Test KTM SX-F 450 2016
To 2016 η ΚΤΜ πίεσε το R&D τμήμα της στα όρια του βάζοντας υψηλούς στόχους για την νέα SX-F 450. Έπρεπε με κάθε κόστος να κρατήσουν όλα τα στοιχεία που έκαναν μια ΚΤΜ ξεχωριστή, να προσθέσουν τις πληροφορίες από τις εργοστασιακές ομάδες και επίσης να δημιουργήσουν την πιο δυνατή αλλά και πιο ελαφριά motocross μοτοσυκλέτα. Παρουσιάζοντας την νέα SX-F 450 2016 το R&D απάντησε..”Νο Problem”.
Στο παρελθόν όσες εταιρείες δοκίμαζαν να βγάλουν στην παραγωγή την πιο δυνατή ή την πιο ελαφριά motocross μοτοσυκλέτα, συνήθως η προσπάθεια οδηγούσε σε αποτυχία. Αυτός ήταν και ο στόχος των μηχανικών της KTM, να προσφέρουν μια μοτοσυκλέτα που θα είναι η πιο δυνατή της κατηγορίας αλλά παράλληλα και η πιο ελαφριά χωρίς όμως να θυσιαστούν τα πλεονεκτήματα του παρελθόντος.
Μετά από μεγάλη έρευνα σε Αμερική και Ευρώπη διεκδικώντας πρωταθλήματα σε Supercross και Motocross, η ΚΤΜ προχώρησε στην παραγωγή μιας πρωτοποριακής μοτοσυκλέτας που συνδυάζει το χαμηλό βάρος, την υψηλή ιπποδύναμη, την συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο της μοτοσυκλέτας και τις μικρές μαζεμένες διαστάσεις. Αποτέλεσμα να κερδίσει τον πρώτο Παγκόσμιο και Αμερικής τίτλο στην μεγάλη κατηγορία στο Supercross με τον Ryan Dungey, ένας τίτλος που έφερε την πορτοκαλί εταιρεία ανάμεσα στις κορυφαίες των χωμάτινων αγώνων, έχοντας πετύχει τις μεγαλύτερες διακρίσεις στον χώρο του motocross. Δυστυχώς η χρονιά δεν πήγε ακριβώς όπως τα περίμενε η ΚΤΜ καθώς τα φαβορί της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, έχασαν και τους δύο τίτλους, στην ΜΧGP ο Antonio Cairoli τραυματίστηκε και τελικά να έχασε τον τίτλο ενώ την ίδια μοίρα είχε και στην ΜΧ2 ο Jeffrey Herlings.
Η αγωνιστική καμπάνια του νέου μοντέλου SX-F 450 2016 είχε μικτά αποτελέσματα όχι όμως και η επιτυχία του στις τεχνολογικές του επιδόσεις. Κοιτώντας τα στατιστικά του SX-F 450 2016 κανείς δεν μπορεί να μείνει αδιάφορος με το βάρος του που έχει κατέβει στα 100,4 κιλά, χάνοντας 5.1 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο και φτάνοντας επικίνδυνα στα επιτρεπτά όρια των κανονισμών motocross(ελάχιστο επιτρεπτό βάρος 99kg). Ούτε θα περάσουν απαρατήρητες οι μικρές διαστάσεις της μοτοσυκλέτας κυρίως στο ύψος της σέλας και στην απόσταση του εδάφους που έχουν συρρικνώσει την μοτοσυκλέτα ανάμεσα στην σέλα και στο κάτω μέρος του πλαισίου. Μαζεμένη και ελαφριά, η SX-F 450 2016 έχει και ένα ακόμα κρυφό βέλος στην φαρέτρα της έτοιμο να απογειώσει την μοτοσυκλέτα στην κορυφή του ανταγωνισμού. Με 60 διαθέσιμα άλογα ο κινητήρας ανεβάζει τον πήχη ψηλά, εντυπωσιάζοντας με την απόδοση και την λειτουργία του. Αυτό το αποτέλεσμα δεν ήρθε εύκολα για την ΚΤΜ. Έπρεπε να εφαρμόσει ριζικές αλλαγές σε ολόκληρη την μοτοσυκλέτα τις οποίες μπορείτε να δείτε παρακάτω αναλυτικά:
Οι αλλαγές
Στα νέα SXF οι μηχανικοί της ΚΤΜ έθεσαν τρεις στόχους εξέλιξης. Πρώτον την βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς των motocross μοτοσυκλετών, δεύτερον την μείωση βάρους και τρίτον την αύξηση της απόδοσης σε συνδυασμό πάντα με την φιλοσοφία ολόκληρης της σχεδίασης για συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο της μοτοσυκλέτας που βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και αυξάνει την ευελιξία της.
