Χ.Φωτόπουλος και Α.Τσαρνάς επικρατούν στον Μώλο

Στον τέταρτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross της ΑΜΟΤΟΕ παρά τις αρκετές απουσίες υπήρχε θέαμα και ενδιαφέρον στους αγώνες με τον Χρήστο Φωτόπουλο να μην γνωρίζει αντίπαλο στην ΜΧ1, και τον Ανάργυρο Τσαρνά να μοιράζεται με επεισοδιακό τρόπο τα σκέλη της ΜΧ2 με τον Στέλιο Γαλατιανό.

.
.

To mxin.gr, επέλεξε τον αγώνα του Μώλου για να καλύψει με κείμενο το πρωτοεμφανιζόμενο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα της ΑΜΟΤΟΕ καθώς όπως είναι λογικό, το αναγνωρισμένο πρωτάθλημα είναι αυτό που προϋπήρχε. Ο λόγος που επιλέχτηκε μόνο ο αγώνας του Μώλου και όχι κάποιος άλλος ήταν γιατί εκ των πραγμάτων αποτελούσε τον πιο δύσκολο οργανωτικά αγώνα του θεσμού δίνοντας την ευκαιρία να δούμε πως θα ανταποκριθούν οι οργανωτές στα δύσκολα.

Ο αγώνας του Μώλου, οργανωτικά και αγωνιστικά ήταν όπως ένα νόμισμα με δύο όψεις. Από την μία όψη είχαμε οργανωτικά την δημιουργία μιας πίστας από το μηδέν σε έναν χώρο που είχε στοιχειώδεις εγκαταστάσεις (ότι υπήρχε στην πλαζ του Μώλου), με εκπληκτικό χώμα, πτυσσόμενη μπάρα εκκίνησης(!) και μεγάλα-καλά paddocks ενώ αγωνιστικά υπήρχαν αρκετές συμμετοχές (70) και αρκετές μάχες με θέαμα για τους 800 περίπου θεατές που βρέθηκαν στους αγώνες της Κυριακής. Από την άλλη όψη οργανωτικά, τίποτα από όλα όσα υπήρχαν στην πίστα δεν είχαν δοκιμαστεί. Η σχεδίαση της πίστας βρισκόταν αρκετές φορές και τουλάχιστον με ένα επικίνδυνο σημείο πολύ κοντά η μια διαδρομή με την άλλη. Η πτυσσόμενη μπάρα της εκκίνησης δεν δούλεψε την Κυριακή το πρωί με αποτέλεσμα να καθυστερήσει το πρόγραμμα κατά μία ώρα. Το σύστημα κατάβρεξης της πίστας με υδροφόρες δεν ήταν αρκετό να περιορίσει την σκόνη που σε συνδυασμό με την αρκετή ζέστη της ημέρας, έδιωξε τους θεατές νωρίς, από τα πρώτα σκέλη. Κακή επιλογή να καταβρέχουν την πίστα εν ώρα σκέλους δημιουργώντας και μια πτώση που έκρινε αποτέλεσμα στην Junior, και επιτέλους πρέπει να σταματήσει και από τις δύο ομοσπονδίες αυτή η έκπτωση στους αυτονόητους κανονισμούς (γιατί γραπτοί δεν υπάρχουν) και να βγαίνει μαύρη σημαία σε όποιον κόβει την πίστα. Στην ίδια όψη αγωνιστικά υπήρχαν αρκετές απουσίες από πρωτοκλασάτους οδηγούς που όπως είπαμε είναι λογικό να ακολουθούν ένα πρωτάθλημα φέτος.

Συμπλήρωσε τις τρεις νίκες στο πρωτάθλημα ο Φωτόπουλος.

Έχοντας η ΑΜΟΤΟΕ σηκώσει ψηλά τον πήχη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Χαλκίδα φαίνεται πως είναι δύσκολο να τον κρατήσει ψηλά. Οι υπεύθυνοι της ΑΜΟΤΟΕ και η νεοσύστατη λέσχη της Λαμίας ΛΕ.ΔΙ.ΛΑ αναγνώρισαν τις αδυναμίες του αγώνα από το Σάββατο, πλην όμως υπήρξαν εξαιρετικά αισιόδοξοι. Το αποτέλεσμα δεν ήταν αντάξιο Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross, όμως κρατάμε την όρεξη, το μεράκι και την θέληση των ανθρώπων της λέσχης ΛΕ.ΔΙ.ΛΑ. και είμαστε σίγουροι ότι θα πραγματοποιήσουν καλύτερους αγώνες στην καινούργια πίστα πλέον, που όπως μας δήλωσαν κατασκευάζεται λίγο έξω από την Λαμία.

