Test Ride Husqvarna FC250 2017

H motocross σειρά της Husqvarna πέρασε και αυτή στην εποχή του αέρα με το πιρούνι WP, AER 48 να είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη αλλαγή στα νέα μοντέλα. Για το μικρό τετράχρονο motocross της σουηδικής φιλοσοφίας FC250, το 2017 δεν είναι μια χρονιά αλλαγών του”αέρα” μόνο. Ακολούθησε τις αλλαγές της αδερφής εταιρείας ΚΤΜ και το SX-F250 2017, αλλά κατάφερε και πάλι να έχει μια δική του μοναδική συμπεριφορά.

Η περσινή χρονιά για την Husqvarna αλλά και για την ΚΤΜ ήταν μια χρονιά επανάσταση παρουσιάζοντας motocross μοτοσυκλέτες που μπορούμε να πούμε ότι ήταν πιο μπροστά από την εποχή τους. Γρήγορες, δυνατές και ελαφριές είχαν στοχεύσει σε καθαρά αγωνιστική οδήγηση, αφήνοντας τους χομπίστες να ξύνουν το κεφάλι τους πως θα μπορέσουν να φέρουν, τόσο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες στα μέτρα τους. Για την ΚΤΜ αυτό ήταν ένα πρόβλημα marketing που έλυσε την νέα χρονιά κάνοντας ένα βήμα πίσω στις ικανότητες που είχε εφοδιάσει τα νέας σχεδίασης μοντέλα της. Η Husqvarna ακολούθησε, το βήμα πίσω έγινε, αλλά υπήρχε το περιθώριο σε άλλους τομείς για ένα νέο βήμα μπροστά.

gu0b0086

Έτσι το FC250 2017 δέχτηκε όλες της αλλαγές του 2017 που πέρασαν στο SX-F250 αλλά επιπλέον εφοδιάστηκε και με το πιρούνι με αέρα WP AER48 αντικαταστώντας το 4CS της περασμένης χρονιάς.

Οι αλλαγές για το 2017

  • Νέα μπροστινή ανάρτηση WP AER48 που αντικαθιστά τα ελατήρια με αέρα, προσφέροντας περισσότερες ρυθμίσεις, μεγαλύτερη διαδρομή αλλά και 1,5 κιλό λιγότερο βάρος.
  • Νέες επεξεργασμένες από CNC τιμονόπλακες με σινεμπλόκ στις βάσεις και με τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις για τον αναβάτη.
  •  Νέες ρυθμίσεις για το πίσω αμορτισέρ  WP DCC και μεγαλύτερο δοχείο αζώτου που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση σε ολόκληρη την διαδρομή των 300mm και καλύτερη απόδοση με την βελτιωμένη ψύξη.
  • Νέες βάσεις κινητήρα από αλουμίνιο για καλύτερη ευλυγισία του πλαισίου και καλύτερης συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας κατά την οδήγηση.
  • Νέο υποπλαίσιο τριών σημείων, με 30% ίνες άνθρακα που το κάνουν ελαφρύτερο κατά ένα κιλό.
  • Νέος διακόπτης στο τιμόνι, επιλογής δύο χαρτογραφήσεων της ηλεκτρονικής αλλά και μια επιλογή Traction Control που περιορίζει το σπινάρισμα ελέγχοντας τις στροφές του κινητήρα.
  • Ο ίδιος διακόπτης ενεργοποιεί και την επιλογή εκκίνησης ελέγχοντας το σπινάρισμα του πίσω τροχού στα πρώτα μέτρα του αγώνα.
  • Νέο ωρόμετρο στον στάνταρντ εξοπλισμό.

