Συνέντευξη Johnny Aubert

Στο Enduro Meeting που πραγματοποιήθηκε στις Αφίδνες, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να μιλήσουμε με τον 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή enduro Johnny Aubert προσκαλεσμένο από την Red Bull για την εκδήλωση “Under My Wing”. Με παρελθόν motocross, ο J.Aubert έδειξε τεχνικές και τρόπους προπόνησης σε δύο ξεχωριστά γκρουπ της Beta και Red Bull ενώ μοίρασε αυτόγραφα και φωτογραφήθηκε με τον κόσμο σε ένα απολαυστικό enduro σαββατοκύριακο. 

_DSC9196

Ξεκινώντας θα θέλαμε να μας πεις λίγα λόγια για τον χαρακτήρα σου για να σε γνωρίσει ο κόσμος. Πως θα περιέγραφες τον εαυτό σου;
Νομίζω πως είμαι ένας κανονικός άνθρωπος και τίποτα παραπάνω. Απλά θεωρώ τυχερό τον εαυτό μου που βγάζω λεφτά κάνοντας το αγαπημένο μου άθλημα. Δεν πιστεύω ότι είμαι ξεχωριστός ή ότι έχω αλλάξει σαν άνθρωπος επειδή είμαι εργοστασιακός αναβάτης ή γιατί έχω κερδίσει δύο παγκόσμιους τίτλους. Ξέρω ότι είμαι τυχερός που μπορώ και κάνω αυτό που αγαπάω βγάζοντας λεφτά για να συντηρώ την οικογένεια μου και να περνάω καλά. Αυτή η δουλειά μου έχει δώσει την ευκαιρία να γυρίζω τον κόσμο όπως σήμερα που βρίσκομαι στην Ελλάδα. Μου αρέσει αυτό που κάνω έστω κι αν πολλές φορές είναι πολύ απαιτητικό.

Η καριέρα σου ξεκίνησε από το motocross σε μικρή ηλικία, πως ξεκίνησες τους αγώνες;
Όλοι στην οικογένεια μου είχαν αγωνιστική εμπειρία με μοτοσυκλέτες ακόμα και η μητέρα μου. Ξεκίνησα όταν ήμουν τεσσάρων ετών. Ο θείος μου Jean Jacques Bruno είναι διάσημος στην Γαλλία, ήταν ο πρώτος Γάλλος που κέρδισε αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross το 1979 και ο πατέρας μου με έβαλε στους αγώνες μαζί με τον θείο μου από μικρή ηλικία. Έκανα κάθε μέρα προπόνηση, σταμάτησα το σχολείο και στα 16 μου αποφάσισα για πρώτη φορά να σταματήσω τo motocross, είπα δεν μπορώ άλλο. Όμως εκείνη την χρονιά ο θείος μου, έφτιαξε μια ομάδα και με έπεισε να συμμετέχω λέγοντας μου ότι “ακόμα και ο τελευταίος μπορεί να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής” και έτσι συνέχισα το motocross

