Motocross Αλά Σπετσιώτα
Ο δεύτερος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross ΟΜΕ είχε νησιώτικο παλμό αφού τον αγώνα φιλοξένησαν οι Σπέτσες. Σε ρυθμό διακοπών ο Παναγιώτης Κουζής επικράτησε και στα δύο σκέλη της ΜΧ1 ενώ αντίθετα στην ΜΧ2 το πρωτάθλημα έχει ανάψει μετά και την διπλή νίκη του Ανάργυρου Τσαρνά.
Δανειζόμενος τον τίτλο από το παραδοσιακό ξεχωριστό φαγητό του νησιού ψάρι “a la Spetsiota” ο αγώνας motocross που πραγματοποιήθηκε στο νησί ήταν εξίσου ξεχωριστός. Στην ιστορία του ελληνικού motocross δεν πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί αγώνας του Παν. Πρωτ. σε άλλο νησί εκτός των Σπετσών, συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο την γραφικότητα αιγαιοπελαγίτικου νησιού με την δυναμική ενός απαιτητικού και πολύχρωμου σπορ, όπως είναι το motocross. Φέτος, ξεπεράστηκαν οι καχυποψίες και τα ταμπού για τους αγώνες motocross από τους κατοίκους του νησιού. Υπήρξαν υποδειγματικά φιλόξενοι και αγκάλιασαν τους ανθρώπους του αθλήματος που κακά τα ψέματα, ξόδεψαν χρήματα στο νησί και έδειξαν την προοπτική του εναλλακτικού τουρισμού που μπορεί να προσφέρει η πίστα motocross.
Στην προετοιμασία του αγωνιστικού χώρου η τοπική λέσχη ΣΜΑΣ πήρε σχεδόν άριστα, φτιάχνοντας ένα απίστευτο τερέν, δημιουργώντας ίσως για πρώτη φορά στην Ελλάδα διπλή εναλλακτική διαδρομή (στα σαμάρια υπήρχε και εναλλακτική με μια ανηφοροκατηφόρα που κατέληγε στην ίδια στροφή με τα σαμάρια) περιφράσσοντας όλη την πίστα και ελέγχοντας σωστά την ροή των θεατών σε μια πίστα που πραγματικά είναι πολύ δύσκολο. Εκεί που σημειώθηκαν κάποια παράπονα ήταν στις ράμπες των αλμάτων που ήταν απότομες και έδιναν πολύ ύψος στους αγωνιζόμενους (σε δύο περιπτώσεις αν δεν έβγαζες το άλμα κέρδιζες χρόνο) ανεβάζοντας τον βαθμό επικινδυνότητας γεγονός που εκδηλώθηκε με δύο ατυχήματα, το ένα σοβαρό, που έγιναν και τα δύο σε άλματα. Το δεύτερο αρνητικό ήταν η καθυστέρηση του προγράμματος τόσο του Σαββάτου όσο και της Κυριακής που είχε σαν αποτέλεσμα να συμπιεστεί το πρόγραμμα, να μην υπάρχει χρόνος για κατάβρεγμα της πίστας ενδιάμεσα στα σκέλη και να εμφανιστεί σε ορισμένα σημεία σκόνη. Πέρα από τις λεπτομέρειες αυτό που μένει από αυτόν τον αγώνα, είναι η απίστευτα καλή δουλεία που έριξαν οι άνθρωποι της ΣΜΑΣ στην πίστα με επικεφαλή τον Γιώργο Σταναθιώτη, οι αρκετοί θεατές που μαζί με τους Σπετσιώτες αγκάλιασαν τον αγώνα.
Κρίμα που όλη αυτή η προσπάθεια δεν συνοδεύτηκε με μεγάλο αριθμό συμμετοχών φτάνοντας τις 68, πολλοί επικαλούμενοι την δυσκολία πρόσβασης στο νησί με τα ωράρια των πλοίων (κάτι που δεν ισχύει με το καινούργιο μονοήμερο πρόγραμμα της ΟΜΕ) και άλλοι υπηρετώντας την βαθιά αντιπαράθεση των δύο ομοσπονδιών. Στο ίδιο κλίμα, αυτό της αντιπαράθεσης, η ΟΜΕ προσέφερε πριμ τερματισμού στους δέκα πρώτους οδηγούς των κύριων κατηγοριών.
