O Π.Κουζής νίκησε (σ)τον καύσωνα

Μέσα στο πρώτο καύσωνα του φετινού καλοκαιριού πραγματοποιήθηκε στην κατά τα άλλα δροσερή πίστα της Σπερχειάδας ο 4ος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross της ΟΜΕ. Αντέχοντας την αφόρητη ζέστη ο Παναγιώτης Κουζής κέρδισε με επιβλητικό τρόπο την ΜΧ1 ενώ στην μικρή κατηγορία οι δύο διεκδικητές του τίτλου Σπύρος Κοσμάς και Ανάργυρος Τσαρνάς μοιράστηκαν βαθμούς και νίκες.
Οι αλλαγές στο πρόγραμμα και την διαδικασία των αγώνων motocross, που δοκίμασε η ΟΜΕ στην αρχή της χρονιάς με του μονοήμερους αγώνες, τελικά δεν ευδοκίμησε. Μετά από ψηφοφορία μεταξύ των οδηγών που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, το πρόγραμμα ξαναγύρισε στην παλιά του μορφή στον αγώνα της Σπερχειάδας κατά την λαϊκή απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας. Παράλληλα το πρωτάθλημα των Quad R δεν θα συνεχιστεί μαζί με τους αγώνες του πρωταθλήματος ΜΧ αλλά θα ακολουθήσει δικό του πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί. Τα περισσότερα από αυτά ήταν γνωστά με ανακοινώσεις που είχαν βγει από την ΟΜΕ, όμως το ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ νέο πρόγραμμα του αγώνα(υπήρχε μόνο μια ενημέρωση για την έναρξη των δοκιμαστικών και των αγώνων) ανακοινώθηκε την ώρα του τεχνικού ελέγχου, φέρνοντας σύγχυση στους αγωνιζόμενους που έρχονται από μακρινές περιοχές της Ελλάδος.

Το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα της Σπερχειάδας ήταν η μεγάλη ζέστη που επικρατούσε όχι μόνο στην περιοχή αλλά και σε ολόκληρη την χώρα. Παρόλα αυτά στον αγώνα βρέθηκαν περίπου 1000 θεατές που παρακολούθησαν τους 86 συνολικά συμμετέχοντες του αγώνα να προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στην αφόρητη ζέστη και την δύσκολη πίστα. Στους αγώνες του Σαββάτου οι μικροί των ΜΧ65cc και ΜΧ 85cc αλλά και οι της κατηγορίας ΟΡΕΝ έπρεπε να αντεπεξέλθουν και σε έναν ακόμα δύσκολο και επικίνδυνο παράγοντα αυτόν της υπερβολικής σκόνης. Όπως μας ενημέρωσαν υπήρξε πρόβλημα με την κατάβρεξη της πίστας, που όμως διορθώθηκε στους αγώνες της Κυριακής.

Πολλές μάχες μπορεί να μην έγιναν στην ΜΧ2, εκδηλώθηκε όμως το πείσμα των δύο πρωτοπόρων της βαθμολογίας.

Μια που φτάσαμε και στην πίστα να πούμε ότι η ΑΛΜΟΣ είχε κάνει εξαιρετική δουλειά στην οργάνωση του αγώνα και καλή δουλειά για τα δεδομένα που ξέραμε στον αγωνιστικό χώρο της Σπερχειάδας, δεδομένου και του καιρού βέβαια. Τα τελευταία χρόνια όμως η πίστα δεν προσφέρεται για μάχες(ίσον θέαμα), γίνεται γρήγορα μια αγωνιστική γραμμή και γενικότερα υπάρχει πρόβλημα στις προσπεράσεις. Θα πρέπει να γίνουν μερικές χωματουργικές διορθώσεις στην πίστα και να ρυθμιστούν τα μπέκ της αυτόματης κατάβρεξης ώστε να μην λιμνάζουν τα νερά μέσα στην πίστα και ειδικά μέσα στις στροφές.

