ΜΧ3 – Εντυπωσιακή νίκη του A.Salvini στην Μεγαλόπολη
Στο πολυαναμενόμενο ελληνικό GP της ΜΧ3, ο Alex Salvini έκαμψε την αντίσταση του Carlos Campano και κέρδισε έναν αγώνα που τον έφερε στην κορυφή της βαθμολογίας. Δυνατές μάχες και απρόοπτα είχαμε στα σκέλη για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα της E-MX2 με τον Valentin Guillod να κερδίζει τον πρώτο αγώνα της καριέρας του στον θεσμό.
Μετά από ένα σήριαλ ανακοινώσεων, ακυρώσεων, αλλαγών και πολλών διαπραγματεύσεων το ελληνικό GP της ΜΧ3 πραγματοποιήθηκε τελικά στην πίστα της Μεγαλόπολης γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Έχοντας σχετικά λίγο χρόνο στην διάθεση τους το αθλητικό σωματείο ΑΡΗΣ μαζί με την ΑΜΟΤΟΕ και μαέστρο τον Στέλιο Χριστοδούλου κατάφεραν να αναβιώσουν αγώνα παγκοσμίου πρωταθλήματος στην πίστα της Μεγαλόπολης. Ο μικρός χρόνος προγραμματισμού του αγώνα μαζί με κάποιες αδυναμίες της οργάνωσης αποκάλυψαν διάφορα μικρά προβλήματα με καθυστερήσεις στο αγωνιστικό πρόγραμμα και των δύο ημερών που όμως πέρασαν στα ψηλά γράμματα αφού οι περίπου 4000 θεατές που βρέθηκαν την Κυριακή στην Μεγαλόπολη απόλαυσαν πραγματικά έναν αγώνα παγκοσμίου επιπέδου σε όλους τους τομείς.
Κατηγορία ΜΧ3
Ίσως πολλοί από τους θεατές να περίμεναν περισσότερες εργοστασιακές ομάδες να κάνουν την εμφάνιση του στο ελληνικό GP του “παγκοσμίου πρωταθλήματος” της ΜΧ3, όμως την φετινή σεζόν έχουν αποσυρθεί από αυτό το πρωτάθλημα αρκετές ομάδες που απολάμβαναν εργοστασιακή υποστήριξη λόγο της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης,. Με τις Yamaha, ΚΤΜ και Suzuki να έχουν πολύ μικρή συμβολή σε E-MX2 και ΜΧ3 η μόνη εταιρία που υποστηρίζει ομάδα με δύο οδηγούς στις δύο αυτές κατηγορίες είναι η Husqvarna. Για την ιταλική ομάδα και εταιρία γερμανικών συμφερόντων (ΒΜW) ο αγώνας της Μεγαλόπολης ήταν σημαντικός γιατί είδε τον ιταλό οδηγός της Alex Salvini να παίρνει για πρώτη φορά φέτος το κόκκινο ταμπελάκι του πρωτοπόρου της βαθμολογίας.
Ο Salvini δούλεψε σκληρά στην Μεγαλόπολη για να περάσει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Νίκησε το βαρύ λασπωμένο τερέν στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου κερδίζοντας την pole position, άντεξε στην ζέστη και των δύο ημερών και περιόρισε τον Campano που έκανε τα πάντα για να διατηρήσει το βαθμολογικό του προβάδισμα. Στο πρώτο σκέλος ο Campano ήταν αυτός που πήρε την εκκίνηση και οδήγησε τον αγώνα μπροστά από τον Matevz Irt με τον Salvini λίγο πιο πίσω. Ο Campano κατάφερε τελικά να δημιουργήσει μια μικρή διαφορά εκμεταλλευόμενος την μάχη των οδηγών της Husqvarna Irt και Salvini, όμως αυτό δεν θα κρατούσε για πολύ αφού ο Salvini κατέφερε να περάσει στην δεύτερη θέση και να κρατήσει στο οπτικό του πεδίο τον Campano. Στα μισά του σκέλους ο Campano άρχισε να μειώνει ρυθμό επιτρέποντας έτσι στον Salvini να τον πλησιάσει και να αρχίζει πλέον να τον πιέζει. Η πίεση του Salvini έφερε καρπούς, καταφέρνοντας να περάσει στην πρώτη θέση παρά την αντίσταση του Campano που προσπάθησε να απαντήσει αρκετές φορές μέχρι να συμβιβαστεί με την δεύτερη θέση. Με διαφορά πέντε δευτερολέπτων ο Salvini πήρε το τέταρτο φετινό του σκέλος και πέρασε από την έναρξη της αγωνιστικής ημέρας στην υλοποίηση του σκοπού, κόκκινο number plate. Μάχες όμως έγιναν και για τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης εξάδας με τον Martin Zerava να κερδίζει την τρίτη θέση από τον τέταρτο τελικά Irt εκμεταλλευόμενος και την πτώση του πολύ δυναμικού στην Μεγαλόπολη και έκτου στο σκέλος Milko Potisek. Ο άκρως θεαματικός και αγαπημένος στους Έλληνες φιλάθλους Dario Arco προσπάθησε ακόμα και για την τρίτη θέση, έμεινε όμως γρήγορα από δυνάμεις, τερματίζοντας πέμπτος.
