Παν. Πρωτ. ΟΜΕ – Έσπασε το αήττητο αλλά όχι οι νίκες

Μετά από δύο χρόνια η ΜΧ1 έγινε και πάλι η πιο θεματική κατηγορία με τον Στέλιο Γαλατιανό να σπάει το αήττητο του Παναγιώτη Κουζή και τον πρωταθλητή να απαντάει εντυπωσιακά στο επόμενος σκέλος. Μάχες παντού στην ΜΧ2 με διπλό νικητή τον Μιχάλη Παναγιωτόπουλο έναντι του πρωταθλητή Σπύρου Κοσμά αλλά και του νέου αίματος στην κατηγορία..
.

Στον πρώτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος της ΟΜΕ στα Τρίκαλα πήραμε μια γεύση πως θα ήταν το πρωτάθλημα αν ήταν ένα και δυνατό σε επίπεδο συμμετοχών, αγωνιζομένων αλλά και θεάματος. Οι 112 τελικά συμμετέχοντες στον αγώνα έδειξαν αγωνιστική ετοιμότητα εν μέσω οικονομικής κρίσης, δεινότητα μέσα στον αγωνιστικό χώρο και υπομονή με την οργάνωση. Σε σχέση με τις περσινές διοργανώσεις ο αγώνας των Τρικάλων έδειξε αναβαθμισμένος σε επίπεδο κριτών, διαχείρισης των paddocks και γενικότερα σε ότι αφορά τις εγκαταστάσεις που αναφέρουν οι κανονισμοί για την σωστή διεξαγωγή του αγώνα. Μας άρεσε η καντίνα με τα τραπέζια για τους θεατές και η προσπάθεια με τις γεννήτριες για ρεύμα στα πλυντήρια.

Ακόμα και για την σκόνη των δοκιμαστικών που προκάλεσε αλλαγή του προγράμματος δεν μπορούμε να κάνουμε παράπονο γνωρίζοντας ότι η πίστα δεν επέτρεπε μέχρι την Πέμπτη να επέμβει μηχάνημα και ξέροντας την επιθυμία και προσπάθεια του Κωνσταντίνου Τζιώρα να ευχαριστήσει τους οδηγούς με μια καλή προετοιμασία πίστας. Αυτό όμως που δεν μπορούμε να καταλάβουμε είναι η έλλειψη πρωτοβουλίας από αποδεδειγμένα έμπειρα στελέχη της ΟΜΕ,  σε κρίσιμες στιγμές του αγώνα όπως στην περίπτωση της πτώσης με τραυματισμό του Παναγιώτη Κακολύρη. Με τον οδηγό στην μέση της πίστας και τις κίτρινες σημαίες να κινούνται επέτρεπαν στους διερχόμενους οδηγούς να πηδούν το διπλό άλμα και να προσγειώνονται δίπλα στον πεσμένο Κακολύρη και τον πατέρα του που προσπαθούσε να τον προστατέψει σε ένα σημείο μάλιστα που υπήρχε εναλλακτική διαδρομή.

Αν και εδώ και καιρό η ΟΜΕ τονίζει την αυστηρότητα της για την παράβαση της κίτρινης σημαίας ωστόσο κανένας από τους οδηγούς που έκαναν την παράβαση δεν τιμωρήθηκε. Ίσως αν ο Αλυτάρχης του αγώνα δεν ασχολείται με την δουλειά των τραυματιοφορέων  που δεν υπήρχαν προσπαθώντας να βγάλει τον τραυματία από την πίστα (γιατί δεν το έκανε κάποιος άλλος) να μπορούσε ο άνθρωπος να ασχοληθεί με τα υπόλοιπα που συνέβαιναν στον αγώνα. Σοβαρή  η έλλειψη του δεύτερου ασθενοφόρου αλλά ακόμα πιο σοβαρή μη κοινοποίηση του στην ενημέρωση των αναβατών καθώς είναι κάτι που θεωρούμε δεδομένο.

Οι 1800 θεατές η μεγάλη συμμετοχή των αγωνιζομένων και το δυνατό θέαμα που προσέφεραν έδωσαν χρώμα πρεμιέρας στο πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος, φυσικά έπαιξαν σημαντικό ρόλο και τα χρηματικά πριμ αλλά θα θέλαμε πιο ολοκληρωμένες προσπάθειες από την ομοσπονδία.

