Test KTM SXF350 2014

_MG_5059_resizeΗ προσπάθεια της ΚΤΜ να γεφυρώσει τα 450cc με τα 250cc βγάζοντας σε παραγωγή το SXF350 γνωρίζει την κορύφωση της με το μοντέλο του 2014. Αρκετά πιο δυνατό από ένα 250cc και περισσότερο εύστροφο και ελαφρύ από ένα 450cc έγινε το best seller των motocross μοντέλων της εταιρίας στην Αμερική. Ξεπέρασε τα προβλήματα του παρελθόντος με την δύσχρηστη απόδοση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές και με τις βελτιώσεις που δέχτηκαν στην κατανομή βάρους όλα τα motocross μοντέλα της ΚΤΜ, έφτασε στο 2014 καλύτερο από ποτέ.

Στα πλαίσια του  Off Road Orange Τest της KTM SEE βρεθήκαμε στην Θεσσαλονίκη για να οδηγήσουμε πέντε χωμάτινα μοντέλα της εταιρίας σε μια εκδήλωση για τον ειδικό Τύπο, λίγο πριν οι μοτοσυκλέτες διατεθούν για test ride στο αγοραστικό κοινό. Η άριστη φιλοξενία των ανθρώπων της ΚΤΜ SEΕ και του συνεργάτη της εταιρίας Makina A.E. αλλά και ο επαγγελματισμός που τους διέκρινε σε ολόκληρη την διάρκεια του test, μας προσέφεραν τις καλύτερες συνθήκες για να βγάλουμε τα πρώτα συμπεράσματα για τα νέα μοντέλα του 2014. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να τονίσουμε το πόσο σημαντικό είναι για το αγοραστικό κοινό να οδηγεί τις μοτοσυκλέτες πριν τις αγοράσει και να δώσουμε τα εύσημα στην ΚΤΜ που προσφέρει αυτήν την δυνατότητα μέσω των Off Road Orange Τest.

DSC_2953_resize

Ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε ήταν και το νέο SXF350, μια μοτοσυκλέτα που αισίως περνάει στον τέταρτο χρόνο παρουσίας της σημειώνοντας εξαιρετικές πωλήσεις παγκοσμίως και με σημαντικές αναβαθμίσεις  χρόνο με τον χρόνο.Φυσικά μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και η κατάκτηση τεσσάρων παγκόσμιων τίτλων στα χέρια του πολυπρωταθλητή Antonio Cairoli. Την περσινή χρονιά το SXF350 δέχτηκε επιμέρους αλλαγές, με τις επεμβάσεις στην χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής και το νέο μεγαλύτερο σώμα ψεκασμού να ξεχωρίζουν.Το αποτέλεσμα ήταν το μοντέλο του 2013 να είναι το πιο δυνατό motocross παραγωγής 350cc που κατέγραψαν τα δυναμόμετρα παγκοσμίως. Για το 2014 η KTM συνέχισε να βελτιώνει την μοτοσυκλέτα σε επιμέρους τμήματα και αυτή την φορά επικεντρώθηκε στα φρένα, τις αναρτήσεις, το μικρότερο βάρος και την μεγαλύτερη αξιοπιστία του μοντέλου.(δείτε την παρουσίαση του μοντέλου).

2014 sxf350

Οι αλλαγές του SXF350 για το 2014.

Οπτικά, εκτός από τα νέα γραφικά ξεχωρίζει η νέα τάπα του ρεζερβουάρ που επανασχεδιάστηκε για να αποφύγει ανεπιθύμητες καταστάσεις, σαν αυτό που συνέβη την περσινή σεζόν στον Ryan Dungey στο Southwick όπου άνοιξε η τάπα μετά από πτώση. Ελάχιστοι θα προσέξουν ότι και το ρεζερβουάρ είναι βελτιωμένο και πλέον προσαρμόζεται στα enduro μοντέλα της εταιρίας, διατηρώντας την μεγάλη περιεκτικότητα του στα 7,5 λίτρα. Για τους πιο παρατηρητικούς, ο οδηγός της αλυσίδας είναι εξελιγμένος  σε σχέση με τον προηγούμενο(για μεγαλύτερη αντοχή) και για όσους έχουν οδηγήσει τα παλαιότερα μοντέλα, θα αισθανθούν το νέο βελτιωμένο(λίγο πιο σκληρό) αφρώδες υλικό της σέλας.