Κατηγορία ΜΧ1
Στην αρχή της χρονιάς είχαμε πει ότι και εκκίνηση να έχανε την φετινή χρονιά ο πρωταθλητής Παναγιώτης Κουζής θα αποτελούσε είδηση. Η αλήθεια είναι ότι φέτος έχει πάρει ελάχιστες εκκινήσεις και υπαίτιος στα τέσσερα τελευταία σκέλη (του Βόλου και Σπετσών) είναι ο Χρήστος Κασιούμης που έχει τέσσερα στα τέσσερα δημιουργώντας ένα εκπληκτικό ποσοστό. Ο Κασιούμης λοιπόν έφυγε μπροστά μετά την εκκίνηση του πρώτου σκέλους με τον Μανώλη “Sky Balos” Σκύβαλο πίσω του και τους Κουζή, Δημήτρη Βαγγελάκο και Χρήστο Φωτόπουλο να ακολουθούν. Πολύ σύντομα στην πρώτη θέση βρέθηκε ο Κουζής που από εκεί και μετά δεν είχε αντίπαλο και χάριζε θέαμα σε κάθε άλμα, και πολύ περισσότερο στο σημείο που καθόντουσαν καμιά δεκαπενταριά πιτσιρικάδες που φώναζαν ρυθμικά το όνομα του. Σχετικά σύντομα κατάφερε και ο Βαγγελάκος να περάσει στην δεύτερη θέση, έκανε μια διαφορά από τον τρίτο Φωτόπουλο αλλά στο τέλος τον Φωτόπουλο πλησίασε ο Σκύβαλος αναγκάζοντας τον να ανεβάσει ρυθμό που είχε σαν αποτέλεσμα να μειώσουν και οι δύο την διαφορά του Βαγγελάκου. Όμως η κατάταξη δεν άλλαξε και ο Βαγγελάκος πήρε την δεύτερη θέση μπροστά από τους δύο τραυματίες του αγώνα, τον τρίτο Φωτόπουλο που έχει μια θλάση στον ώμο μετά τον αγώνα των Τρικάλων, και τον τέταρτο Σκύβαλο που αντιμετωπίζει πρόβλημα με το δεξιό του χέρι εδώ και κάμποσο καιρό. Η καλή εκκίνηση και το καλό γυρολόγιο του Κασιούμη τον έφερε να τερματίζει άνετα στην πέμπτη θέση με έκτο τον Γιάννη Ελένη.
Στο δεύτερο σκέλος την εκκίνηση όπως είπαμε πήρε και πάλι ο Κασούμης όμως την πρωτοπορία του αγώνα πήρε αυτή την φορά ο Φωτόπουλος με τον Κουζή κολλημένο πίσω του. Στον δεύτερο γύρο ο Κουζής πέρασε μπροστά και παρά την προσπάθεια να μείνει μαζί του ο Φωτόπουλος, τελικά έμεινε πίσω. Κακή εκκίνηση είχε ο Βαγγελάκος και από την πέμπτη θέση προσπαθούσε να πιάσει την πρώτη τριάδα. Αργά αλλά σταθερά κατάφερε να περάσει τον Κασιούμη και τον Σκύβαλο και προσπαθούσε να μειώσει την διαφορά του από τον Φωτόπουλο. Προς το τέλος του αγώνα κατάφερε να πιάσει τον Φωτόπουλο και μάλιστα να τον περάσει με μια αποφασιστική κίνηση στο δύσκολο άλμα του τερματισμού καθαρίζοντας έτσι την δεύτερη θέση. Στο τέλος του σκέλους Κουζής, Βαγγελάκος και Φωτόπουλος συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα όπως και στο πρώτο σκέλος. Ο Σκύβαλος και Κασιούμης πήραν ξανά από μια τέταρτη και μια πέμπτη αντίστοιχα με έκτο αυτήν την φορά τον Γιάννη Πολύζο που δεν βρήκε ποτέ τα πατήματα του στην πίστα των Σπετσών.
