Νέα τεχνολογία ODS για τα κράνη μοτοσυκλετών

http://p.vitalmx.com/photos/forums/2012/11/30/ATR1_Tech_5_Lt_2_688981.jpgΤα τελευταία πενήντα χρόνια, οι περισσότεροι κατασκευαστές κρανών εξέλισσαν το εξωτερικό περίβλημα των προϊόντων τους στοχεύοντας στην μεγαλύτερη αντοχή και διάρκεια στον χρόνο ενώ στο εσωτερικό η εξέλιξη παρέμεινε αργή έως στάσιμη. Μετά από τόσα χρόνια μια εταιρία αποφάσισε να παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια εξελίσσοντας το εσωτερικό, εφαρμόζοντας μια νέα τεχνολογία που ονομάζεται ODS(Omni Directional Suspention).

Όπως θα καταλάβατε από τον όρο “Suspention” η νέα αυτή τεχνολογία δεν είναι τίποτα άλλο από ένα σύστημα ανάρτησης μέσα στο κράνος που απορροφά τα χτυπήματα κατά την πρόσκρουση.Η 6D(Six Degrees) αναλύοντας τα στοιχεία από τους τραυματισμούς στο άθλημα του motocross ανακάλυψε ότι το 1/3 των τραυματισμών αφορούσε την περιοχή της κεφαλής και το 92% αυτών των τραυματισμών ήταν διασείσεις σε όλες τους τις μορφές. Θέλοντας να μειώσει τα ποσοστά αυτού του σοβαρού τραυματισμού και εκ των πραγμάτων συνειδητοποιώντας ότι η υπάρχουσα τεχνολογία δεν ήταν επαρκής προχώρησε στην δημιουργία του συστήματος ODS που δεν είναι τίποτα άλλο από μια μικρή ανάρτηση που μπορεί να απορροφήσει(μέχρι έναν βαθμό) την ένταση της πρόσκρουσης.

To νέο κράνος 6D θα δοκιμαστεί από τους οδηγούς της Geico Honda.

To νέο κράνος 6D θα δοκιμαστεί από τους οδηγούς της Geico Honda την νέα σεζόν.

Πως λειτουργεί το ODS;
Μέχρι σήμερα τα κράνη αποτελούνται από το εξωτερικό περίβλημα που μπορεί να είναι φτιαγμένο από πολλά υλικά όπως polykarponated πλαστικό μέχρι Carbon Fibers και Kevlar, το εσωτερικό αφρώδες για την απορρόφηση κραδασμών και πρόσκρουσης που αποτελείτε από διογκωμένη πολυστερίνη (ΕPS – Expanded Polystyrene) και τα εσωτερικά μαξιλάρια που είναι φτιαγμένα από διάφορα υλικά με στόχο να παρέχουν άνεση σε κάθε τρόπο οδήγησης. To κράνος 6D έχει τροποποιήσει το εσωτερικό αφρώδες EPS χωρίζοντας το σε δύο κομμάτια και ενδιάμεσα έχει τοποθετήσει περίπου 30 ODS(ανάλογα με το μέγεθος του κράνους). Κατά την πρόσκρουση τα ODS έχουν την δυνατότητα να συσπώνται προς έξη κατευθύνσεις(εξού και 6D-Six Degrees –  έξη γωνίες) απορροφώντας την δύναμη της πρόσκρουσης κατά 48%. Η κίνηση των ODS υπό γωνία δίνει κλήση στην κάθετη πρόσκρουση πετυχαίνοντας συνολικά, μεγαλύτερο ποσοστό απορρόφησης από την τεχνολογία που υπάρχει μέχρι σήμερα στα κράνη.

http://www.motocross.com/files/2012/11/6D-intro-2.jpg http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/c0.0.403.403/p403x403/487021_10151141481791301_432786719_n.jpg

.
.

.

.

.

Εκεί που ίσως μειονεκτεί το 6D είναι στο μέγεθος αφού αναγκαστικά με τις προσθήκες των ODS θα είναι λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον ανταγωνισμό και φυσικά αναμένετε να είναι και ακριβότερο προσφέροντας όμως μεγαλύτερη ασφάλεια στον υποψήφιο ιδιοκτήτη. Το βάρος του είναι 1490 γραμμάρια και συναντά τις προδιαγραφές Snell/DOT και ECE.

Το νέο κράνος της 6D θα φορούν από την νέα χρονιά οι οδηγοί της Geico Honda στο αμερικανικό πρωτάθλημα AMA Supercross, AMA Motocross ενώ θα είναι διαθέσιμα στην αγορά από τον Φεβρουάριο του 2013.

967 More posts in ΝΕΑ ΑΓΟΡΑΣ category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ ΤΗΣ AP RACING…OFF ROAD KAI RACING OFF ROAD

Μία από τις παλαιότερες εταιρείες, με μεγάλη εμπλοκή στους μηχανοκίνητους αγώνες και όχι μόνο, έχει...