Στην πορεία αποφάσισες να αλλάξεις δρόμο. Σταμάτησες το motocross και μεταπήδησες στο enduro, τι σε ώθησε σε αυτήν την αλλαγή;
Στο motocross δούλευα σκληρά από μικρή ηλικία και για να πετύχω τους στόχους μου, δεν ήταν εύκολο. Χρειάστηκε να σταματήσω το σχολείο γιατί το motocross μου έτρωγε πολύ χρόνο και ήμουν πολύ κουρασμένος για να παρακολουθήσω τα μαθήματα. Αυτή η πίεση δεν σταματούσε ποτέ, από τις μικρές κατηγορίες μετά στις μεγάλες και μετέπειτα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Οπότε μια μέρα του 2005 είπα για δεύτερη φορά μετά τα 16 μου ότι αυτό το πράγμα δεν με ευχαριστεί, δεν μου αρέσει και αποφάσισα να σταματήσω γενικά τους αγώνες μοτοσυκλέτας. Ήθελα να ζήσω μια κανονική ζωή μακριά από την τρέλα των αγώνων motocross.  Τότε o θείος μου μαζί με την Yamaha UFO Corse μου έδωσε στην αρχή μια enduro μοτοσυκλέτα για να πηγαίνουμε κάποιες βόλτες μαζί. Χωρίς πίεση και υποχρεώσεις ένοιωσα διαφορετικά, μου άρεσε και το διασκέδαζα πολύ. Μου έγινε πρόταση να τρέξω το εθνικό πρωτάθλημα της Γαλλίας με την ομάδα της Yamaha, χωρίς υποχρεώσεις και απαιτήσεις για καλές θέσεις με την δυνατότητα αν ήθελα να υπογράψω για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Κάθισα και το σκέφτηκα, όλη μου η ζωή μέχρι τότε ήταν αγώνες, δεν ήξερα να κάνω κάτι άλλο και ίσως αυτή ήταν μια νέα αρχή. Οπότε δέχτηκα και έτσι ξεκίνησα το enduro.

_DSC9493

Πόσο δύσκολη ήταν η μετάβαση από το motocross στο enduro;
Καταρχήν η απόφαση να σταματήσω το motocross ήταν δική μου δεν με επηρέασε κανένας ενώ αντίθετα να ξεκινήσω το motcross ήταν κυρίως απόφαση του πατέρα μου και της οικογένειας μου. Είχα κουραστεί ψυχολογικά κυρίως από την πίεση του motocross. Όταν σταμάτησα είπα δεν θέλω να ασχοληθώ ξανά με το motocross, δεν ήθελα να δω αγώνες motocross ακόμα και τους ανθρώπους του χώρου. Το enduro το είδα σαν ένα νέο παιχνίδι, ήταν ένας νέος χώρος με καινούργιους ανθρώπους και μια νέα εμπειρία. Έχω όρεξη και διασκεδάζω περισσότερο με την μοτοσυκλέτα. Από την αρχή δεν είχα πίεση στο enduro όλα μου βγήκαν φυσιολογικά απλά παίζοντας με την μοτοσυκλέτα στο βουνό.

Πιστεύεις ότι ο πρώτος σου τίτλος στο παγκόσμιο enduro ήρθε εύκολα;
Από την αρχή με το enduro όλα μου φαινόντουσαν εύκολα. Δεν ξέρω γιατί, αλλά είχα την ταχύτητα που χρειάζεται. Ίσως γιατί είχα καλή ψυχολογία και περνούσα καλά. Φυσικά η ενασχόληση μου από μικρή ηλικία παίζει μεγάλο ρόλο, η προπόνηση υπήρχε και εξακολουθώ να πηγαίνω κάθε μέρα για προπόνηση με την μοτοσυκλέτα μόνο που τώρα είναι λίγο διαφορετική από το motocross. Όταν κατάλαβα ότι μπορώ να πάρω τον πρώτο μου παγκόσμιο τίτλο ασχολήθηκα περισσότερο με την προπόνηση καθαρά από κίνητρο και όχι ψυχολογικής πίεσης.

Ήταν τόσο διαφορετικά στο motocross από ότι στο enduro;
Όπως σου είπα η ενασχόληση μου με το motocross ήταν απόφαση του πατέρα μου. Επειδή δεν είχαμε πολλά λεφτά σαν οικογένεια έπρεπε να φέρνω καλά αποτελέσματα για να μπορούμε να συνεχίζουμε τους αγώνες. Αυτό έφερνε μια μεγάλη πίεση, έπρεπε συνέχεια να πιέζω με αποτέλεσμα να μην το διασκεδάζω. Ήμουν μικρός, δεν καταλάβαινα πολλά πράγματα και έβλεπα το motocross σαν ένα μεγάλο φορτίο. Με το enduro αυτό άλλαξε δεν με πιέζει κανένας να κάνω enduro, είναι δική μου απόφαση. Αυτή πιστεύω είναι η μεγάλη διαφορά. Τώρα μένω με την γυναίκα μου στην Ιταλία κοντά στην ομάδα, βγάζω καλά λεφτά και περνάω καλά με την μοτοσυκλέτα μου, το enduro άλλαξε την ζωή μου.

