Test Ride KTM SX450F 2017

“Ελέγχοντας την Πρόσφυση”
Βρεθήκαμε για ακόμα μια χρονιά στην Πεντέλη, για να συμμετέχουμε στην εκδήλωση που οργάνωσε η KTM SEE για την παρουσίαση και την οδήγηση των νέων της μοντέλων KTM και Husqvarna. Οι μοτοσυκλέτες πολλές και διαφορετικές και ανάμεσα τους το SX450F της KTM που εκπροσωπούσε τα μεγάλα κυβικά των motocross αυστριακών μοτοσυκλετών.  Αν και οι αλλαγές που έγιναν δεν ήταν μεγάλες ωστόσο είναι ουσιαστικές.

Για το 2017 η ΚΤΜ-Husqvarna έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στην προώθηση και προβολή των ολοκαίνουργιων enduro μοτοσυκλετών που ακολούθησαν την περσινή εξέλιξη της motocross σειράς. Για τον σκοπό αυτό στα Off Road Days 2016 της KTM SEE για τα μοντέλα του 2017 η διαδρομή που είχε σχεδιαστεί, εξυπηρετούσε περισσότερο τις enduro μοτοσυκλέτες για συμπεράσματα και λιγότερο τις motocross. Παρόλα αυτά η διαδρομή ήταν σκληρή και πετρώδης, με πολλά σαμάρια που έβαζαν σε σκληρή δοκιμασία όλες τις μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτου κατηγορίας. Ειδικά σε αυτόν τον τομέα μπορέσαμε να βγάλουμε ικανοποιητικά συμπεράσματα για το SX450F αλλά και γενικότερα για την λειτουργία και την συμπεριφορά του μεγάλου τετράχρονου της ΚΤΜ.

gkf_0945

Το 2016 οι motocross μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ είχαν δεχτεί ριζικές αλλαγές σε όλους τους τομείς. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες είχαν χαρακτηριστεί “απόλυτα αγωνιστικές” περνώντας από την Ready to Race φιλοσοφία σε Ready to Win. Αυτό έφερε όμως και προβλήματα αφού η απόλυτα αγωνιστική τους συμπεριφορά ήταν υπερβολική για τους απλούς ιδιώτες, ακόμα και στα μικρά κυβικά των 250cc. Το δυνατό μοτέρ, οι σφιχτές αναρτήσεις και γεωμετρία απαιτούσαν αποφασιστική οδήγηση και προπονημένους αναβάτες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν γρήγορα για αρκετή ώρα. Όπως είναι λογικό αυτό περιόρισε το αγοραστικό κοινό της εταιρείας αφού η μοτοσυκλέτα ήταν απαιτητική για την πλειοψηφία του, βάζοντας τους Αυστριακούς να πάρουν σημαντικές αποφάσεις. Σύμμαχο στην απόφαση τους ήταν η πολιτική της εταιρείας να προσφέρει περισσότερο αγωνιστικές μοτοσυκλέτες στα μοντέλα της Husqvarna από αυτών της ΚΤΜ, γεγονός που δικαιολογεί την εντύπωση μας ότι οι μοτοσυκλέτες της Husqvarna κράτησαν την Ready to Win φιλοσοφία ενώ η KTM επέστρεψε στην Ready to Race, για να ικανοποιήσει ένα μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό.