Στο δεύτερο σκέλος ο Salvini ήταν αυτός που έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή παίρνοντας την πρώτη του φετινή εκκίνηση στον θεσμό. Ο Campano όμως ήταν εκεί μπροστά στην δεύτερη θέση παρακολουθώντας τις γραμμές και τον ρυθμό του ιταλού. Θέλοντας να τον πληρώσει με το ίδιο νόμισμα ο Campano περίμενε να πέσει λίγο ο ρυθμός για να κάνει την κίνηση του. Και έτσι έγινε λίγο πριν τα μισά του σκέλους ο Campano πίεσε και πέρασε τον Salvini για την πρώτη θέση βάζοντας φωτιά στον αγώνα. Όμως ο Salvini δεν είχε πει την τελευταία του κουβέντα, ανασυγκροτήθηκε, βελτίωσε τις γραμμές του και ανέβασε απότομα τον ρυθμό του αγώνα πετυχαίνοντας μάλιστα και τον απόλυτο χρόνο της ημέρας στον δωδέκατο γύρο. Ένα γύρο μετά πέρασε άνετα τον Campano και από εκεί και μετά δεν είχε κανένα πρόβλημα να κερδίσει το σκέλος και το ελληνικό GP. Εμφανώς κουρασμένος ο Campano τερμάτισε δεύτερος σε σκέλος και σύνολο, με τρίτο τον Potisek που οδήγησε πολύ δυνατά και σε αυτό το σκέλος, καταφέρνοντας να πετύχει το πρώτο βάθρο της καριέρας του στην MX3. Ανεβάζοντας απόδοση προς το τέλος του σκέλους ο Arco τερμάτισε τέταρτος με πέμπτο τον Frantisek Smola και έκτο τον Gregory Wicht.
Από τους Έλληνες που συμμετείχαν στον αγώνα ο Παναγιώτης Κουζής (Yamaha #338) ήταν ο κορυφαίος, κινήθηκε από την αρχή στην πρώτη δεκάδα του αγώνα στο πρώτο σκέλος και προσπάθησε να κρατηθεί στην πρώτη εξάδα μετά από καλή εκκίνηση στο δεύτερο, χωρίς όμως να τα καταφέρει, τερμάτισε 9 – 10. Πολύ καλά τα πήγε και ο Δημήτρης Βαγγελάκος (Yamaha #217) έγραψε ισάξιους χρόνους με τον Κουζή και πήρε δύο δωδέκατες θέσεις. Για την πρώτη δεκάδα πάλεψε στο πρώτο σκέλος και ο Χρήστος Φωτόπουλος (ΚΤΜ #917), εγκατέλειψε όμως από μηχανική βλάβη στα μέσα του σκέλους ενώ στο δεύτερο η κούραση τον περιόρισε στην 13η θέση.
Αποτελέσματα πρώτου σκέλους Μεγαλόπολη, ΜΧ3
1 Salvini, Alex Husqvarna
2 Campano Jiminez, Carlos Yamaha
3 Zerava, Martin Honda
4 Irt, Matevz Husqvarna
5 Arco, Victor Dario Yamaha
6 Potisek, Milko Honda
7 Wicht, Gregory Honda
8 Smola, Frantisek Suzuki
9 Kouzis, Panagiotis Yamaha
10 Michalec, Petr Honda
Αποτελέσματα δεύτερου σκέλους Μεγαλόπολη, ΜΧ3
1 Salvini, Alex Husqvarna
2 Campano Jiminez, Carlos Yamaha
3 Potisek, Milko Honda
4 Arco, Victor Dario Yamaha
5 Smola, Frantisek Suzuki
6 Wicht, Gregory Honda
7 Irt, Matevz Husqvarna
8 Zerava, Martin Honda
9 Michalec, Petr Honda
10 Kouzis, Panagiotis Yamaha
Κατηγορία Ε-ΜΧ2
Ένα από τα συγκλονιστικότερα πρωταθλήματα είναι αυτό της E-MX2 με τρανταχτή απόδειξη τον αγώνα της Μεγαλόπολης που είχαμε την ευκαιρία να τον παρακολουθήσουμε. Πάταγος για τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Jernej Irt, που εγκατέλειψε μετά από πτώση στα προκριματικά του Σαββάτου και ζορίστηκε με τις εκκινήσεις του και στα δύο σκέλη τερματίζοντας 11-7 στα αντίστοιχα σκέλη, χάνοντας αρκετούς βαθμούς αλλά διατηρώντας την πρωτοπορία στην βαθμολογία. Προβλήματα είχαν και οι Andrea Cavellin και Steven Lenoir που ακολουθούν στην βαθμολογία, με τον τελευταίο μάλιστα να υποχωρεί στην τέταρτη θέση μετά το τέλος της ημέρας.
