Test KXF250 2012
Η Kawasaki συγκέντρωσε πολύ θόρυβο γύρο από το όνομα της όταν παρουσίασε τα αναβαθμισμένα μοντέλα της στο motocross για το 2012. Αν και δεν έκανε ριζικές αλλαγές ωστόσο πέρασε καινοτόμες ιδέες και στα δύο μοντέλα της προκαλώντας αίσθηση στον χώρο του motocross. Όταν στο mxin.gr δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσει το KXF250 του 2012 φυσικά εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία για ένα τεστ. Στο KXF250 του 2012 η Kawasaki επικέντρωσε τις προσπάθειες της σε δύο τομείς, στον κινητήρα και τις αναρτήσεις. Στον τομέα του κινητήρα εφάρμοσε μια πρακτική που συναντάτε σε αγώνες μοτοσυκλετών ταχύτητας τοποθετώντας ένα επί πλέον σώμα ψεκασμού στην εισαγωγή του αέρα. Στόχος ήταν η καλύτερη ευστροφία του κινητήρα και η άμεση απόκριση του γκαζιού. Αυτή η αλλαγή έφερε αναγκαστικά στο KXF250 νέο φιλτροκούτι για να χωρέσει το δεύτερο σώμα ψεκασμού αλλά και αλλαγές στο εσωτερικό του κινητήρα που ενισχύθηκε για να αντέξει την αυξημένη απόδοση του κινητήρα κατά την Kawasaki.
Συγκεκριμένα ο στρόφαλος ενισχύθηκε, το εσωτερικό του κυλίνδρου απέκτησε νέα επίστρωση nickel, το ελατήριο του αποσυμπιεστή άλλαξε θέση για ευκολότερο ξεκίνημα και ο άξονας των ταχυτήτων επανασχεδιάστηκε με μικρότερη διαδρομή και για περισσότερη αντοχή. Στον δεύτερο τομέα αυτόν των αναρτήσεων το KXF250 απολαμβάνει νέο revalving και σκληρότερα ελατήρια καθώς στο παρελθόν το μοντέλο είχε κατηγορηθεί για πολυ μαλακές αναρτήσεις. Βέβαια όπως κάθε χρόνο τα γραφικά άλλαξαν και χρησιμοποιήθηκαν μπλε καπάκια σε συγκεκριμένα σημεία της μοτοσικλέτας.
Οδηγώντας την KXF250 2012
Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κάποιος στα πρώτα μέτρα που διανύει με την νέα KXF250 είναι οι σφιχτές αλλά όχι ιδιαιτέρα σκληρές αναρτήσεις. Σε χαμηλές ταχύτητες η σφιχτή απόδοση των αναρτήσεων είναι λίγο ενοχλητική προκαλώντας τον μπροστινό τροχό να μπλοκάρει ποιο εύκολα από ότι θα περίμενε κανείς, σε κανονικούς ρυθμούς όμως οι αναρτήσεις βοηθούν την μοτοσικλέτα τόσο στο στρίψιμο όσο και στην απορρόφηση των ανωμαλιών της πίστας.
Το δεύτερο που προκαλεί εντύπωση με την πρώτη επαφή με το KXF250 είναι η ευστροφία του κινητήρα. Ακόμα και σε στάση ζεσταίνοντας τον κινητήρα γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η απόκριση και η ευστροφία του κινητήρα είναι άμεσα. Στην οδήγηση ο κινητήρας αποδίδει εξαιρετικά στις χαμηλές και μεσαίες του στροφές δίνοντας την αίσθηση μοτοσικλέτας περισσότερων κυβικών.
Από εκεί και μετά στο φάσμα των υψηλών στροφών η απόδοση του είναι σταθερή χωρίς να ανεβάζει αλλά ούτε και να κατεβάζει την δύναμη, προκαλώντας τον αναβάτη να αλλάξει ταχύτητα στο σασμάν. Η λειτουργία του κινητήρα απαιτεί πολλές και γρήγορες αλλαγές στο κιβώτιο των ταχυτήτων με ελάχιστη χρήση του συμπλέκτη και για αυτό η Kawasaki το 2012 ενίσχυσε τον άξονα και γενικότερα την περιοχή του επιλογέα ταχυτήτων.
Το πακέτο αναρτήσεις και κινητήρας βοηθούν την μοτοσυκλέτα να έχει μια πολύ καλή συμπεριφορά μέσα στης στροφές και να εκτελεί εύκολα την αλλαγή κατεύθυνσης σε κάθε είδους τερέν. Βέβαια σημαντικό παράγοντα σε αυτό παίζει και το πλαίσιο όμως η χαρακτηριστική θέση οδήγησης των Kawasaki και η αίσθηση ογκώδεις μοτοσυκλέτας που σου προκαλεί, δεν την συγκαταλέγουν στην υψηλότερη θέση της αγοράς.
Το μικρό KXF δεν απέκτησε καινούργια φρένα για το 2012. Παραμένοντας στα ίδια το πίσω φρένο έχει καλή αίσθηση και προβλέψιμη συμπεριφορά ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο και με το εμπρός φρένο. Αν και το μπροστινό φρένο ειδικά στο KXF250,όπως και στους προκάτοχους του δεν υστερεί σε δύναμη ωστόσο χάνει πολλούς βαθμούς αξιολόγησης σε αίσθηση. Σε συνδυασμό με την σφιχτή μπροστινή ανάρτηση, θέλει συνήθεια για να μην μπλοκάρει εύκολα ο μπροστινός τροχός.
Θέλοντας να περιγράψουμε με λίγο λόγια την KXF250 2012 θα υπογραμμίσουμε την εξαιρετική ευστροφία του κινητήρα και την απόδοση του στις χαμηλές και μεσαίες του στροφές, θα τονίσουμε τον εύκολο χειρισμό της μοτοσικλέτας μέσα στις στροφές και θα χαρακτηρίσουμε δίκοπο μαχαίρι τις σφικτές αναρτήσεις που είναι σωστές για προπονημένους οδηγούς αλλά που δεν συμβαίνει το ίδιο και για τους χομπίστες.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: KX250F
Τύπος Κινητήρα: 249cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τεσσάρων βαλβίδων DOHC
Διάμετρος και διαδρομή: 77mm x 53.6mm
Συμπίεση: 13.5:1
Βαλβίδες: DOHC τέσσερις βαλβίδες; 30mm εισαγωγής, τιτανίου, 25mm εξαγωγής, , τιτανίου.
Επαγωγή: DFI, Δύο σώματα ψεκασμού 43mm Keihin.
Ανάφλεξη: Πλήρως ηλεκτρονική CDI
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα; 13T/51T
Εμπρός Ανάρτηση: 47mm ανεστραμμένο Showa SFF τηλεσκοπικό με ρυθμίσεις 20-θέσεων επαναφοράς και 22 -θέσεων συμπίεσης; 12.1 inches διαδρομή, και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.
Πίσω Ανάρτηση: UNI-TRACK Showa με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις 22-θέσεων επαναφοράς, 19 – θέσεων αργής συμπίεσης και 1.5 στροφές γρήγορης συμπίεσης 12.2 inches διαδρομή
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 250mm πλευστό δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 240mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 100/90-19
Μεταξόνιο: 1.475mm
Γωνία Κάστερ: 27.9o
Trail: 116mm
Ύψος σέλας: 940mm
Απόσταση από το έδαφος: 330mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 7,2 λίτρα
Βάρος: 105 κιλά