RACE TEST – TM MX450 2016

To πρώτο Race Test στο mxin.gr είναι γεγονός! Λίγο πριν τον αγώνα της Μεγαλόπολης για τον τρίτο γύρο του Πρωταθλήματος Μotocross Νοτίου Ελλάδος 2017, δεχτήκαμε την πρόταση από την ελληνική αντιπροσωπεία της ΤΜ την TM Racing Hellas, να κάνουμε ένα Race Test μιας μοτοσυκλέτας του 2016 που διέθεταν στην έκθεση τους.

Μόλις μας ανακοίνωσαν ότι πρόκειται για το ΤΜ ΜΧ450 του 2016 ήταν ακόμα μια “deja vu” κατάσταση με το συγκεκριμένο μοντέλο αφού δύο φορές στο παρελθόν είχαμε προσπαθήσει να κάνουμε test την μοτοσυκλέτα χωρίς τελικά να τα καταφέρουμε. Αυτή την φορά, δεν την γλίτωνε και επιτέλους θα είχαμε στα χέρια μας την Ιταλίδα όχι απλά για ένα test. Με εν λευκώ εξουσιοδότηση από την TM Racing Hellas θα την οδηγούσαμε σε αγώνα δοκιμάζοντας στην πίεση της στιγμής, την ΤΜ ΜΧ450 2016 αλλά και τους εαυτούς μας, μια και δεν είχαμε επαναλάβει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν.

Η προετοιμασία
Ο επόμενος αγώνας motocross στην χώρα μας ήταν στην Μεγαλόπολη για τον τρίτο γύρο του Πρωταθλήματος Μotocross Νοτίου Ελλάδος 2017 και είχαμε περίπου δέκα ημέρες χρόνο να προετοιμάσουμε την μοτοσυκλέτα. Η ΤΜ ΜΧ450 που πήραμε στα χέρια μας ήταν μεταχειρισμένη αλλά σε άψογη κατάσταση έχοντας δεχτεί επεμβάσεις στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στα πιρούνια της Kayaba αφού από το εργοστάσιο η μοτοσυκλέτα έρχεται με πολύ σκληρό setting. Φέρνοντας στα μέτρα μας την μοτοσυκλέτα και μετά από ένα mini σεμινάριο να την βάζουμε εύκολα μπροστά καθώς είναι από τις λίγες πλέον, ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες που δε διαθέτουν μίζα, κάναμε μια προπόνηση σε δική μας πίστα για να μάθουμε την μοτοσυκλέτα. Πραγματικά, αν ξέρεις την σωστή διαδικασία για να την εκκινήσεις, τα πράγματα είναι εύκολα αλλά στην αντίθετη περίπτωση, απλά δεν θα πάρει ποτέ μπροστά. Αν και είχαμε λίγο χρόνο για να μάθουμε την μοτοσυκλέτα επαρκώς, λίγες ημέρες πριν τον αγώνα την ετοιμάσαμε και φύγαμε για Μεγαλόπολη.

Με την ΤΜ στα paddocks
Στα ιαπωνοκρατούμενα και πορτοκαλί paddocks των ελληνικών αγώνων, να κατεβάσεις από το φορτηγό μια Ιταλική μοτοσυκλέτα, σίγουρα τραβάει τα βλέμματα, πόσο μάλιστα μια ΤΜ που γυαλίζει ολόκληρη με τα άσπρα πλαστικά και το αλουμινένιο πλαίσιο. Πάντα οι μοτοσυκλέτες της ΤΜ τραβούσαν τα βλέμματα σαν γνήσιες ιταλικές κατασκευές, ξεχωρίζοντας από τον ανταγωνισμό με το design και τις καινοτομίες τους κάτι που μπορέσαμε να νοιώσουμε έντονα στο paddocks της Μεγαλόπολης. Αφού δείξαμε χαρακτήρα στα πειράγματα φίλων και δίνοντας τις κατάλληλες διευκρινήσεις σε όσους έδειξαν ενδιαφέρον στην συμμετοχή μας με την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, επιστρέψαμε από τον τεχνικό έλεγχο και ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για τα δοκιμαστικά και τα σκέλη του αγώνα.

