Test Husqvarna TE250 2016

IMG_1187Μια από τις καλύτερες προπονήσεις για motocross αυτή την εποχή είναι το enduro και δεν είναι τυχαίο ότι στις σελίδες μας συχνά κάνουμε ποικίλες αναφορές στην όμορφη αυτή ενασχόληση. Το enduro παρουσιάζει πληθώρα επιλογών στην αγορά μοτοσυκλέτας, περισσότερες από αυτές του motocross, και είχαμε μια ενδιαφέρουσα επαφή με μία από αυτές την Husqvarna TE250 2016.

Η ιστορία της Husqvarna πέρασε από πολλά κύματα, γνωρίζοντας στο πέρασμα των χρόνων μεγάλες δόξες αλλά και έντονες στιγμές επιβίωσης. Τα τελευταία χρόνια ενώθηκε υπό την στέγη της ΚΤΜ, και η διάσπαση της Husaberg-Husqvarna κατέληξε σε Husqvarna ξανά. Πολλοί πιστεύουν ότι οι νέες μοτοσυκλέτες της Husqvarna είναι μοτοσυκλέτες ΚΤΜ με άλλα χρώματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Καταρχήν η ΚΤΜ έχει δανειστεί, εφαρμόζοντας πολλά πράγματα στις μοτοσυκλέτες της από τα μοντέλα της εποχής της διάσπασης Husaberg-Husqvarna.

IMG_12721

Υπό τη στέγη της πορτοκαλί εταιρείας η Husqvarna είναι σε θέση να προσφέρει κάτι διαφορετικό από τις ΚΤΜ μοτοσυκλέτες. Παρουσιάζοντας μια μεγάλη γκάμα για το enduro με αρκετά κυβικά σε τετράχρονες και δίχρονες μοτοσυκλέτες το αγοραστικό κοινό μπορεί να διαλέξει αυτή που του ταιριάζει για τις εξορμήσεις του στα βουνά.

IMG_1194

Μπορεί στο motocross τα δίχρονα να διανύουν την χειρότερη τους περίοδο, στο enduro όμως δείχνουν να συμβιώνουν απόλυτα με τα τετράχρονα μοντέλα, απολαμβάνοντας πλεονεκτήματα που δεν υπήρχαν στο παρελθόν σε μοτοσυκλέτες παραγωγής. Μια από τις τεχνολογικά προηγμένες δίχρονες μοτοσυκλέτες είναι και το TE250 του 2016 που βρέθηκε στα χέρια μας για να περάσουμε μαζί της αξέχαστες enduro στιγμές.

Οι αλλαγές
Για το 2016 η Husqvarna ακολούθησε τις αλλαγές που έγιναν και στα αντίστοιχα μοντέλα της ΚΤΜ, αναβαθμίζοντας το νέο ΤΕ250 2016 κυρίως στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς. Η κύρια αλλαγή είναι στη διάμετρο στον άξονα του μπροστινού τροχού όπου από 26mm κατέβηκε στα 22mm, μια αλλαγή που επέβαλε νέες ρυθμίσεις στην μπροστινή και πίσω ανάρτηση αφού άλλαξε την γεωμετρία της μοτοσυκλέτας(μικρότερο offset) λόγω της αλλαγής στις μπότες της μπροστινής ανάρτησης. Ακόμα και οι τιμονόπλακες ξανασχεδιάστηκαν για μεγαλύτερη ευκαμψία διατηρώντας τις τέσσερις εναλλακτικές θέσεις του τιμονιού.

IMG_1212

Επίσης  αλλάξαν και οι χούφτες για να προσφέρουν μεγαλύτερη ευκαμψία και μεγαλύτερη προστασία από το προηγούμενο σχέδιο. Τα δισκόφρενα εμπρός και πίσω είναι καινούργια από την GFK με στόχο να προσφέρουν ακόμα πιο ελεγχόμενο και δυνατό φρενάρισμα. Οι ακτίνες των τροχών είναι νέες και πιο ελαφριές ενώ το γρανάζι του τροχού είναι από την Supersprox δύο υλικών, μεγαλύτερης αντοχής. Το καλύμμα της σέλας είναι νέας σχεδίασης και πλήρως αντιολισθητικό κρατώντας τον αναβάτη στη θέση του. Τέλος η Husqvarna έφερε την τεχνολογία από τα τετράχρονα και στα δίχρονα με επιλογέα χαρτογράφισης της ηλεκτρονικής στον στάνταρντ εξοπλισμό.

