Συνεργασία Honda, BMW και Yamaha για αναβάθμιση της ασφάλειας των μοτοσυκλετών
Οι μοτοσικλέτες γίνονται τμήμα του δικτυωμένου κόσμου της αυτοκίνησης: Συνεργασία Honda, BMW Motorrad και Yamaha για αναβάθμιση της ασφάλειας των μηχανοκίνητων δικύκλων.
Bordeaux/Γαλλία: Η BMW Motorrad, η Honda Motor Co. Ltd. και η Yamaha Motor Co. Ltd. συνεργάζονται τώρα για να βελτιώσουν τις εφαρμογές των Συνεργαζόμενων – Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών – Cooperative-Intelligent Transportation Systems (C-ITS) στα μηχανοκίνητα δίκυκλα – Powered Two-Wheelers (PTWs) και πρόκειται να ιδρύσουν μία κοινοπραξία με την ονομασία Connected Motorcycle Consortium. Σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας – Memorandum of Understanding (MoU), που υπογράφηκε από όλα τα μέλη κατασκευαστές τού ACEM (Ευρωπαϊκός σύνδεσμος κατασκευαστών μοτοσικλετών, www.acem.eu) το 2014, οι λειτουργίες του C-ITS θα παρουσιαστούν από το 2020 και μετά. Για την επιτάχυνση της διαδικασίας, οι τρεις κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη συνεργασία τους στον τομέα C-ITS τώρα.
Η νέα συνεργασία ανακοινώθηκε στις 6 Οκτωβρίου 2015 στο Παγκόσμιο Συνέδριο ITS στο Bordeaux (Γαλλία), στην παγκοσμίως μεγαλύτερη διοργάνωση για «έξυπνα» συστήματα και υπηρεσίες μεταφορών. Οι τρεις εταίροι έχουν ενθαρρύνει επίσης και άλλους κατασκευαστές μοτοσικλετών να προσχωρήσουν στην κοινοπραξία για να αυξήσουν την ασφάλεια των μηχανοκίνητων δικύκλων – Powered Two-Wheelers (PTWs).
«Για να επιταχύνουμε τις εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας σκοπεύουμε να συνεργαστούμε για να προωθήσουμε μία επιτυχημένη εφαρμογή του C-ITS σε μοτοσικλέτες και σκούτερ,» σχολιάζει ο κος Tetsuo Suzuki, Operating Officer στη Honda Motor Co., Ltd.. Ο κος Takaaki Kimura, Γενικός Διευθυντής του Κέντρου Τεχνολογίας και Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Αναπληρωτής Διευθυντής της Yamaha Motor Co.Ltd. προσθέτει: «Οι εταιρίες μας είναι ήδη ενεργά μέλη της Κοινοπραξίας Επικοινωνίας Car2Car, όπου συνεργαζόμαστε με κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών και λοιπούς ενδιαφερόμενους στη δημιουργία κοινών προτύπων και προδιαγραφών. Ωστόσο, συνειδητοποιήσαμε ότι οι ιδιαίτερες απαιτήσεις των μοτοσικλετών υπερβαίνουν το πλαίσιο της Κοινοπραξίας. Το επόμενο λογικό βήμα είναι η σύναψη συνεργασίας αποκλειστικά για τα θέματα που σχετίζονται με μηχανοκίνητα δίκυκλα.»
«Στόχος μας είναι να προωθήσουμε μία άμεση και ολοκληρωμένη χρήση συνεργαζόμενων συστημάτων ITS στα μηχανοκίνητα δίκυκλα ώστε να υπάρξει δυνατότητα βελτίωσης της ασφάλειας. Γι’ αυτό, ενθαρρύνουμε και άλλες εταιρίες να συμπράξουν στο εγχείρημα,» εξηγεί ο Καθηγητής Dr. Karl Viktor Schaller, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Εξέλιξης της BMW Motorrad.
Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Μοτοσικλετών καλωσορίζει την πρωτοβουλία
Ο Antonio Perlot, Γενικός Γραμματέας ACEM, δήλωσε: «Αυτή η πρωτοβουλία είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τη στρατηγική οδικής ασφάλειας του ACEM και δείχνει την επιθυμία της βιομηχανίας μοτοσικλετών να αναβαθμίσει την ασφάλεια των αναβατών με τη βοήθεια αξιόπιστων και πρακτικών λύσεων.»
Τεχνολογίες ITS θα συμβάλλουν στην ασφάλεια μοτοσικλετών
Με τη σωστή εφαρμογή μελετημένων τεχνολογιών ITS θα υπάρξει δυνατότητα αύξησης της ασφάλειας, της προστασίας και της απόδοσης σε όλα τα συστήματα μεταφορών, κυρίως σε μοτοσικλέτες.
Τα Intelligent Transport Systems (ITS) απαιτούν την ενσωμάτωση τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών συμπεριλαμβανομένης της υποδομής μεταφορών, οχημάτων και χρηστών. Βασικές εφαρμογές υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε συστήματα πλοήγησης GPS, όπου παρέχονται πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο όπως συμβουλές για αναπροσαρμογή διαδρομής λόγω μποτιλιαρίσματος. Στον τομέα οδικών μεταφορών ειδικότερα, η δια-τμηματική ασύρματη επικοινωνία μεταξύ οχημάτων θα επιτρέπει στους χρήστες των δρόμων να λαμβάνουν συντονισμένες αποφάσεις βασισμένες σε άριστη πληροφόρηση για τη διαδρομή τους καθώς και να ελίσσονται με μεγαλύτερη ασφάλεια στου συνωστισμένους δρόμους των πόλεων.
Οι τεχνολογίες ITS υπόσχονται σημαντικά πλεονεκτήματα ασφάλειας σε ό,τι αφορά τα μηχανοκίνητα δίκυκλα (PTWs), προσφέροντας τουλάχιστον ένα επίπεδο ηλεκτρονικής επικοινωνίας που μπορούν να μοιράζονται αναβάτες και οδηγοί άλλων οχημάτων.
Οι τρεις εταιρίες έχουν ήδη αποκτήσει εμπειρία στην τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων σε αρκετές Ευρωπαϊκές δοκιμές. Μαζί με κατασκευαστές αυτοκινήτων και σημαντικούς προμηθευτές, η BMW Motorrad συμμετείχε στο simTD (www.simtd.de), μία μεγάλης κλίμακας δοκιμή που πραγματοποιήθηκε πάνω σε συνδεδεμένα οχήματα στην ευρύτερη περιοχή της Φρανκφούρτης της Γερμανίας. Η Honda και η Yamaha συμμετείχαν στο DRIVE C2X (www.drive-c2x.eu), ένα Ευρωπαϊκό project δοκιμής ITS.
Εν όψει των προκλήσεων που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε τέτοιες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, οι τρεις κατασκευαστές ενώνουν τώρα τις δυνάμεις τους προκειμένου να αξιολογήσουν τις αρχές των συνεργαζόμενων, ευφυών συστημάτων μεταφορών (C-ITS) για αύξηση της ασφάλειας μοτοσικλετών.
Τα συστήματα μοτοσικλετών ITS θα διαφέρουν από αυτά των αυτοκινήτων
Συστήματα ITS σχεδιασμένα για αυτοκίνητα απλά δεν μπορούν να μεταφέρονται σε μοτοσικλέτες. Λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου χώρου, τα ηλεκτρονικά συστήματα πρέπει να είναι μικρότερων διαστάσεων και ανθεκτικά στο νερό, τη σκόνη και τους κραδασμούς.
Επειδή οι μοτοσικλέτες κινούνται διαφορετικά, η εξέλιξη λογισμικού και οι αλγόριθμοι έχουν ειδικές απαιτήσεις.