Test KX450-F 2016

IMG_9350Το 2016 είναι η χρονιά αλλαγής για την ναυαρχίδα της motocross σειράς της Kawasaki. Στο ολοκαίνουργιο KX450-F 2016 η πράσινη εταιρεία προσπάθησε να εισάγει την καινούργια φιλοσοφία κρατώντας όμως, τα επιτυχημένα δυνατά σημεία του παρελθόντος.

Η Kawasaki κράτησε για αρκετά χρόνια μια σταθερή βάση στις motocross μοτοσυκλέτες της την οποία προσπάθησε να αναβαθμίζει κάθε χρόνο χωρίς να επεμβαίνει με ριζικές αλλαγές. Οι επιτυχίες των KXF σε Αμερική και Ευρώπη δεν ήταν σαρωτικές, ήταν όμως ικανοποιητικές για να πουλάνε σε μεγάλους αριθμούς στο motocross κοινό. Το 2015 η Kawasaki ήλπιζε σε ένα Παγκόσμιο Τίτλο με την είσοδο του Ryan Villopoto στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP και έτρεφε ακόμα περισσότερες ελπίδες για ακόμα μια χρονιά με τον RV στα MXGP ώστε να προωθήσει το νέο μοντέλο του KX450-F 2016.

IMG_8231

Ο Villopotο όμως έφυγε νωρίς και το back up πλάνο με νέες μεταγραφές σε Αμερική(Eli Tomac) και Ευρώπη(Clement Desalle) μπήκε σε εφαρμογή. Οι μηχανικοί της Kawasaki γνώριζαν ότι η μοτοσυκλέτα που είχαν στα χέρια τους ήταν βαριά, με ογκώδη αίσθηση αλλά είχε ένα εξαιρετικό κινητήρα που κράταγε καλά κριμένες της αδυναμίες των μεγάλων KXF.  Αν ήθελαν όμως να μικρύνουν τις διαστάσεις και το βάρος της μοτοσυκλέτας αργά ή γρήγορα θα έφταναν και στην δίαιτα του κινητήρα, ρισκάροντας να χάσουν το δυνατό σημείο της μοτοσυκλέτας. Προσπαθώντας να κρατήσουν ζωντανά όλα τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου κινητήρα η Kawasaki μείωσε τις διαστάσεις και το βάρος του νέου κινητήρα γεγονός που τους επέτρεψε να κόψουν βάρος από ολόκληρη τη μοτοσυκλέτα μειώνοντας συνολικά πάνω από τρία κιλά από το αντίστοιχο μοντέλο του 2015.

IMG_8168

Οι αλλαγές
Ξεκινώντας από τον κινητήρα η Kawasaki ήθελε να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά των προηγούμενων μοντέλων που της είχαν δώσει επιτυχίες αλλά να τον φέρει στην νέα φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας με μικρότερες διαστάσεις και λιγότερο βάρος. Σε δίαιτα μπήκαν τα κάρτερ που έγιναν πιο λεπτά και δέχτηκαν περεταίρω επεξεργασία για μεγαλύτερη αντοχή. Η γωνία του κινητήρα μετακινήθηκε κατά 8.5 μοίρες προς τα εμπρός για να μειωθεί το φρενάρισμα κατά το κλείσιμο του γκαζιού ενώ ο στρόφαλος και τα γρανάζια του σασμάν έχουν μειωμένο βάρος.

IMG_8172

Το πιστόνι εξακολουθεί να είναι τύπου bridge box μια σχεδίαση που την έφερε πρώτη η Kawasaki σε μοτοσυκλέτες παραγωγής το 2010, με το πάνω μέρος του πιστονιού να έχει νέα σχεδίαση για να προσαρμοστεί με τις αλλαγές στην εισαγωγή του καυσίμου παραμένοντας όμως με συμπίεση 12.8:1.  Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν λεπτότερη γωνία λαιμού και μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα. Οι εκκεντροφόροι είναι ελαφρωμένοι και ο χρονισμός της εισαγωγής έχει δύο μοίρες προπορεία από το προηγούμενο μοντέλο. Ελαφρωμένο είναι και το σώμα ψεκασμού που πλέον είναι άμεσης σύνδεσης προσαρμοσμένο στην νέα ευθεία-σχεδίαση της εισαγωγής. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχασε βάρος μειώνοντας υλικό από γρανάζια και τοιχώματα στα κάρτερ.  Νέος είναι και ο λαιμός της εξάτμισης που έχει αποκτήσει θάλαμο αντήχησης μειώνοντας τον θόρυβο κατά 2db. Η ρύθμιση της ηλεκτρονικής του κινητήρα παραμένει να αλλάζει μέσω των τριών διαφορετικών ζευκτών ενώ πλέον οι επέμβαση στην ηλεκτρονική γίνεται με ένα νέο έξτρα εργαλείο που αντικαθιστά το προηγούμενο λογισμικό που απαιτούσε laptop και 12V μπαταρία για να περάσεις ή να επέμβεις στους επτά διαθέσιμους επιπλέον χάρτες.

