Στα άδυτα της Red Bull KTM Αμερικής

Από τη στιγμή που ο Roger De Coster ανέλαβε το R&D της Red Bull KTM το πρόγραμμα της ομάδας άλλαξε ταχύτητα με στόχο την δημιουργία μιας μοτοσυκλέτας ικανής να κερδίσει πρωταθλήματα. Η KTM South East Europe μας βάζει στα άδυτα της εργοστασιακής Red Bull KTM Αμερικής και με τα μάτια του Matty Fran αποκαλύπτουμε την επιτυχημένη συνταγή της ομάδας στις νέες SXF του 2016.

Η ΚΤΜ βασίστηκε σε μια ηθική αξία που απλά έλεγε ότι όσο περισσότερους αγώνες κερδίζεις, τόσο περισσότερες μοτοσυκλέτες θα πουλάς. Με την αμερικάνικη αγορά να είναι η μεγαλύτερη του κόσμου η εταιρεία κατάλαβε ότι ήταν κρίσιμη η επιτυχία στους αγώνες αυτής της ηπείρου και συγκεκριμένα στο ΑΜΑ Supercross Championship. Το R&D της ΚΤΜ Βόρειας Αμερικής ένωσε τις δυνάμεις του με τα κεντρικά στην Αυστρία με μια ομάδα τεσσάρων τεχνικών και ένα οδηγό δοκιμών τον Michael Sleeter. Επίσης με την ομάδα συνεργάστηκε ο αγωνιζόμενος Andrew Short καθ όλη την διαδικασία της εξέλιξης ξεκινώντας από το πλαίσιο.

20150421_KTM USA Tour__MattyFran_QH9A0658

Ο διευθυντής δημοσίων σχέσεων της ΚΤΜ Βόρειας Αμερικής Tom Moen μας εξηγεί: ” Στην αρχή επικεντρώθηκαν στην γωνία στριψίματος της μοτοσυκλέτας. Συνολικά η διαφορά ήταν λίγα χιλιοστά αλλά όταν αλλάζεις τιμόνι με διαφορετικές κλίσεις ή πηγαίνοντας το μπροστά ή πίσω η θέση οδήγησης είναι τελείως διαφορετική. Μετά ήρθε η γενική ιδέα για το που έπρεπε να είναι τα μαρσπιέ αλλά όταν αλλάζεις κάτι επηρεάζει συνήθως και κάτι άλλο.  Χρησιμοποιήσαμε περίπου 33 διαφορετικές θέσεις για να καταλήξουμε σε δυο με τρεις εναλλακτικές. Μετά από πολλές δοκιμές διαφορετικών πλαισίων το R&D βρήκε την επιθυμητή γεωμετρία και ξεκίνησε η διαδικασία.

20150421_KTM USA Tour__MattyFran_QH9A0625

 

Ο οδηγός δοκιμών μας έδινε τις πληροφορίες που χρειαζόμασταν και εμείς τα στέλναμε στην Αυστρία. Εκεί υπήρχαν ομάδες τεχνικών στην Αυστρία και την Ευρώπη που επεξεργαζόντουσαν τα στοιχεία και μας έστελναν πίσω τα πλαίσια με τον παλιό κινητήρα. Τα δοκιμάζαμε με την σειρά μας και τα δίναμε στην εργοστασιακή μας ομάδα για περαιτέρω δοκιμές.  Εκεί ο Andrew Short μας έλεγε τι του άρεσε και τι όχι και ποια κατεύθυνση έπρεπε να ακολουθήσουμε. Ήταν μια δύσκολη διαδικασία γιατί όπως είπα όταν αλλάζεις κάτι επηρεάζει συνήθως και κάτι άλλο οπότε υπήρχε μεγάλη σύγχυση εκείνη την περίοδο. Επιπλέον οι κανονισμοί των αγώνων της ΑΜΑ δεν βοηθούσαν γιατί η εργοστασιακές μοτοσυκλέτες έπρεπε να είναι σχεδόν ίδιες με αυτές της παραγωγής, δηλαδή με αυτές που ο καθένας μπορεί να αγοράσει από την αντιπροσωπεία. Έπρεπε οι μοτοσυκλέτες να είναι ικανές να κερδίσουν αγώνες σε επαγγελματικό επίπεδο αλλά ταυτόχρονα να είναι άνετες για τους πελάτες μας. Ο Short έκανε δοκιμές και στις αναρτήσεις αλλά αυτό που ήθελε στο supercross δεν ήταν αυτό που δουλεύει για εμένα. Η έννοια “άνετο” έχει διαφορετική ερμηνεία για αυτόν σε σχέση με εμένα. Άνεση για εμένα είναι να μην νιώθεις τίποτα ενώ για αυτόν, άνετο είναι οτιδήποτε δεν τον πετάει με το κεφάλι κάτω! “

20150421_KTM USA Tour__MattyFran_QH9A0526

Μετά το πλαίσιο σειρά είχε ο κινητήρας όπου η εξέλιξη έγινε στην Αυστρία πάντα όμως με συνεργασία με την Αμερική. Η θέση του στροφάλου και του συμπλέκτη επηρέαζαν σημαντικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας κάτι που απαιτούσε την απόλυτη συνεργασία σε Αμερική και Ευρώπη. Δίνοντας όλοι το 100% ο νέος κινητήρας πήρε σάρκα και οστά και η θέση του στο πλαίσιο καθορίστηκε στη συνέχεια.