2014 sxf350 master

Το έμβολο της τρόμπας του μπροστινού φρένου πέρασε από τα 10mm στα 9mm αυξάνοντας την απόδοση.

2014 sxf350 frame

Το πλαίσιο απέκτησε νέο χρώμα και έγινε ακόμα πιο ελαφρύ. Νέες είναι και οι βάσεις του οδηγού αλυσίδας στο ψαλίδι.

Οδηγώντας το best seller
Ένα χαρακτηριστικό της νέα γενιάς των χωμάτινων ΚΤΜ είναι η άνεση που προσφέρουν από την πρώτη στιγμή που τα καβαλάς. Παρά το γεγονός ότι η τοποθέτηση του αναβάτη είναι ψηλά πάνω στην μοτοσυκλέτα προσφέροντας μια πιο επιθετική θέση οδήγησης, ωστόσο είναι εξαιρετικά βολική και εξοικειώνεσαι από τα πρώτα λεπτά  μαζί της. Οι μικρές της διαστάσεις και η θέση οδήγησης κάνουν εύκολη την τοποθέτηση του σώματος στην επιθυμητή θέση όμως η στιβαρότητα του πλαισίου και οι σκληρές αναρτήσεις απαιτούν αποφασιστική οδήγηση,  αφού δεν συγχωρούν λάθη στις μικρές ταχύτητες της σφιχτής enduro διαδρομής που την οδηγήσαμε. Μόλις όμως βρεις τα πατήματα σου το SXF350 ακολουθεί σταθερή πορεία μέσα στις στροφές, του αρέσουν τα λούκια και τα μπερμ και δύσκολα θα σε προδώσει όταν θα προσπαθήσεις να ανοίξεις καινούργιο πάτημα. Σταθερή και στιβαρή στις στροφές αλλά και σε κάθε εμπόδιο που θα βρεθεί στον δρόμο της, σου κερδίζει αμέσως την εμπιστοσύνη για να πιέσεις τα πράγματα λίγο παραπάνω. Την προηγούμενη χρονιά το SXF350 προκάλεσε αίσθηση με την απόδοση του κινητήρα του φτάνοντας τα 54 άλογα και όπως είναι λογικό η ΚΤΜ διατήρησε ανέπαφο τον κινητήρα για το 2014.Η δύναμη του κινητήρα έρχεται γραμμικά στο μισό άνοιγμα του γκαζιού και ανεβαίνει πιο γρήγορα όσο η γκαζιέρα πλησιάζει προς το τέρμα της.  Η έξοδος από κάθε στροφή αποδεικνύεται εύκολη και διασκεδαστική υπόθεση αφού ο εξαιρετικός κινητήρας είναι εύστροφος στις απότομες κινήσεις του δεξιού καρπού(ικανός μάλιστα να τον μπερδέψεις με 450cc) ενώ στο σταδιακό άνοιγμα του γκαζιού επιταχύνει γραμμικά βάζοντας την δύναμη κάτω για μια απόλυτα ελεγχόμενη έξοδο.  Ο κινητήρας μπορεί να κρατήσει την έλξη του μέχρι τις υψηλές στροφές, προσφέροντας το πλεονέκτημα σε όσους τους αρέσει να κρατάνε λίγο παραπάνω τις ταχύτητες στο σασμάν.