Εκτός από παγκόσμιους τίτλους έχει διακριθεί στο Six Days πολλές φορές, ειδικά με τα χρώματα της Γαλλίας. Πόσο διαφορετικός είναι αυτός ο αγώνας;
Είναι σημαντικός αγώνας για εμένα γιατί πριν γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερα να κερδίσω την γενική το 2007 στην Χιλή μετά από μεγάλη μάχη με τον Juha Salminen.  Ήταν μεγάλο  γεγονός γιατί στο enduro αν δεν κερδίσεις κάτι μεγάλο όπως το Six Days ή το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα δεν σε θεωρούν μεγάλο οδηγό. Βέβαια είχα κερδίσει κάποιους αγώνες πριν, αλλά η νίκη στο Six Days άλλαξε την καριέρα μου. Σαν αγώνας είναι πιο εύκολος και πιο δύσκολος ταυτόχρονα. Είναι εύκολος γιατί υπάρχει μια ειδική motocross και η special test δεν είναι τόσο δύσκολη όσο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Επειδή είναι έξι μέρες μπορείς να καλύψεις κάποιο λάθος που στο παγκόσμιο απλά δεν έχεις τον χρόνο. Όμως για τον ίδιο λόγο είναι δύσκολος γιατί μέσα σε έξι μέρες μπορεί να κάνεις πολλά λάθη και να εγκαταλείψεις, χάνοντας τον αγώνα. Είναι περίεργος αγώνας γιατί μπορεί να τον κερδίσει ακόμα και ένας οδηγός που φυσιολογικά τερματίζει έξω από την πρώτη δεκάδα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μου αρέσει αυτός ο αγώνας γιατί η διαδρομή αλλάζει πολύ κάθε μέρα με τόσες μοτοσυκλέτες που έχουν περάσει τόσες φορές, δεν ξέρεις τι θα συναντήσεις μέσα στις ειδικές. Επίσης  η ατμόσφαιρα είναι καταπληκτική, με τις σημαίες διαφορετικών χωρών και τους πολλούς θεατές που μαζεύει κάθε χρόνο.

kostas-andriotis

Μετά την νίκη σου στο Six Days σου μπήκε η ιδέα για το Dakar;
Όχι ήταν πολύ νωρίτερα όταν ήμουν μικρός. Από πέντε χρονών έβλεπα τους αγώνες στο Dakar και ήμουν ενθουσιασμένος. Για έναν οδηγό motocross όμως ήταν αδύνατον να αγωνιστεί στο Dakar οπότε δεν το σκεπτόμουν τότε απλά το παρακολουθούσα. Τώρα όμως με το enduro και με την εμπειρία που έχω αλλά και την ηλικία, είναι η κατάλληλη περίοδος για να μπω στην οικογένεια του Dakar που είναι το όνειρο μου.

Υπάρχει ενδιαφέρον από την Beta, κάνετε δοκιμές με την μοτοσυκλέτα για να φτιάξετε ομάδα;
Η Beta είναι μικρή εταιρία για να επενδύσει από μόνη της σε ένα τόσο μεγάλο και απαιτητικό αγώνα. Το έχουμε συζητήσει αλλά πρέπει να φέρουμε μεγάλους χορηγούς για να υποστηρίξουν αυτή την προσπάθεια. Αν βρεθούν οι χορηγοί πιστεύω ότι θα τους πείσω να μπούμε στο Dakar. Έχουμε μια συνάντηση σε λίγες μέρες και θα το συζητήσουμε για την επόμενη χρονιά. Φυσικά αυτό δεν αλλάζει τους στόχους που έχουμε βάλει για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro την νέα περίοδο.