IMG_1335

Μοτοσυκλέτα ειδικού σκοπού
Έχοντας στα χέρια σου μια δίχρονη χωμάτινη μοτοσυκλέτα το πρώτο που πρέπει κάποιος να έχει στο μυαλό του είναι ότι απλά δεν μπορεί να βάλει μπροστά και να φύγει όπως θα έκανε σε μια τετράχρονη μοτοσυκλέτα. Εδώ χρειάζεται προεργασία ακόμα και για το πως θα βάλεις βενζίνη(premix). Λίγο πριν φύγεις για το βουνό θα πρέπει να έχεις κουρδίσει τον κινητήρα να δουλεύει με τις προτιμήσεις σου γιατί αλλιώς η βόλτα σου μπορεί να μην είναι και τόσο ευχάριστη στο τέλος της ημέρας. Δεν είναι μόνο οι αναρτήσεις που όπως και στα τετράχρονα θα τις πειράξεις ενδιάμεσα στην εντουροβόλτα ή τον αγώνα, στο δίχρονο ο κινητήρας είναι ευαίσθητος με τις αλλαγές της πυκνότητας του οξυγόνου στον αέρα και επηρεάζετε εύκολα από την ζέστη, την υγρασία και το υψόμετρο, συνθήκες που θα πρέπει να έχεις από πριν επεξεργαστεί με την μοτοσυκλέτα σου.

IMG_1344

Ευτυχώς η Husqvarna διαθέτει έναν πλήρως ρυθμιζόμενο κινητήρα που μπορείς εύκολα να επέμβεις στο καρμπιρατέρ, την ρύθμιση του ελατηρίου του power και από φέτος μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε δύο χαρτογραφίσεις της ηλεκτρονικής γυρίζοντας απλά ένα διακόπτη στο δεξί μέρος του τιμονιού. Μπορείς με λίγη εξάσκηση εύκολα να καθορίσεις πως θέλεις να βγάζει τη δύναμη ο κινητήρας ανάλογα με το οδηγικό σου στυλ ή το τερέν που θα οδηγήσεις. Αυτό είναι πραγματικά μεγάλη ευκολία γιατί κυριολεκτικά μετατρέπουν την μοτοσυκλέτα με το γύρισμα ενός διακόπτη στην ηλεκτρονική και με ένα απλό ειδικό εργαλείο μπορείς να ρυθμίσεις ή και να αλλάξεις το ελατήριο στο power κάτι που μας βοήθησε πάρα πολύ στο να φέρουμε στα μέτρα μας το TE250 2016. Μετά την ρύθμιση του κινητήρα φέραμε γρήγορα τα χειριστήρια και τις αναρτήσεις στα μέτρα μας και ξεκινήσαμε για το βουνό.

IMG_1301

Από την άσφαλτο ακόμα καταλαβαίνεις ότι το  TE250 2016 έχει 52 ορεξάτα άλογα στην διάθεση του, να τραβήξουν οποιαδήποτε ταχύτητα υπάρχει στο σασμάν με ένα περισσότερο ροπάτο παρά εύστροφο κινητήρα. Ακόμα και στους απλούς χωματόδρομους το TE250 2016 θα δείξει ότι δεν προτιμά να δουλεύει στις υψηλές στροφές αν και το μπορεί, καθώς το δυνατό μοτέρ του φέρνει εύκολα και γρήγορα σε υποστροφή τον πίσω τροχό. Στα μονοπάτια και τις ανηφόρες αυτό θα μπορούσε να αποτελεί πρόβλημα ειδικά σε ρίζες και πέτρες που φυτρώνουν σε δύσκολα σημεία που είναι ικανά να ανακόψουν την φόρα και να κολλήσεις. Εδώ όμως υπάρχει ένας καταπληκτικός υδραυλικός συμπλέκτης, ελαστικός στην λειτουργία του όπου μπορεί να ξυπνήσει βίαια τον κινητήρα και να σου δώσει την εκτίναξη που χρειάζεται για να περάσεις την κάθε δυσκολία. Ο συμπλέκτης είναι ιδανικός για να μην κρεμάνε οι ταχύτητες όταν χρειαστεί να κρατήσεις σε χαμηλές στροφές τον κινητήρα για να αποφύγει το σπινάρισμα στις βρεγμένες πέτρες και τις ανηφόρες με γλίτσα.  Το χαμηλό του βάρος και η συνήθεια του δίχρονου DNA να είναι περισσότερο νευρικό στους βραχόκηπους και τις συνεχόμενες ανωμαλίες  του εδάφους είναι ακόμα ενοχλητικό σε σχέση με ένα τετράχρονο αλλά σε καθαρά μονοπάτια με γρήγορες πνιχτές ή όχι εναλλαγές στροφών είναι ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με την ευκολία που στρίβει.