Κατηγορία ΜΧ1
Ήταν πολλοί αυτοί που είχαν πιστέψει ότι ο Χρήστος Φωτόπουλος (ΚΤΜ #911) ήταν κοντά για να σπάσει το σερί του πρωταθλητή και πρωτοπόρου της βαθμολογίας Παναγιώτη Κουζή (Yamaha #1). Μετά τους δύο αγώνες στην Χαλκίδα λίγοι ήταν αυτοί που θα μπορούσαν να τους αμφισβητήσουν. Σε καμία περίπτωση όμως το σερί του Κουζή δεν θα έσπαγε στην Σπερχειάδα, σε μια πίστα που την θεωρεί σπίτι του και μάλιστα κάτω από αφόρητη ζέστη όπου η αντοχή του έναντι του συναγωνισμού είναι μεγάλη.

O Κουζής δύσκολα θα έχανε στην Σπερχειάδα. Περίμενε καιρό αυτόν τον αγώνα.

Την εκκίνηση του πρώτου σκέλους πήρε ο τοπικός Βασίλης Ράπτης (Honda #61) αλλά άμεσα τον πέρασαν οι Δημήτρης Βαγγελάκος (Yamaha #2), Κουζής και Φωτόπουλος. Την κούρσα οδήγησε ο Βαγγελάκος για δύο γύρους μέχρι να τον περάσει ο Κουζής και να πράξει το ίδιο και ο Φωτόπουλος για την μάχη της πρώτης τριάδας. Στην διάρκεια του σκέλους ο Κουζής μεγάλωνε την διαφορά του από τον Φωτόπουλο και ο Φωτόπουλος από τον Βαγγελάκο, όμως μια πτώση του Φωτόπουλου στον έκτο γύρο επέτρεψε στον Βαγγελάκο να τον περάσει. Όλα έδειχναν ότι θα γίνει μια από τις γνωστές μάχες για την δεύτερη θέση μεταξύ των δύο οδηγών αλλά ο Φωτόπουλος ήταν αρκετά πιο γρήγορος στην Σπερχείαδα από τον Βαγγελάκο και κατάφερε σχετικά εύκολα και γρήγορα να τον περάσει και να απομακρυνθεί. Πρώτος τερμάτισε ο Κουζής με δεύτερο τον Φωτόπουλο και τρίτο τον Βαγγελάκο ενώ στην τέταρτη θέση βρέθηκε μετά από κακή εκκίνηση και αρκετές μάχες ο Μανώλης Σκύβαλος (Honda #3). Πολύ κοντά να πάρει ακόμα μια εκκίνηση βρέθηκε ο Χρήστος Κασιούμης (Suzuki #104), δεν τα κατάφερε αλλά είχε πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις από την αρχή του αγώνα και κατάφερε να τερματίσει πέμπτος. Την εξάδα συμπλήρωσε ο Γιάννης Ελένης (Suzuki #113).

Στην Σπερχειάδα ο Φωτόπουλος έδειξε ότι δεν είναι ακόμα έτοιμος να κοντράρει στα ίσα τον Κουζή. Είναι όμως σε καλό δρόμο.

Στο δεύτερο σκέλος ο Ελένης ήταν αυτός που οριακά έστριψε πρώτος μετά την εκκίνηση όμως δίπλα του βρισκόταν ο Κουζής που δεν άφησε κανένα περιθώριο διαπραγμάτευσης της πρώτης θέσης. Ακολουθώντας ένα φοβερό ρυθμό δημιούργησε γρήγορα διαφορά που ο δεύτερος Φωτόπουλος μπόρεσε να ακολουθήσει για λίγους γύρους μέχρι να μείνει πολύ πίσω. Παραμένοντας αήττητος  ο Κουζής κέρδισε ένα ακόμα σκέλος και μάλιστα με την εντυπωσιακή διαφορά των 45 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Φωτόπουλο, ρίχνοντας γύρο μέχρι και τον τέταρτο Βαγγελάκο που όμως είχε σκασμένο πίσω ελαστικό και απλά προσπαθούσε να τερματίσει. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Σκύβαλος και αυτός χωρίς να εμπλακεί σε κάποια ιδιαίτερη μάχη με πέμπτο τον Ελένη που εκμεταλλεύτηκε την καλή του εκκίνηση αφήνοντας πολύ πίσω τον έκτο Ράπτη.

Το δεύτερο φετινό του βάθρο πέτυχε στο δεύτερο σκέλος ο Σκύβαλος.

