Συνέντευξη Πανελλήνιου Πρωταθλητή 2013 ΜΧ1 Π. Κουζή

IMG_3460Το 2013 βρήκε τον Παναγιώτη Κουζή αγκαλιά με ακόμα ένα τίτλο στην μεγάλη κατηγορία και τον έφερε ακόμα πιο κοντά  στην διάκριση του κορυφαίου motocross οδηγού όλων των εποχών. Ο πολυάσχολος πρωταθλητής της ΜΧ1 μας μίλησε στην συνέντευξη που ακολουθεί για το πως κύλησε η χρονιά και ήταν ιδιαίτερα καυστικός σε θέματα που αφορούσαν την Ομοσπονδία.

Τι σημαίνει ο φετινός τίτλος για εσένα;
Είναι ακόμα μια εμπειρία. Μέσα στην χρονιά έμαθα καινούργια πράγματα, γνώρισα μια καινούργια πίστα που είναι η Πτολεμαΐδα και γενικά με όσα συνέβησαν μέσα στην χρονιά απέκτησα μεγαλύτερη εμπειρία.

Ο φετινός τίτλος είναι ο δωδέκατος και τώρα έχεις τον ίδιο αριθμό τίτλων με τον κορυφαίο όλων των εποχών τον Λευτέρη Καρέτσο. Αυτό δεν κάνει τον φετινό τίτλο ξεχωριστό;
Πιστεύω ότι έχω κι άλλα αγωνιστικά χρόνια μπροστά μου, για εμένα παραμένει ακόμα μια εμπειρία και είμαι χαρούμενος για την επιτυχία της ομάδας μου.

Για έναν αγώνα θα μπορούσε να έρθει αυτός ο τίτλος με ένα αήττητο σερί. Τι έγινε στον αγώνα των Γιαννιτσών;
Στους αγώνες δεν μπορείς να κερδίζεις πάντα, θα έχεις και ατυχίες. Ευτυχώς κατάφερα να συνεχίσω και δεν εγκατέλειψα. Παρά την πτώση μου ήμουν και τυχερός γιατί και άλλοι είχαν ατυχίες σε εκείνο το σκέλος και έτσι τερμάτισα τρίτος.

Μέσα στην χρονιά ένιωσες πίεση από τον ανταγωνισμό;
Πίεση πάντα υπάρχει αλλά παίζει μεγάλο ρόλο η ψυχολογία και η τύχη. Έχω σταθεί και τυχερός γιατί έχω πάρει πολλές εκκινήσεις και έχω καθαρή πίστα μπροστά μου ή έχω κάνει εύκολες προσπεράσεις όταν δεν έχω ξεκινήσει καλά. Επίσης με βοηθάει και η εμπειρία μετά από τόσα χρόνια.

Σε είδαμε φέτος να συμμετέχεις και στους αγώνες ταχύτητας. Αυτό πως προέκυψε, είναι κάτι σαν τους αγώνες enduro που σε είχαμε δει παλαιότερα;
Με το enduro ασχολήθηκα κυρίως για το μαγαζί γιατί το enduro έχει ένα μεγάλο κοινό. Ήθελα να το δω και σαν εμπειρία, άθλημα βόλτας είναι οπότε έκανα και την βόλτα μου(γέλια), Είδα όμως ότι δύσκολα μπορείς να κυνηγήσεις στο enduro γιατί δεν είναι άθλημα ταχύτερου οδηγού, είναι άθλημα πολλών πραγμάτων. Παίζει ρόλο και ποιος θα κλέψει λίγο παραπάνω, ποιος θα έχει κάνει την διαδρομή ένα μήνα πριν τον αγώνα και για αυτό ακούγονται και πολλά παράπονα Μου ήταν και δύσκολο να θυμάμαι ειδική δέκα λεπτών αλλά πιστεύω ότι κάποιοι τις ήξεραν τις ειδικές από πριν σε πολλούς αγώνες, και τις ήξεραν καλά, ενώ κανονικά θα έπρεπε να τις έβλεπαν στον αγώνα. Στην ταχύτητα ανέκαθεν με ενδιέφερε αυτός ο χώρος. Προέρχομαι και από την άσφαλτο με τα καρτ και φυσικά λόγω δουλείας. Βέβαια δεν υπάρχουν στην ταχύτητα τα ανεπιθύμητα άτομα που υπάρχουν στο motocross. Εκεί το πρωτάθλημα το κάνει ο ΣΟΑΜ και αυτούς τους λίγους αγώνες που κατάφερα να τρέξω είμαι υπέρ ευχαριστημένος.

2013 kouzen street

Η ιστορία των ελληνικών αγώνων μοτοσυκλέτας, θέλει πετυχημένους motocrosser να κάνουν την μετάβαση στην ταχύτητα. Ο Π.Κουζής είναι ένας από αυτούς.

Να συμπεράνω ότι θα συμμετέχεις και του χρόνου;
Πρώτα ο Θεός ναι, αν βέβαια οι αγώνες δεν πέφτουν μαζί.

