Παρουσίαση Kawasaki ΚΧ250F 2011
Η μοτοσικλέτα που έχει δεχτεί της περισσότερες αλλαγές για την χρόνια που μας έρχεται είναι το KX250F του 2011. Με μοναδικό ανταγωνιστή στις αλλαγές στην κατηγορία το ΚΤΜ SX250F το μικρό Kawasaki πέρασε και αυτό στην τροφοδοσία με ψεκασμό και εφήρμοσε μια πρωτοποριακή μπροστινή ανάρτηση για τα δεδομένα μοτοσικλέτας παραγωγής.
Συνολικά το KX250F δέχτηκε 30 αλλαγές για το 2011 που διασκορπίζονται σε όλους τους τομείς της μοτοσικλέτας. Σίγουρα δεν μιλάμε για μια επανασχεδιασμένη αλλά για μια μοτοσικλέτα βελτιωμένη σχεδόν σε όλους τους τομείς με στόχο την ακόμα πλησιέστερη προσέγγιση του μοντέλου παραγωγής με αυτό των εργοστασιακών μοντέλων της εταιρίας.
Περνώντας στην ψεκαστή εποχή
Μια από τις 30 αλλαγές που συναντώνται στο KX250F 2011 είναι η τροφοδοσία καυσίμου DFI (Digital Fuel Injection) όπου μετά από δοκιμές δύο χρόνων έγινε με ψεκασμό DFI (Digital Fuel Injection). Ένα σώμα ψεκασμού 43mm και υπό γωνία 45 μοιρών εγγυώνται πλέον την ροή του καύσιμου στον κινητήρα και όπως συμβαίνει με το ΚΧ450F θα μπορεί να ρυθμίζεται ανάλογα με τις επιθυμίες του ιδιοκτήτη με ένα extra λογισμικό. Το λογισμικό είναι επίσης ικανό να αποθηκεύει πληροφορίες σχεδόν από όλες τις λειτουργίες της μοτοσικλέτας(θερμοκρασία, στροφές κινητήρα, καύσιμο, ανάφλεξη κ.α.). Το σύστημα δεν απαιτεί μπαταρία εκμεταλλευόμενο την ενέργεια που παράγεται από την κίνηση της μανιβέλας και του κινητήρα. Η ροή του καυσίμου είναι κατά 20% περισσότερη από το KX450F χάριν της μεγαλύτερης ευστροφίας του μικρού κινητήρα, και είναι ρυθμισμένη να αυξάνει την ροή μετά τα 3/8 της διαδρομής του γκαζιού. Η αλλαγή αυτή έφερε στο ΚΧ250F καλύτερη απόκριση του γκαζιού ειδικά στην προσγείωση μετά από άλμα, καλύτερη πρόσφυση του πίσω τροχού στο άνοιγμα του γκαζιού και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Ενισχυμένος κινητήρας
Ο κινητήρας δέχτηκε αρκετή φροντίδα αντίστοιχη με αυτή που απολαμβάνου στις μοτοσικλέτες τους οι εργοστασιακοί οδηγοί της εταιρίας. Τα κάρτερ με τον κύλινδρο δέχτηκαν τελευταίας τεχνολογίας φροντίδας με επιστρώσεις και ειδικές διαδικασίες τήξης για περισσότερη αντοχή και αξιοπιστία. Για τον ίδιο λόγο η κεφαλή άλλαξε για να μεγαλώσει την διαδρομή των βαλβίδων εισαγωγής, αλλάζοντας παράλληλα για την ανάγκη αυτή, τον εκκεντροφόρο και τα ελατήρια εισαγωγής. Η συμπίεση μεγάλωσε και από 13,2:1 έγινε 13,5:1 από το πιστόνι που δανείστηκε των σχεδιασμό Bridge Box-Bottom από τις εργοστασιακές ομάδες με ανεστραμμένη κορώνα για περισσότερη συμπίεση. Δουλεία έγινε και στον στρόφαλο όπου πλέον είναι ζυγισμένος καλύτερα μειώνοντας ακόμα περισσότερο τους κραδασμούς. Οι αντλίες λαδιού επανασχεδιάστηκαν προσφέροντας μεγαλύτερη ροή λαδιού στον κινητήρα. Όλα αυτά προήλθαν από τις μοτοσικλέτες των αγωνιστικών ομάδων για να δώσουν στο KX250F περισσότερη αντοχή και αξιοπιστία, μεγαλύτερη ευστροφία και ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών στοχεύοντας τον καλύτερο συνδυασμό πρόσφυσης και δύναμης.
