ΑΣΟΑΜ – Γιατί Α.Σ.Ο.Α.Μ. !!!;

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μετά την άτυπη συγκέντρωση ικανού αριθμού αγωνιζομένων με σκοπό την δρομολόγηση εκλογών στο συλλογικό όργανο που εκπροσωπεί του έλληνες αγωνιζόμενους Motocross, το απερχόμενο Δ.Σ., σε σχέση και με όσα συζητήθηκαν στην συγκέντρωση αυτή, σε σχέση με τις απορίες που εκφράστηκαν, τόσο άμεσα όσο σε έμμεσα και σε σχέση με το έντονο γενικό ενδιαφέρον που υπάρχει, ενημερώνει ότι:Ο ΑΣΟΑΜ ιδρύθηκε, ουσιαστικά το 1978, νομικά το 1979, με πρωτοβουλία και συμμετοχή των κορυφαίων αναβατών της εποχής μαζί με αναβάτες-λάτρεις του αθλήματος (Μουρελάτος, Σπυριδόπουλοι, Σιταρίδης, Αραμπατζής, Μπαξεβάνης, Τοξίδης, Παππάς, Κορδάς, Ζερβός, Πυθαγόρας, Λέφας κ.α.). Λόγος ίδρυσης ήταν τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι αναβάτες εκείνη την εποχή. Υπενθυμίζουμε ότι ο πρώτος αγώνας Motocross διοργανώθηκε στην Ανάβυσσο (Σαρωνίδα) τον Αύγουστο του 1971 σε μια παραλιακή διαδρομή με 2-3 άλματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΑΣΟΑΜ, είναι ο 1ος φορέας που χρησιμοποίησε τον όρο «Αθλητικός» σε μια εποχή που όλοι πίστευαν τότε ότι, αποκλειστικά, ο κυβισμός του κινητήρα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτ/τας κάνουν την διαφορά.

