Συνέντευξη Μανώλη Κρητικού Jr.

Με πολλούς τίτλους στις μικρές κατηγορίες και αρκετούς διεθνείς αγώνες, ο Μανώλης Κρητικός ξεκίνησε πάνω σε μία δίχρονη μοτοσυκλέτα το 2012 να αγωνίζεται στην κατηγορία MX2. Μετά την εκπληκτική πρώτη του νίκη στα Γιαννιτσά, στην πρώτη κιόλας χρονιά στην κατηγορία, δυστυχώς ακολούθησαν ατυχίες και πολλοί τραυματισμοί. Μέσα από όλα αυτά, ο νεαρός Μανώλης έμαθε και ωρίμασε για να επιστρέψει το 2016 δυνατός και αποφασισμένος, με αποτέλεσμα να γίνει πρωταθλητής! Εμείς τον αιφνιδιάσαμε καθώς ακολουθούσε πιστά το πρόγραμμα του στο γυμναστήριο και μας μίλησε για την κατάκτηση του πρωταθλήματος αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια.

Του Νίκου Καμπούρη.

Το 2016 ήταν μια πολύ καλή αγωνιστική χρονιά για εσένα και την ομάδα σου. Ήταν εύκολο να κατακτήσεις το πρωτάθλημα;
Τίποτα δεν είναι εύκολο. Αυτό που πραγματικά με δυσκόλεψε ήταν ότι έπρεπε από το μηδέν, λόγω του τραυματισμού που είχα όλο το 2015, να προετοιμαστώ για το πανελλήνιο πρωτάθλημα motocross μέσα σε δύο μήνες! Μετά τον πρώτο αγώνα όλα κύλισαν ομαλά. Έδινα το 100% μου σε κάθε αγώνα και έπαιρνα το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Επίσης, ήταν δύσκολο ότι δεν είχα σε ολόκληρο το 2016 την αυτοπεποίθηση πως έχω προετοιμαστεί καλά. Οπότε παρόλο που κέρδιζα στους αγώνες, περιέργως δεν ανέβηκε ποτέ το ηθικό μου. Αυτός ήταν ένας σημαντικός λόγος που δεν είχα την καλύτερη απόδοση σε κάθε αγώνα.

Οι τελευταίες χρονιές είχαν αρκετούς τραυματισμούς και ατυχίες όπου πολλές φορές δεν τελείωνες τις αγωνιστικές σεζόν… που πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό;
Ο μικρότερος παράγοντας στους προηγούμενους τραυματισμούς μου ήταν ότι δεν είχα τύχη. Αλλά κατά 99% ήξερα ότι έφταιγα εγώ. Οι προηγούμενες χρονιές για εμένα ήταν ένα χάος, δεν ήξερα τι θέλω να κάνω, δεν ήξερα τι κάνω…τι πρέπει να κάνω…γενικώς δεν ήμουν αρκετά ώριμος να καταλάβω την κατάσταση στην οποία βρισκόμουν και να μάθω από τα λάθη μου.

img_0637

Τι ήταν αυτό που κάνατε με την ομάδα σου και άλλαξες πορεία με αποτέλεσμα να κερδίσετε το πολυπόθητο πρωτάθλημα;
Κυρίως η αλλαγή ήμουν εγώ. Άλλαξα ως χαρακτήρας. Το 2015 κατάλαβα και διάλεξα τι θέλω να κάνω στη ζωή μου. Αν δεν ήμουν χτυπημένος, θα το είχατε δει νωρίτερα. Την τελευταία στιγμή, ζήτησα την βοήθεια από ανθρώπους που ξέρω ότι με αγαπάνε και τους αγαπώ και ξέρω ότι δεν θα με βοηθήσουν προς όφελος δικό τους. Η απάντηση φυσικά ήταν ναι. Εννοείται πως έπαιξε και αυτό το ρόλο στην αυτοπεποίθηση μου, ήξερα ότι έχω ανθρώπους από πίσω μου που θέλουν ότι κι εγώ!