Ο Στέλιος Γαλατιανός πήρε την πρώτη του νίκη στην ΜΧ1.

Κατηγορία ΜΧ1
Επιτέλους το θέαμα επέστρεψε στην κατηγορία και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο αφού η πρωτοκαθεδρία του πολυπρωταθλητή Παναγιώτη Κουζή αμφισβητήθηκε από τον περσινό διώκτη του τον Στέλιο Γαλατιανό. Μετά από μια χρονιά προσαρμογής στην ΜΧ1 το 2010 και μελέτης πίσω από τον Κουζή, ο Γαλατιανός πέρασε μια περίεργη περίοδο στις αρχές του 2011 με αλλαγή ομάδας μια εβδομάδα πριν τον αγώνα. Όμως η προετοιμασία του δεν πήγε χαμένη, δεν έδειξε να ενοχλείται από την αλλαγή μοτοσικλέτας και έσπασε το αήττητο του Κουζή νωρίς νωρίς στο πρώτο σκέλος της χρονιάς. Το δεύτερο σκέλος όμως ήταν μια διαφορετική ιστορία, ο γίγαντας ξύπνησε και καθάρισε το σκέλος άνετα φέρνοντας στην νέα του ομάδα Husqvarna νίκη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, μετά από τουλάχιστον 25 χρόνια.

Στο πρώτο σκέλος την εκκίνηση πήρε ο οργανωτής – αγωνιζόμενος Κων/νος Τζιώρας με μια μοτοσικλέτα KΧF 450 του 2007 παρακαλώ, και οδήγησε το σκέλος έχοντας πίσω του τον Γιώργο Ηλιόπουλο τον  Γαλατιανό τον πρωταθλητή ΜΧ1 της ΑΜΟΤΟΕ Σταμάτη Λυρίου και τον Κουζή. Ο Γαλατιανός πέρασε γρήγορα τον Ηλιόπουλο και άρχισε να πλησίασε τον Τζιώρα. Στον δεύτερο γύρο ο Γαλατιανός πήρε την πρωτοπορία από τον Τζιώρα όμως ο Τζίωρας απάντησε στα πίσω κομμάτια ξαφνιάζοντας τον Γαλατιανό που είχε μια πτώση. Έτσι ο Τζιώρας οδήγησε ξανά τον αγώνα μέχρι να πέσει και αυτός στον επόμενο γύρο και να δώσει την πρωτοπορία με την σειρά του στον Κουζή που εντωμεταξύ είχε περάσει τους Λυρίου και Ηλιόπουλο. Από εκεί και μετά ήταν μια μάχη με τα χρονόμετρα στο βαρύ λασπωμένο τερέν των Τρικάλων ανάμεσα στον Κουζή και στον Γαλατιανό για να μειωθεί η μεταξύ τους διαφορά. Το σταθερό γυρολόγιο του Γαλατιανού τον έφερε στην ρόδα του Κουζή και μετά από μερικούς γύρους ο Γαλατιανός κατάφερε να περάσει μπροστά. Ο Κουζής δεν έδειξε να είναι σε θέση να παλέψει για την πρώτη θέση και δυσκολευόταν να ακολουθήσει τον ρυθμό του Γαλατιανού.  Στο τέλος ο Γαλατιανός τερμάτισε το σκέλος πάνω στην αγκαλιά του προπονητή του Σταύρο Γεωργακόπουλο κερδίζοντας το πρώτο σκέλος της καριέρας του στην ΜΧ1. Λίγο πιο πίσω τερμάτισε ο Κουζής αποδεχόμενος πλήρως το γεγονός ότι το εκπληκτικό σερί του των 32 πρωταθληματικών σκελών τελείωσε και χαριτολογώντας δήλωσε πως ήταν καιρός να συμβεί. Στην τρίτη θέση μετά την καλή του εκκίνηση τερμάτισε ο Ηλιόπουλος ανεβαίνοντας στο πρώτο του βάθρο της καριέρας του στην κατηγορία. Τέταρτος τερμάτισε ο Μανώλης Σκύβαλος μετά από κακή εκκίνηση με πέμπτο τον Τζιώρα που είχε μεγάλη μάχη και οριακή διαφορά με τον έκτο Λυρίου.

Ο Π.Κουζής έδειχνε μουδιασμένος στο πρώτο σκέλος όμως στο δεύτερο έπιασε τον παλίο καλό εαυτό του.