Η μέρα όμως ήταν λαμπρή για τον 17χρονο τσέχο, Valentin Guillod που είχε δύο καλές εκκινήσεις που τις μετουσίωσε σε δύο καλούς τερματισμούς, κερδίζοντας το GP χωρίς νίκη σε σκέλος. Στο πρώτο σκέλος τα δύο Suzuki των Giacomo Del Segato και Lenoir έφυγαν μπροστά οδηγώντας το σκέλος. Ο Lenoir είχε μια πτώση στον πρώτο γύρο που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει, αφήνοντας τον pole man του αγώνα του Σαββάτου Del Segato να οδηγήσει μόνος του το σκέλος. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στην Βουλγαρία Andrea Cervellin κρατήθηκε μπροστά από την αρχή και άλλαξε αρκετές φορές την δεύτερη θέση με τους Guillod και Filippo Bartuzo μέχρι να διατηρηθεί και να τερματίσει σε αυτήν. Ο Guillod τερμάτισε τρίτος με τέταρτο τον Luke Hawkins που εκμεταλλεύτικε την πτώση του πέμπτου τελικά Bartuzo. Στο δεύτερο σκέλος η εκκίνηση ήταν υπόθεση των Del Segato και Guillod όμως την πρωτοπορία του αγώνα ήρθε να την πάρει ο Lenoir που μπήκε πιο δυναμικά στο δεύτερο σκέλος. Χωρίς να καταφέρει να απειληθεί από κανέναν ο Lenoir πήρε το δεύτερο φετινό του σκέλος αφήνοντας δεύτερο τον νικητή του ελληνικού GP Guillod. Τρίτος τερμάτισε ο θεαματικός Hawkins με τέταρτο τον Cervellin που όπως δήλωσε κοιμήθηκε σε αυτό το σκέλος και έχασε την ευκαιρία να πάρει ακόμα ένα GP, ανεβαίνοντας τελικά στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Δεύτερος στο GP τερμάτισε ο Del Segato τερματίζοντας στην πέμπτη θέση σε αυτό το σκέλος, μην μπορώντας να εκμεταλλευτεί την καλή του εκκίνηση και υποφέροντας από την ζέστη όπως μας εκμυστηρεύτηκε.
Οι ελληνικές συμμετοχές στην κατηγορία ήταν εντυπωσιακές τόσο σαν ποιότητα όσο και σαν ποσότητα στην πρώτη τους φετινή εμφάνιση στο πρωτάθλημα της Ε-ΜΧ2. Με κορυφαίο σαν αποτελέσματα τον Στέλιο Γαλατιανό (ΚΤΜ #70) με τερματισμούς 2ος – 3ος έλληνας, τον Σπύρο Κοσμά (Yamaha #58) να πετυχαίνει τον καλύτερο ελληνικό χρόνο και στις δύο κατηγορίες με 2:08.816 (δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο χρόνο της κατηγορίας του) και τον Ανάργυρο Τσαρνά (Kawasaki #56) να τερματίζει πρώτος έλληνας στο δεύτερο σκέλος , η Ελλάδα έδειξε ότι μπορεί να σταθεί στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα της ΜΧ2.
Αποτελέσματα πρώτου σκέλους Μεγαλόπολη, Ε-ΜΧ2
1 Del Segato, Giacomo Suzuki
2 Cervellin, Andrea Husqvarna
3 Guillod, Valentin KTM
4 Hawkins, Luke Honda
5 Bertuzzo, Pier Filippo KTM
6 Kappel, Robin KTM
7 Schäfer, Alain Honda
8 Lieber, Cedric Suzuki
9 Zeni, Samuel KTM
10 Cros, Joan Cortes Kawasaki
Αποτελέσματα δεύτερου σκέλους Μεγαλόπολη, Ε-ΜΧ2
1 Lenoir, Steven Suzuki
2 Guillod, Valentin KTM
3 Hawkins, Luke Honda
4 Cervellin, Andrea Husqvarna
5 Del Segato, Giacomo Suzuki
6 Cros, Joan Cortes Kawasaki
7 Irt, Jernej Husqvarna
8 Bertuzzo, Pier Filippo KTM
9 Schäfer, Alain Honda
10 Lieber, Cedric Suzuki
Βαθμολογίες
ΜΧ3
1 Salvini, Alex 228
2 Campano Jiminez, C. 224
3 Irt, Matevz 184
4 Zerava, Martin 154
5 Arco, V. 143
6 Potisek, Milko 130
7 Michalec, Petr 85
8 Smola, F. 82
9 Makinen, Tommi 55
10 Wicht, Gregory 54
Ε-ΜΧ2
1 Irt, Jernej 149
2 Cervellin, A 144
3 Bertuzzo, P. 112
4 Lenoir, Steven 110
5 Hawkins, Luke 110
6 Del Segato, G. 109
7 Guillod, V. 77
8 Zeni, Samuel 73
9 Cros, J. 70
10 Kappel, Robin 57
Επόμενος αγώνας 13/06/2010 Holice, Τσεχία.