Νέα κάρτερ για συγκέντρωση των μαζών
Η εντελώς νέα σχεδίαση από χυτό κράμα αλουμινίου επιτρέπει τη συγκέντρωση των αξόνων και συνολική μείωση των διαστάσεων. Η θέση του στροφάλου μετατοπίστηκε κατά 7mm προς τα επάνω και κατά 9mm προς τα πίσω ώστε οι μάζες να πλησιάσουν το κέντρο της μοτοσικλέτας. Ο κινητήρας είναι κατά 23mm μικρότερος κατά μήκος, κατά 9mm χαμηλός και κατά 23mm πιο στενός. Εξασφαλίζει πολύ καλή συγκέντρωση των μαζών που βελτιώνει τη συμπεριφορά και αυξάνει την ευελιξία της μοτοσικλέτας.
Νέα κυλινδροκεφαλή και σύστημα κίνησης βαλβίδων
Νέα σχεδίαση ελαφρύτερης κυλινδροκεφαλής (-350g), με ένα αναβαθμισμένο θάλαμο καύσης και βελτιωμένους αυλούς. Νέος εκκεντροφόρος θέτει σε λειτουργία τέσσερεις πολύ ελαφριές βαλβίδες τιτανίου, κινώντας τα εξαιρετικά άκαμπτα κοκοράκια, τα οποία έχουν επίστρωση DLC, στην πλευρά της εισαγωγής, για ταχύτητες κινητήρα μέχρι 11,500rpm. Νέα κοντύτερη καδένα χρονισμού και βελτιωμένοι οδηγοί καδένας, για αντοχή στη τριβή. Νέες πλευρικές βάσεις που επιτρέπουν ακόμη πιο αποτελεσματική στήριξη του κινητήρα στο πλαίσιο.
Νέος κύλινδρος και έμβολο
Ο νέος κύλινδρος είναι κοντύτερος κατά 6mm και έχει ένα βελτιωμένο υδροχιτώνιο. Σχεδιασμένος να λειτουργεί σε συνεργασία με το νέο θάλαμο καύσης της κυλινδροκεφαλής. Χαμηλή μάζα ταλάντωσης. Εξαιρετικά άκαμπτη δομή. Σχέση συμπίεσης 12.6:1. Εξαιρετικά ελαφρύ έμβολο τύπου box-in-box, το οποίο μαζί με το εξελιγμένο, σε σχέση με το βάρος, πείρο του εμβόλου, προσφέρουν μεγάλη αντοχή, όταν ο κινητήρας περιστρέφεται με πολλές στροφές.
Νέος στρόφαλος
Ο νέος στρόφαλος έχει 10% περισσότερη αδράνεια (χωρίς επιπλέον βάρος) και έχει πιο κοντή μπιέλα κατά 6.4mm, συμβάλλοντας στο χαμηλότερο βάρος και την εξαιρετική κατανομή ισχύος. Στο κομβίο υπάρχει ένα μεγάλο κουζινέτο. Αυτή η σχεδίαση είναι προς όφελος του πελάτη, όσον αναφορά τα διαστήματα service του στροφάλου, τα οποία είναι μεγαλύτερα, εξαιτίας του κουζινέτου. Η μικρότερη αρχική σχέση 31/76 (αντί για 32/76), μειώνει το μήκος του άξονα και συμβάλει στο μικρότερο μέγεθος και επίσης μειώνει τις RPM του συμπλέκτη.
Νέα μετάδοση 4 σχέσεων
Η μετάδοση είναι 8mm πιο στενή και περίπου 300g ελαφρύτερη. Ο μύλος του κιβωτίου έχει ξανασχεδιαστεί και μια ειδική επίστρωση στις φουρκέτες, παρέχει πιο ακριβή και εύκολη αλλαγή σχέσεων με φορτίο και βελτιωμένη αξιοπιστία. Η μετάδοση έχει αισθητήρα σχέσης, που επιτρέπει την ξεχωριστή χαρτογράφηση σε κάθε σχέση. H σχεδίαση NO-DIRT του επιλογέα σχέσεων, αποτρέπει το χώμα να εμποδίσει την κίνηση του πτυσσόμενου άκρου του επιλογέα ταχυτήτων.