Κατηγορία ΜΧ2
Για αυτήν την κατηγορία είχαμε τους πιο εντυπωσιακούς αγώνες από όλες τις πλευρές. Πρώτον γιατί ο Ανάργυρος Τσαρνάς έδειξε εντυπωσιακά σημάδια αγωνιστικής βελτίωσης σε όλους τους τομείς, δεύτερον γιατί ο Δημήτρης Κοντολέτας βρέθηκε πιο κοντά στην πρώτη του νίκη στην κατηγορία παλεύοντας στα ίσα με τους δύο διεκδικητές του τίτλου και τρίτον γιατί στο τέλος της ημέρας Τσαρνάς και Σπύρος Κοσμάς ισοβαθμούν στην κορυφή της βαθμολογίας. Από το πρώτο σκέλος οι Τσαρνάς και Κοντολέτας έδειξαν ότι θα μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον της κατηγορίας. Ο Τσαρνάς πήρε την εκκίνηση και μετά την μικρή παρεμβολή του Νικηφόρου Διακάκη, ο Κοντολέτας κυνήγησε τον πρωτοπόρο. Στην τρίτη θέση ο πρωταθλητής Κοσμάς προσπαθούσε να κινηθεί στον ρυθμό των πρώτων και σε ένα σημείο κατάφερε να πλησιάσει τον Κοντολέτα, αλλά μέχρι εκεί. Μέχρι τα μισά του σκέλους ο Τσαρνάς απολάμβανε μια μικρή διαφορά από τον Κοντολέτα όμως ο οδηγός από την Ζαχάρω κατάφερε να μειώσει την διαφορά προς το τέλος του αγώνα όταν ο Τσαρνάς έμπλεξε σε κάποια ντουμπλαρίσματα. Στο τέλος του σκέλους ο Τσαρνάς παρέμεινε πρώτος κερδίζοντας το πρώτο του στον φετινό θεσμό, με τον Κοντολέτα λίγο πιο πίσω δεύτερο πλέκοντας και αυτός με την σειρά του σε ντουμπλαρίσματα. Αρκετά πιο πίσω ο Κοσμάς πήρε την τρίτη θέση με τέταρτο τον Βασίλη Ζαχαρίου που δεν είχε καλή εκκίνηση και έχασε νωρίς το τρένο της πρώτης τριάδας. Ανεβασμένη απόδοση έδειξε στον αγώνα ο Παναγιώτης Παπίλας παίρνοντας καλή εκκίνηση και κοντράροντας όσο μπορούσε τον Ζαχαρίου για να τερματίσει τελικά πέμπτος. Ο Διακάκης αν και έμεινε σχετικά γρήγορα πίσω μετά την καλή του εκκίνηση ωστόσο ανασυγκροτήθηκε στο τέλος και προσπάθησε να πιέσει τον Παπίλα. Δεν τα κατάφερε και τερμάτισε έκτος.
Στο δεύτερο σκέλος οι ρόλοι αντιστράφηκαν και αυτήν την φορά ο Κοντολέτας πήρε την εκκίνηση και οδήγησε τον αγώνα μπροστά από τους Κοσμά και Τσαρνά. Φανερά έξω από τα νερά του ο Κοσμάς έχασε γρήγορα την δεύτερη θέση μένοντας αρκετά πίσω από τους δύο πρώτους, με τον Τσαρνά να ασκεί πίεση στον πρωτοπόρο Κοντολέτα. Ο νεαρός Κοντολέτας όμως δεν θα το έβαζε ποτέ κάτω κρατώντας την πρώτη θέση με χαρακτηριστικό τρόπο αφού επέμενε να περνάει από τα δύσκολα σαμάρια, αφήνοντας την εύκολη εναλλακτική ανηφοροκατηφόρα για του υπόλοιπους (αυτός και ο Κουζής ήταν οι μόνοι που είχαν τα σαμάρια μόνιμα στο γυρολόγιο τους). Εκεί έχασε και την πιθανότητα να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη, όταν στον προτελευταίο γύρο έκανε ένα λάθος στο τελευταίο σαμάρι που τον έστειλε εκτός πίστας. Μέχρι να ξαναμπεί στην πίστα, Τσαρνάς και Κοσμάς τον