Κατηγορία ΜΧ2
Σε μάχη των δύο πρωτοπόρων του πρωταθλήματος Σπύρου Κοσμά (Yamaha #1) και Ανάργυρου Τσαρνά (Kawasaki #91) εξελίχθηκε και αυτός ο αγώνας. Οι έντεκα βαθμοί διαφοράς έπρεπε να μειωθούν από τον Τσαρνά για να αλλάξει το κλίμα ψυχολογίας σε μια κρίσιμη περίοδο όπου ακολουθεί η καλοκαιρινή ανάπαυλα. Πριν από αυτό το σκέλος είχε προηγηθεί μια ώρα διάλειμμα ώστε να καταβρεχτεί η πίστα, κάτι που έπαιξε τον ρόλο του στην συνέχεια. Η προσπάθεια του Τσαρνά φάνηκε από την αρχή, όταν μπήκε δυνατά και πήρε την εκκίνηση του πρώτου σκέλους της ημέρας  οδηγώντας την κούρσα μπροστά από τον Βασίλη Ζαχαρίου (KTM #86). Ο Κοσμάς βρισκόταν στην τέταρτη θέση πίσω από τον Δημήτρη Κοντολέτα (Yamaha #92) o οποίος αγωνιζόταν σθεναρά να κρατήσει την θέση του. Επίθεση για την πρώτη θέση εξαπέλυσε στους πρώτους γύρους ο Ζαχαρίου καταφέρνοντας να περάσει τον Τσαρνά, αλλά μόλις ο Τσαρνάς κατάλαβε ότι ο Κοσμάς πέρασε τον Κοντολέτα, πίεσε τον Ζαχαρίου που έκανε τελικά ένα λάθος και έχασε αρκετές θέσεις. Με τον Τσαρνά στην πρώτη θέση και τον Κοσμά να προσπαθεί δαιμονισμένα να τον πιάσει συνεχίστηκε το σκέλος χωρίς όμως να αλλάξει η κατάταξη στην πρώτη θέση. Ο Τσαρνάς πήρε το σκέλος κρατώντας πίσω του τον Κοσμά ενώ στην τρίτη θέση κατάφερε τελικά να τερματίσει ο Ζαχαρίου που πέρασε στους τελευταίους γύρους τον Κοντολέτα. Πέμπτος τερμάτισε ο Γίαννης Μόσσιος (ΚΤΜ #51) μετά από καλή εκκίνηση ενώ την εξάδα έκλεισε ο Παναγιώτης Παπίλας (Honda #22).

Το πείσμα του Τσαρνά εναντίον στο πείσμα του Κοσμά, σημειώσατε Χ.

Στο δεύτερο σκέλος ο Κοσμάς δεν θα επέτρεπε να συμβεί ότι στο πρώτο. Εξασφάλισε μια καλή εκκίνηση στρίβοντας πρώτος στην πρώτη στροφή και οδήγησε δυνατά το σκέλος αφήνοντας πίσω του να μάχονται για την δεύτερη θέση Τσαρνάς και Ζαχαρίου. Σύντομα ο Τσαρνάς απαλλάχτηκε από τον Ζαχαρίου και έβαλε στόχο τον Κοσμά που απολάμβανε μια μικρή διαφορά ασφαλείας. Όμως όταν άρχισαν τα ντουμπλαρίσματα η κατάσταση άρχισε να αλλάζει αφού η πίστα ήταν βρεγμένη και το καλό το πάτημα σχεδόν σε όλη την πίστα ήταν ένα. Μία άνοιγε η διαφορά και μια έκλεινε κεντρίζοντας το ενδιαφέρον όλως για το τι μπορεί τελικά να συμβεί. Δύο γύρους πριν από τον τέλος ο Κοσμάς καθυστέρησε σε ένα από τα ντουμπλαρίσματα με αποτέλεσμα να βρεθεί στον τροχό του ο Τσαρνάς. Οι δύο οδηγοί μπήκαν πολύ κοντά στον τελευταίο γύρο όπου ήταν η σειρά του Τσαρνά να κολλήσει σε ένα ντουμπλάρισμα και έτσι να μην μπορέσει να απειλήσει εκ νέου τον Κοσμά που κέρδισε το σκέλος. Οι δύο πρωτοπόροι του πρωταθλήματος είχαν την ίδια συγκομιδή βαθμών στην Σπερχειάδα διατηρώντας την διαφορά βαθμών που είχαν πριν από αυτόν τον αγώνα. Τρίτος για άλλη μια φορά τερμάτισε ο Ζαχαρίου στην τελευταία του ίσως εμφάνιση με ΚΤΜ, με τέταρτο τον Κοντολέτα που αν και κατάφερε να πιέσει τον Ζαχαρίου και σε αυτό το σκέλος στο τέλος έμεινε πίσω. Στην πέμπτη θέση μετά από καλή εκκίνηση τερμάτισε ο Παπίλας με έκτο τον Μόσιο.