Πιστεύεις πως αξίζει να κάνει κάποιος όλες αυτές τις θυσίες και προσπάθειες που κάνεις εσύ, ώστε διακριθείς σε αυτό το άθλημα;
Αυτό έχει καθαρά να κάνει με το τι θέλεις εσύ! Εγώ το έκανα για εμένα. Έχω μεγαλώσει πάνω στο μηχανάκι και πάντα το όνειρο μου ήταν να διακριθώ στο εξωτερικό, αλλά πέρασαν τα χρόνια έχοντας αυτό το θέμα στο νου σαν όνειρο. Μέχρι που ήρθε η στιγμή που λέω… τι κάνουμε τώρα; Έφτασα 18 χρονών. Δεν έχω πολύ χρόνο ακόμα μπροστά μου για αυτό που θέλω να κάνω και αν δεν κυνηγήσω το όνειρο, τότε γιατί κάνω motocross τόσα χρόνια αφού πάντα αυτό είχα στο νου. Έχουν έρθει πολλοί νέοι οδηγοί πριν από εμένα τόσο καλοί όσο εγώ, με το ίδιο όνειρο. Θεωρώ όμως ότι κανένας δεν είχε την θέληση να κουραστεί τόσο και να θυσιάσει όσα θυσιάζω και σκοπεύω να θυσιάσω ακόμα παραπάνω για να φτάσω εκεί που ονειρεύομαι! Όλοι βάζουν το οικονομικό πρόβλημα μπροστά που θεωρώ ότι δεν ισχύει, ειδικά όταν είσαι ταλαντούχος, ειδικά όταν σε γουστάρει ο κόσμος και σε αγαπάει. Πάντα θα βρεις άτομα να βοηθήσουν, αν βλέπουν ότι το θέλεις και ότι ξέρεις τι θέλεις και αφού τα έχω βρει εγώ αυτή την εποχή, πόσο μάλλον λίγο πιο παλιά, που επικρατούσε καλύτερη οικονομική κατάσταση.

img_0479

Όταν η αγωνιστική σεζόν τελείωσε και πλέον ήσουν ο πανελλήνιος πρωταθλητής της κατηγορίας ΜΧ2 ένιωσες πιο χαλαρός…έκανες κάτι για τον Μανώλη;
Όχι! Ένιωσα πιο χαλαρός όσον αφορά το ότι επιτέλους πήρα το πρωτάθλημα και τελείωσε αυτό το κεφάλαιο. ‘Όμως, όπως είπα έχω άλλες βλέψεις. Δεν έκανα τίποτα για τον Μανώλη, αλλά ταυτόχρονα ότι κάνω για τον Μανώλη είναι! Έφυγα κατευθείαν εξωτερικό και συνέχισα το πρόγραμμα μου κανονικά κάνοντας προπονήσεις και αγώνες με γρήγορους οδηγούς κερδίζοντας σημαντικές εμπειρίες για την καριέρα μου. Δεν υπάρχει χρόνος, δεν υπάρχουν διαλείμματα, κινούμαστε μόνο μπροστά!

Πολλά από τα καλοκαίρια σου τα έχεις περάσει στο Βέλγιο για την αγωνιστική σου προετοιμασία…πως ήταν η ζωή σου εκεί;
Δράμα! Λυπητερή…απογοητευτική. Περιμένεις μόλις πας εξωτερικό πως θα αρχίσεις να πηγαίνεις καλύτερα μετά από δύο μήνες περίπου. Δεν είναι έτσι όμως. Ειδικά αν κάνεις κάτι λάθος στο πρόγραμμα σου, όπως εγώ που τα έκανα όλα λάθος το καλοκαίρι, έχει ως αποτέλεσμα να πέφτεις αντί να βελτιώνεσαι. Στο εξωτερικό αυτό γίνεται σε χρόνο ντε τε! Παρόλα αυτά πέρασα πολύ ωραία και απόλαυσα κάθε στιγμή κάνοντας αυτό που θέλω.