Lets go racing
Από την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας και τις δοκιμές πριν τον αγώνα ξέραμε ότι έπρεπε να διαχειριστούμε δύο καταστάσεις με το ΤΜ ΜΧ450 2016. Η πρώτη και κύρια, ήταν οι αναρτήσεις που δεν συνεργαζόντουσαν μεταξύ τους στις περισσότερες από τις στροφές που τις είχαμε δοκιμάσει και ήταν ένας γρίφος που θα έπρεπε να λύσουμε γρήγορα στον αγώνα. Η δεύτερη και ίσως όχι τόσο σημαντική, ήταν η αστείρευτη δύναμη του κινητήρα. Ήταν πρόβλημα, όχι τόσο γιατί σου τράβαγε τα χέρια αλλά γιατί έστελνε μεγάλο φορτίο στην πίσω ανάρτηση προσθέτοντας ακόμα μια παράμετρο στον γρίφο των αναρτήσεων. Στην πρωινή λάσπη των δοκιμαστικών του αγώνα βάλαμε τον κινητήρα στην ομαλή χαρτογράφηση, έχοντας καλή  συμπεριφορά αλλά και πάλι οι αναρτήσεις έδειχναν να μην θέλουν να συνεργαστούν μεταξύ τους. Εκεί που ήταν καλό το μπροστινό στην είσοδο της στροφής, ήταν κακή η πίσω ανάρτηση στην έξοδο και το αντίστροφο εναλλάξ, σε πολλά σημεία της πίστας. Προσπαθήσαμε να λύσουμε το πρόβλημα αλλάζοντας θέση και στυλ οδήγησης αλλά όσο κι αν βελτιώθηκε η κατάσταση ήταν φανερό ότι στα σκέλη δεν θα μπορούσαμε να οδηγήσουμε με ασφάλεια κάτω από την πίεση του αγώνα. Μετά τα δοκιμαστικά, δεν πήραμε το ρίσκο να αλλάξουμε ρυθμίσεις γιατί το τερέν στο πρώτο σκέλος θα ήταν τελείως διαφορετικό από τα δοκιμαστικά και δεν θα είχε νόημα μια τέτοια κίνηση. Ωστόσο μπορούσαμε να αποφασίσουμε σε πια χαρτογράφηση θα ρυθμίζαμε τον κινητήρα καθώς η διαφορά μεταξύ των δύο επιλογών έχουν τρομακτικό αντίκτυπο στην απόδοση του μοτέρ. Το αφήσαμε όπως το είχαμε γιατί τα δεδομένα των δοκιμαστικών μπέρδευαν ακόμα περισσότερο την περίπλοκη κατάσταση.

Με έναν όχι και τόσο καλό χρόνο στα δοκιμαστικά έπρεπε να αποφασίσουμε που θα καθίσουμε στην μπάρα της εκκίνησης αλλά για καλή μας τύχη μια κενή θέση δίπλα από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας έδειχνε καλή επιλογή όχι μόνο σαν θέση στην μπάρα αλλά και για ένα drag race μέχρι την πρώτη στροφή δοκιμάζοντας την επιτάχυνση του κινητήρα. Με μια θέση δίπλα στους δυνατούς αντιπάλους της κατηγορίας ο χρόνος αντίδρασης θα πρέπει να ήταν καλός για να φύγει η ΤΜ ΜΧ450 2016 με καθαρό πεδίο στα πρώτα μέτρα. Μετά, απλά ο θηριώδης κινητήρας ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα έφτανε πρώτος στα φρένα. Κάπως έτσι έγινε, αλλά ο ανταγωνισμός αποδείχτηκε δυνατός τουλάχιστον στα πρώτα μέτρα ρισκάροντας μάλιστα και μια επαφή λίγο πριν τα μισά της ευθείας. Ο δισταγμός για να αποφύγουμε την επαφή επέτρεψε σε δύο αντιπάλους να μπουν πιο βαθιά στα φρένα και να στερήσουν από το ΤΜ ΜΧ450 2016 την εκκίνηση.  Το πλασάρισμα στις πρώτες θέσεις όμως ήταν καλό γιατί με την δυσκολία που αντιμετωπίζαμε στις στροφές να κάνουμε προσπεράσεις φάνταζε αδύνατον. Η μοτοσυκλέτα έδειχνε να νοιώθει άνετη στις φλατ στροφές χωρίς λούκια και πολλά σαμάρια και σίγουρα τα μπερμ  ήταν τα αγαπημένα της. Στα λούκια, που ήταν και πολλά στον αγώνα της Μεγαλόπολης, και στα πολλά σαμάρια η απόδοση του κινητήρα και κυρίως η σκληρή πίσω ανάρτηση ήταν κουραστικά όσο κι αν προσπαθήσαμε αλλάζοντας την οδήγηση να συνεργαστούμε με την ΤΜ ΜΧ450 2016. Ήταν φανερό ότι θα έπρεπε να γίνουν αλλαγές στο δεύτερο σκέλος μια και στο πρώτο ήταν κάπου μάταιο να παλέψουμε για κάτι καλύτερο αφού το ανέβασμα του ρυθμού ήταν εξοντωτικό και μέχρι ένα βαθμό, και επικίνδυνο.  Ο γρίφος παρέμενε άλυτος και μετά από αρκετή σκέψη ενδιάμεσα στα σκέλη, αποφασίσαμε να πάμε προς άλλη κατεύθυνση τις ρυθμίσεις σε αναρτήσεις και κινητήρα. Πλέον η χαρτογράφηση θα πήγαινε στην δυνατή κάτι που θα μας έδινε το πλεονέκτημα να δουλεύουμε μόνο δύο ταχύτητες την τρίτη και την τετάρτη και λίγο περισσότερο τον συμπλέκτη κάνοντας την οδήγηση πιο ξεκούραστη, στέλνοντας λιγότερο φορτίο στην πίσω ανάρτηση. Αλλαγές έγιναν και στις αναρτήσεις προσπαθώντας να κάνουμε το πίσω και το εμπρός κομμάτι να δουλεύουν ομοιόμορφα.