Αποφασισμένος και λογικός ήταν ο Τσαρνάς στην Σπερχειάδα. Έκανε την επίθεση του χωρίς τα μεγάλα ρίσκα του παρελθόντος.

Κατηγορία ΟΡΕΝ A/B
Συνεχίζοντας το αήττητο σερί του στην κατηγορία, ο Κων/νος Τζιώρας (KTM #46) κατάφερε με την καινούργια του μοτοσικλέτα να πάρει άνετα και τα δύο σκέλη της κατηγορίας. Στο πρώτο σκέλος ο Δημήτρης Στούπας (Honda #256) κατάφερε να τερματίσει δεύτερος εκμεταλλευόμενος την ατυχία του Θανάση Αυγέρη (ΚΤΜ #100) που του κόπηκε ο σκελετός της μοτοσικλέτας του και κατάφερε μετά βίας να πάρει την τρίτη θέση. Στο δεύτερο σκέλος όμως ο Αυγέρης αγωνίστηκε με το γνωστό Suzuki του και δεν έιχε πρόβλημα να πάρει την δεύτερη θέση μπροστά από τον τρίτο Δημήτρη Κεραμιδά (Suzuki #27). Στην κατηγορία των βετεράνων ο Γιάννης Πιλάλας (Kawasaki #111)  επικράτησε για ακόμα έναν αγώνα άνετα και στα δύο σκέλη με τον Σταμούλη Παύλου (Kawasaki #101) να τερματίζει δεύτερος στο πρώτο σκέλος με τρίτο τον Γιώργο Τηλιόπουλο (Suzuki #677) ενώ στο δεύτερο σκέλος ο Παύλου πήρε την δεύτερη θέση από τον περίπου τοπικό Στράτο Λυκιαρδόπουλο (Honda #63).

Κατηγορία MX85cc
Εύκολα στο πρώτο σκέλος και λίγο πιο δύσκολα στο δεύτερο κατάφερε ο Μανόλης Κρητικός (Yamaha #160) να πάρει και τα δύο σκέλη από τον τοπικό Γιώργο Αρβανίτη (ΚΤΜ #71) που τερμάτισε δεύτερο και στα δύο σκέλη. Έτσι ο Κρητικός πέρασε πρώτος στην βαθμολογία αφού ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Γιάννης Τουρατζίδης (Yamaha #100) τερμάτισε τρίτος στο πρώτο σκέλος και τέταρτος στο δεύτερο χάνοντας αρκετούς βαθμούς και πέφτοντας στην τα΄ριτη θέση της βαθμολογίας. Στο δεύτερο σκέλος τρίτος τερμάτισε ο Κων/νος Μπετίνης (Suzuki #120).

Κατηγορία MX65
Για ακόμα έναν αγώνα η κατηγορία δεν γνώρισε άλλον στην πρώτη θέση από τον αήττητο φέτος Βασίλη Κορωνάκη (ΚΤΜ #72). Ο Κορωνάκης κέρδισε άνετα και τα δύο σκέλη αφήνοντας δεύτερο και στα δύο σκέλη τον δεύτερο στην βαθμολογία Προκόπη Βεργή (Suzuki #66). Δύο τρίτες θέσεις πήρε ο Δημήτρης Τουρατζίδης (Yamaha #222) στα αντίστοιχα σκέλη.

Επόμενος αγώνας 11-12/09/10, Λιτόχωρο.

.

1891 More posts in ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ category
Recommended for you
SUPERCROSS DE PARIS 2024 – ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ Ο C.WEBB ΓΙΑ ΤΟ 2024!

Μετά από πολλές συμμετοχές στο παριζιάνικο Supercross στην καριέρα του, ο Cooper Webb κατάφερε να...