Ξανασχεδιασμένος συμπλέκτης
Ο συμπλέκτης DDS (Damped Diaphragm Steel) έχει ένα νέο ελαφρύτερο καλάθι μαζί με ένα ξανασχεδιασμένο κέντρο (HUB) και πλάκα πίεσης, παρέχοντας καλύτερη λίπανση και βελτιωμένη ψύξη του συμπλέκτη. Ο υδραυλικός μηχανισμός Brembo, του συμπλέκτη, χαρακτηρίζεται από τον ελαφρύτερο χειρισμό και τον καλύτερο έλεγχο.
Νέα καπάκια κινητήρα
Ξανασχεδιασμένα καπάκια κινητήρα, με νέα επιφάνεια και κατεργασία ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη αντοχή στην καταπόνηση από τις μπότες και να διατηρούν την εμφάνισή τους ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.
Νέα Μίζα, Μπαταρία και Καλωδίωση
Η KTM είναι ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης και καινοτόμος, στην ηλεκτρική εκκίνηση, σε σχέση με τις
μοτοσικλέτες του ανταγωνισμού. Η μίζα έχει νέο πιο κοντό άξονα, που μεταδίδει την κίνηση. Τα γρανάζια της μίζας και το torque limiter, από τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι τον άξονα, είναι ελαφρύτερα, για μια συνολική μείωση βάρους των 150g. Νέα, πιο μικρή και ελαφριά (495g) μπαταρία εκκίνησης Ιόντων Λιθίου. Παρέχοντας αξιόπιστη εκκίνηση του κινητήρα και μειώνοντας το βάρος κατά 1kg!! Δεδομένα: Samsung C22S, Cell type 4S2P, 12.8V, 2.2Ah, 90x90x51mm. Νέα απλοποιημένη καλωδίωση, η οποία μειώνει το βάρος και επίσης βελτιώνει τη διαδικασία συντήρησης. Η μπαταρία και η καλωδίωση είναι πιο συγκεντρωμένα σε ένα χώρο πάνω από το φιλτροκούτι, επιτρέποντας στο μηχανικό να αφαιρεί το υποπλαίσιο, χωρίς να απειλείται η ακεραιότητα των ηλεκτρικών.
Νέο Σύστημα Διαχείρισης Κινητήρα Keihin – Σώμα ψεκασμού
Το Σύστημα Διαχείρισης Κινητήρα Keihin (Engine Management System) ξανασχεδιάστηκε εντελώς, με νέο ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Ένα εντελώς νέο σώμα ψεκασμού 44mm, το οποίο παρέχει άμεση απόκριση και μέγιστη απόδοση. Νέα θέση του μπεκ. Νέα σχεδίαση με απευθείας σύνδεση – χωρίς σύνδεση στην καλωδίωση στο σώμα ψεκασμού, για βελτιωμένη αίσθηση στον αναβάτη. Ξεχωριστά συστήματα για κρύα εκκίνηση και ρύθμιση του ρελαντί. Ελαφρύτερο κατά 100g.
Διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης – Launch Control
Το EMS της Keihin έχει μια νέα ελαφρύτερη και πιο γρήγορης επεξεργασίας ECU, περιλαμβάνοντας Launch Control, για καλύτερες εκκινήσεις. Ο διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης παρέχει πρόσβαση σε διαφορετικές καμπύλες ισχύος, που είναι ενσωματωμένες στο EMS. Mε 3 διαθέσιμες χαρτογραφήσεις για διαφορετική κατανομή ισχύος, μέσω του διακόπτη επιλογής χαρτογράφησης στο τιμόνι. Ήπια, standard ή άγρια απόκριση. Νέος αισθητήρας σχέσης κιβωτίου, επιτρέπει τις διαφορετικές χαρτογραφήσεις του κινητήρα, βασισμένες στη σχέσης και τη χαρτογράφηση που έχει επιλεχθεί Launch control. Διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης για ενεργοποίηση ή εναλλαγή των χαρτογραφήσεων και του launch control. Το Launch control μειώνει τη μέγιστη ταχύτητα του κινητήρα, κατά τη διάρκεια της εκκίνησης και μπορεί να ενεργοποιηθεί από ένα διακόπτη που είναι ενσωματωμένος στη βάση στερέωσης του κυλίνδρου. Στο ρελαντί, ο αναβάτης επιλέγει τη χαρτογράφηση 2 και μετά επιλέγει πάλι τη χαρτογράφηση 1 ή αντίστροφα και το launch control ενεργοποιείται. Η λυχνία ελέγχου EFI που είναι τοποθετημένη στην πάνω τιμονόπλακα, δηλώνει πότε η λειτουργία είναι ενεργή.