Οι αναρτήσεις είναι ιδιαίτερα σκληρές για αναβάτη βάρους 73 κιλών και για την ειδική enduro διαδρομή που την οδηγήσαμε. Με τις κατάλληλες ρυθμίσεις όμως, που είναι άφθονες στα WP που φοράει το SXF350, γρήγορα βρήκαμε ένα ικανοποιητικό σημείο λειτουργίας. Η συμπεριφορά τους όμως παραμένει να είναι για καθαρά  motocross καταστάσεις και δεν συγχωρούν λάθη στις σφιχτές στροφές. Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν τόσο περισσότερο βρίσκονται στο στοιχείο τους προσφέροντας αίσθηση σταθερότητας και ισορροπίας.  Εντυπωσιακά δυνατά είναι τα φρένα που θέλουν προσοχή μέχρι να τα συνηθίσεις. Το μπροστινό με τις νέες αλλαγές που δέχτηκε στην τρόμπα και στα τακάκια έγινε ακόμα πιο ισχυρό και κατά την γνώμη μας πιο απρόβλεπτο από το προηγούμενο μοντέλο που ήταν διάσημο για την εξαιρετική λειτουργία του. Θέλουν συνήθεια, ο χειρισμός των δεξιών δακτύλων για να μην μπλοκάρει ο μπροστινός τροχός και να μην προκαλέσει το σβήσιμο του κινητήρα το δυνατό πίσω φρένο. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε την χρησιμότητα της μίζας που μας έβγαλε από την δύσκολη θέση επανεκκινώντας τον κινητήρα μετά από κάποιο σβήσιμο χωρίς μάλιστα να προλάβουμε να βάλουμε πόδι κάτω. Δυστυχώς στην διαδρομή που την οδηγήσαμε δεν υπήρχαν ικανοποιητικά άλματα και ανοιχτά κομμάτια για να βγάλουμε περισσότερα motocross συμπεράσματα. Σε ότι υπήρχε διαθέσιμο στην συγκεκριμένη διαδρομή  μπορούμε να πούμε ότι το SXF350 στο έδαφος και στον αέρα έχει σαφώς πιο ελαφριά αίσθηση από ένα 450cc πλησιάζοντας περισσότερο τα motocross των 250cc.

Για πρωταθλητές από χόμπι
Η τέσσερις φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια της ΜΧ1 στα χέρια του Antonio Cairoli, διατηρεί το παράδοξο στατιστικό να βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις ανάμεσα στους χομπίστες του αγοραστικού κοινού των motocross μοτοσυκλετών. Είναι όμως κάτι απολύτως δικαιολογημένο αφού το SXF350  είναι εύκολο και λειτουργικό για τον απλό χομπίστα και είναι εφοδιασμένο με υλικά που μπορούν να οδηγήσουν στην κατάκτηση τίτλων. Οι βελτιώσεις που έγιναν το 2014 είναι προς την σωστή κατεύθυνση και αναμένετε να ανεβάσουν ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις και τα πρωταθλήματα του SXF350.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά ΚΤΜ SXF350 2014

Κινητήρας 
Τύπος:  Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, SOHC, 4-Βαλβίδες
Κυβισμός:  349.7 cm³
Διάμετρος:  88 mm
Διαδρομή:  57.5 mm
Εκκίνηση:  Μίζα
Ταχύτητες:  5
Αρχική Μετάδoση:  24:73
Τελική Μετάδοση:  14:50
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός
Ανάφλεξη:  Ψηφιακή

Πλαίσιο 
Τύπος:  Πλαίσιο κεντρικού δοκού από χρωμιομόλυβδο
Εμπρός Ανάρτηση:   –
Πίσω Ανάρτηση:  WP Suspension 5018 BAVP DCC
Διαδρομή Εμπρός Ανάρτησης:  300 mm
Διαδρομή πίσω ανάρτησης:  330 mm
Σύστημα Φρένων:  Δισκόφρενα με δαγκάνες σε πλευστές έδρες
Διάμετρος Εμπρός Φρένου:  260 mm
Διάμετρος πίσω φρένου:   220 mm
Αλυσίδα:   5/8 x 1/4″
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.5°
Μεταξόνιο:  1,495±10 mm
Απόσταση από το έδαφος:  376 mm
Ύψος Σέλας:  992 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου:  7.5 l
Βενζίνη: Αμόλυβδη (95 RON)
Βάρος με κενό ρεζερβουάρ:  104.9 kg

This slideshow requires JavaScript.

Φωτογραφίες: motorsite.gr
Ρουχισμός First Racing: mbracing.gr

90 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ ΤΗΣ AP RACING…OFF ROAD KAI RACING OFF ROAD

Μία από τις παλαιότερες εταιρείες, με μεγάλη εμπλοκή στους μηχανοκίνητους αγώνες και όχι μόνο, έχει...