Χρονιά αλλαγών το 2015 για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ΜΧ

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross για το 2015 έχει δεχτεί σημαντικές αλλαγές, επαναφέροντας παλαιότερους σχεδιασμούς αλλά και φέρνοντας νέες ιδέες. Η ΑΜΟΤΟΕ δεν αρκέστηκε στο παλιό μοντέλο των αγώνων και εργάστηκε με στόχο να βελτιώσει τους αγώνες motocross, προσπαθώντας παράλληλα να τους κάνει οικονομικά προσιτούς. 

Την περσινή σεζόν η Επιτροπή Motocross της ΑΜΟΤΟΕ εκτός των άλλων επικεντρώθηκε στον σχεδιασμό της επόμενης σεζόν ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις του αθλήματος και των αθλητών. Από όσο έχουμε ενημερωθεί οι συζητήσεις ήταν πολλές και πριν δύο μήνες στην Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας στην Λαμία, κατέθεσε τις προτάσεις της προς ψήφιση από τα σωματεία. Μετά την υπερψήφιση των νέων αλλαγών και του προγράμματος, το ΔΣ της ΑΜΟΤΟΕ προκήρυξε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross με τις αλλαγές να προκαλούν θετικές και αρνητικές εντυπώσεις.

IMG_2366

Επέστρεψαν τα Mini-Junior
Μετά από δύο χρόνια δοκιμής, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα των κατηγοριών Mini και Junior απέτυχε να γνωρίσει ανάπτυξη με έναν αγώνα και επιστρέφει στο ημερολόγιο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΜΧ με πέντε αγώνες. Το σενάριο τις προσάρτησης των μικρών κατηγοριών στα Πρωταθλήματα Νοτίου και Βορείου Ελλάδος με έναν τελικό αγώνα το καλοκαίρι για την ανάδειξη του πανελλήνιου πρωταθλητή, μπορούμε να πούμε ότι είχε αποτύχει από την πρώτη ημέρα της ανακοίνωσης του. Πρώτον γιατί η πλειοψηφία των αγωνιζομένων δεν ρωτήθηκε αν το ήθελαν αυτό το πρόγραμμα και δεν το ήθελαν όπως αποδείχτηκε στην συνέχεια και δεύτερον γιατί αποτέλεσε αγκάθι η διοργάνωση του τελικού αγώνα για τα σωματεία που ανέλαβαν την τέλεση του, καθώς οικονομικά ήταν ασύμφορο. Οι MX65 και MX85 όπως έχουν μετονομαστεί οι μικρές κατηγορίες θα ξεκινήσουν το πρωτάθλημα κανονικά με τις κύριες κατηγορίες ενώ θα σταματήσουν για την εξεταστική του Ιουνίου, επιστρέφοντας για τον τελευταίο τους αγώνα τον Ιούλιο. Πέντε αγώνες και με μια σχετική διασπορά σε ολόκληρη την Ελλάδα πιστεύουμε ότι δόθηκε η καλύτερη λύση στο πρόβλημα των οικονομικότερων αγώνων αλλά μέσα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ΜΧ.

IMG_0957

Πέντε αγώνες και τα Quad
Σολομώντεια λύση δόθηκε και στα Quad, ώστε να μπορέσουν να ακολουθήσουν το πρωτάθλημα οι περισσότεροι αγωνιζόμενοι καθώς και εδώ το πρόβλημα ήταν οικονομικό. Τα τετράτροχα γουρουνάκια θα δώσουν τις μάχες τους στους πέντε τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος και όχι σε επτά αγώνες κάτι που μειώνει σημαντικά τα έξοδα. αλλά το οικονομικό δεν ήταν το μόνο πρόβλημα για την κατηγορία. Θα πρέπει να δούμε και τα ωράρια των αγώνων γιατί το περσινό πρόγραμμα είχε προβλήματα και δικαιολογημένα δημιουργούσε γρίνιες και απουσίες από τους αγωνιζόμενους.

Νέα βαθμολογία
Στην ουσία δεν είναι νέα αλλά η παλιά όπως είχε καθιερωθεί στις εποχές ΕΛΠΑ και ΟΜΕ ακολουθώντας τα πρότυπα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μotocross. Ποτέ δεν καταλάβαμε το σκεπτικό της παλιάς βαθμολογίας 25, 20, 16… και βαθμολόγηση μέχρι τον 15ο, την στιγμή που σχεδόν όλοι οι αγώνες τα τελευταία χρόνια ξεπερνούν τις 20 συμμετοχές.  Μετά από πέντε χρόνια η ΑΜΟΤΟΕ επιτέλους εναρμονίστηκε στον τομέα αυτό με τα υπόλοιπα πρωταθλήματα motocross του κόσμου. Με την “νέα” βαθμολογία 25, 22, 20…  πιστεύουμε ότι θα υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην κατάκτηση της πρώτης θέσης του πρωταθλήματος αφού για να πάρει κάποιος τον τίτλο ακόμα κι αν έχει κερδίσει όλα τα σκέλη, θα πρέπει να τα τρέξει όλα, αν φυσικά ο δεύτερος έχει μόνο δεύτερες θέσεις.

