Test Ride – Τα Arctic Cat επιστρέφουν
Η αμερικανική εταιρία Arctitc Cat είχε μείνει χωρίς αντιπρόσωπο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Πρόσφατα μια εταιρία που ασχολείται ενεργά στον χώρο των ATV και Quad η Moto Stuff, πήρε την αντιπροσωπεία και έφερε στην Ελλάδα τις νέες τετράροδες μοτοσυκλέτες της Arctic Cat τις οποίες και μας παρουσίασε στον όμορφο χώρο του Ιππικού Ομίλου Κουβαρά.
Τα τελευταία χρόνια στον χώρο του motocross έχουν μπει για τα καλά οι γουρούνες ή αλλιώς τα Quad, συμμετέχοντας για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross. Ένας από τους ανθρώπους που στηρίζουν από την αρχή τις προσπάθειες των οδηγών είναι ο Μάνος Κουτσουνάκης με το εξειδικευμένο κατάστημα Moto Stuff στην Κερατέα Αττικής, χορηγώντας αρκετούς αθλητές του πρωταθλήματος. Η εταιρία πρόσφατα αποφάσισε να επεκταθεί στον χώρο τον ATV-Quad φέρνοντας ξανά στην Ελλάδα τα προϊόντα της Arctic Cat με επίκεντρο τα ATV και τα Side by Side(η εταιρία κατασκευάζει και snowmobiles). Η επίσημη παρουσίαση των ATV έγινε σε έναν μοναδικό χώρο στον Ιππικό Όμιλο Κουβαρά, προσφέροντας μας την ευκαιρία να οδηγήσουμε δύο μοντέλα που ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες του ελληνικού αγοραστικού κοινού, το TRV550i ΧΤ και το 1000i XT.
Enduro ή Utility;
Έχοντας ελάχιστη εμπειρία από ATV-Quad το πρώτο πράγμα που προσπάθησα να καταλάβω από τις πρώτες μου επικοινωνίες με τον διοργανωτή του τεστ ήταν πως και που θα οδηγούσαμε τα θηριώδη ATV’s. Η απάντηση ήταν…στο φυσικό τους περιβάλλον…στο δάσος. Παρά το γεγονός ότι η απάντηση ήταν απολύτως συγκεκριμένη, βλέποντας τις μοτοσυκλέτες να γυαλίζουν παρκαρισμένες στον όμορφο χώρο του Ιππικού Ομίλου Κουβαρά, ένοιωθα υπερβολικά, χωμάτινα ντυμένος στην motocross στολή μου. Οι ζάντες αλουμινίου, τα όμορφα φωτιστικά σώματα, τα προστατευτικά κάγκελα, οι σχάρες, ο εργάτης στο μπροστινό μέρος και τα αναπαυτικά καθίσματα με έκαναν να πιστεύω ότι η βόλτα στο δάσος δεν θα προσέφερε συγκινήσεις. Κάπου εκεί όμως ο Μάνος Κουτσουνάκης με καθησύχασε λέγοντας μου ότι τα ATV θα τα οδηγήσουμε σε δύσκολες enduro καταστάσεις για να απολαύσουμε τις ικανότητες τους, παρά τον Utility χαρακτήρα τους. Τι εννοούμε Utility; Με απλά λόγια εργαλείο. Αυτά τα ΑΤV είναι κατασκευασμένα για να χρησιμοποιούνται σε διάφορες εργασίες της υπαίθρου και όχι μόνο. Για παράδειγμα στους αγώνες motocross έχουμε δει ότι οι διοργανωτές χρησιμοποιούν τέτοια οχήματα για να κάνουν διάφορες εργασίες μέσα στην πίστα. Άλλωστε για να καταλάβει καλύτερα κανείς το κοινό που απευθύνονται αυτές οι μοτοσυκλέτες, αρκεί να κοιτάξει τον κατάλογο με τα αξεσουάρ όπου θα διαπιστώσει ότι το αγοραστικό κοινό περιλαμβάνει κυνηγούς, κτηνοτρόφους, αγρότες, διοργανωτές εκδηλώσεων και γενικότερα δραστηριότητες που αφουρούν βαριές και ιδιαίτερες εργασίες. Συνδυάζοντας το διπλό χαρακτήρα Utility και ελεύθερου χρόνου μοτοσυκλέτες(enduro) τα δύο ATV είχαν στηθεί κατά αυτόν τον τρόπο με το TRV 550i XT να φοράει την Utility περιβολή και το 1000i XT με την απλή του ελευθέρου χρόνου.