IMG_1187

Στις στροφές και τις εναλλαγές κατεύθυνσης το χαμηλό βάρος και σφικτή γεωμετρία προσφέρουν δυνατές συγκινήσεις ενώ τα καλά φρένα και οι εξαιρετικές αναρτήσεις προσφέρουν την απαιτούμενη σιγουριά σε κάθε είδους ανωμαλία ή δύσκολη κατάσταση.   Βγαίνοντας από το βουνό και πηγαίνοντας σε μια ειδική ή πίστα motocross το TE250 2016 θα δυσκολευτεί να βρει πρόσφυση στα ξερά τερέν αν και το εξαιρετικό μπροστινό της WP 4CS κάνει πολλή καλή δουλειά κρατώντας τον μπροστινό τροχό σε προβλέψιμη κατάσταση, το πίσω μέρος όμως έχει την τάση της υποστροφής καθώς το χαμηλό βάρος και ο δυνατός δίχρονος κινητήρας δεν το κρατούν σε σταθερή τροχιά. Αντίθετα σε τερέν με καλή πρόσφυση, γρασίδι ή και λάσπη τα μειονεκτήματα βάρος- έκρηξη κινητήρα, περνούν στα θετικά βγάζοντας γρήγορα και άκοπα την μοτοσυκλέτα από την κάθε στροφή.  Όπως στο βουνό έτσι και στην ειδική το TE250 2016 θα αρκεστεί σε δύσκολες ειδικές καταστάσεις για να βγάλει τον καλύτερο του χαρακτήρα και δεν είναι τυχαίο ότι οι κορυφαίοι οδηγοί προτιμούν τα δίχρονα για τους extreme enduro αγώνες.

IMG_1323

Δίχρονο ή τετράχρονο για enduro;
Είναι μια δύσκολη ερώτηση που έχει όμως μια απλή αλλά σύνθετη απάντηση. Είναι τι enduro κάνει ή θέλει να κάνει ο καθένας μας. Άλλοι θέλουν να πηγαίνουν μόνο σε χωματόδρομους άλλοι προτιμούν τα δασικά μονοπάτια και φυσικά άλλοι ψάχνουν να βρουν δύσκολα περάσματα για να “τσακωθούν” μαζί τους. Έτσι εξηγείτε και το γεγονός ότι η γκάμα των enduro μοτοσυκλετών είναι εξαιρετικά μεγάλη σε διαστάσεις, κυβισμούς, εξοπλισμό και φυσικά τιμή. Πρέπει να καλύψουν μια απαιτητική αγορά. Για όσους επιλέξουν δίχρονο, το TE250 2016 είναι μια καλή πρόταση, με ένα πολύ καλό πλήρως ρυθμιζόμενο κινητήρα, πολύ καλά φρένα, μεγάλο ρεζερβουάρ και εξαιρετικές αναρτήσεις.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΤΕ250 2016
Κινητήρας
Τύπος Μονοκύλινδρος, δίχρονος,
Κυβισμός 249 cc
Διάμετρος/Διαδρομή: 72/66.4 mm
Συμπίεση:
Εκκίνηση: Μίζα / Μανιβέλα
Ταχύτητες: 6
Τροφοδοσία καυσίμου: Καρμπιρατέρ
Έλεγχος:
Λίπανση: Ξηρό κάρτερ
Σχέσεις ταχυτήτων:
Αρχική Μετάδoση: 26:72
Τελική Μετάδοση: 13/50
Ψύξη: Υγρόψυξη
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός(DDS) Brembo
Ανάφλεξη: Kokusan
Πλαίσιο
Τύπος: Πλαίσιο κεντρικού δοκού
από χρωμιομόλυβδο 25CrMo4
Υποπλαίσιο: Πολυαμίδιο
Τιμόνι: Αλουμινίου
Εμπρός Ανάρτηση: WP USD Ø 48 mm 4CS
Πίσω Ανάρτηση:  WP-Monoshock
με μοχλικό
Διαδρομή Εμπρός /Πίσω Αναρτήσεων:  300/330 mm
Διάμετρος Εμπρός/Πίσω Φρένων: Δισκόφρενα 260/200 mm
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω στεφάνια τροχών: 1.60 x 21″/2.15 x 18″ DID
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω Ελαστικών:
Αλυσίδα: X-Ring 5/8 x 1/4
Εξάτμιση:
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.9°
Offset: 22 mm
Μεταξόνιο: 1482 ± 10 mm
Απόσταση από το έδαφος:  355 mm
Ύψος Σέλας: 960 mm
Χωρητικότητα
Καυσίμου:
11 Λίτρα
Βάρος: 104.2 kg

This slideshow requires JavaScript.

 

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...