IMG_1971

Νέα ηλικιακά όρια και η ΟΡΕΝ με χαρακτήρα Βετεράνων
Για τις κατηγορίες ΟΡΕΝ και MX2T υπάρχουν νέα ηλικιακά όρια που πιστεύουμε είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Η υποκατηγορία ΜΧ2Τ αφορά πλέον μόνο τις ηλικίες 14 έως 18 κάτι που έπρεπε να έχει γίνει από την αρχή καθώς η κατηγορία προοριζόταν για νέους αναβάτες που θέλουν να ξεκινήσουν στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ΜΧ με οικονομικότερες μοτοσυκλέτες που δεν είναι τόσο ανταγωνιστικές όσο οι πολυέξοδες τετράχρονες της κατηγορίας. Επίσης οι αθλητές αυτής της κατηγορίας(που συμμετέχει στα ίδια σκέλη με την ΜΧ2) θα βαθμολογούνται και στην κατηγορία ΜΧ2. Στην ΟΡΕΝ, το ηλικιακό όριο κατέβηκε στα 36 έτη(από 38) κάτι που περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα αναβατών και αναμένουμε τις συμμετοχές στην κατηγορία αυτή να αυξηθούν από αθλητές που δεν συμμετείχαν στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ή τουλάχιστον δεν το ακολουθούσαν όλο. Μαζί με την κατάργηση των τριών συμμετοχών στο πρωτάθλημα της ΟΡΕΝ για όσους δεν ήταν στο ηλικιακό όριο, η κατηγορία παίρνει ένα χαρακτήρα Βετεράνων.

Με προσανατολισμό τον Βορρά
Αντιφατική πραγματικότητα είναι αυτό που συμβαίνει με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ΜΧ στην επιλογή των πιστών. Τα προηγούμενα χρόνια οι συμμετέχοντες στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα από την Βόρεια Ελλάδα κινούταν σε μικρά ποσοστά ακόμα κι όταν οι αγώνες γινόντουσαν στις πίστες του Βορρά. Παραδόξως οι περισσότερες πίστες που μπορούν να φιλοξενήσουν Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και τα σωματεία που ζητούν να αναλάβουν αγώνες είναι από την Βόρειο Ελλάδα. Αποτέλεσμα είναι το φετινό πρόγραμμα να έχει τέσσερις αγώνες στην Βόρειο Ελλάδα έναν στην Κεντρική και δύο στην Νότια. Επίσης για πρώτη φορά θα γίνει αγώνας του πανελληνίου στην πίστα motocross του αυτοκινητοδρομίου των Σερρών.

IMG_2661

Πρωτάθλημα 18 εβδομάδων
Η μεγάλη καινοτομία του φετινού πρωταθλήματος είναι ότι θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2015 μέσα στο χρονικό περιθώριο των 18 εβδομάδων. Αυτή η απόφαση δημιούργησε πολλές αντιδράσεις από μερίδα αθλητών κυρίως από την νησιωτική Ελλάδα που θα πρέπει να περάσουν συχνές περιόδους ταξιδεύοντας στα καράβια αν θέλουν να ακολουθήσουν οποιοδήποτε πρωτάθλημα motocross. Και λέμε οποιοδήποτε πρωτάθλημα γιατί παράλληλα με το σκεπτικό της ολοκλήρωσης του Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΜΧ το πρώτο εξάμηνο, ακολουθεί η διεξαγωγή των πρωταθλημάτων Βορείου και Νοτίου Ελλάδος το δεύτερο εξάμηνο, από τον Σεπτέμβριο και μετά. Αυτό είναι μια πληγή για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ΜΧ γιατί τα τελευταία χρόνια το motocross γνωρίζει άνθιση στην νότια νησιωτική Ελλάδα(και όχι μόνο) και δεν ήταν λίγοι οι αθλητές που συμμετέχουν στα πρωταθλήματα motocross. Επίσης είναι δύσκολο οικονομικά για οποιοδήποτε άλλο αθλητή εκτός αυτών στην Β.Ελλάδα, να πραγματοποιήσει επτά πρωταθληματικούς αγώνες  μέσα σε 18 εβδομάδες. Στον αντίποδα όλων αυτών η AMOTOE πιστεύει ότι τα πρωταθλήματα με αυτό το πρόγραμμα θα είναι πιο ανταγωνιστικά με συνεχείς αγώνες υψηλού επιπέδου και πιο οικονομικά μειώνοντας τις προπονήσεις και τις περιόδους προετοιμασίας. Θα έπρεπε σε κάθε περίπτωση, πριν η επιτροπή φέρει μια τόσο μεγάλη αλλαγή στην Γενική Συνέλευση να έχει ενημερώσει τα σωματεία ώστε αυτά να το έχουν συζητήσει με την σειρά τους με τους αθλητές, πριν περάσουν στην ψηφοφορία. Οι αποφάσεις αυτές δεν αφορούν τα σωματεία(εκτός αυτών που διοργανώνουν αγώνες) αλλά τους αθλητές που στην ουσία δεν έχουν κανένα όφελος εκπροσώπησης τους από τα σωματεία αφού καλούνται να πληρώσουν όλα τους τα έξοδα συμπεριλαμβανομένων και των 40 ευρώ έκδοσης Αθλητικού Δελτίου στο σωματείο που ανήκουν. Σίγουρα σε κάθε νέα απόφαση υπάρχουν θετικά και αρνητικά, η ΑΜΟΤΟΕ με καλή πρόθεση, πήρε την απόφαση μετά από αρκετές συζητήσεις της επιτροπής με τους οδηγούς, τα σωματεία και εμπλεκόμενους του χώρου και όλα θα κριθούν όπως πάντα εκ του αποτελέσματος.