Καινοτομίες παραγωγής
Η πιο γενναία αλλαγή στο KX250F του 2011 έγινε στην μπροστινή ανάρτηση. Η Kawasaki προχώρησε στην χρησιμοποίηση της SFF Separate Function Forks (πιρούνι χωριστής λειτουργίας) της Showa όπου στο δεξιό σώμα υπάρχει το ελατήριο και στο αριστερό σώμα βρίσκεται το λάδι της ανάρτησης. Αυτό συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της χρησιμοποίησης ενός ελατηρίου και λιγότερης ποσότητας λαδιού ενώ παράλληλα προσφέρει ακόμα μια ρύθμιση στην μπροστινή ανάρτηση για την προφόρτιση του ελατηρίου. Επίσης το εσωτερικό τμήμα της πάνω σωλήνας έχει δεχτεί επίστρωση σκληρού τιτανίου που μαζί με την υπάρχουσα επίστρωση Kashima στο εξωτερικό τμήμα της κάτω σωλήνας μειώνει ακόμα περισσότερο τις τριβές, προσφέροντας ακόμα καλύτερη λειτουργία.
Περιφεριακές αλλαγές
Στα περιφερειακά του ΚΧ250F του 2011 οι αλλαγές εντοπίζονται στα χοντρά και φαρδιά ψυγεία που αποφεύγουν την συλλογή λάσπης ψύχοντας πιο αποτελεσματικά τον κινητήρα. Την καινούργια εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι και αλουμίνιο για περισσότερη αντοχή ενώ είναι σχεδιασμένη να αποδίδει κάτω από 94db θορύβου. Το λεπτό πλαίσιο που έχει δεχτεί επιμέρους αλλαγές για περισσότερη ευκαμψία και αντοχή που σε συνδυασμό με την νέα τοποθέτηση του ψαλιδιού και των επιμέρους αλλαγών του μοχλικού, προσφέρουν καλύτερο στρίψιμο και πρόσφυση της μοτοσικλέτας. Τα μαρσπιέ είναι φαρδύτερα (50mm), τα σκριπ είναι μικρότερα και επανασχεδιασμένα για καλύτερη λαβή, η σέλα έχει αντιολισθητικό υλικό στο πάνω μέρος, το μπροστινό φτερό είναι πιο χονδρό για περισσότερη αντοχή και τα πίσω τακάκια είναι ακόμα πιο ανθεκτικά στην έντονη χρήση. Όλες αυτές οι λεπτομέρειες έχουν επανασχεδιαστεί για την καλύτερη συνολικά απόδοση της μοτοσικλέτας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: KX250F
Τύπος Κινητήρα: 249cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τεσσάρων βαλβίδων DOHC
Διάμετρος και διαδρομή: 77mm x 53.6mm
Συμπίεση: 13.5:1
Βαλβίδες: DOHC τέσσερις βαλβίδες; 30mm εισαγωγής, τιτανίου, 25mm εξαγωγής, , τιτανίου.
Επαγωγή: DFI, 43mm σώμα ψεκασμού.
Ανάφλεξη: Πλήρως ηλεκτρονική CDI
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα; 13T/51T
Εμπρός Ανάρτηση: 47mm ανεστραμμένο Showa SFF τηλεσκοπικό με ρυθμίσεις 20-θέσεων επαναφοράς και 22 -θέσεων συμπίεσης; 12.1 inches διαδρομή, και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.
Πίσω Ανάρτηση: UNI-TRACK Showa με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις 22-θέσεων επαναφοράς, 19 – θέσεων αργής συμπίεσης και 1.5 στροφές γρήγορης συμπίεσης 12.2 inches διαδρομή
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 250mm δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 240mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 100/90-19
Μεταξόνιο: 1.475mm
Γωνία Κάστερ: 27.9o
Trail: 116mm
Ύψος σέλας: 940mm
Απόσταση από το έδαφος: 330mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 7,3 λίτρα
Βάρος: 105 κιλά