Στο δεύτερο σκέλος ο Ηλιόπουλος πήρε την εκκίνηση και οδήγησε το σκέλος μπροστά από τους Λυρίου, Γαλατιανό και Κουζή. Στον δεύτερο γύρο και αφού είχε περάσει τον Λυρίου, ο Κουζής πέρασε με εκπληκτικό τρόπο σε ένα από τα εσάκια της πίστας ταυτόχρονα τον Γαλατιανό με τον Ηλιόπουλο και απομακρύνθηκε σταδιακά. Αν και η πίστα είχε στεγνώσει και τα πολλά λούκια παρείχαν πολλές γραμμές στην σφιχτή πίστα του Πρίνου, ο Γαλατιανός άργησε πάρα πολύ να βρει τον τρόπο να περάσει τον Ηλιόπουλο. Όταν τελικά τον βρήκε, ο Κουζής ήταν πολύ μακριά και αρκετά γρήγορος για να του καλύψει την διαφορά. Έτσι ο Κουζής πήρε την πρώτη του φετινή νίκη και την πρώτη του πάνω σε μοτοσικλέτα Husqvarna. Δεύτερος τερμάτισε ο Γαλατιανός πετυχαίνοντας μάλιστα τον ταχύτερο γύρο της ημέρας με 1.58:511. Αρκετά πιο πίσω και μετά από όμορφες μάχες ο Σκύβαλος πήρε την τρίτη θέση αφήνοντας τέταρτο τον Ηλιόπουλο. Εμφανώς ανέτοιμος  μετά από τον πρόσφατο του τραυματισμό ο Δημήτρης Βαγγελάκος κατάφερε να τερματίσει πέμπτος σε αυτό το σκέλος μακριά από τον καλό του εαυτό. Την εξάδα συμπλήρωσε ο αειθαλείς Λυρίου κάτοχος 750 κυπέλλων motocross.

Κατηγορία ΜΧ2
Το μεγάλο νέο για την κατηγορία είναι η απουσία του δεύτερου του πρωταθλήματος Ανάργυρου Τσαρνά που δεν κατάφερε να βρει χορηγούς για να συνεχίσει την ανοδική του πορεία. Από την άλλη η κατηγορία φέτος δέχτηκε μια δυνατή μετάγγιση από νέο αίμα προερχόμενο από την κατηγορία Junior. Οι Γιάννης Τουρατσίδης, Γιώργος Αρβανίτης και Νίκος Λυρίου μπήκαν δυνατά στην καινούργια τους κατηγορία και κατάφεραν να εντυπωσιάσουν με τις επιδόσεις τους.

Το βάθρο όμως δεν άλλαξε από την περσινή χρονιά εξαιρουμένου του Τσαρνά και ιδικά με την εντυπωσιακή παρουσία του ορεξάτου Μιχάλη Παναγιωτόπολου  ξεκινήσαμε περίπου εκεί που τελειώσαμε πέρσι. Ο Παναγιωτόπουλος απαλλαγμένος πλέον από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις έδειξε έτοιμος, κατάφερε να πάρει την εκκίνηση του πρώτου σκέλους και να οδηγήσει στην πρώτη θέση από την αρχή μέχρι και τον τερματισμό. Πίσω του δεν κατάφεραν να βρεθούν νωρίς ο πρωταθλητής Σπύρος Κοσμάς και ο Δημήτρης Κοντολέτας καθώς ο πρώτος δεν ξεκίνησε καλά και ο δεύτερος ακόμα χειρότερα πέφτοντας στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση. Ωστόσο ο Κοσμάς πήρε την δεύτερη θέση και ο Κοντολέτας την τρίτη θέση ξεκινώντας από τελευταίος. Πολύ καλή εμφάνιση έκανε ο Τρικαλινός και πλέον εντουράς Αλέξης Ζώρας τερματίζοντας τέταρτος μπροστά από τον πέμπτο Γιάννη Τουρατζίδη και τον έκτο Δημήτρη Μπαξεβάνη.

¨ομορφη μάχη στην ΜΧ2 για την πρώτη θέση μεταξύ του Μ.Παναγιωτόπουλου #61 και του Σ.Κοσμά #1.