img_2215-1

Γιατί να αφήσεις το πανελλήνιο πρωτάθλημα και την χώρα σου ώστε να αγωνιστείς στο Βέλγιο;
Για να προχωρήσω, για να δω που μπορώ να φτάσω σαν Μανώλης Κρητικός. Δεν με ενδιαφέρει άλλο ένα ελληνικό πρωτάθλημα. Εγώ είπα στον εαυτό μου στις αρχές του 2016 ότι αν δεν κερδίσω το πρωτάθλημα φέτος θα σταματήσω και το εννοούσα. Αν δεν μπορούσα να το κερδίσω το 2016 έστω και χωρίς να έχω προετοιμαστεί κατάλληλα, θεωρούσα ότι δεν αξίζω για κάτι παραπάνω. Από εδώ και πέρα πρέπει να προχωρήσω μπροστά όσο πιο γρήγορα μπορώ, πάντα με ασφάλεια και υγεία, σε πιο υψηλό επίπεδο αγώνων.

Το πρωτάθλημα VLM τι επιπέδου είναι…αγωνίζονται και αναβάτες από το ΜΧGP;
Στο πρωτάθλημα θα τρέχω μεικτά 250 με 450 στην κατηγορία inters την καλύτερη του VLM όπου είναι και o κύριος λόγος που θα ανέβω σε μεγάλη μοτοσυκλέτα. Νομίζω ούτως η άλλως θα γινόταν αυτό διότι είμαι οδηγός για τα 450, το ζητάει το στυλ μου. Δεν θα τρέχω με οδηγούς από MXGP αναμφίβολα όμως θα τους συναντήσω πολλές φορές σε άλλους αγώνες εκεί.

img_8278

Από ότι γνωρίζουμε είναι πάρα πολλοί οι αγώνες της σεζόν εκεί…αν υπάρχει κάποιο κενό θα σε δούμε να αγωνίζεσαι και στην Ελλάδα;
Όχι! Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο κενό αλλά και να υπήρχε δεν θα πετούσα για ένα Σαββατοκύριακο ώστε να τρέξω στην Ελλάδα.

Γνωρίζεις το επίπεδο εκεί…ξέρεις τι θα αντιμετωπίσεις;
Με τον πρώτο στο VLM είχα περίπου 5 δευτερόλεπτα τον γύρο το καλοκαίρι, ανάλογα με την πίστα. Είναι ένα καλό πρωτάθλημα για να αρχίσω. Οι πίστες γίνονται δύσκολες σε σημείο που δεν περπατιούνται. Θα πάρω την εμπειρία που χρειάζομαι για να προχωρήσω.

Έχεις βάλει κάποιους στόχους για την νέα χρονιά ή απλά θέλεις να εγκλιματιστείς και να μαζέψεις όσο το δυνατόν περισσότερες εμπειρίες;
Όχι δεν θέλω να εγκλιματιστώ μόνο. Όσο και να εγκλιματιστώ αν δεν εξελιχθώ δεν έχει νόημα. Θέλω να έρχομαι top 5 κάθε Σαββατοκύριακο. Αν το καταφέρω αυτό, μετά θα ξέρω ότι δεν έχω όρια. Είναι θέμα χρόνου να φτάσω ακόμα παραπάνω αν όλα πάνε καλά.

img_9552

Το 2017 έρχεται με ριζικές αλλαγές στη ζωή σου, καινούργια μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού, διαφορετικός συναγωνισμός και πλέον θα είσαι μόνιμος κάτοικος μίας άλλης χώρας…σε αγχώνει όλο αυτό;
Όχι δεν με αγχώνει καθόλου. Λίγο, με απασχολεί το να στήσω την μοτοσυκλέτα στα μέτρα μου και το άλλο είναι το κρύο. Γενικά ο πρώτος μήνας μέχρι να εγκλιματιστώ στον τρόπο ζωής εκεί, θα είναι λίγο δύσκολος.