Σκληρό καρύδι αποδειχτικέ ο Λυρίου για την δεύτερη θέση της ΜΧ1.

Κατηγορία ΜΧ1
Την πρώτη του διπλή νίκη πέτυχε φέτος ο Χρήστος Φωτόπουλος (ΚΤΜ #911), επικρατώντας άνετα και στα δύο σκέλη του αγώνα. Χωρίς τους φυσικούς του αντιπάλους Παναγιώτη Κουζή (Yamaha #88) και Δημήτρη Βαγγελάκο (Yamaha #211), οδήγησε σε ρυθμούς προπόνησης και επικράτησε με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους. Για την δεύτερη θέση έγινε μεγάλη μάχη μεταξύ του Μανώλη Σκύβαλου (Honda #3) και του Σταμάτη Λυρίου (Kawasaki #5) όταν προς το τέλος του σκέλους ο Λυρίου πλησίασε και απείλησε τον Σκύβαλο. Ο Κρητικός, Σκύβαλος επικράτησε τελικά του Ρόδιου, Λυρίου δίνοντας παράταση της νοτιοανατολικής νησιωτικής διαμάχης για το δεύτερο σκέλος. Τέταρτος τερμάτισε ο Γιάννης Πάσσας (ΚΤΜ #62) κρατώντας καλό ρυθμό, περιορίζοντας τον Δημήτρη Ντουμάνη (Kawasaki #8) στην πέμπτη θέση. Στο δεύτερο σκέλος και πάλι το ενδιαφέρον του αγώνα επικεντρώθηκε στην μάχη της δεύτερη θέσης όπου τελικά ο Λυρίου επικράτησε εύκολα του τρίτου Σκύβαλου. Τέταρτος αυτήν την φορά τερμάτισε ο Ντουμάνης δημιουργώντας νωρίς μεγάλη διαφορά από τον πέμπτο Πάσσα. Και στα δύο σκέλη την εξάδα συμπλήρωσε ο Βασίλης Μπαμπάς (Kawasaki #253) στην καλύτερη φετινή του εμφάνιση.

Οι πολλές απουσίες της ΜΧ2 στον Μώλο έφεραν τον Τσαρνά απελπιστικά μόνο στην κορυφή της βαθμολογίας.

Κατηγορία ΜΧ2
Αρκετές απουσίες πρωτοκλασάτων οδηγών είχαμε και σε αυτήν την κατηγορία με κύρια αυτή του πρωταθλητή Σπύρου Κοσμά (Yamaha #1) που πάντως παραβρέθηκε ως θεατής στον αγώνα. Η παρουσία του Ανάργυρου Τσαρνά (Kawasaki #91) και Στέλιου Γαλατιανού (ΚΤΜ #70) στον αγώνα μαρτυρούσε ότι η υπόθεση πρώτη θέση θα εξαρτιόταν από αυτούς τους δύο οδηγούς. Στο πρώτο σκέλος ο Τσαρνάς πήρε την εκκίνηση και παρά την πίεση του Γαλατιανού από την αρχή, κατάφερε να διατηρηθεί στην πρώτη θέση και να δημιουργήσει και μια μικρή διαφορά στα μισά του σκέλους. Προς το τέλος του σκέλους όμως ο Γαλατιανός εξαπέλυσε μια επίθεση που τελικά θα τον έφερνε κοντά στον Τσαρνά και μάλιστα θα κατάφερνε να τον περάσει πάνω σε κάποια ντουμπλαρίσματα, κερδίζοντας έτσι το πρώτο του φετινό σκέλος στην κατηγορία. Ο Τσαρνάς τερμάτισε δεύτερος με τρίτο τον Δημήτρη Μπαξεβάνη (Yamaha #131) που κέρδισε νωρίς την μάχη με τον τέταρτο Παναγιώτη Παπίλα (Honda #22). Πραγματοποιώντας καλή εμφάνιση ο Μάριος Ατσίδης (Yamaha #35) πήρε την πέμπτη θέση μπροστά από τον Βασίλη Σιαφαρίκα (Honda #11) που συμμετέχει για προπόνηση το τελευταίο διάστημα σε αγώνες motocross. Στο δεύτερο σκέλος ο Γαλατιανός τέθηκε επικεφαλής του αγώνα από την αρχή και κατάφερε να χτίσει μια σχετικά άνετη διαφορά από τον διώκτη του Τσαρνά. Και ενώ όλα έδειχναν ότι η πρώτη θέση έχει κλειδώσει, μια έντονη ενόχληση στο εγχειρισμένο πόδι του Γαλατιανού τον έβαλε σε cruise control ίσα ίσα για να τερματίσει το σκέλος. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Τσαρνά να περάσει και να κατακτήσει το σκέλος, χωρίς να απολέσει βαθμούς από τον Γαλατιανό που τερμάτισε δεύτερος. Εδώ να πούμε ότι ο δεύτερος της βαθμολογίας Δημήτρης Κοντολέτας (Yamaha #92) δεν εμφανίστηκε στον αγώνα. Τρίτος αυτήν την φορά τερμάτισε ο Παπίλας που λόγω της εξεταστικής σχολικής περιόδου δεν συμμετείχε κατ’ εξαίρεση  στα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Κοντά του στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Μπαξεβάνης με πέμπτο τον Σιαφαρίκα και έκτο τον Γιάννη Θάνο (ΚΤΜ #130) που είχε καλύτερη εκκίνηση σε αυτό το σκέλος.