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μεγάλες επιτυχίες των Γάλλων οδηγών μοτοσυκλέτας κυρίως στους χωμάτινους αγώνες. Νίκες σε Six Days και Motocross των Εθνών και πολλές διακρίσεις στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Είναι το επίπεδο των αγώνων στην Γαλλία, είναι η γαλλική ομοσπονδία ή ο χώρος της μοτοσυκλέτας που βοηθάει την εξέλιξη αυτή;
Είναι όλα αυτά μαζί. Σίγουρα η ομοσπονδία κάνει εξαιρετική δουλεία στο εθνικό πρωτάθλημα και ο κόσμος των αγώνων βοηθάει αλλά κυρίως είναι η νοοτροπία των Γάλλων οδηγών που έχει αλλάξει. Στο παρελθόν προσπαθούσαμε για τον τίτλο αλλά όταν δεν ερχόταν το καλό αποτέλεσμα είχαμε πάντα μια καλή δικαιολογία. Τα τελευταία χρόνια όμως πιστέψαμε ότι μπορούμε να κερδίσουμε σε παγκόσμιο επίπεδο, αφήσαμε τις δικαιολογίες και δουλέψαμε για αυτό. Οι επιτυχίες δεν άργησαν να έρθουν εγώ έγινα ο δεύτερος Γάλλος παγκόσμιος πρωταθλητής στο enduro μετά τον Stephane Peterhansel, κερδίσαμε το Six Days και το Motocross των Εθνών για δεύτερη φορά στην ιστορία μας.  Βέβαια δεν είναι εύκολο να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο μόνος σου. Βοηθάει η καλή δουλειά της ομοσπονδίας, ο χώρος με τον δυνατό συναγωνισμό σε όλες τις κατηγορίες και φυσικά οι σπόνσορες. Στην Γαλλία είναι δύσκολο να βρεις σπόνσορες γιατί ο κόσμος ασχολείται κυρίως με το ποδόσφαιρο και το τένις. Το χειρότερο είναι ότι έχουν κακή άποψη για τους μοτοσυκλετιστές γενικότερα. Οπότε λέω ότι είμαι παγκόσμιος πρωταθλητής στο enduro σε κάποιους χορηγούς(υποψήφιους) ή και γενικότερα μου λένε ότι δεν τους αρέσουν οι μοτοσυκλέτες. Είναι πολύ δύσκολο στην Γαλλία να βρεις χορηγούς για τους αγώνες μοτοσυκλέτας παρά το γεγονός ότι έχουμε φέρει τόσες επιτυχίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

johnny aubert

Κλείνοντας θα θέλαμε να μας πεις πως ήταν η διαμονή σου εδώ χωρίς αγωνιστικές υποχρεώσεις και αν σου άρεσε η εκδήλωση;
Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Ελλάδα χωρίς την υποχρέωση των αγώνων και μπόρεσα να δω σε χαλαρούς ρυθμούς την Αθήνα. Έχω αρκετούς φίλους εδώ από το παγκόσμιο πρωτάθλημα και ήταν ωραία που μπόρεσα να τους δω ξανά. Θα ήθελα να μείνω περισσότερο αλλά μόλις ξεκίνησα την προετοιμασία μου για την νέα χρονιά και πρέπει την Δευτέρα να γυρίσω πίσω στην έδρα μου. Όσο για το “Under My Wing” ήταν όμορφο να βλέπεις τόσους φίλους του αθλήματος σε μια εκδήλωση. Ελπίζω να βοήθησα με αυτά που έδειξα στους οδηγούς της Beta αλλά και σε όσους συμμετείχαν στο “Red Bull Under My Wing”. Επίσης μίλησα με αρκετό κόσμο έδωσα αυτόγραφα, έβγαλα φωτογραφίες και γενικότερα πέρασα καλά.  Γνωρίζω ότι η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα δεν είναι καλή και είναι δύσκολο για κάποιον να κάνει ένα ακριβό χόμπι. Είναι στενάχωρο γιατί όποτε έρχομαι στην Ελλάδα έχω ένα καλό συναίσθημα με τους ανθρώπους και μου αρέσει να βρίσκομαι μαζί τους. Ελπίζω η οινομική κρίση να έχει περάσει την επόμενη φορά που θα έρθω εδώ.