πέρασαν αφήνοντας τον τρίτο. Με αυτόν τον τρόπο ο Τσαρνάς πέτυχε το απόλυτο στις Σπέτσες, ισοβάθμησε στην κορυφή της βαθμολογίας μα πολύ περισσότερο άφησε πολλές υποσχέσεις για το μέλλον με την οδήγηση του(θύμιζε Αλέξη Παπανικολάκη). Στην γραμμή του τερματισμού ο Κοσμάς κατάφερε να πάρει την δεύτερη θέση από τον Κοντολέτα που βρήκε το κουράγιο και του επιτέθηκε μετά την πτώση του. Πολλές υποσχέσεις άφησε και ο τρίτος τελικά Κοντολέτας κυρίως γιατί επέλεξε τον δύσκολο δρόμο των σαμαριών για να πάρει την πρώτη του σημαία, αυτό και μόνο δείχνει χαρακτήρα πρωταθλητή. Οι Ζαχαρίου και Παπίλας τερμάτισαν ξανά τέταρτος και πέμπτος με έκτο αυτήν την φορά τον Γιάννη Μόσιο που πήρε καλύτερη εκκίνηση από το πρώτο σκέλος, σε μια πίστα που το δίχρονο ΚΤΜ του μειονεκτεί έναντι του τετράχρονου συναγωνισμού.
Κατηγορία 85cc
Καταιγιστική ήταν η εμφάνιση του Γιώργου Αρβανίτη στην κατηγορία που επικράτησε και στα δύο σκέλη της κατηγορίας. Δεύτερος στο πρώτο σκέλος τερμάτισε ο Γιάννης Τουρατζίδης με τρίτο τον άτυχο Μανώλη Κρητικό που είχε μια πτώση στην αρχή του σκέλους. Στο δεύτερο σκέλος και πάλι ο Τουρατζίδης πήρε την δεύτερη θέση αυτήν την φορά μπροστά από τον τρίτο Κωνσταντίνο Μπετείνη. Οι ατυχίες του Κρητικού συνεχίστηκαν αυτήν την φορά με ένα σκασμένο πίσω ελαστικό που τον περιόρισε στην έκτη θέση.
Κατηγορία ΟΡΕΝ Α – ΟΡΕΝ Β
Στους ενιαίους αγώνες των δύο κατηγοριών της ΟΡΕΝ το Σάββατο ο Κωνσταντίνος Τζιώρας δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει το πρώτο σκέλος ενώ έκαμψε στο τέλος την αντίσταση του Σταμάτη Δημολιάννη στο δεύτερο για να φύγει από τις Σπέτσες με δύο νίκες. Ο Δημολιάννης έφερε δύο δεύτερες θέσεις με τρίτο και στα δύο σκέλη τον Θανάση Αυγέρη όπου αυτή ήταν και η πρώτη τριάδα της ΟΡΕΝ Α. Στην κατηγορία ΟΡΕΝ Β ο Γιάννης Πιλάλας δεν είχε αντίπαλο και στα δύο σκέλη μετά και την εγκατάλειψη από μηχανική βλάβη του Νίκου Κριμπούνη. Την τριάδα συμπλήρωσαν και στα δύο σκέλη οι Δημήτρης Φωτόπουλος και Σωτήρης Βαγενάς δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα.
Κατηγορία 65cc
Με μόλις τέσσερις συμμετοχές στην κατηγορία ο Βασίλης Κορωνάκης δεν δυσκολεύτηκε να πάρει και τα δύο σκέλη σε μια τριάδα που δεν άλλαξε καθώς τόσο ο Προκόπης Βεργής όσο και ο Δημήτρης Μπάκας τερμάτισαν δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα και στα δύο σκέλη.
Κατηγορία Quad R
Τέσσερις συμμετοχές είχαμε και στα Quad με τον Γίωργο Καπέλη να κερδίζει το πρώτο σκέλος τον Αλέκο Κατσινέλη δεύτερο και τον Ζαχαριά Χριστόπουλο τρίτο ενώ στο δεύτερο σκέλος ο Χριστόπουλος ήταν αυτός που πήρε την καρό σημαία αφήνοντας τον Καπέλη δεύτερο και τρίτο τον Κατσινέλη.