Το Freeride Ε στην Ελλάδα!

Στο πλαίσιο του καλοκαιρινού bazzar που πραγματοποιεί η KTM South East Europe αυτήν την περίοδο,παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το πρώτο KTM Freeride Ε. Εμείς βρεθήκαμε στην παρουσίαση της πρώτης motocross ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας της ΚΤΜ και πήραμε μια εμπειρία από την νέα εποχή που ανατέλλει στον χώρο των μηχανοκίνητων σπορ. 

IMG_5301

Τι είναι το Freeride Ε
To νέο Freeride Εlectric είναι μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που κινείται χάρη σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη αποδόσεως 30 ίππων(22Kw) τροφοδοτούμενος από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 201-302Volt. Είναι σχεδιασμένο να χρησιμοποιείτε σε κλειστές διαδρομές τύπου motocross καθώς δεν φέρει εξοπλισμό για κίνηση σε δρόμο και εξαρτάτε άμεσα από τον φορτιστή της μπαταρίας  του που πρέπει να βρίσκεται πάντα κοντά. Το Freeride Ε μοιράζεται πράγματα από τα άλλα δύο freeride της οικογένειας όπως τα περισσότερα μέρη του πλαισίου,τα φρένα, τροχούς ενώ οι αναρτήσεις είναι από το SX 85. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του Freeride Ε εκτός από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και θορύβου είναι το χαμηλό κόστος συντήρησης.

IMG_5305

Πως λειτουργεί
Όπως αναφέραμε το Freeride E είναι μια μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια ως κινητήρια δύναμη. Η μπαταρία ιόντων λιθίου παράγει ισχύ 201-302Volt και μπορεί να τροφοδοτήσει τον ηλεκτρικό κινητήρα από 20 μέχρι 60 λεπτά ανάλογα με την χρήση. Ο κινητήρας με την σειρά του αποδίδει μέγιστη ισχύ 30 ίππους από 0 στροφές και επειδή αυτό ακούγετε κάπως τρομακτικό υπάρχουν τρεις επιλογές χαρτογραφίσεων απόδοσης του κινητήρα που μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να επιλέξει ο χρήστης της μοτοσυκλέτας. Μένοντας στον κινητήρα, η κίνηση έρχεται από δύο πηνία τα οποία μεταφέρουν κίνηση σε ένα άξονα που με την σειρά του μεταφέρει την δύναμη μέσω γραναζιών και αλυσίδας στο πίσω τροχό. Οι μέγιστες στροφές που μπορεί να φτάσει είναι 6600 και διαθέτει ψηφιακούς αποκωδικοποιητές και έναν εγκέφαλο για να διαχειριστεί την απόδοση του βάση της επιθυμίας του χρήστη ή καλύτερα βάση της θέσης του ηλεκτρονικού γκαζιού.. Για την καλύτερη απόδοση του κινητήρα η ΚΤΜ στο τελικό μοντέλο της πρόσθεσε και υδρόψυξη, τοποθετώντας ένα ψυγείο με ειδικό λάδι που οδηγείτε μέσω μια αντλίας στα ζωτικά σημεία του κινητήρα.

IMG_5312

 

Μπαταρία προηγμένης τεχνολογίας
Το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασης που παρακολουθήσαμε επικεντρώθηκε στην τεχνολογία της μπαταρίας και όχι άδικα αφού το μεγαλύτερο εμπόδιο της ηλεκτρικής ενέργειας στα μηχανοκίνητα οχήματα είναι η αποθήκευση της ίδιας της ενέργειας. Η τεχνολογία της μπαταρίας του Freeride E έχει εξελιχθεί σε δύο τομείς. Ο πρώτος είναι η ασφάλεια και ο δεύτερος η λειτουργία με την απόδοση.

ktm-freeride-electric-05

 

Στο θέμα της ασφάλειας, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι μπαταρίες λιθίου είναι η έκθεση του σε μεγάλη θερμοκρασία που μπορεί να φέρει μια αλληλεπίδραση των στοιχείων που διαθέτουν, αναπτύσσοντας τεράστιες θερμοκρασίες, ικανές να λιώσουν της ίδιες τις μπαταρίες αλλά και ότι υπάρχει γύρο τους. Για αυτόν τον λόγο η μπαταρία του Freeride E έχει δεχτεί ένα ογκώδες εξωτερικό περίβλημα και ενδεικτικό του όγκου του περιβλήματος είναι το βάρος της μπαταρίας το οποίο ξεπερνάει τα 27 κιλά. Το περίβλημα δεν προστατεύει μόνο τα έξω από τα  έσω αλλά και αντιστρόφως. Είναι σχεδιασμένη να προστατεύει το εσωτερικό από δυνατές προσκρούσεις αλλά επίσης φροντίζει να μην υπάρχει καμία απώλεια ή διαφυγή της υψηλής ηλεκτρικής ενέργειας που διαθέτει προς τα έξω. Η μοτοσυκλέτα μπορεί να βυθιστεί σε βάθος ενός μέτρου νερού χωρίς να υπάρχουν επιπλοκές ή απώλεια της ηλεκτρική ενέργειας της μπαταρίας.

IMG_5324

Στο θέμα λειτουργίας, η ΚΤΜ κατάφερε να κατασκευάσει μια μπαταρία αρκετά δυνατή για να κινήσει ικανοποιητικά το Freeride Ε και για αρκετή διάρκεια. Επίσης μεγάλη βαρύτητα δόθηκε και στην φόρτιση της μπαταρίας η οποία μπορεί μέσα 90 λεπτά να επανέλθει σε πλήρης λειτουργία ενώ δεν παρουσιάζει το φαινόμενο μνήμης γεγονός που τις δίνει το πλεονέκτημα να φορτίζεται χωρίς να προαπαιτείται να είναι άδεια. Μέσα στην μπαταρία υπάρχει ένα μικρό κύκλωμα ελέγχου της λειτουργίας της που είναι σημαντικό για τα καθιερωμένα service της μοτοσυκλέτας ενώ η διάρκεια ζωής της φτάνει τα 5 χρόνια ή τους 700 κύκλους επαναφόρτισης.

IMG_5335

Τι πρέπει να ξέρετε για το Freeride E
Η πρώτη ηλεκτρική motocross μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ είναι το Freeride E. Ανήκει στην οικογένεια των Freeride αφού μοιράζονται look και εξαρτήματα και απευθύνεται σε χωμάτινες δραστηριότητες μικρής εμβέλειας τύπου motocross λόγω της πολύ μικρής και ιδιαίτερης αυτονομίας που διαθέτει. Ζυγίζει 104 κιλά(με την μπαταρία των 27 κιλών),  ο κινητήρας του αποδίδει 30 ίππους με 42 κιλά ροπής και η μπαταρία του μπορεί να του δώσει αυτονομία από 20 μέχρι 60 λεπτά ανάλογα με την χρήση. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 90 λεπτά και μπορεί να αντέξει για 700 γεμίσματα ή πέντε χρόνια ζωής.  Η τιμή του θα κυμαίνετε γύρω στα 11.500 ευρώ(6000 η μοτοσυκλέτα, 3500 η μπαταρία και 1000 ο φορτιστής).

968 More posts in ΝΕΑ ΑΓΟΡΑΣ category
Recommended for you
POLISPORTOFFROAD – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ KAWASAKI KX450 F(2009-2018)

Τα προστατευτικά πλαισίου της Polisport Off Road για το ΚAWASAKI KX 450 F (2009-2018) παρέχουν...