IMG_8194

Νέο είναι και το πλαίσιο αλουμινίου με επίκεντρο την μείωση των διαστάσεων της μοτοσυκλέτας κάνοντας την πιο χαμηλή και πιο λεπτή από το προηγούμενο μοντέλο ενώ έχει γίνει και εδώ μείωση βάρους. Το νέο πλαίσιο είναι και περισσότερο άκαμπτο λόγω της νέας σχεδίασης των περιμετρικών δοκών. Το ρεζερβουάρ πλέον κάθεται πιο χαμηλά συμβάλλοντας στην χαμηλότερη θέση οδήγησης της μοτοσυκλέτας και τα ψυγεία έχουν ελαφριά κλήση προς τα εμπρός μειώνοντας το πλάτος του νέου KX450-F 2016. Η σέλα και τα πλαστικά του KX450-F 2016 είναι εξολοκλήρου νέας σχεδίασης συμβάλλοντας μάλιστα και αυτά στην μείωση του βάρους που η Kawasaki δηλώνει ότι ξεπερνάει συνολικά τα 3 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο. Επίσης νέο είναι και το φιλτροκούτι, αναγκαστικά λόγω του νέου σώματος ψεκασμού, αλλά και του στόχου της Kawasaki να μειώσει τον θόρυβο που προερχόταν στα KXF από τα μεγάλα πλαϊνά ανοίγματα.  Στον τομέα τον αναρτήσεων και των φρένων έχουν γίνει μικρές επιμέρους αλλαγές μια και το KX450-F με το πιρούνι της Showa SFF και το Uni-Track αμορτισέρ από το 2015, πατάει καλά στους τροχούς και το 270mm δισκόφρενο έχει βελτιώσει σημαντικά την ικανότητα του στο φρενάρισμα.

IMG_9403

Ακολουθώντας τη νέα τάση
Είναι φανερό ότι η Kawasaki ακολουθεί τη νέα τάση σχεδιασμού στις motocross μοτοσυκλέτες με χαμηλή θέση οδήγησης, χαμηλό κέντρο βάρους και συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Πρώτη σε αυτή τη φιλοσοφία μπήκε η Honda το 2013 και το 2016 ακολούθησαν η ΚΤΜ-Husqvarna και η Kawasaki. Το νέο KX450-F 2016 έχει χαμηλή θέση οδήγησης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και μικρότερες διαστάσεις κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό από την πρώτη επαφή με την μοτοσυκλέτα. Ακολουθώντας απλές γραμμές και σχεδίαση το νέο KX450-F έχει μικρότερες διαστάσεις ενώ παράλληλα διατηρεί την ευχρηστία να μην είναι στριμωγμένα το μοτέρ, το πλαίσιο και τα περιφερειακά μεταξύ τους. Η θέση οδήγησης αν και χαμηλότερη όπως είπαμε διατηρεί την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μια Κawasaki χωρίς να νιώθεις ότι κάθεσαι μέσα στη μοτοσυκλέτα, με την επίπεδη σέλα και το τιμόνι σε μέτριου ύψους θέση, να δημιουργούν μια ουδέτερη θέση οδήγησης. Από το 2012 το KX450-F διαθέτει ρυθμίσεις σε τιμόνι(τέσσερις θέσεις) και μαρσπιέ(δύο θέσεις) που εύκολα κάποιος μπορεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης που του ταιριάζει. Κατεβάζοντας την μανιβέλα και φέρνοντας τον κινητήρα στη ζωή, η ομαλή λειτουργιά και ο χαμηλός θόρυβος είναι στα θετικά του νέου KX450-F 2016, αποτέλεσμα τις νέας εξάτμισης και του νέου φιλτροκουτιού που επανασχεδιάστηκαν για ακριβώς αυτόν τον σκοπό.