Νέα ψυγεία
Νέα βελτιωμένη σχεδίαση της WP, με ουσιαστική βελτίωση της ψύξης του κινητήρα, λόγω: της υπολογισμένης σχεδίασης CFD του συστήματος αερισμού των ψυγείων ίδια χωρητικότητα και επιφάνεια, αλλά παρέχει 10% καλύτερη απόδοση νέα τάπα πλήρωσης και λαιμός τάπας για καλύτερη στεγανοποίηση. Νέο κράμα αλουμινίου και σχεδίαση που αυξάνει την αντοχή
Νέα σχεδίαση του προστατευτικού του ψυγείου, που βελτιώνει την ροή του αέρα και παρέχει στο
σύστημα άκαμπτη δομή.
Νέα εξάτμιση
Νέος λαιμός για τα 250 και 350 SX-F με θάλαμο αντήχησης και στο 450 Flow Design Header (FDH) σχεδιασμένο για αύξηση ισχύος με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Νέο τελικό, 40mm πιο κοντό στο 250 και 80mm πιο κοντό στο 350 και 450, σε σχέση με την προηγούμενη σχεδίαση, για αυξημένη απόδοση στις χαμηλές στροφές και άμεση απόκριση. Με την κοντύτερη σχεδίαση και τα νέα σημεία στερέωσης, το άκρο της εξάτμισης είναι 100mm πιο κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας.Αυτό συμβάλει στη συγκέντρωση της μάζας, για τη βελτίωση στο σύνολο της οδηγικής συμπεριφοράς.
Νέα σχεδίαση πλαισίου, υποπλαισίου και ψαλιδιού
Νέο πιο ελαφρύ (-380g) χρομιομολυβδένιο ατσάλινο πλαίσιο με 20% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία (τριγωνικού προφίλ σωλήνες 6mm φαρδύτερες και 2mm κοντύτερες) με 30% μικρότερη
διαμήκη ακαμψία έχοντας ως αποτέλεσμα την καλύτερη απορρόφηση της ενέργειας που δημιουργείται από το φορτίο του πίσω τροχού. Πρόσφατα σχεδιασμένα, πλευρικά στηρίγματα του κινητήρα (σύνδεση μεταξύ της κυλινδροκεφαλής και του πλαισίου) συμβάλουν στον καλύτερο χειρισμό και τους μειωμένους κραδασμούς Βελτιωμένη θέση του αναβάτη και εργονομία που συμβάλουν επίσης στον καλύτερο χειρισμό. Νέα σχεδίαση μικρότερου υποπλαίσιου, κατασκευασμένο από προφίλ αλουμινίου, το οποίο είναι 250g ελαφρύτερο. Το νέο ελαφρύ ψαλίδι έχει ξανασχεδιασμένη εσωτερική δομή, για να ταιριάζει με τα νέα χαρακτηριστικά ακαμψίας του πλαισίου και είναι ελαφρύτερο κατά 250g.
Νέα μαρσπιέ
Νέα εξελιγμένα μαρσπιέ, που διαθέτουν ειδική σχεδίαση, για τη μείωση της συσσώρευσης χώματος στις αρθρώσεις των μαρσπιέ και τη διατήρηση της σωστής λειτουργίας τους. Επιπλέον, τα νέα μαρσπιέ είναι μεγαλύτερα, ελαφρύτερα και πιο σταθερά, παρέχοντας καλύτερο κράτημα.