gu0b0332

Το θηρίο εξημερώθηκε
Η ΚΤΜ την περσινή χρονιά έκανε το μεγάλο βήμα και έβγαλε στην παραγωγή μια μοτοσυκλέτα 450cc που πραγματικά θα μπορούσε να την πάρει ένας ικανός οδηγός για να αγωνιστεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, χωρίς να ζητήσει κάτι περισσότερο από την μοτοσυκλέτα. Το SXF450 ήταν δυνατό, ελαφρύ και σκληρό, έτοιμο να αγωνιστεί σε δύσκολες συνθήκες motocross. Σίγουρα η ΚΤΜ θα έπρεπε να νοιώθει υπερήφανη που έδωσε στον καθημερινό αγωνιζόμενο μια μοτοσυκλέτα παραγωγής που θα μπορούσε να πάρει νίκη ανάμεσα σε εργοστασιακές μοτοσυκλέτες αλλά, αντιμετώπισε ένα μεγάλο πρόβλημα. Ο καθημερινός αγωνιζόμενος δεν έχει την ικανότητα να την οδηγήσει, περισσότερο δε ο απλός χομπίστας που απλά θέλει να κάνει motocross. Το αποτέλεσμα ήταν οι πωλήσεις να μην πηγαίνουν καλά σε αντιστοιχία με την εξέλιξη που είχε ρίξει η εταιρεία στην μοτοσυκλέτα.  Αυτό ήταν ένα σημαντικό πρόβλημα.

gu0b1832

Το 2017 ο στόχος της ΚΤΜ στο SX450F ήταν να προσαρμόσει την μοτοσυκλέτα στις απαιτήσεις του μεγαλύτερο μέρους του αγοραστικού της κοινού χωρίς όμως να χάσει τα τεχνολογικά προτερήματα της. Έτσι οι αναρτήσεις έγιναν πιο μαλακές και το μοτέρ εξημερώθηκε με παρεμβάσεις στην ηλεκτρονική αλλά και με την προσθήκη του Traction Control που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Το αποτέλεσμα..η ίδια μοτοσυκλέτα με άλλη συμπεριφορά.

“Ελέγχοντας την Πρόσφυση”
Στην πρώτη μας οπτική επαφή με το SX450F 2017 μας ερχόντουσαν γνώριμες εικόνες από το μοντέλο του 2016 που είχαμε οδηγήσει στον ίδιο χώρο στην περσινή παρουσίαση. Ήταν μια τόσο επιθετική μοτοσυκλέτα που ασυναίσθητα περνούσες από δίπλα της προσέχοντας να μην την ακουμπήσεις όπως θα έκανες με το σκύλο του φίλου σου που ξέρεις ότι δαγκώνει. Εσκεμμένα το  SX450F 2017 μπήκε στο τέλος της σειράς μας για οδήγηση θέλοντας να είμαστε σίγουροι ότι θα ξέραμε καλά την διαδρομή και θα έχουμε κάνει καλό ζέσταμα πριν την οδηγήσουμε. Όταν ήρθε η σειρά της, με μια βαθιά ανάσα και ύφος αποφασιστικό, ρίξαμε το πόδι μας πάνω της.

gu0b0354

Η πρώτη αίσθηση την στιγμή που την καβαλάς παραμένει όπως και το 2016, στιβαρή και συγκροτημένη δίνοντας σου την εντύπωση ότι θα ακολουθήσει μια σκληρή λειτουργία τα επόμενα λεπτά μαζί της. Η μίζα βάζει τον κινητήρα σε λειτουργία και επιλέγουμε την πρώτη χαρτογράφηση στο νέο πολυδιακόπτη επιλογής χαρτογράφηση- tracion control – launch control και ξεκινάμε χωρίς traction control στην αρχή. Το μοτέρ κάτω από τα πόδια βρυχάται με ένα μπάσο θόρυβο προβάλλοντας την δύναμη που κρύβει μέσα ενώ ως γνήσια ΚΤΜ η στιβαρότητα γίνεται αισθητή από τα πρώτα μέτρα. Όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και οι αναρτήσεις ξεκινούν για τα καλά την παλινδρομική τους κίνηση στην σκληρή πίστα της Πεντέλης,  η SX450F 2017 αρχίζει να διαφοροποιείτε από το περσινό μοντέλο. Το μοτέρ αν και συνεχίζει την πορεία του με τέσσερις σχέσεις στο σασμάν δεν είναι εκρηκτικό αλλά περισσότερο προοδευτικό ενώ ακούει άμεσα στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού όταν ο αναβάτης επιδιώκει επιπλέον δύναμη για να προσπεράσει ένα εμπόδιο ή να σηκώσει τον τροχό σε κάποιο σαμάρι.  Οι αναρτήσεις, σαφώς πιο μαλακές από το περσινό μοντέλο πλέον μπορούν να ακολουθήσουν ένα πιο αργό ρυθμό ενώ εύκολα μπορεί ο αναβάτης να τις σκληρύνει ή να τις μαλακώσει χωρίς να χαλάει το σύνολο της μοτοσυκλέτας με το πλαίσιο και τον κινητήρα να συνεργάζονται σε αυτό.