Το νέο πιρούνι έφερε στο FC250 2017 ακόμα περισσότερες ρυθμίσεις στην ανάρτηση με την εύκολη προφόρτηση της διαδρομής της ανάρτησης αλλά ταυτόχρονα μείωσε το βάρος κατά 1.5 κιλό. Στην μείωση του βάρους επιστρατεύτηκε και το επανασχεδιασμένο υποπλαίσιο-φιλτροκούτι που πλέον αποτελείται κατά 30% από ίνες άνρθακα  και είναι ελαφρύτερο κατά 1 κιλό. Παράλληλα οι αλλαγές που δέχτηκε το KTM SX-F250 για το 2017 πέρασαν και στο FC250 της Husqvarna με το νέο μεγαλύτερο δοχεία αζώτου στην πίσω ανάρτηση, το νέο διακόπτη με τον Traction Control, τις νέες βάσεις κινητήρα, το νέο γρανάζομα και τις νέες τιμονόπλακες με σινεμπλόκ στα καβαλέτα.

gu0b1685

Με τις μοτοσυκλέτες της Husqvarna συμβαίνει το εξής παράδοξο, ενώ μοιράζονται τόσα πολλά με τις αδελφές τους KTM, είναι διαφορετικές μοτοσυκλέτες στην οδήγηση. Πέρσι δεν καταφέραμε να οδηγήσουμε κάποιο από τα motocross της εταιρείας αλλά είχαμε πάρει μια καλή δόση από την νέα γενιά motocross της ΚΤΜ, αλλαγές που είχαν περάσει και στην Husqvarna. Φέτος στα Off Road Days στην Πεντέλη είχαμε αρκετά μοντέλα Husqvarna για να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας. Το διαφορετικό υποπλάσιο, πλαστικά, σέλα και ρεζερβουάρ δίνουν άλλες διαστάσεις στην μοτοσυκλέτα από την πορτοκαλί αδερφή της αλλά και γενικότερα το στήσιμο έχει την αίσθηση ενός πιο ισορροπημένου συνόλου με τις σκληρές αναρτήσεις να δίνουν την τάση προς την αγωνιστική οδήγηση. Αυτό καθορίζει γενικότερα την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας που απαιτεί από τον αναβάτη μια πιο αποφασισμένη οδήγηση για τον δικαιώσει με το σφικτό της σύνολο και την ισορροπημένη της συμπεριφορά στις σαθρές στροφές και στα απαιτητικά σαμάρια.

gkf_1127

Αυτό ακούγεται καλά στους προπονημένους υποψήφιους αγοραστές και ίσως να προβληματίσει το ευρύ κοινό του αθλήματος που δεν έχει την ευκαιρία να βρεθεί συχνά σε κάποια πίστα motocross. Στον τομέα του κινητήρα όμως τα πράγματα αλλάζουν. Το περσινό εκρηκτικό μοτέρ έχει δεχτεί παρεμβάσεις στην ηλεκτρονική χαρτογράφηση αλλά και στο γρανάζομα που από 13/50 έγινε 14/51, για να γίνει πιο ήρεμο.  Έτσι φέτος η δύναμη βγαίνει πιο γλυκά και περισσότερο γραμμικά χωρίς ξεσπάσματα αλλά θα πρέπει ο αναβάτης να κρατάει το μοτέρ στις μεσαίες στροφές του κινητήρα σε κάθε έξοδο, για να έχει ικανοποιητική επιτάχυνση. Σε αυτόν τον τομέα τα πράγματα αντιστρέφονται και ο προπονημένος αναβάτης θα πρέπει να κάνει τις επεμβάσεις του για να πάρει το κάτι παρά πάνω από την απόδοση του κινητήρα ενώ ο χομπίστας έχει στην διάθεση του ένα γραμμικό και ροπάτο μοτέρ που δεν θα τον κουράσει ποτέ. Και οι δύο όμως θα μπορέσουν να απολαύσουν την ευχρηστία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων επιλογής χαρτογράφισης αλλά και του πρωτοποριακού traction control, προσαρμόζοντας την απόδοση του μοτέρ στις απαιτήσεις της πίστας. Η φετινή καινοτομία των Husqvarna-KTM είναι ότι ο νέος διακόπτης επιτρέπει την εναλλαγή χαρτογράφισης και την εμπλοκή ή όχι του traction control εν κινήσει, ενώ παράλληλα φωτεινές ενδείξεις ενημερώνουν τον αναβάτη σε ποια φάση είναι ενεργοποιημένες οι δύο λειτουργίες. Σε αυτόν τον τομέα πραγματικά η τεχνολογία των Husqvarna-ΚΤΜ κάνουν το ένα βήμα εμπρός προσφέροντας ένα οδηγικό βοήθημα που δύσκολο θα μπορούσε να αγνοήσει κανείς και δεν είναι ‘άλλο από το traction control που όταν είναι ενεργοποιημένο δίνει την σιγουριά να ανοίξει το γκάζι ο αναβάτης όσο γλιστερή και να είναι μια επιφάνεια χωρίς να έχει τον φόβο της υπερστροφής του πίσω τροχού και του ανεπιθύμητου highsiding. Αλλά αυτό δύσκολα θα συμβεί έτσι κι αλλιώς στο FC250 2017, γιατί όπως είπαμε και πιο πάνω, το μοτέρ είναι σαφώς πιο γραμμικό και προβλέψιμο από το 2016.