IMG_9392

Στο αμυδρό άνοιγμα του γκαζιού η μοτοσυκλέτα κινείται ελεγχόμενα χωρίς κομπιάσματα ή ανεπιθύμητες επιταχύνσεις ενώ στο ακαριαίο άνοιγμα η απόκριση είναι άμεση εκσφενδονίζοντας την μοτοσυκλέτα μπροστά χωρίς έντονα σπιναρίσματα ή ανεπιθύμητες σούζες, μια συμπεριφορά που οι μηχανικοί της Kawasaki κατάφεραν να διατηρήσουν από τον προηγούμενο κινητήρα.  Δύναμη υπάρχει σε όλο το φάσμα των στροφών με κύριο χαρακτηριστικό την ευκολία να ανεβάζει γρήγορα στροφές ο κινητήρας, μαζεύοντας φόρα στην κίνηση της μοτοσυκλέτας. Τα πλεονεκτήματα της νέας θέσης οδήγησης είναι ιδιαίτερα αντιληπτά στις στροφές όπου η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά σταθερή και η κίνηση του αναβάτη με τις νέες μικρότερες διαστάσεις είναι ακόμα πιο εύκολη από το προηγούμενο μοντέλο. Η σταθερή, χαμηλή αίσθηση ακολουθεί το  νέο KX450-F 2016 σε κάθε του κίνηση και σε κάθε εμπόδιο ή ανωμαλία του εδάφους, μικρή η μεγάλη βρεθεί στο πέρασμα του.

IMG_9417

Το πλαίσιο δείχνει ότι βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με τις αναρτήσεις αν και εδώ θα χρειαστούν αρκετές δοκιμές για να βρει ο αναβάτης την ιδανική ρύθμισή τους. Αυτό ίσως ακούγεται αρνητικό αλλά αντιθέτως είναι θετικό αφού πλέον με τις νέες αναρτήσεις αέρα(πιρούνι) οι ρυθμίσεις είναι περισσότερες και δύσκολα κάποιος θα χρειαστεί επιπλέον εργασία(ελατήρια, revalving) για να τις φέρει στα μέτρα του. Η στιβαρή αίσθηση στην κίνηση της μοτοσυκλέτας δίνει αρχικά την εντύπωση ότι οι αναρτήσεις είναι σκληρές ακόμα και σε μαλακές ρυθμίσεις αλλά στην ουσία είναι μια αίσθηση που κυριαρχεί στην συνεργασία του νέου πλαισίου με τις αναρτήσεις. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στα φρένα όπου η Kawasaki διατήρησε την φιλοσοφία του δυνατού πίσω φρένου για τους λάτρεις του είδους, όπως επίσης κράτησε το μεγάλο δισκόφρενο μπροστά που αναβάθμισε πέρσι σημαντικά την επιβράδυνση της μοτοσυκλέτας.

IMG_9378

Η ίδια, αλλά αλλιώς
Το εγχείρημα της Kawasaki πέτυχε. Άλλαξε το KX450-F προσφέροντας του νέα-σύγχρονη σχεδίαση προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της εποχής, διατηρώντας τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και κυρίως την ψυχή της που είναι ο κινητήρας. Η αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μια Kawasaki είναι παρούσα όπως επίσης το γεγονός ότι οδηγείς μια νέας γενιάς motocross μοτοσυκλέτα.

IMG_9421

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

KX450-F 2016
Κινητήρας
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, DOHC, 4-Βαλβίδες
Κυβισμός 449 cc
Διάμετρος/Διαδρομή: 96.0 x 62.1 mm
Συμπίεση: 12.8:1
Εκκίνηση/Μπαταρία: Μανιβέλα
Ταχύτητες: 5
Τροφοδοσία καυσίμου: Σώμα ψεκασμού ø43 mm x 1
Έλεγχος: DOHC
Λίπανση: Υπό πίεση με ημίξηρη δεξαμενή
Σχέσεις ταχυτήτων: 1.750, 1.412, 1.188
1.000, 0.875
Αρχική Μετάδoση: 3.846 (50/13)
Τελική Μετάδοση: Αλυσίδα
Ψύξη: Υγρόψυξη
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων
Ανάφλεξη: Ψηφιακή – DC-CDI
Πλαίσιο
Τύπος: Πλαίσιο αλουμινίου
Υποπλαίσιο: Αλουμινίου
Τιμόνι: Renthal Αλουμινίου
Εμπρός Ανάρτηση: 49 mm SFF-Air TAC
Πίσω Ανάρτηση:  Showa Uni-Trak με μοχλικό
Διαδρομή Εμπρός /Πίσω Αναρτήσεων:  310 mm/315 mm
Διάμετρος Εμπρός/Πίσω Φρένων: Δισκόφρενα 270/240 mm
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω στεφάνια τροχών: 1.60 x 21″/2.15 x 19″ Excel
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω Ελαστικών: 80/100-21 51M″/120/80-19 63M″
Αλυσίδα: 5/8 x 1/4″
Εξάτμιση: Αλουμινίου
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 42°
Trail: 28.0°
Μεταξόνιο: 1,495 mm
Απόσταση από το έδαφος:  345 mm
Ύψος Σέλας: 960 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου: 6.3 l
Βάρος: 108.7 kg

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαλιτάκης

This slideshow requires JavaScript.

IMG_9460

Ευχαριστούμε τον Νίκο Καμπούρη για την παραχώρηση της προσωπικής του μοτοσυκλέτας για τις ανάγκες του τέστ.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...