Test Kawasaki KXF250 2017

Το 2017 ήρθε η σειρά του KXF250 να δεχτεί ριζική αναβάθμιση. Το μικρό μοντέλο της Kawasaki έκανε υπομονή μία ολόκληρη χρονιά ώστε να εξελιχθεί όπως ο μεγάλος του αδερφός το ΚΧF450. Μετά από μία πολύ δυνατή σεζόν στην κατηγορία MX2 του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με τους Petar Petrov και Dylan Ferrandis, η Kawasaki κατάφερε να βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα σχεδόν σε κάθε αγώνα κερδίζοντας περιορισμένα σκέλη και αγώνες, σε μία πολύ δύσκολη από πλευράς ανταγωνισμού σεζόν. Για το 2017 η Kawasaki θα προσπαθήσει να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία  με μία νέα μοτοσυκλέτα. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο KXF 250 2017 στην απαιτητική πίστα της Χαλκίδας όπου μας άφησε πραγματικά καλές εντυπώσεις.

Του Νίκου Καμπούρη.
Συνεργάστηκαν: K.Παπαδόπουλος – ΑΜΛΕΧ

Ο νέος στόχος της σύγχρονης γενιάς motocross μοτοσυκλετών, είναι το χαμηλότερο βάρος και οι μικρότερες διαστάσεις σε όλες της κατηγορίες. Η Kawasaki ακολούθησε την ροή της εποχής παρουσιάζοντας ένα ελαφρύτερο και μικρότερο σε διαστάσεις KXF450 το 2016. Η συνταγή ήταν πετυχημένη, αν και δεν ήταν η ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας, όμως ήταν αρκετά καλή ώστε να μεταλαμπαδευτεί και στο μικρό 250.

img_8458

Το 2017 το KXF250 μοιράζεται πλαίσιο και look με τον μεγάλο του αδερφό, κρατώντας και αυτό τις ρυθμιζόμενες τιμονόπλακες και μαρσπιέ αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα με το σύστημα εκκίνησης και τις τρεις φυσέτες διαφορετικής χαρτογράφησης από τα προηγούμενα μοντέλα.  Αν και το KXF250 του 2016 είχε ένα ανταγωνιστικό μοτέρ, η Κawasaki αποφάσισε να κάνει και εκεί σημαντικές αλλαγές διαμορφώνοντας εκ νέου την απόδοση και συμπεριφορά του κινητήρα.

img_8393

Το νέο ΚΧF250 2017 επί το έργον
Το νέο ελαφρύτερο πλαίσιο σε συνδυασμό με το υποπλαίσιο και τα καινούργια πλαστικά δίνουν μία πολύ λεπτή γραμμή στο ΚΧF250 2017 ώστε όταν ανέβεις πάνω του νιώθεις αμέσως πόσο μαζεμένο είναι νομίζοντας πως βρίσκεσαι πάνω σε μία δίχρονη 125 μοτοσυκλέτα.

Από τους πρώτους γύρους  αισθανθήκαμε την απόσταση της σέλας από τα μαρσπιέ να είναι λίγο μικρή όπως επίσης και την θέση του τιμονιού να βρίσκεται πολύ πίσω. Μπορεί να φταίει το ύψος μου(1.89), η Kawasaki όμως έχει φροντίσει και γι ‘αυτό. Με τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις για την θέση του  τιμονιού αλλά και ως η μόνη εταιρία που παρέχει σε μοτοσυκλέτα παραγωγής την επιλογή αλλαγής της θέση των βάσεων των μαρσπιέ φέραμε το μικρό KXF στα μέτρα μου.

Η επανασχεδιασμένη μπροστινή ανάρτηση της  Showa SFF Type 2 έχει πολύ καλή λειτουργία αν και πιστεύουμε πως είναι αρκετά σκληρή για τον μέσο αναβάτη. Μας έκανε όμως να αισθανθούμε σιγουριά στα μεγάλα και ξερά σαμάρια της Χαλκίδας όπως επίσης δεν την νιώσαμε να τερματίζει σε κανένα από τα άλματα. Το πίσω αμορτισέρ αντίθετα με το πιρούνι μας έδωσε μία πιο μαλακή εικόνα. Η συνεργασία του νέου πλαισίου και αναρτήσεων δίνουν μία πολύ καλή συμπεριφορά στην μοτοσυκλέτα νιώθοντας πως είναι πολύ σταθερή και έτοιμη να προσπεράσει οποιοδήποτε εμπόδιο βρεθεί μπροστά της, γρήγορα και με ασφάλεια.

