Αφιέρωμα στον Παναγιώτη Κουζή

Με την κατάκτηση του φετινού τίτλου ο Παναγιώτης Κουζής πέρασε στο Πάνθεον του ελληνικού motocross κατακτώντας τους περισσότερους τίτλους στην ιστορία του αθλήματος. Η διαδρομή για την επίτευξη 13ων τίτλων μέσα σε τέσσερις κατηγορίες δεν ήταν εύκολη και έπρεπε να αντιμετωπίσει δυνατούς αντιπάλους και ασύμμετρες καταστάσεις  για να εδραιωθεί τελικά στα 26 του χρόνια, ως ο καλύτερος αθλητής όλων των εποχών στο ελληνικό motocross. 

panos2

Πατέρας και γιος λίγο πριν την κατάκτηση του τίτλου στα 125 το 2006.

Όλα ξεκίνησαν στην αλάνα του Βεϊκου στο Γαλάτσι με δύο PW για τον Παναγιώτη και την αδερφή του Όλγα, όταν ο πατέρας τους Δημήτρης Κουζής αποφάσισε να περάσει το πάθος του για τους αγώνες στα παιδιά του. Παράλληλα με τα Kart ο Παναγιώτης έκανε τα πρώτα του βήματα στο motocross στην βολική τότε πίστα προπόνησης στο Γαλάτσι, και αργότερα στα 120 στην Βαρυμπόμπη. Ήταν τότε το 1997 και την επόμενη χρονιά το ’98 ήρθε και η πρώτη συμμετοχή σε αγώνα στην κατηγορία Mini. To εγχείρημα δύσκολο και η εμπειρία μικρή από τους αγώνες motocross αφού ο πατέρας του είχε γνώσεις κυρίως από αγώνες ταχύτητας. Τα Kart πέρασαν σε δεύτερη μοίρα και με την βοήθεια φίλων αγωνιζόμενων ήρθε το 1999 όπου η ταχύτητα του Παναγιώτη άρχισε να εκδηλώνεται. Τότε γνώρισε και τον πρώτο του δυνατό αντίπαλο που θα τον συνόδευε σε τρομερές μάχες στην μετέπειτα πορεία του, τον Μιχάλη Παναγιωτόπουλο.

panos17

Από τα πρώτα του βήματα στο Athens Supercross.

 

Το ταλέντο και η τεχνική του Μ.Παναγιωτόπουλου επισκίαζε την ταχύτητα του Κουζή, όμως το 1999 ο τίτλος στην Μini πήγε στον Κουζή χάρη στο αστείρευτο  πάθος που τον χαρακτήριζε από μικρό. Κάπως έτσι κύλησε και το 2000 με ακόμα έναν τίτλο στην Mini έναντι του Παναγιωτόπουλου στην τελευταία  χρονιά και των δύο στην κατηγορία Mini. Το πέρασμα στην Junior έφερε αντιμέτωπο τον Κουζή με έναν ακόμα αντίπαλο που θα τον ακολουθούσε στην μελλοντική του πορεία, τον Χρήστο Φωτόπουλο. Ο απόλυτος κυρίαρχος της Junior Φωτόπουλος, ήταν τόσο καλός που μετά από ειδική άδεια της ΕΛΠΑ του επετράπη να πάει στα 125(σήμερα ΜΧ2) ένα χρόνο νωρίτερα από το προβλεπόμενο. Έτσι το 2002 μετά από ένα δυνατό πρωτάθλημα με πολλές συμμετοχές και αρκετά μεγάλα ονόματα που απασχόλησαν στο μέλλον τους ελληνικούς αγώνες motocross, ο Κουζής πήρε τον πρώτο του τίτλο στην Junior και επανέλαβε την επιτυχία του το 2003 φεύγοντας πρωταθλητής και από αυτή την κατηγορία.