gkf_1091

Τεχνολογικά προηγμένη
Θα πρέπει να επιβραβεύσουμε την Husqvarna-ΚΤΜ για τις εφαρμογές που φέρνουν στις motocross μοτοσυκλέτες τους θέτοντας νέα δεδομένα στην βιομηχανία του αθλήματος. Μετά τον υδραυλικό συμπλέκτη και την μίζα η εταιρεία διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό προσφέροντας το ηλεκτρονικό βοήθημα traction control σε μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ανάμεσα τους και το FC250 που για το 2017 πέρασε στην εποχή του “αέρα” στο μπροστινό πιρούνι και μοιράζετε περισσότερα από ποτέ με το αδερφάκι του το SX-F250. Το σφιχτό στήσιμο των αναρτήσεων και το ισορροπημένο σύνολο είναι τα χαρακτηριστικά του FC250 2017 που μαζί με την προηγμένη τεχνολογία που έχει εφοδιαστεί για την νέα χρονιά, έχει τις δυνατότητες να βρεθεί ψηλά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού.

gu0b0092

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

FC250 2017
Κινητήρας
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, DOHC, 4-Βαλβίδες
Κυβισμός 249.9 cc
Διάμετρος/Διαδρομή: 78/52.3 mm
Συμπίεση: 14.4:1
Εκκίνηση/Μπαταρία: Μίζα / Μπαταρία Ιόντων
Λιθίου 12V 2.2 Ah
Ταχύτητες: 5
Τροφοδοσία καυσίμου: Keihin EFI,
Έλεγχος:  –
Λίπανση:  –
Σχέσεις ταχυτήτων:  –
Αρχική Μετάδoση: 24:73
Τελική Μετάδοση: 14:51
Ψύξη: Υγρόψυξη
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός- Magura
Ανάφλεξη: Ψηφιακή – Keihin EMS
Πλαίσιο
Τύπος: Πλαίσιο κεντρικού δοκού
από χρωμιομόλυβδο 25CrMo4
Υποπλαίσιο: Σύνθεσης από ίνες άνθρακα  ενιαίο με το φιλτροκούτι
Τιμόνι:
Εμπρός Ανάρτηση: WP-USD, AER 48,
Ø 48 mm
Πίσω Ανάρτηση:  WP-Monoshock
με μοχλικό
Διαδρομή Εμπρός /Πίσω Αναρτήσεων:  310/300 mm
Διάμετρος Εμπρός/Πίσω Φρένων: Δισκόφρενα 260/220 mm
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω στεφάνια τροχών: 1.60 x 21″/2.15 x 19″ Excel
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω Ελαστικών: 80/100-21″/100/90-19″
Αλυσίδα: 5/8 x 1/4″
Εξάτμιση: Αλουμινίου
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.9°
Offset: 22 mm
Μεταξόνιο: 1.485 ± 10 mm
Απόσταση από το έδαφος:  370 mm
Ύψος Σέλας: 960 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου: 7 l
Βάρος: 98,8 kg

Φωτογραφίες: Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...