gkf_0874

Φυσικά τα αργά πνιχτά κομμάτια της διαδρομής των Off Road Days το SX450F 2017 δυσανασχετούσε περισσότερο από κάθε άλλη μοτοσυκλέτα αλλά στα νεροφαγώματα και κοφτά σαμάρια ήταν πιο στιβαρή από οτιδήποτε άλλο οδηγήσαμε. Στις σαθρές στροφές της Πεντέλης παρά την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας ο πίσω τροχός προειδοποιεί συνεχώς για την έλλειψη  πρόσφυσης και την χάνει όταν ο αναβάτης πιέζει τα πράγματα με τον δεξιό του καρπό. Ακόμα και τότε όμως ο μπροστινός τροχός θα παραμείνει εντός της τροχιάς και η διόρθωση του λάθος θα έρθει σχετικά εύκολα. Εδώ όμως η ΚΤΜ εφάρμοσε το traction control όπου ο αναβάτης μπορεί να το βάλει σε λειτουργία εν κινήσει και να δει στην φωτεινή ένδειξη ότι είναι σε λειτουργία ώστε να ξέρει αν θα πρέπει να το εμπιστευτεί ή όχι. Με το traction control σε λειτουργία όταν αρχίσει να χάνεται η πρόσφυση η ηλεκτρονική επεμβαίνει στο αβάνς της μοτοσυκλέτας και περιορίζει το σπινάρισμα δεν το σταματάει, γεγονός που το κάνει πραγματικά ξεχωριστό. Στους χωμάτινους αγώνες είναι σημαντικό να σπινάρει ο τροχός κατά την είσοδο αλλά και την έξοδο της στροφής πλασάροντας την μοτοσυκλέτα στην πορεία που επιθυμεί ο αναβάτης, Αν το traction control περιόριζε αυτό πολύ πιθανό να μην μπορούσε κανείς να ακολουθήσει τις αγωνιστικές γραμμές σε μια χωμάτινη πίστα. Μια σημαντική λεπτομέρεια του traction control είναι ότι δεν προλαβαίνει να λειτουργήσει σε αργές κλειστές στροφές διότι σε αυτές τις στροφές το γλίστρημα του πίσω τροχού είναι συνήθως ακαριαίο και χωρίς προειδοποίηση. Επίσης στο απότομο μα άνοιγμα του γκαζιού για να βγάλουμε ένα άλμα μετά από κλειστή στροφή δεν θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα με το traction control καθώς θα κόψει την δύναμη του κινητήρα αντιλαμβανόμενο την επερχόμενη έλλειψη πρόσφυσης. Σε ανοιχτές χωρίς λούκια ή μπερμ στροφές το traction control κλέβει εκκλησία επιτρέποντας στον αναβάτη να ανοίξει όσο αυτός επιθυμεί το γκάζι χωρίς να φοβηθεί το high siding, πετυχαίνοντας μάλιστα την απόλυτη επιτάχυνση.