Νέα άνω πλάκα τιμονιού από CNC, με ελαστικές βάσεις
Νέα τιμονόπλακα 22 mm, κατασκευασμένη σε CNC, με ένα σύστημα ελαστικών βάσεων, στα καβαλέτα, με σκοπό τη μείωση των κραδασμών στο τιμόνι. Η τιμονόπλακα διατηρεί τη δυνατότητα αλλαγής της θέσης του τιμονιού, κατά την προτίμηση του αναβάτη.
Μπροστινή ανάρτηση
Νέο μοντέλο WP 48 mm ACS AIR FORK (Σύστημα με αεροθάλαμο). Εντελώς νέο air fork 3-θαλάμων. Split fork: air spring στο αριστερό καλάμι, φυσίγγιο απόσβεσης στο δεξί. Εύκολο στη ρύθμιση με μία μόνο αεροβαλβίδα. Μείωση βάρους 1.4 kg!
Νέο αμορτισέρ WP και μοχλισμός
Για όλα τα μοντέλα σχεδιάστηκε νέο αμορτισέρ WP, το οποίο συνεργάζεται με το νέο πλαίσιο και ψαλίδι και φυσικά με το νέο μοχλικό. Νέο σώμα αμορτισέρ με ξανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ για μεγαλύτερο θάλαμο αερίου, ώστε να μειωθεί η πτώση της απόδοσης με τη χρήση. Νέα σχεδίαση πιστονιού και άξονα που έχει πλέον ροδέλες 12mm (μειωμένο από τα 16mm) που εξασφαλίζει περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης. Νέας σχεδίασης περόνη που μαζί με το κατά 12mm μικρότερο μήκος του αμορτισέρ βοηθά στη μείωση του βάρους. Νέο σύστημα μοχλισμού με νέα γεωμετρία σχεδιασμένο να ταιριάζει στη νέα γενιά αμορτισέρ. Το μοχλικό προσφέρει 10mm μεγαλύτερη διαδρομή (ακόμη και με το κατά 12mm κοντύτερο αμορτισέρ). Διαθέτει εξελιγμένη σχεδίαση μοχλισμού που επιτρέπει χρήση ελαφρύτερου ελατηρίου. Το νέο σύστημα περιλαμβάνει μακρύτερο 148,2 άξονα (ο προηγούμενος ήταν 145mm) για να ταιριάζει με το νέο σύστημα μοχλισμού.
Νέο φίλτρο αέρα και φιλτροκούτι
Η νέα σχεδίαση του φιλτροκουτιού προσφέρει μεγάλη προστασία του φίλτρου αέρα από τη λάσπη και τη σκόνη, εξασφαλίζοντας μέγιστη ροή αέρα Νέα σχεδίαση στο φιλτροκούτι (-300gr) προσφέρει άριστη απόδοση και νέα υλικά που μειώνουν την παραμόρφωση από την υποπίεση. Νέο φίλτρο Twin-Air σε νέα σίτα/βάση που αποτελείται από απλούστερη σχεδίαση που ελαχιστοποιεί την πιθανότητα λανθασμένης τοποθέτησης του φίλτρου στη σίτα. Η νέα βάση και το νέο φιλτροκούτι διαθέτουν σχεδίαση μονού κουμπώματος που βοηθά στην εύκολη τοποθέτηση και στην αποτελεσματική μόνωση ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές στην πίστα.
Νέα εργονομία
Νέα σέλα / πίσω μέρος 10-20 mm χαμηλότερο, ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους. Το τιμόνι είναι 10mm χαμηλότερα ώστε να ταιριάξει με τη νέα εργονομία.
Νέο τιμόνι
Νέας γενιάς τιμόνι μεταβλητής διατομής από υψηλής αντοχής αλουμίνιο από τη Neken, 10mm χαμηλότερο. Νέο, σχεδίασης KTM, προστατευτικό τιμονιού. Διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης, standard. Νέα σχεδίαση στη γκαζιέρα και νέες ντίζες με εύκολη ρύθμιση του τζόγου. Για πρώτη φορά τα γκριπ είναι ενσωματωμένα στη γκαζιέρα, εξελίχτηκαν σε συνεργασία με την ODI. Τα 250 και 450 έχουν ξεχωριστό έκκεντρο στη γκαζιέρα για καλύτερη απόδοση και ευκολία οδήγησης.