Κοινός παρονομαστής
Τα δύο μοντέλα που οδηγήσαμε αν και παρουσίαζαν αρκετές εμφανισιακές αλλαγές κυρίως λόγω τις υποχρέωσης που είχε αναλάβει το TRV 550i XT να μας παρουσιάσει τον πολιτικό εξοπλισμό των Arctic Cat, όμως κάτω από το ‘περιτύλιγμα’ τα δύο ATV μοιραζόντουσαν την ίδια στάνταρντ τεχνολογία η οποία είναι η εξής:
- Αυτόματο τετραβάλβιδο κινητήραμε τροφοδοσία ψεκασμού
- Duramatic Transmition με επιλογή αργού και γρήγορου βήματος(και όπισθεν)
- Ηλεκτρονική επιλογή τετρακίνησης εν κινήσει, με κουμπί πάνω στο τιμόνι και επιλογή μπλοκαρίσματος διαφορικού
- Ειδικό σύστημα στην μετάδοση EBS και CTV στην ηλεκτρονική ελέγχοντας κλίση οχήματος, θέση γκαζιού και στροφές κινητήρα για αποτελεσματικότερη απόδοση
- Αντιστρεπτική δοκός για σταθερότητα στις στροφές και στις υψηλές ταχύτητες
- Ηλεκτρονικά υποβοηθούμενο και ελεγχόμενο τιμόνι μέσω του ηλεκτρονικού εγκεφάλου που επεξεργάζεται τις απαιτούμενες πληροφορίες για τον βαθμό της υποβοήθησης
- Εργάτης έλξης 1360 κιλών
- Αφαιρούμενο κοτσαδόρο
- Ανεξάρτητες, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις
- Ζάντες αλουμινίου
TVR 550i XT
Με τον βαρύ και ακριβό, πολιτικό εξοπλισμό του το TVR 550i XT δεν μας προκαλούσε για περισσότερα πράγματα από μια βόλτα σε απλούς χωματόδρομους αν σκεφτεί παράλληλα κανείς ότι χωρίς τον εξοπλισμό το ATV ζυγίζει 361 κιλά χωρίς υγρά. Παρόλα αυτά τα πολλά κιλά δεν του φαίνονται στην οδήγηση χάρη στις πολύ καλές του αναρτήσεις που συγκρατούν στο έδαφος και τους τέσσερις τροχούς, διαβάζοντας τις ανωμαλίες και συγκρατώντας επίπεδη την μοτοσυκλέτα. Αντίθετα αποτρέπουν τα παιχνίδια μέσα στο δάσος ο σχετικά αδύναμος κινητήρας και ο πλούσιος εξοπλισμός που περιορίζει τις κινήσεις του οδηγού και την ευελιξία του ATV. Αν όμως του φερθείς σαν εργαλείο, είναι ικανό σε αργούς ρυθμούς να σε πάει βαθιά μέσα στο δάσος δίνοντας σου την εμπιστοσύνη ότι θα σε βγάλει από δύσκολες καταστάσεις. Σε αυτό βοηθούν η μεγάλη απόσταση του ATV από το έδαφος και η τετρακίνηση που μπορεί να μπει ανά πάσα στιγμή το επιθυμεί ο αναβάτης. Συνολικά η οδήγηση του TVR 550i XT είναι πολύ εύκολη και σίγουρα σε αυτό συμβάλλουν τα πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα που λειτουργούν τόσο άψογα, που είναι αδύνατον να συνειδητοποιήσεις πότε και πως επεμβαίνουν στην οδήγηση σου. Από την μικρή εμπειρία μας με ATV αυτό που ξεχωρίσαμε είναι ευκολία που προσφέρει στον χειρισμό το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τιμόνι, η εξαιρετική λειτουργία των αναρτήσεων και η εύκολη εμπλοκή στην οδήγηση της τετρακίνησης.