gu0b1830

Ένα βήμα πίσω
Φαινομενικά η πορεία του SX450F το 2017 δείχνει να πηγαίνει ένα βήμα πίσω από την απόλυτα γρήγορη μοτοσυκλέτα του 2016. Ήταν σημαντικό όμως να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις του ευρύτερου αγοραστικού κοινού, γεγονός που σημαίνει πωλήσεις για την ΚΤΜ. Από τις αλλαγές και μόνο στο μπροστινό σύστημα της μοτοσυκλέτας καταλαβαίνει κανείς τον φετινό στόχο των Αυστριακών. Η διαδρομή της μπροστινή ανάρτησης από 300mm πήγε στα 310mm και τα συνεμπλόκ του τιμονιού έγιναν μεγαλύτερα και εδράζονται στην νέα άνω τιμονόπλακα. Παράλληλα μαλάκωσαν τις αναρτήσεις, και για να μην έχουν πολλές στρεβλώσεις, ενίσχυσαν τις βάσεις του κινητήρα και τα καλάμια της μπροστινής ανάρτησης ενώ στην μεγαλύτερη ακαμψία συμβάλλει και η νέα τιμονόπλακα. Στο μοτέρ δεν χρειάστηκαν να γίνουν πολλά πράγματα γιατί ήδη υπήρχαν πολλές χαρτογραφίσεις που μπορούσε να επιλέξει ο αναβάτης. Απλά άλλαξαν τον διακόπτη με ένα τεχνολογικά καλύτερο αλλά πολύ μεγαλύτερο και με περισσότερες λειτουργίες. Στον διακόπτη παραμένει η επιλογή δύο χαρτογραφίσεων και το launch control ενώ προστέθηκε και το traction control. Ο νέος διακόπτης προσφέρει την ευχρηστία μόνιμης φωτεινής ένδειξης για να ξέρει ο αναβάτης ανά πάσα στιγμή τι έχει επιλέξει και μάλιστα μπορεί να αλλάξει την επιλογή του εν κινήσει.  Όλα αυτά μαζί έκαναν την SX450F πιο φιλική χωρίς όμως να χάνει πολλά από τα προτερήματα που χαρακτήριζαν το πλήρως αναβαθμισμένο μοντέλο του 2016. Ένα βήμα πίσω στις ικανότητες της μοτοσυκλέτας για ένα μελλοντικό άλμα εμπρός στις πωλήσεις. Ο συμβιβασμός, πιστεύουμε ότι θα είναι εμπορική επιτυχία.

gu0b0335

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

450 SX-F 2017
Κινητήρας
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, DOHC, 4-Βαλβίδες
Κυβισμός 449.9 cc
Διάμετρος/Διαδρομή: 95/63.4 mm
Συμπίεση: 12.75:1
Εκκίνηση/Μπαταρία: Μίζα / Μπαταρία Ιόντων
Λιθίου 12V 2.2 Ah
Ταχύτητες: 4
Τροφοδοσία καυσίμου: Keihin EFI, σώμα
ψεκασμού 44 mm
Έλεγχος: 4 V / DOHC
Λίπανση: Υπό πίεση με δύο τρόμπες
Σχέσεις ταχυτήτων: 16:32  18:30
20:28  22:26
Αρχική Μετάδoση: 31:76
Τελική Μετάδοση: 13:48
Ψύξη: Υγρόψυξη
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός(DDS)
Ανάφλεξη: Ψηφιακή – Keihin EMS
Πλαίσιο
Τύπος: Πλαίσιο κεντρικού δοκού
από χρωμιομόλυβδο 25CrMo4
Υποπλαίσιο: Αλουμινίου
Τιμόνι: Neken, Αλουμινίου
Ø 28/22 mm
Εμπρός Ανάρτηση: WP-USD, AER 48,
Ø 48 mm
Πίσω Ανάρτηση:  WP-Monoshock
με μοχλικό
Διαδρομή Εμπρός /Πίσω Αναρτήσεων:  310/300 mm
Διάμετρος Εμπρός/Πίσω Φρένων: Δισκόφρενα 260/220 mm
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω στεφάνια τροχών: 1.60 x 21″; 2.15 x 19″ Excel
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω Ελαστικών: 80/100-21″; 120/90-19″
Αλυσίδα: 5/8 x 1/4″
Εξάτμιση: Αλουμινίου
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.9°
Offset: 22 mm
Μεταξόνιο: 1.485 ± 10 mm
Απόσταση από το έδαφος:  370 mm
Ύψος Σέλας: 960 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου: 7 l
Βάρος: 100,4 kg

Φωτογραφίες: Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...