Με δεδομένο ότι το Motocross διεκπεραιωνόταν από ανθρώπους και φορείς που δεν είχαν άμεση σχέση με την μοτοσυκλέτα, ο ΑΣΟΑΜ άρχισε να απαιτεί και να κερδίζει τα σημερινά αυτονόητα και όχι μόνο:
•    Χρονικό διάστημα προθέρμανσης πριν τους αγώνες (οι παλιοί πήγαιναν αξημέρωτα στις πίστες πριν έρθουν οι υπεύθυνοι να κάνουν κλεφτά 2-3 γύρους…
•    Ϋπαρξη περισσότερων κριτών (στα πρώτα χρόνια, σε μια πίστα 2 χλμ υπήρχαν 6-7 κριτές και η συζήτηση ξεκίνησε με αυτή την βάση –όχι με την μορφολογία της πίστας…- έτσι η πρώτη συμφωνία «ανέφερε»: 12 κριτές τουλάχιστον…)
•    Διαβροχή σε όλη την πίστα. Το καθιερωμένο της εποχής ήταν 1-2 βυτία στην εκκίνηση για να μην σκονιστούν οι υπεύθυνοι…. Λόγω σκόνης έγινε και η πρώτη «επί τόπου» αποχή από αγώνα (Σεπτέμβριος 1986 – Σχηματάρι) η οποία έβαλε το ζήτημα σε άλλη βάση.
•    Ανάπτυξη και κατασκευή αγωνιστικών χώρων. Μετά τις πίστες στο Καπανδρίτι («Πετσαγκουράκη») και στον Μαραθώνα, οι πίστες στο Σχηματάρι (κυρίως), στο Κριεκούκι και στο Δήλεσι φτιάχτηκαν με πρωτοβουλίες των αγωνιζομένων. Αλλά και η συντήρηση, βελτίωση των πιστών αυτών γινόταν με παρέμβαση των αγωνιζομένων. Ακόμα, με μεσολάβηση του ΑΣΟΑΜ, η φρεσκοκατασκευασμένη, τότε (1984), πίστα στο Σέσκλο (Βόλος) επιδοτήθηκε με σημαντικότατο ποσό από την Γεν.Γραμ. Νέας Γενιάς για να εξελιχθεί (πάντοκς, παρκινγκ, δρόμος, ποτιστικό σύστημα κλπ).
•    Θέσπιση κανονισμών του αθλήματος. Στα πρώτα χρόνια, δεν υπήρχαν προδιαγραφές πιστών και συγκεκριμένοι κανονισμοί motocross, ο ΑΣΟΑΜ φρόντισε να υπάρξουν και να ανανεώνονται.
•    Στις δεκαετίες του 1970-1980, ο μοτοσυκλετισμός ήταν παρεξηγημένος («καμικάζι», «αλήτες μηχανόβιοι», κ.α.) σε βαθμό που να γυρίζονται και κινηματογραφικές ταινίες με αυτή την βάση. Όταν μια λέσχη, για οικονομικούς λόγους, με τις ευλογίες της Αρχής, «πούλησε» πλάνα πρωταθληματικού αγώνα ΜΧ σε εταιρεία παραγωγής κινημ. ταινίας με θέμα νεαρούς Motocrossers που πουλούσαν ναρκωτικά και έκλεβαν αυτοκίνητα, ο ΑΣΟΑΜ (1984) αποχώρησε από τις διοργανώσεις της λέσχης αυτής και το φαινόμενο σταμάτησε εκεί.
•    Οι πρώτοι ΜΧερς έπρεπε να φτάσουν στα 19 έτη (τουλάχιστον) ή  και περισσότερο για να τρέξουν αφού για να βγάλουν λισάνς έπρεπε να έχουν 1 χρόνο δίπλωμα οδήγησης!! Αυτό, άλλαξε στα 18 έτη και δίπλωμα στα τέλη του ’70 και πολύ αργότερα (1996) με πολύχρονες προσπάθειες του ΑΣΟΑΜ αποκλειστικά, αποδεσμεύτηκε η αγωνιστική άδεια από το δίπλωμα οδήγησης, έγινε, πάλι μέσω ΑΣΟΑΜ, η σχετική συνεννόηση με την τότε ασφαλιστική εταιρεία (AGF) και έγινε δυνατόν να τρέξουν, αρχικά από τα 16 και αμέσως μετά από τα 8 έτη αναβάτες στο ΜΧ και σε άλλα αθλήματα πίστας. Ετσι οι κατηγορίες Mini & Junior είναι έργο αποκλειστικά του ΑΣΟΑΜ.
•    Οι πρώτοι αγώνες Motocross είχαν πολύ μικρό παράβολο συμμετοχής αλλά αυτό άλλαξε γρήγορα, προς τα πάνω φυσικά. Ο ΑΣΟΑΜ έχει δώσει πάμπολλες μάχες για να μένει το παράβολο συμμετοχής χαμηλά, για να υπάρχουν πριμς για ΟΛΟΥΣ όταν υπήρχαν μεγάλοι χορηγοί (Camel, Marlboro κ.α. – η διαφημιστική «σαλιάρα» να επιστρέφει το παράβολο συμμετοχής με τον «τσακωμό» να γίνεται επί του ζητήματος των μη προκριθέντων….). Ακόμα, άρχισε την επικοινωνία με τις λέσχες για εκπτώσεις σε ξενοδοχεία, ταβέρνες κ.α. αλλά και για την διευκόλυνση παραμονής στην πίστα.
•    Ο ΑΣΟΑΜ διεκδίκησε μη καταβληθέντα (ουσιαστικά χαμένα) πριμς από …μεταμεσονύχτιο αγώνα Supercross στην Αθήνα, τα εισέπραξε και τα μοίρασε σε όλους τους οδηγούς διαψεύδοντας το: -«Σιγά μη πάρετε λεφτά…» που έλεγαν όλοι όσοι ήξεραν πρόσωπα και πράγματα.
•    Η μεταφορά των καθαρόαιμων αγωνιστικών μοτοσυκλετών ήταν πάντα ένα μεγάλο πρόβλημα. Ο ΑΣΟΑΜ με παρέμβασή του, το 1999, στο Υπουργείο Μεταφορών κατάφερε να καταστήσει νόμιμη την χρήση τρέιλορς μοτοσυκλετών από ΙΧ αυτ/τα (μέχρι τότε επιτρέπονταν, τροχόσπιτα, σκάφη αναψυχής, και μπαγκαζιέρες κυνηγών) και θα προχωρούσε σε αδειοδότηση ΙΧΦ σε αγωνιζόμενους αν ήθελε το υπόλοιπο …σύστημα
•    Πέραν του σημαντικότατου ανοίγματος προς τους νέους που προσπάθησε και πέτυχε ο ΑΣΟΑΜ, προωθούσε πάντα την ιδέα της γεωγραφικής διασποράς! Αν και θεωρούνταν «Αθηναϊκός» φορέας, απαιτούσε να υπάρχει πάντα αγώνας κοντά στην Θεσσαλονίκη ακόμα και όταν δεν υπήρχαν σταθερές συμμετοχές από εκεί, συνέβαλε ώστε να γίνουν αγώνες σε Δ.Ελλάδα (Αρτα, Γιάννενα, Πρέβεζα), στην Κ.Ελλάδα (Λάρισα), νησιά, Πελοπόννησο (Μεγαλόπολη, Πάτρα) κλπ.
•    Θα πρέπει να αναφερθεί και το κοινωνικό έργο με βοήθεια σε αθλητές που είχαν ατυχήματα όπως και το γεγονός ότι ο ΑΣΟΑΜ κοιτούσε ΠΑΝΤΑ το σύνολο των αναβατών και όχι τα προβλήματα-συμφέροντα των πρωταθλητών.