Υπάρχει περίπτωση να σε κερδίσει η ταχύτητα, δηλαδή να σταματήσεις το motocross και να ακολουθήσεις τους αγώνες ταχύτητας;
Αν το δω από πλευράς χορηγιών, με έχει κερδίσει ήδη. Αλλά αν το δούμε σαν άθλημα, το motocross είναι motocross και για εμένα δεν συγκρίνεται με τίποτα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι οδηγοί σε όλο τον κόσμο κάνουν motocross για να βελτιωθούν.

Την νέα σεζόν αναβαίνει στην κατηγορία ο περσινός πρωταθλητής της ΜΧ2 ο Δημήτρης Κοντολέτας που μάλιστα έδειξε ανταγωνιστικός στον τελευταίο αγώνα της ΜΧ1 στην Καρδίτσα όπου συμμετείχε. Είναι ακόμα ένας αντίπαλος ή πιστεύεις ότι θα φέρει κάτι ξεχωριστό;
Κοίταξε, τα 450 είναι μια δύσκολη και περίεργη κατηγορία. Θέλει διαφορετική οδήγηση από τα 250 και θα βρεθεί σε πιο δύσκολη πίστα στα δεύτερα σκέλη.  Υπάρχουν και δυνατοί οδηγοί που με έχουν απειλήσει στο παρελθόν οπότε δεν θα είναι εύκολα για κανέναν. Όπως είπα και πριν, παίζει ρόλο και η τύχη, και η καλή εκκίνηση που είναι δύσκολη στα 450. Πολλοί καλοί οδηγοί για την νέα σεζόν, πολλά τα κυβικά, δυσκολότερες πίστες είναι πολλά τα νέα δεδομένα για όποιον ανεβαίνει από τα 250.

Μια και στα χαρτιά είσαι ακόμα Πρόεδρος του ΑΣΟΑΜ και η γνώμη σου μετράει κάπως περισσότερο, από πλευράς οργάνωσης πως πήγε το πρωτάθλημα;
Την περσινή σεζόν έζησα για πρώτη φορά Πανελλήνιο Πρωτάθλημα χωρίς την Mini-Junior. Ένοιωσα ότι προσπαθούν να κόψουν το μέλλον από το motocross και να κοιτάζουν οι άρχοντες του αθλήματος πως να βγάλουν λεφτά και όχι να προωθήσουν το άθλημα. Από οργάνωση πήγαμε σε καλές πίστες, οργανωμένες και όχι στα χωράφια που είχαμε δει στο παρελθόν. Είχαμε την τύχη να δούμε μια καινούργια πίστα στην Πτολεμαϊδα, μια πίστα  με προδιαγραφές παγκοσμίου όπου φύγαμε χαρούμενοι με τις καλύτερες εντυπώσεις. Πιστεύω ότι το πρωτάθλημα πήγε καλά από οργάνωση και ελπίζω του χρόνου να πάει ακόμα καλύτερα.

IMG_1104

Σε γενικές γραμμές καλό χαρακτήρισε το πρωτάθλημα του 2013 ο οδηγός της Honda.

Θα άλλαζες κάτι για την νέα σεζόν;
Πρώτα από όλα θα επανέφερα την Mini-Junior. Μετά θα άλλαζα την ονομασία της OPEN σε βετεράνων ή κάτι άλλο γιατί δεν έχει σχέση με τις κατηγορίες του εξωτερικού.

Μια και αναφέραμε τον ΑΣΟΑΜ, τι γίνεται με τον Σύλλογο;
Είχαμε ανακοινώσει εκλογές αλλά δυστυχώς είχαμε μόνο ένα υποψήφιο τον Μιχάλη Χατζηκωνσταντίνου. Εκλογές δεν μπορούσαν να γίνουν και θέλαμε να βάλουμε τον Μιχάλη στο ΔΣ γιατί ενδιαφερόταν να ασχοληθεί. Αυτό τελικά δεν έγινε γιατί καταλάβαμε ότι η Ομοσπονδία δεν έδινε καμία σημασία στον ΑΣΟΑΜ, την στιγμή μάλιστα που άτομα της Ομοσπονδίας ήταν παλιά στον ΑΣΟΑΜ και έκαναν τώρα ότι μπορούσαν για να τον καταστρέψουν. Δεν είναι οι οδηγοί ενωμένοι στο motocross όπως είναι στον ΣΟΑΜ της ταχύτητας. Εμάς δεν υποστήριξαν άνθρωποι που μας είχαν ψηφίσει και τώρα βλέπουν ότι είχαμε δίκιο για αυτά που αγωνιζόμασταν. Για την νέα χρονιά θα πρέπει να βάλουμε τον Μ.Χατζηκωνσταντίνου μπροστά που θέλει να ασχοληθεί και εμείς θα τον στηρίξουμε 110% γιατί ξέρουμε ότι κοιτάει να προσφέρει και όχι να βγάλει λεφτά.