panos10

Το 2004 ήταν το πέρασμα σε μια από τις δύο κύριες κατηγορίες των αγώνων motocross, τα 125. Πολλές συμμετοχές, δυνατοί και έμπειροι οδηγοί αλλά και νέα ταλέντα συμπλήρωναν και τότε την κατηγορία.  Με κυρίαρχους τις σεζόν 2004-2005 τον Δημήτρη Μερεμετσάκη και Αλέξη Παπανικολάκη ο Κουζής πήρε με την υποστήριξη της Yamaha το Νο 4 την πρώτη του χρονιά στα 125 και την επόμενη το 2005 την πρώτη του νίκη στην Σπερχειάδα μετά από δύο εντυπωσιακά σκέλη με έντονες μάχες με τον Α.Παπανικολάκη.  Το 2006 φορούσε το Νο 2, σε μια απρόβλεπτη χρονιά με πολλούς νικητές για την κατηγορία των 125, με κύριους διεκδικητές του πρωταθλήματος τον Κουζή και τον Παναγιωτόπουλο.  Εκείνη την χρονιά ο Κουζής κατέκτησε τον πρώτο τίτλο στα 125 και όπως είχε κάνει και στις προηγούμενες κατηγορίες κατέκτησε και την επόμενη χρονιά τον τίτλο της ΕΛΠΑ, καθώς είχε ξεκινήσει το 2007 και δεύτερο πρωτάθλημα αυτό της ΟΜΕ.

panos15

Σε ηλικία 20 ετών και εκπληρώνοντας τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις παράλληλα με τους αγώνες, ο Κουζής ανεβαίνει κατηγορία στα 250(σήμερα ΜΧ1) μαζί με μια φουρνιά οδηγών από τα 125. Χωρίς τους Λευτέρη Καρέτσο, Λευτέρη Παπανικολάκη, Νεκτάριο Παπαβασιλείου, Σταμάτη Λυρίου και άλλους παλιούς πρωταθλητές που αποχώρησαν από την κατηγορία οι Αλέξης Παπανικολάκης, Στέλιος Γαλατιανός, Κων/νος Τερζής-Γαλανός και ο Κουζής ήταν οι κύριοι διεκδικητές του πρωταθλήματος της μεγάλης κατηγορίας την σεζόν του 2008. Με την μεγάλη μοτοσυκλέτα ο Κουζής ήταν σε άλλο επίπεδο από τον συναγωνισμό και στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς έδειξε τι μπορούσε να κάνει με το YZF450. Αν και βρέθηκε πίσω στην βαθμολογία μετά τα μισά του πρωταθλήματος ωστόσο στο δεύτερο μισό ανέβασε ρυθμό κατακτώντας επεισοδιακά τον τίτλο. Το 2009 θα έρθει και η πρώτη αήττητη χρονιά για τον Κουζή παρά την αντίσταση στην αρχή της σεζόν του επανεμφανιζόμενου στους αγώνες Χρήστου Φωτόπουλο. Χωρίς ιδιαίτερη πίεση θα παραμείνει αήττητος και το 2010 κατακτώντας τον τίτλο της ΜΧ1 στην τελευταία του χρονιά με την Yamaha.

MG_10712010 argos

Το 2010 ήταν η τελευταία του χρονιά με την Yamaha.

Το 2011 είναι μια χρονιά με διπλά πρωταθλήματα μπαίνοντας για τα καλά στην εποχή ΑΜΟΤΟΕ.  Εκείνη την χρονιά η κυριαρχία του Κουζή θα αμφισβητηθεί από την εξαιρετική απόδοση του Στέλιου Γαλατιανού. Περνώντας ο Κουζής στην Husqvarna  από την Yamaha και ο Γαλατιανός στην Yamaha από την ΚΤΜ, οι πρώτοι αγώνες των δύο πρωταθλημάτων AMOTOE-ΠΟΜ(ΟΜΕ) ήταν αμφίρροποι με τον Γαλατιανό να σπάει το αήττητο σερί του Κουζή. Μετά τα μισά της σεζόν οι δύο οδηγοί ακολούθησαν μονομερώς από ένα πρωτάθλημα με τον Κουζή να κατακτά αυτό της ΠΟΜ(ΟΜΕ) και τον Γαλατιανό της ΑΜΟΤΟΕ. Την ίδια χρονιά ο Κουζής συμμετείχε παράλληλα σε επιλεκτικούς αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Εnduro με αρκετές διακρίσεις.