img_8486

Στις στροφές είναι πολύ σταθερή και προβλέψιμη αφήνοντας στα χέρια μας το που θα κινηθεί ακριβώς. Μπορείς να ακολουθήσεις εύκολα όποια γραμμή θες χωρίς κόπο. Σε αυτό όμως πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το πολύ καλό μπροστινό φρένο. Είναι αρκετά δυνατό αλλά η προοδευτικότητα του σε αφήνει να φρενάρεις έχοντας τον πλήρη έλεγχο μέχρι την κορυφή της στροφής ακόμα και όταν είσαι πλαγιασμένος. Αντίθετα το πίσω φρένο θα λέγαμε πως είναι on-off και μέχρι να το συνηθίσουμε ήταν λίγο τρομακτικό.

Ο νέος πιο ελαφρύς και πιο δυνατός κινητήρας μας έδωσε την εντύπωση πως βρισκόμασταν πάνω σε μία μοτοσυκλέτα 300 κυβικών. Αυτό που γνωρίζαμε για τις μικρές μοτοσυκλέτες της MX2, πως χρειάζονται πολύ φόρα και το γκάζι να είναι συνεχώς στο stop του γκαζιού, δεν ισχύει για το μικρό “τέρας” της Kawasaki. Όταν δεν είναι πολύ βαρύ το τερέν μπορεί να οδηγηθεί ακόμα και με μία ταχύτητα πάνω. Έχει αρκετή ροπή στα χαμηλά αν και κάπου στις μεσαίες στροφές υπάρχει μία μικρή τρύπα. Με μία μικρή σούζα στην έξοδο της στροφής ο κινητήρας έχει όλη την καλή διάθεση να συνεργαστεί πολύ αποτελεσματικά με τις αναρτήσεις και να καταπιεί την ευθεία και τα σαμάρια φτάνοντας στην επόμενη στροφή πολύ γρήγορα. Επίσης αυτό που μας εντυπωσίασε στο μοτέρ ήταν πως μπορούσες να “σβήσεις” οποιοδήποτε άλμα της πίστας χωρίς ιδιαίτερη φόρα, ξυπνώντας τον κινητήρα με ένα απλό πάτημα του συμπλέκτη, αποδεικνύοντας στην πράξη την αρμονική συνεργασία ροπής και ιπποδύναμης του κινητήρα.

img_8462

Με λίγα λόγια
Η Kawasaki το 2017 κατασκεύασε μία αρκετά ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα ομορφότερη από ποτέ, πιο ελαφριά με μικρές διαστάσεις και ένα πολύ δυνατό κινητήρα που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις του ανταγωνισμού. Είναι ένα δυνατό πακέτο που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του μέσου αναβάτη αλλά και με μικρές βελτιώσεις να ικανοποιήσει υψηλού επιπέδου οδηγούς.

img_8433

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 
Μοντέλο: KX250F 2017
Τύπος Κινητήρα: 249cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τεσσάρων βαλβίδων DOHC
Διάμετρος και διαδρομή: 77.0 x 53.6mm
Συμπίεση: 13.7:1
Σώμα ψεκασμού καυσίμου:  Δύο σώματα ψεκασμού DFI, 43mm Keihin.
Ανάφλεξη: Πλήρως ηλεκτρονική CDI
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Εμπρός Ανάρτηση: 48mm ανεστραμμένο Showa SFF τηλεσκοπικό με ρυθμίσεις 20-θέσεων επαναφοράς και 22 -θέσεων συμπίεσης;  και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, διαδρομή 310mm
Πίσω Ανάρτηση: UNI-TRACK Showa με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις 22-θέσεων επαναφοράς,  19 – θέσεων αργής συμπίεσης και 4 στροφές γρήγορης συμπίεσης, διαδρομή 310mm
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 270mm πλευστό δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 240mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 100/90-19
Μεταξόνιο: 1.475mm
Γωνία περιστροφής τιμονιού: 42° / 42
Trail: 126mm
Ύψος σέλας: 940mm
Απόσταση από το έδαφος: 320mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 6.4 λίτρα
Βάρος πλήρης: 104,5 κιλά

 

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...