Μέσα στο 2013 πήγες να αγωνιστείς στο πρωτάθλημα της  Σουηδίας. Πως ήταν τα πράγματα εκεί;
Το σουηδικό πρωτάθλημα βρίσκεται σε επίπεδα παγκοσμίου. Είχα την τύχη να είμαι στο φορτηγό της επίσημης Honda και να δω πως δουλεύει μια πραγματική ομάδα. Είναι σε άλλα επίπεδα που εμείς δεν τα βλέπουμε ούτε με τα κιάλια. Οι ομάδες είχαν manager, μάγειρα και πλύστη, οι πίστες τους είναι πολύ δύσκολες και ο ανταγωνισμός υψηλός. Και τώρα που το θυμήθηκα για να πάρω το starting permition έπρεπε να δώσω 75 ευρώ την στιγμή που επί ΕΛΠΑ  δεν κόστιζε τίποτα. Βέβαια κακώς τα λέω όλα αυτά γιατί θα βρουν ακόμα μια αφορμή για να μην με στείλουν στο Motocross των Εθνών.

Αλήθεια, γιατί δεν πήγες στο Motocross των Εθνών το 2013;
Γιατί έγραψα σε ένα forum κάτι που δεν άρεσε στην Ομοσπονδία, το παράξενο είναι ότι ο Γενικός Γραμματέας της ΑΜΟΤΟΕ είχε δηλώσει δημόσια σε συνέλευση του ΑΣΟΑΜ  ότι δεν διαβάζουν το συγκεκριμένο site. Τώρα πως γίνεται να μην με στέλνουν στο Εθνών, για κάτι που έγραψα εκεί που δεν διαβάζουν, δεν ξέρω. Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται.

IMG_0401

Πολλά τα νέα δεδομένα για τον Δ.Κοντολέτα που ανεβαίνει κατηγορία το 2014, σημειώνει ο Π.Κουζής.

Για την νέα χρονιά θα αλλάξει κάτι στην ομάδα σου, έχεις νέους στόχους;
Όχι δεν θα αλλάξει κάτι θα συνεχίζω με την Honda, είμαι πολύ ευχαριστημένος και έχω την τέλεια συνεργασία. Μακάρι να είμαι για πάντα εκεί. Έχει τις καλύτερες μοτοσυκλέτες, είμαι καλά και με τους ανθρώπους εκεί και είναι μια εταιρία που βοηθάει στους αγώνες. Εκτός ότι με βοήθησε στους αγώνες ταχύτητας είναι μια εταιρία που δίνει μια αξιοπρεπή βοήθεια γενικά στους αγώνες για τις εποχές που ζούμε. Μην ξεχνάμε ότι βοηθάει τόσους οδηγούς, μόνο στο motocross είμαστε τρεις. Στόχος πάντα είναι το πρωτάθλημα στο motocross, στην ταχύτητα θα δούμε γιατί ακόμα θέλουμε δουλειά.

Ποιους θα ήθελες να ευχαριστήσεις για την περσινή σεζόν;
Τελειώνοντας μια επιτυχημένη χρονιά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2013 θα ήθελα να ευχαριστήσω τις εταιρείες και τους ανθρώπους που με στήριξαν παρά τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες που επικρατούν στην χώρα μας και αυτοί είναι: Αφοι ΣΑΡΑΚΑΚΗ και ειδικότερα τον Κο Γιώργο Παππά, GRC Powerfactory (Γιώργος Γαλάτης), Michelin (Ντίνος Πετρής), Igol lubricants (Ανδρεας Ανδριανόπουλος), Κ-Shock αναρτήσεις (Αντώνης και Γιώργος), CL Brakes (Σταμάτης Κοντογιάννης), Drakos Digital Go pro, RK Chain (Αλέξης Πατμανίδης), MX PARK MESSINIAS(Βασίλης Τσακάκος), mxin.gr, printway.gr, Sake Tattoo Crew, Big Balls MX (Γιάννης Δήμτσας), και τον μεγαλύτερο χορηγό τόσα χρόνια στην πορεία μου που είναι τοκατάστημα μου motokouzis.gr. Τέλος εκτός απο τα υλικά αγαθά υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που κρύβονται πίσω απο την επιτυχία αλλά και την σωστή λειτουργία της ομάδος καιαυτοί είναι ο Γιώργος Πανδής (Γενικός επιμελητης μοτοσυκλέτας) που βρίσκεται πάντα δίπλα μου απο τις πρώτες βόλτες μου με μηχανάκι motocross το 1997,τον Μενέλαο Κοντογιάννη (Μηχανικός αγώνα-Φίλος) και τον Χρήστο Γεωργαντά (Biou-πλύστης-Φίλος).

4128 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
Η HUSQVARNA ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ENDURO PIONEER 2025

Η Husqvarna Mobility συνεχίζει να διευρύνει τη γκάμα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών της αποκαλύπτοντας το συναρπαστικό...