Που είναι ο ΑΣΟΑΜ
Δυστυχώς μόνο όταν καίγεται το σπίτι μας θυμόμαστε την συλλογική αλληλεγγύη. Είναι μια ιστορία που συνεχώς επαναλαμβάνετε στον ελληνικό χώρο του motocross και όχι μόνον. Όπως ήταν φυσικό σε όλες αυτές τις αλλαγές θα υπήρχαν και αγωνιζόμενοι που δεν είναι σύμφωνοι και τους δημιουργούν προβλήματα οι νέες αποφάσεις και όπως συμβαίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις το όνομα του ΑΣΟΑΜ ήρθε ξανά στο προσκήνιο. Θα μπορούσε ο ΑΣΟΑΜ να έχει βρει μια λύση ή τουλάχιστον να έχει συνεργαστεί με την ΑΜΟΤΟΕ ώστε να είναι όλες οι πλευρές των αθλητών ικανοποιημένες. Όμως υπάρχουν κάποια σημαντικά προβλήματα που έχουν ακινητοποιήσει τον ΑΣΟΑΜ. Πρώτον, τον Φεβρουάριο του 2013 το τελευταίο προεδρείο προκήρυξε εκλογές λαμβάνοντας μόλις ένα υποψήφιο για την εκλογή των εννέα μελών που χρειάζεται για την επικύρωση προεδρείου, και έτσι εκλογές δεν έγιναν. Ένα προεδρείο που έχει προκηρύξει εκλογές και έχει παρέλθει η λειτουργική του περίοδος δεν μπορεί να συμμετάσχει σε αποφάσεις και φυσικά να παίρνει αποφάσεις εκτός θεμάτων που αφορούν την ολοκλήρωση των εκλογών που έχει προκηρύξει.

Το 2011 το Προεδρείο του ΑΣΟΑΜ είχε αγωνιστεί για να μην υπάρχουν αγώνες σαν τον Μώλο. Κι όμως σε κάτι αυτονόητο, υπήρχε διάσπαση των οδηγών.

Δεύτερον, με την εισαγωγή του motocross στον αθλητικό νόμο οι αθλητές ακόμα και το συλλογικό τους όργανο δεν έχουν δικαιώματα και απαιτήσεις απευθείας με την Ομοσπονδία αλλά μόνο μέσω των σωματείων που ανήκουν. Τρίτον και κυριότερο, ακόμα κι αν η Ομοσπονδία παρέκαμπτε τον αθλητικό νόμο και συνεργαζόταν με τον ΑΣΟΑΜ, θα απαιτούσε αποδείξεις ότι ο Σύλλογος εκπροσωπεί το σύνολο ή μια μεγάλη πλειοψηφία του συνόλου των αθλητών, κάτι που στο παρελθόν έχουν αποδείξει οι αγωνιζόμενοι με τις αλλεπάλληλες διασπάσεις του σκληρού πυρήνα τους, ότι δεν ισχύει. Στην περίπτωση του ΑΣΟΑΜ θα πρέπει όλοι οι αθλητές-οδηγοί να καταλάβουμε ότι στηρίζουμε ένα Σύλλογο, ένα θεσμό, όταν διαφωνούμε σε μια απόφαση(πλειοψηφίας) και όχι όταν συμφωνούμε, γιατί σε αυτά που συμφωνούμε θα τα κάναμε έτσι κι αλλιώς. Πάντως για να έχει συνέχεια ο ΑΣΟΑΜ, αυτή είναι η καλύτερη περίοδος για να ολοκληρωθούν οι εκλογές του.

Καλή Αγωνιστική Χρονιά
Ο κύβος ερρίφθη, το πρωτάθλημα έχει ανακοινωθεί, η φημολογία μπορεί να σταματήσει και όλοι πρέπει να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα άλλοι πιο εύκολα και άλλοι αρκετά πιο δύσκολα. Με την ανακοίνωση του προγράμματος η αγωνιστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει, καλή προετοιμασία σε όλους και καλή αγωνιστική χρονιά.

 

 

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...