To CRF450R ανέβασε επίπεδο το 2015 και στον τομέα των φρένων εφαρμόζοντας και εδώ μια απλή λύση με το μεγαλύτερο δισκόφρενο των 260mm μπροστά. Ο εξαιρετικός έλεγχος του φρεναρίσματος που διέκρινε τα CRF εδώ και δεκαετίες έχει παραμείνει μόνο που τώρα χάρη στην αναβάθμιση του μπροστινού το φρενάρισμα είναι πιο δυνατό και πιο αποτελεσματικό από τα προηγούμενα μοντέλα.

Σημαντική αναβάθμιση δέχτηκαν και οι αναρτήσεις με το μπροστινό της Kayaba PSF να περνάει στην δεύτερη γενιά την PSF 2. To νέο πιρούνι έχει αποκτήσει επιπλέον ρυθμίσεις αργής και γρήγορης λειτουργίας για την επαναφορά αλλά και συμπίεση της ανάρτησης. Δυστυχώς δεν είχαμε τον χρόνο να παίξουμε με το PSF 2 όμως στις standard ρυθμίσεις λειτουργεί χωρίς προβλήματα διαβάζοντας καλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο τις ανωμαλίες του εδάφους και δεν προβληματίζει στο στρίψιμο της μοτοσυκλέτας παρά την σκληρή του αίσθηση. Επίσης η Honda με το νέο πιρούνι ανακοινώνει πως βελτίωσε το πρόβλημα με τις τσιμούχες που όταν έσκαγαν, η μπροστινή ανάρτηση έχανε τον αέρα που είχε μέσα με αποτέλεσμα να έπεφτε το πιρούνι. Ήταν ένα πρόβλημα που κατά πάσα πιθανότητα οδήγησε τις υπόλοιπες εταιρείες να στραφούν στην Showa για τις εμπρός αναρτήσεις με αέρα. Ακολουθώντας την τεχνολογία από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP η πίσω ανάρτηση άλλαξε και αυτή, με την σημαντικότερη αλλαγή να επικεντρώνεται στις ρυθμίσεις. Πλέον η αργή και γρήγορη συμπίεση αλλά και επαναφορά ρυθμίζονται από το επάνω μέρος της ανάρτησης χωρίς όμως οι αλλαγές να έχουν επηρεάσει την συνολικότερη λειτουργία και συμπεριφορά της ανάρτησης. Βέβαια όπως αναφέραμε η εξαιρετική απόδοση του κινητήρα βοηθάει και τις αναρτήσεις να δουλεύουν καλύτερα και ειδικά την πίσω ανάρτηση όπου το μοτέρ μεταφέρει την δύναμη στον πίσω τροχό, όμως είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις που βοηθάει ο κινητήρας και που τελειώνει η ανάρτηση. Το πρόβλημα υπερθέρμανσης και πτώσης της απόδοσης της πίσω ανάρτησης μετά από κάποια ώρα παραμένει και ίσως αυτό μαρτυρά ότι δεν έχουν αλλάξει και πολλά στον τρόπο λειτουργίας του πίσω αμορτισέρ.

2015 crf4504

Το CRF450R πέρασε στην σύγχρονη εποχή και στον τομέα των ρυθμίσεων της ηλεκτρονικής. Φυσικά υπήρχε το έξτρα ΚΙΤ επέμβασης στην χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής εδώ και αρκετά χρόνια όμως τώρα ακολούθησε τον ανταγωνισμό προσφέροντας εύκολη επιλογή τριών χαρτογραφήσεων. Ο επιλογέας της χαρτογράφησης είναι όμορφος και δείχνει τεχνολογικά προηγμένος πραγματοποιώντας παράλληλα όσα υπόσχεται. Η συχνότητα που αναβοσβήνει η λυχνία του επιλογέα σου δίνει την ένδειξη σε πια χαρτογράφηση βρίσκεσαι με την πρώτη χαρτογράφηση να προσφέρει ομαλή λειτουργία του κινητήρα για τα σκληρά εδάφη, την μεσαία να είναι η standard και η τρίτη να είναι η πιο δυνατή για τα αμμώδη και λασπερά εδάφη ακριβώς όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια με τις μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού. Στην άμμο που οδηγήσαμε το CRF450R 2015 η δυνατή χαρτογράφηση έκανε την διαφορά ενώ στα σκληρά εδάφη δυσκολευτήκαμε να διαλέξουμε ανάμεσα στην πρώτη και την δεύτερη χαρτογράφηση.

IMG_9272

Κέρδισε το στοίχημα
Η Honda τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό μικρά σε διαστάσεις CRF, συνεχίζοντας την παράδοση των φιλικών μοτοσυκλετών σε αίσθηση και λειτουργία, με ορόσημο τα φρένα και το πολύ καλό στρίψιμο. Κάπου όμως το παράκανε και ειδικά στον κινητήρα ο στόχος του φιλικού μοτέρ έφερνε αντίθετα αποτελέσματα. Για το 2015 το CRF450R απέκτησε έναν καταπληκτικό κινητήρα που είναι τόσο δυνατός όσο και φιλικός και κυρίως βάζοντας την δύναμη κάτω χωρίς υπερβολές με περιττά σπιναρίσματα και σούζες. Αναβάθμισε τις αναρτήσεις και τα φρένα, έλυσε το πρόβλημα του συμπλέκτη και κέρδισε το στοίχημα πιστεύοντας σε αυτήν την μοτοσυκλέτα την οποία πρωτοπαρουσίασε το 2013. Οι αλλαγές έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στην μοτοσυκλέτα που θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για εντελώς νέο CRF450R.

Παρουσίαση Μοντέλου – Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

This slideshow requires JavaScript.

4025 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
BIKEN…TO NEO E-BIKE ΤΗΣ SHERCO!

Το BIKEN της Sherco, είναι ένα ευέλικτο ηλεκτρικό ποδήλατο για διασκέδαση σε όλα τα εδάφη.Κατακτήστε...