Οι εποχές αλλάζουν, και τα προβλήματα, εμφανισιακά, αλλάζουν. Οι οδηγοί ενωμένοι μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά στην επίλυσή τους ώστε να μπορέσουν να ασχοληθούν απερίσπαστοι με αυτό που πρέπει: την αθλητική τους βελτίωση.

Ολοι οι αγωνιζόμενοι σε αγώνες Motocross είναι, εν δυνάμει, μέλη του ΑΣΟΑΜ και θα πρέπει να συμβάλλουν στο έργο του με την παρουσία, την ενεργή συμμετοχή (ψήφο) ή και την προσφορά (μέλη ΔΣ, επιτροπών) τους.
Με αυτό το σκεπτικό θα γίνουν εκλογές στις οποίες θα μπορούν να συμμετάσχουν, σαν ψηφοφόροι και υποψήφιοι, οι εμφανιζόμενοι σε βαθμολογικούς πίνακες πρωταθλημάτων ΜΧ τα 3 τελευταία χρόνια.

Οι εκλογές, για να έχουν ευρύτητα και σύνδεση με την συνολική βάση του ελληνικού Motocross στις σημερινές, ιδιότυπες, συνθήκες, θα γίνουν σε 2 ημέρες κατά την διάρκεια του 1ου αγώνα, τόσο του πρωταθλήματος της ΟΜΕ (12-13 Μαρτίου / Τρίκαλα) όσο του πρωταθλήματος της ΑΜΟΤΟΕ (19-20 Μαρτίου / Χαλκίδα) με, φροντίδα εφορευτικής επιτροπής και σφραγισμένη κάλπη.

Οι υποψηφιότητες θα μπορούν να κατατεθούν με ηλεκτρονικό μήνυμα (email με ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο) στο: asoam1@yahoo.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. μέχρι την Τετάρτη 9 Μαρτίου. Την επόμενη ημέρα θα ανακοινωθούν οι υποψηφιότητες οι οποίες θα βρίσκονται αναρτημένες και στον χώρο των εκλογών.
Τα μέλη του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου δεσμεύονται να μην καταθέσουν υποψηφιότητα.

Το Δ.Σ. του ΑΣΟΑΜ

Αθλητικός Σύλλογος Οδηγών Αγωνιστικών Μοτοσυκλετών
Μιχαλακοπούλου 153
Τ.Κ. 11527
Τηλ 210 7712455
mail: asoam1@yahoo.gr

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...