Και πάλι η εκκίνηση ήταν σημαντική για να αποφύγουμε τις πολλές μάχες καθώς η μοτοσυκλέτα με την δυνατή χαρτογράφηση δεν προσφερόταν για πολλές στενές επαφές με αντιπάλους μέσα στον αγώνα. Αυτή τη φορά όμως το σχέδιο ήταν πιο μελετημένο αλλά απαιτούσε ακρίβεια στην εκτέλεση του γιατί το ρίσκο αποτυχίας ήταν μεγάλο. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με τρίτη ταχύτητα στο σασμάν, αλλά αυτό απαιτούσε τέλεια αίσθηση του συμπλέκτη γιατί το σβήσιμο του κινητήρα στην αναμονή ή στο μπαμ με το πέσιμο της μπάρας, ήταν μια πιθανότητα. Ζεστάναμε καλά τον κινητήρα για να δουλέψουν οι δίσκοι και επιλέξαμε μια θέση στην μπάρα της εκκίνησης με ένα ανάχωμα πίσω από το σκάψιμο των τροχών από τις προηγούμενες κατηγορίες. Εκεί βάλαμε τον πίσω τροχό ώστε να έχουμε μια μικρή κατηφόρα για να ξεκινήσει η μοτοσυκλέτα με τρίτη σε περίπτωση που οι δίσκοι δεν μας έκαναν την χάρη. Για τον κινητήρα, δεν είχαμε καμία αμφιβολία ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει με επιτυχία με τρίτη στο σασμάν και θα μας έβγαζε πρώτους μέχρι την στροφή. Το σχέδιο εκτελέστηκε με απόλυτη επιτυχία και το ΤΜ ΜΧ450 2016 έστριψε άνετα πρώτο μετά την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει ταχύτητα! Με την τρίτη στο σασμάν σχεδόν σε ολόκληρη την πίστα, τα πράγματα έδειχναν σαφώς πιο ελεγχόμενα στα λούκια και στα σαμάρια της πίστας ενώ η καλή συμπεριφορά στις φλατ στροφές που πλέον ήταν λίγες, συνεχίστηκε και στο δεύτερο σκέλος. Η μοτοσυκλέτα ήταν πιο απολαυστική όσο δεν σε τρόμαζε το γκάζι και περισσότερο απόλυτη στις κινήσεις της δείχνοντας τα προτερήματα του στιβαρού πλαισίου. Ωστόσο παρέμενε σκληρή στην αίσθηση και κουραστική στα χέρια ενός, όχι και τόσο καλά προπονημένου αναβάτη. Το σκέλος κινήθηκε ανάμεσα στην απόλαυση και την διαχείριση της κούρασης που έκαναν τον αγώνα μας να γέρνει πότε από την μια μεριά της ζυγαριάς και πότε από την άλλη.

Σίγουρα το εγχείρημα δεν εξελίχθηκε κάτω από τις καλύτερες προϋποθέσεις. Πολύ μικρός χρόνος προετοιμασίας και εξοικείωσης με την μοτοσυκλέτα, σε έναν μονοήμερο αγώνα όπου τα δοκιμαστικά είναι ελάχιστα σε σχέση με τους αντίστοιχους διήμερους ώστε να είχαμε μεγαλύτερη  επαφή με την μοτοσυκλέτα και κυρίως να βρίσκαμε το ιδανικό μας setting. Ήταν όμως μια πρόκληση και την δεχτήκαμε βάζοντας τους εαυτούς μας αλλά και την μοτοσυκλέτα σε δοκιμασία. Το ΤΜ ΜΧ450 2016 έδειξε πόσο ξεχωριστή μοτοσυκλέτα είναι και πόσο υπερβολική σε δύναμη για τον απλό αναβάτη. Στιβαρή και απόλυτη για αναβάτες χωρίς αναστολές αλλά και με δόσεις απόλαυσης σε σημεία για τους κοινούς θνητούς, η ΤΜ ΜΧ450 2016 έχει τον δικό της χαρακτήρα που κάποιοι θα την αγαπήσουν και άλλοι θα την μισήσουν. Αλλά και η ίδια η ΤΜ φαίνεται να το γνωρίζει αυτό και πρόσφατα έβγαλε στην παραγωγή το ΤΜ 300Fi γεφυρώνοντας τα 250 με 450 τετράχρονα κυβικά εκατοστά, προσφέροντας μοτοσυκλέτες σε κυβισμούς για όλα τα γούστα. Όσο για εμάς, η έκτη θέση στην κατηγορία ΟΡΕΝ, στον αγώνα της Μεγαλόπολης μπερδεύει ακόμα περισσότερο τα δεδομένα που αποκομίσαμε από το Race Test. Αυτό που μένει να κρατήσουμε σαν αποτέλεσμα είναι ο σύντομος χρόνος που καταφέραμε να στήσουμε την μοτοσυκλέτα προς την σωστή κατεύθυνση.

 

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...