_DSC9504Βιογραφικό
Ημ/νια Γεννήσεως: 31/05/1980
Τόπος Γεννήσεως: Maubeuge
Εθνικότητα: Γαλλική
Οικ/ακή κατάσταση: Παντρεμένος με την Géraldine με δύο παιδιά τον Ugo και την Emma
Ύψος: 1,83cm
Βάρος: 83k
Χόμπι: Internet, ποδήλατο, τρέξιμο,  jet ski, σκάφη, free-ride sports
Ιστοσελίδα: www.johnny-aubert.com
Αγαπημένο ποτό: Red Bull και κόκκινο κρασί
Αγαπημένη μουσική: RnB
Αγαπημένο φαγητό: Κινέζικο, Ιαπωνέζικο, Ινδικό και Ιταλικό
Αγαπημένο ηθοποιοί: Angelina Jolie, Cameron Diaz, Johnny Depp, Jude Law
Αγαπημένες ταινίες: Pirates de Caraïbes και όλες οι ταινίες του Walt Disney
Αγαπημένος αγώνας: Όλοι οι ανατολικοί
Αγαπημένος αναβάτης: Kevin Windham
Πρώτη μοτοσυκλέτα: ITALJET 50
Πρώτος αγώνας: 1984, Arleux

Αγωνιστική Πορεία
2014:
3ος Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro E2 (450cc) – Beta Factory Team, 
2013:
4ος Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro E2 (450cc) – Team KTM Farioli, Νίκες σε 1 GP
2012:
5ος Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro E2 (450cc) – Team KTM Farioli, Νίκες σε 3 GP
2011:

12ος Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro E2 (450cc) – Team KTM Farioli, Νίκες σε 3 GP
2010:
2ος  Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro E1 – 250 EXC-F – Team KTM Farioli, Νίκες σε 4 GP
Νικητής Γενικής ISDE και Trophy Team με την ομάδα της Γαλλίας
2009:
Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro  E2 (450cc) – Team KTM Farioli – Νίκες σε 13 GP
Πρωταθλητής Enduro Γαλλίας – ΚΤΜ Γαλλίας
2008:
Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro E2 (450cc) – Team YAMAHA UFO Corse. Νίκες σε 5 GP
2007:
Νικητής Γενικής ISDE
3ος Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro E2 (450cc) – Team YAMAHA UFO Corse. Νίκες σε 7 GP
Πρωταθλητής Enduro Ιταλίας
2006:
4ος Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro E2 (450cc) – Team YAMAHA UFO Corse. Νίκες σε 3 GP
2005:
4ος στο Enduro du Touquet
2003:
2ος Πρωτάθλημα Γερμανίας Motocross ADAC
2001:
2ος Πρωτάθλημα Γερμανίας Motocross ADAC
5ος Πρωτάθλημα Γερμανίας Motocross ADAC
1999:
Πρωταθλητής Γαλλίας Elite Motocross 125cc
1998:
Πρωταθλητής Γαλλίας Motocross 125 cc
Πρωταθλητής Γαλλίας Supercross 125 cc
Νικητής του Supercross Bercy 125 cc
1996:
Πρωταθλητής Γαλλίας Junior Motocross
1995:
3ος Πρωτάθλημα Γαλλίας Junior Motocross
1993:
1ος Παγκόσμιο Κύπελλο Motocross 80cc
Πρωταθλητής Γαλλίας Ερασιτεχνών Motocross
Πρωταθλητής Γαλλίας Mini Motocross

Φωτογραφίες: Red Bull

4128 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
Η HUSQVARNA ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ENDURO PIONEER 2025

Η Husqvarna Mobility συνεχίζει να διευρύνει τη γκάμα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών της αποκαλύπτοντας το συναρπαστικό...