Στο δεύτερο σκέλος και πάλι την εκκίνηση πήρε ο Παναγιωτόπουλος αλλά αυτήν την φορά βρέθηκε πίσω του (μετά την πτώση του Ζώρα) ο Κοσμάς με τον Κοντολέτα. Η μάχη της πρώτης θέσης είχε ξεκινήσει για τα καλά αφού ο Παναγιωτόπουλος δεν μπορούσε να δημιουργήσει διαφορά και ο Κοσμάς είχε αρχίσει να σχεδιάζει την προσπέραση. Στα μισά του σκέλους ο Κοσμάς κατάφερε να περάσει τον Παναγιωτόπουλο αλλά η απάντηση του οδηγού της Yamaha ήταν άμεση και ουσιαστική. Πέρασε μπροστά και εκμεταλλευόμενος τα αρκετά λόγω συμμετοχών ντουμπλαρίσματα, κατάφερε να κάνει μεγάλη διαφορά. Από την άλλη ο Κοσμάς είδε και την απειλή του Κοντολέτα για την δεύτερη θέση. Μια απειλή που μετουσιώθηκε σε προσπέραση και τελικά κατάκτηση της δεύτερης θέσης. Τρίτος τερμάτισε ο Κοσμάς, με τέταρτο τον εορτάζοντα Γιώργο Αρβανίτη που έκανε ένα δυνατό ντεμπούτο στην κατηγορία με την θέση που πέτυχε. Πέμπτος τερμάτισε ο Γιάννης Μόσιος που επέστρεψε στα δίχρονα με έκτο τον βούλγαρο Kristian Agelov που είχε πολύ καλή εκκίνηση.

ΟPEN A/B
Στην κατηγορία υπερίσχυσε στο πρώτο σκέλος ο υπερβετεράνος της ΟΡΕΝ Β από την Βουλγαρία Masar Kadir περνώντας την πρώτος την γραμμή του τερματισμού και για τις δύο κατηγορίες. Στην OPEN A o Κυριάκος Κιουτσιουκώστας κατάφερε να επιβληθεί του εξαιρετικού στην λάσπη Κων/νου Κάλφα και του τρίτου Νίκου Κριμπούνη. Στην ΟΡΕΝ Β ο Kadir κατάφερε να αφήσει αρκετά πίσω τον δικό μας υπερβετεράνο Γιάννη Πιλάλα δεύτερο και τρίτο τον Σταμούλη Παύλου. Στο δεύτερο σκέλος πρώτος την γραμμή του τερματισμού πέρασε ο Κιουτσουκώστας κερδίζοντας την OPEN A, με δεύτερο τον Κριμπούνη και τρίτο τον Βαγγέλη Μπαλατσό. Στην ΟΡΕΝ Β αν και είχε κακή εκκίνηση ο Kadir κατάφερε να πάρει και πάλι την πρώτη θέση από τον δεύτερο Πιλάλα και τον τρίτο Παύλου.

Η εκκίνηση της ΟΡΕΝ.


Κατηγορίες ΜΧ85 (Junior) – MX65 (MINI)

Ο Μανώλης Κρητικός με την άνοδο τόσων αναβατών λόγω ηλικίας από την Junior στην ΜΧ2 έμεινε μόνος από συναγωνισμό, για την τελευταία του χρονιά στην κατηγορία. Σε αυτόν τον αγώνα όμως είχε συναγωνισμό,  όχι από την χώρα μας αλλά από την γειτονική βουλγαρία. Και εκεί όμως έδειξε ιδιαίτερα δυνατός και κατάφερε χωρίς πρόβλημα να πάρει και τα δύο σκέλη από τον δεύτερο Michael Ivanov και τον τρίτο Ανέστη Ράδο. Στην ΜΧ65

Κατηγορία Quad R
Μετά από έντονο συναγωνισμό στην όλο και αυξανόμενη από συμμετοχές κατηογρία των Quad R ο Σπύρος Μπριλής κατάφερε να κερδίσει το πρώτο σκέλος από τον Γιώργο Καπέλη και τον τρίτο Άρη Τριανταφύλλου. Στο δεύτερο σκέλος όμως ο Καπέλης ήταν αυτός που είχε καλύτερο χρόνο και επιβλήθηκε του δεύτερου Μπρίλη και του τρίτου και περσινού πρωταθλητή Ζαχαρία Χριστόπουλου.

1891 More posts in ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ category
Recommended for you
SUPERCROSS DE PARIS 2024 – ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ Ο C.WEBB ΓΙΑ ΤΟ 2024!

Μετά από πολλές συμμετοχές στο παριζιάνικο Supercross στην καριέρα του, ο Cooper Webb κατάφερε να...