DSC_6185

To 2011 με Husqvarna.

Χρονιά αλλαγών και το 2012 για τον Κουζή περνώντας στην εποχή Honda όπου έφερε μετά από πολλά χρόνια τον τίτλο στην κόκκινη εταιρία(όπως έκανε και για την Husqvarna) πετυχαίνοντας το τρίτο αήττητο σερί χάνοντας μόνο ένα σκέλος από τον Δημήτρη Βαγγελάκο χωρίς όμως να χάσει αγώνα αφού πλέον η κατάταξη σε κάθε συνάντηση είναι μια(με συνδυασμένα αποτελέσματα από τα δύο σκέλη). Το 2013 έχασε το αήττητο σερί από μια πτώση στα Γιαννιτσά η οποία έφερε τον Κουζή να χάνει έναν αγώνα από τον Μανώλη Σκύβαλο ενώ δεν συμμετείχε στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος αφού είχε κατακτήσει νωρίς τον τίτλο και προτίμησε να αγωνιστεί στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών Ταχύτητας που γινόταν την ίδια ημερομηνία.

IMG_6812

Από το 2012 είναι με Honda.

Αισίως φτάσαμε στο 2014 και μετά από 17 αγωνιστικά χρόνια με 12 τίτλους ο Κουζής  βρέθηκε αντίπαλος με τον αδελφικό του φίλο Δημήτρη Κοντολέτα που είχε και αυτός πάρει νωρίς τον τίτλο της ΜΧ2 την προηγούμενη χρονιά και είχε συμμετάσχει στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος στην ΜΧ1, κερδίζοντας εντυπωσιακά τον αγώνα. Ο Κουζής υπερασπίστηκε επάξια τον τίτλο του στην κατηγορία και παρά το γεγονός ότι ο νέος του αντίπαλος στάθηκε ικανός να του στερήσει την νίκη στους τρεις από τους επτά αγώνες του πρωταθλήματος, στο τέλος έσπασε το φράγμα των 12 motocross τίτλων που είχε βάλει ο μέχρι το προηγούμενο σαββατοκύριακο καλύτερος όλων των εποχών, Λευτέρης Καρέτσος.

IMG_0406

Μετά την κατάκτηση των πρωταθλημάτων ΜΧ1 και ΜΧ2 του 2013 από Κουζή και Κοντολέτα.

Στην έως τώρα 18χρονη motocross πορεία του ο Παναγιώτης Κουζής έχει κατακτήσει με τέσσερις διαφορετικές εταιρίες μοτοσυκλετών, 2 τίτλους Mini, 2 τίτλους Junior, 2 τίτλους MX2 και 7 τίτλους ΜΧ1 με τρεις αήττητες σεζόν ενώ έχει εκπροσωπήσει τα εθνικά μας χρώματα 7 φορές (6 στο Motocross των Εθνών και μια στο Motocross των Ευρωπαϊκών Εθνών) και έχει διακριθεί σχεδόν σε όλες του τις συμμετοχές στο Athens Supercross ως καλύτερος Έλληνας αναβάτης.  Το 2014 κατάφερε να συμμετάσχει για πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP στην Uddevalla της Σουηδίας καταλαμβάνοντας την 26η θέση. Εκτός από τα Kart, ο Κουζής έχει αγωνιστεί σε αγώνες supermoto, ταχύτητας και enduro με κορυφαία την συμμετοχή του στο International Six Days Enduro στις Σέρρες το 2008.

2012-mxdn-greek-team

Το 2012 στο Motocross των Εθνών στο Lommel.

panos1

To 2007 στην ΜΧ2.

IMG_8446

Μια από τις πολλές διακρίσεις του σε ελληνικό επίπεδο στο Athens Supercross.

Ευχαριστούμε την Όλγα Κουζή για την διάθεση του φωτογραφικού αρχείου.

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...