Σίγουρα όλο αυτό που ζεις είναι το όνειρο κάθε αγωνιζόμενου. Όταν όμως το όνειρο αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα πόσο εύκολο είναι να αφήσεις την ζωή σου για το όνειρο;
Δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια πόσο δύσκολο είναι. Είναι τόσο δύσκολο όσο ένας από τους πιο ταλαντούχους ποδοσφαιριστές της Ελλάδας, να γίνει τόσο καλός, που να τον πάρει η Barcelona. Ο αριθμός των θυσιών που θα κάνω, είναι σίγουρα πολύ μεγάλος. Μακάρι να ήξερα το πως, θα γίνω καλός οδηγός στο εξωτερικό. Δεν το ξέρω όμως, κανείς δεν το ξέρει, το θέλω όμως και πιστεύω ότι μπορώ. Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Θεωρώ όμως ότι θα πρέπει να είσαι πολύ σκληρός ως άνθρωπος για να μπεις σε αυτή τη διαδικασία.

Αν σου δινόταν η ευκαιρία να πεις κάτι στους συναθλητές σου στην Ελλάδα τι θα τους συμβούλευες;
Όπως λέει και ο μπαμπάς παλιού αγωνιζόμενου…“ή πρώτος ή νοσοκομείο”…(γέλια)…μία μόνο ουσιώδη και σημαντική συμβουλή μου έρχεται. Όσο χάνεις κερδίζεις! Όσο κερδίζεις, δεν κερδίζεις τίποτα… μπορείς πραγματικά να ευχαριστηθείς μία νίκη μετά από 100.000 ήττες.

img_5999

Για το τι σημαίνει αυτός ο τίτλος για τον Μανώλη, μας παρέπεμψε στην ανάρτηση του στα social media μετά την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος.

Επιτέλους… Μετά από 3 συνεχόμενα χρόνια γεμάτα λάθη… ατυχίες, το σημαντικότερο τραυματισμούς και έχοντας μόνο 2,5 μήνες να προετοιμαστώ για το 2016, μετά από 7 μήνες αποχής απ’ο το άθλημα…καταφέρνουμε να πάρουμε τον τίτλο στην Mx2 έναν αγώνα πριν τελειώσει το πρωτάθλημα. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της υπέρ-τεράστιας προσπάθειας της ”ομάδας” ανθρώπων που με στηρίζουν ο καθένας με διαφορετικό τρόπο άλλα όλοι για τον ίδιο σκοπό. Οι άνθρωποι που είναι κοντά μου φέτος.. είναι αυτοί που συνέχισαν να πιστεύουν σε μένα παρ’ όλο που έχω προσφέρει κυρίως απογοήτευση. Είναι αυτοί που πρέπει να κρατήσω κοντά μου όσο περισσότερο μπορώ στη υπόλοιπη αγωνιστική μου καριέρα.
ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. YAMAHA Yamaha Motor Greece – Μotodynamics SA, VGR Team Georgakopoulos, Rock Oil, MB Racing.gr Moto Bike Racing Shop Dimitris Mitropoulos RIDE 100% First Racing, Papastavrou Shops George PapastavrouAGV, PERISTERAS Eλαστικα Peristeras Nikos Tyres, DXL Graphics Dino Kalia Dxl, HERBALIFE 24 Γιάννης Αθανασίου, CrossXracing, Argos Mx Park Tasos Paspaliaris, Στεφανος Τσιρλης
ΚΕΝΤΡΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΟΣΤΕΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ,Yannis Koligliatis, Nikos Karwnis ΚΑΙ φυσικά τους γονείς μου! Είμαστε Πανελλήνιοι Πρωταθλητές Motocross 2016.. Είμαστε #1 … Επιτέλους.

50 More posts in ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ category
Recommended for you
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ TADDY BLAZUSIAK

Στις αρχές Αυγούστου είχαμε βρεθεί στο μοναδικό Spice it Up Festival για την παρουσίαση των...