Πρώτη φετινή νίκη στην ΜΧ2 για τον Γαλατιανό, κερδίζοντας στα ίσια τον Τσαρνά στο πρώτο σκέλος. Η συνέχεια της χρονιάς αναμένεται με ενδιαφέρον.

Κατηγορία ΟΡΕΝ
Παρά την κούραση μετά την συμμετοχή στο παγκόσμιο της ΜΧ3, ο Νίκος Ανδρέου (ΚΤΜ #1) κατάφερε να ανακάμψει μετά από την μέτρια εκκίνηση του και να κερδίσει τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερο σκέλος την κατηγορίας σχετικά άνετα. Δεύτερος και στα δύο σκέλη τερμάτισε ο Θανάσης Αυγέρης (Suzuki #100) ενώ από μια τρίτη θέση πέτυχαν ο Κώστας Μαρίνης (ΚΤΜ #67) στο πρώτο σκέλος και ο Γιώργος Ταμβάκος (Kawasaki #66) στο δεύτερο.

Ο Σκύβαλος κατάφερε να φύγει με μια δεύτερη και μια τρίτη θέση από τον Μώλο.

Κατηγορίες MINI – Junior
Για την Junior είχαμε στο πρώτο σκέλος όμορφη μάχη μεταξύ του Νίκου Λυρίου (Suzuki #161) που πήρε την εκκίνηση και πρωτοπορία του σκέλους, και του Μανώλη Κρητικού (Yamaha #160) που τελικά κατάφερε να βρει τρόπο για να περάσει τον Λυρίου και να κατακτήσει το σκέλος. Το ίδιο σκηνικό και στο δεύτερο σκέλος όμως μια πτώση από την δεύτερη θέση του Κρητικού έβαλε τέρμα στην μάχη, με τον Λυρίου να κερδίζει το σκέλος, αφήνοντας δεύτερο τον Κρητικό. Τρίτος και στα δύο σκέλη τερμάτισε ο Νίκος Φανουράκης (Suzuki #65). Στην MINI και τα δύο σκέλη κέρδισε άνετα ο Φραγκίσκος Ζούνης (ΚΤΜ #37) αφήνοντας δεύτερο τον Γιώργο Γεωργίου (Kawasaki #15) από την Κύπρο και τρίτο τον Βασίλη Γρηγοριάδη (ΚΤΜ #11)

Επόμενος αγώνας 04-05/09/10 Κοζάνη.
.

1891 More posts in ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ category
Recommended for you
SUPERCROSS DE PARIS 2024 – ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ Ο C.WEBB ΓΙΑ ΤΟ 2024!

Μετά από πολλές συμμετοχές στο παριζιάνικο Supercross στην καριέρα του, ο Cooper Webb κατάφερε να...