Νέα πλαστικά και σέλα
Το νέο μπροστινό φτερό προσφέρει αυξημένη ακαμψία και μειώνει την πιθανότητα να κολλήσει η λάσπη. Η νέα μάσκα ενσωματώνει τη βάση για το μαρκούτσι του φρένου. Τα νέα πλαϊνά πλαστικά είναι ξεχωριστά με αυτά του ψυγείου και η νέα σχεδίαση βοηθά τα σώμα του αναβάτη να ενσωματωθεί με τη μοτοσικλέτα. Το νέο καπάκι στο φιλτροκούτι έχει σχεδίαση που δεν απαιτεί βίδωμα. Νέα σχεδίαση των number plates που τα ξεχωρίζει από το φιλτροκούτι, για ευκολότερη συντήρηση και αντικατάσταση πλαστικών. Νέο πίσω φτερό, ενισχυμένο, με ενσωματωμένες χειρολαβές. Νέα σέλα που ταιριάζει στη νέα εργονομία, με καλύτερο αφρώδες υλικό που προσφέρει περισσότερη άνεση.
Ξεχωριστή για ξεχωριστούς
Η πρώτη γεύση από την SX-F 450 2016 μας είχε έρθει το καλοκαίρι οδηγώντας την Factory Edition ΙV με την οποία είχαμε μείνει εντυπωσιασμένοι από το άκρως αγωνιστικό DNA της, με το χαμηλό βάρος, τον δυνατό αλλά φιλικό κινητήρα, τις καλές αλλά απαιτητικές αναρτήσεις και την Ready to Race αγωνιστική της συμπεριφορά. Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε να έχει μεγάλες διαφορές από το μοντέλο παραγωγής του 2016 αλλά η ΚΤΜ μας εξέπληξε ευχάριστα με μικρές αλλαγές που όμως έκαναν την διαφορά. Οι κυριότερες αλλαγές έγιναν στην ανάρτηση και τον κινητήρα ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά όπου το πιρούνι πέρασε στην εποχή του αέρα με το νέο 48 WP AER Fork ενώ στον κινητήρα το σασμάν έχει τέσσερις ταχύτητες αντί για πέντε των Factory Edition ΙV και του αμερικανικού μοντέλου. Το αποτέλεσμα ήταν το νέο SX-F 450 2016 να είναι πιο ελαφρύ και να διαθέτει κατά την δική μας άποψη, ένα πολύ εύχρηστο κινητήρα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το SX-F 450 του 2016 είναι μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη από την αρχή, μοιράζεται ελάχιστα πράγματα από τους προκατόχους του ονόματος της τόσο σε εξαρτήματα όσο και σε χαρακτηριστικά. Είναι τόσο διαφορετική που από το προηγούμενο μοντέλο που ανεβαίνοντας πάνω της με κλειστά μάτια τίποτα δεν σε προδιαθέτει ότι βρίσκεσαι πάνω σε μια ΚΤΜ. Ανοίγοντας όμως τα μάτια θα έρθουν γρήγορα γνωστές εικόνες με το χαρακτηριστικό fat bar τιμόνι, το button της μίζας, ο υδραυλικός συμπλέκτης και φυσικά το πορτοκαλί χρώμα που κυριαρχεί σε όλες τις ΚΤΜ μοτοσυκλέτες. Αυτό που δεν σε προδιαθέτει για μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ είναι η χαμηλή θέση οδήγησης, η γεμάτη και σχετικά αναπαυτική σέλα καθώς και τα διαφορετικά σε σχεδίαση και αίσθηση προστατευτικά των ψυγείων. Για να ξαναγυρίσεις στην αίσθηση μιας μοτοσυκλέτας ΚΤΜ θα πρέπει να ξεκινήσεις να διανύεις τα πρώτα σου μέτρα όπου με τα πόδια στα μαρσπιέ και σε όρθια στάση αρχίζουν να έρχονται τα γνώριμα χαρακτηριστικά με την σταθερότητα και την στιβαρή αίσθηση που τις χαρακτηρίζει αλλά και την θέση οδήγησης που δίνει την εντύπωση της επίπεδης θέσης. Ως γνήσια ΚΤΜ η SX-F 450 2016 διατηρεί την σταθερότητα της μέσα στις στροφές και είναι περισσότερο εύχρηστη από το προηγούμενο μοντέλο όταν ο αναβάτης επιλέξει να κάτσει στην σέλα, λόγω της χαμηλής θέσης οδήγησης που αυτόματα χαμηλώνει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας εξαλείφοντας και την παραμικρή νευρικότητα. Μια και φτάσαμε γρήγορα στην σέλα να πούμε ότι είναι σαφώς πιο αναπαυτική από τις προηγούμενες εκδόσεις χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή.