1000i XT
Μόλις τελειώσαμε την φωτογράφιση των δύο μοντέλων το πρόγραμμα περιλάμβανε πλοήγηση μέσα στο δάσος προσφέροντας μας την επιλογή απλής ή απαιτητικής διαδρομής. Αγνοώντας τις διαφορές επέλεξα τα δύσκολα με τον πλοηγό αμέσως να με βάζει στο 1000i XT κάτι που οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι που το είχαν οδηγήσει πριν από εμένα αποκαλούσαν “Το Θηρίο”. Φέροντας ελάχιστο εξοπλισμό σε σχέση με το TVR 550i XT αλλά με 375 κιλά χωρίς υγρά και έναν κινητήρα V, 951cc δεν άργησα να καταλάβω τι εννοούσαν. “Το Θηρίο” είχε γκάζι, και χωρίς την τάπα από το τελικό, η απόκριση ήταν άμεση και τα παντιλίκια ήταν μια ευχάριστη διαδικασία στις φλαταδούρες. Όσο άνοιγες το γκάζι τόσο το μεγάλο ATV ένοιωθε πιο ελαφρύ. Όταν όμως έκλεινες το γκάζι ενεργοποιούταν το σύστημα φρεναρίσματος με τον κινητήρα(το έχει μόνο το TRV 1000i XT) κάτι που ήθελε συνήθεια γιατί σε συνδυασμό με τα πολύ δυνατά φρένα δεν ήταν λίγες οι φορές που λίγο έλειψε να απογειωθώ μπροστά από την μοτοσυκλέτα. Κάποια στιγμή οι φλαταδούρες τελείωσαν και ξεκίνησαν οι στενές ανηφόρες με κυλιόμενη πέτρα και τα φυτευτά βράχια…βάλτε και μερικές ρίζες σπαρμένες εδώ και εκεί. Παιχνιδάκι, με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιούταν η τετρακίνηση και με σταθερό γκάζι ανέβαινες σαν σε ασανσέρ ακόμα και την πιο σαθρή ανηφόρα. Το πιο εντυπωσιακό δε, ήταν ότι παρά τα πολλά βράχια και νεροφαγώματα που συναντήσαμε το TRV 1000i XT δεν βρήκε ποτέ κάτω, δεν ακούμπησε τίποτε άλλο παρά μόνο τους τροχούς του. Όσο κι αν ακούγεται παράξενο πιο απαιτητικές ήταν οι κατηφόρες και αυτό γιατί τα ATV στρίβουν πιο εύκολα με το άνοιγμα του γκαζιού ενώ δυσφορούν στην αλλαγή κατεύθυνσης με την χρήση φρένων. Και εδώ όμως η καλή πληροφόρηση για το που πατούν οι τροχοί σου, χάρη στις ποιοτικές αναρτήσεις, σου επιτρέπουν να ελέγχεις απόλυτα την μοτοσυκλέτα. Παραδίδοντας το 1000i XT και γυρνώντας να του ρίξω μια τελευταία ματιά απόρησα με τον όγκο του και την βαριά του εικόνα…ήταν κάτι που δεν του φαινόταν στην οδήγηση.
Τα εργαλεία
Όσο ευχάριστη κι αν ήταν η βόλτα στην απαιτητική διαδρομή που είχε επιλέξει ο αντιπρόσωπος της Arctic Cat στον Κουβαρά, τα ATV που οδηγήσαμε δεν αποσκοπούν στην χρήση ελευθέρου χρόνου. Το αγοραστικό κοινό το οποίο απευθύνονται είναι κυρίως επαγγελματίες της υπαίθρου που θέλουν ένα όχημα “ελβετικό σουγιά” μικρό σε διαστάσεις και για πολλές χρήσεις. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ήδη τέτοια οχήματα χρησιμοποιούνται από πολλούς διοργανωτές αγώνων motocross έχοντας αποδείξει την χρησιμότητα τους. Η Arctic Cat προσφέρει την δική της πρόταση με σύγχρονα τεχνολογικά ATV’s. ‘Oσο για το κόστος, η απλή έκδοση του 1000i XT είναι στα 12.499 και η ενώ το TVR 550i XT ξεκινάει από τα 9.999ευρώ. Περισσότερα μπορείτε να μάθετε στην επίσημη σελίδα του αντιπροσώπου www.arcticcat.gr.