Το αποτέλεσμα ήταν το πρώτο 450 SX-F Factory Edition παραγωγής, η βάση της επιτυχίας του Ryan Dungey στην κατάκτηση του ΑΜΑ Supercross 2015.

20150421_KTM USA Tour__MattyFran_QH9A0624

O ίδιος δήλωσε: ” Σίγουρα το 450 είναι καλύτερο φέτος. Τα τελευταία τρία χρόνια που οδηγήσαμε αυτή τη μοτοσυκλέτα μας έκανε καλό. Υπήρχαν πολλά δυνατά σημεία σε αυτό. Καταφέραμε και μαζέψαμε σημαντικές πληροφορίες και εδώ στην Αμερική αλλά και με τον Cairoli και το R&D στην Ευρώπη οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για να φτιαχτεί αυτή η νέα μοτοσυκλέτα. Δεν συμβαίνει κάθε χρόνο κάποιος κατασκευαστής να φτιάχνει μια μοτοσυκλέτα που είναι παντού καλύτερη. Συνήθως κάτι παίρνεις κάτι δίνεις αλλά αυτή η μοτοσυκλέτα είναι ομολογουμένως πιο σταθερή και ευκολότερη να δουλεύεις μαζί της, στις δοκιμές στο set up και προσωπικά μου αρέσει να την οδηγώ καλύτερα από την προηγούμενη. Είναι πραγματικά διασκεδαστικό να οδηγείς αυτή τη μοτοσυκλέτα.” 

Φυσικά, δεν κέρδισε τον φετινό τίτλο με μια 100% μοτοσυκλέτα παραγωγής αλλά από τις δοκιμές πριν ξεκινήσει η σεζόν, τα εργοστασιακά αξεσουάρ ήταν εντυπωσιακά λίγα με τον Ryan να επιλέγει να κάνει αλλαγές κατά τη διάρκεια της σεζόν.

20150421_KTM USA Tour__MattyFran_QH9A0704

Ο Ryan συνέχισε λέγοντας: ” Κάναμε δοκιμές πιθανότατα δύο ή τρεις φορές σύνολο πριν ξεκινήσει η σεζόν αλλά τίποτα δεν συγκρινόταν με τους αγώνες και έτσι το αφήσαμε όπως ήταν. Ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε πραγματικά την μοτοσυκλέτα στο Anaheim I. Περάσαμε μια μέρα κάθε εβδομάδα δοκιμάζοντας και χρειαστήκαμε δύο εβδομάδες επιπλέον δοκιμές για να καταλήξουμε εκεί που θέλαμε.  Μετά από τέσσερις αγώνες είπα είμαστε καλά, τώρα πρέπει να ξεκινήσω να κερδίζω. Έπρεπε να προσπαθήσω να χτίζω ταχύτητα σταδιακά και να μαθαίνω την μοτοσυκλέτα στην πορεία. Μερικές φορές πρέπει να συνηθίσεις αλλαγές που δεν σου αρέσουν και από εκεί και μετά αρχίσαμε να βλέπουμε τα αποτελέσματα που θέλαμε να έρχονται.¨

20150421_KTM USA Tour__MattyFran_QH9A0632

Ο μηχανικός του Ryan Dungey, Carlos Rivera δήλωσε για την νέα μοτοσυκλέτα: ” H μοτοσυκλέτα του Ryan έχει πολύ πιο σκληρή ανάρτηση από το μοντέλο παραγωγής όμως και αυτό έχει εντυπωσιακές αναρτήσεις. Έχει συνολικά καλή αίσθηση, νιώθεις άνετα πάνω σε αυτή. Το Factory Edition είναι μια ομολογκαρισμένη μοτοσυκλέτα για την αμερικανική αγορά. Πρέπει να έχει ένα πολύ καλό πλαίσιο και σύνολο παραγωγής για να κερδίζεις στους επαγγελματικούς αγώνες. Μέχρι στιγμής είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα που έχω δουλέψει.”

Κείμενο-φωτογραφίες: Matty Fran

This slideshow requires JavaScript.

 

 

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...