Η λέξη στιβαρή στην SX-F 450 2016 έχει αποκτήσει μια άλλη έννοια. Οι σκληρές αναρτήσεις και η νέα γεωμετρία της μοτοσυκλέτας την έχουν κάνει πιο απόλυτη και απαιτητική στην χρήση. Σύντομα ο αναβάτης θα καταλάβει, ότι νοιώθει άνετα και όλα κυλούν αρμονικά όταν κινείται γρήγορα και αποφασιστικά μέσα στην πίστα γεγονός που βέβαια απευθύνεται σε προπονημένους αναβάτες. Όσο η ταχύτητα παραμένει υψηλή, σαμάρια και εμπόδια μέσα στην πίστα δεν ανακόπτουν την πορεία της SX-F 450 2016 χρησιμοποιώντας ελάχιστη σωματική προσπάθεια από τον αναβάτη ενώ αντίθετα απαιτεί το μυαλό σε απόλυτη εγρήγορση καθώς θα πρέπει να είναι έτοιμο να διαχειριστεί αυτή την ευκολία επιλέγοντας το σωστό timing για τα φρένα και την επιλογή των γραμμών στις στροφές. Το SX-F 450 2016 είναι τόσο απόλυτο στο στήσιμο του που η παραμικρή ολιγωρία ή δεύτερη σκέψη είναι ικανά να σε κάνουν να χάσεις την στροφή και να πας ευθεία. Όπως και στο SX-F 250 2016 που οδηγήσαμε στη Πεντέλη στα Off Road Days της ΚΤΜ, η προσπάθεια να μαλακώσουμε τις αναρτήσεις ώστε οι νέες motocross ΚΤΜ να είναι πιο φιλικές σε χαμηλές ταχύτητες κατά την άποψη μας οδήγησε σε αντίθετα αποτελέσματα κάνοντας τις SXF, ακόμα πιο νευρικές. Με απλά λόγια, χαμηλές ταχύτητες και μαλακές αναρτήσεις είναι ένας προβληματικός συνδυασμός για την SX-F 450 2016 αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Η μοτοσυκλέτα φέρνει νέα δεδομένα(στιβαρή αίσθηση και σκληρές αναρτήσεις) που όποιος προσαρμοστεί γρήγορα με αυτά, είναι βέβαιο ότι θα πηγαίνει γρηγορότερα με λιγότερη σωματική προσπάθεια.
Κάπου μέσα σε αυτή την στιβαρή και σταθερή κατάσταση της οδηγικής συμπεριφοράς κρύβετε καλά το χαμηλό βάρος της SX-F 250 2016. Χωρίς να ‘έχει βαριά αίσθηση η αυξημένη στιβαρότητα δεν σου δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεσαι στην πιο ελαφριά 450 μοτοσυκλέτα παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Μόλις όμως την σηκώσεις για να την βάλεις στο στάντ εκεί διαπιστώνεις και εντυπωσιάζεσαι πως μια μοτοσυκλέτα με μίζα καταφέρνει να είναι τόσο ελαφριά. Το χαμηλό βάρος έχει κάνει τα φρένα να δουλεύουν καλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο καθώς έχει λιγότερο βάρος να επιβραδύνει κατά την πέδηση. Το μπροστινό σύστημα της Brembo μπορεί ακόμα να κρατάει τα σκήπτρα του καλύτερου φρένου στην κατηγορία όμως ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει να πλησιάζει με τις προσθήκες αρκετών εταιρειών των 270mm δισκόφρενων. Το πίσω φρένο διαθέτει μεγάλη διαδρομή μέχρι να μπλοκάρει τον πίσω τροχό, και είναι ιδανικό για όσους δεν χρησιμοποιούν πολύ το πίσω φρένο. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να ρυθμίσουν την διαδρομή για να το φέρουν στα μέτρα τους.
Τον κινητήρα τον βάλαμε ξεχωριστά καθώς πιστεύουμε ότι χρήζει ειδικής αναφοράς όχι μόνο για την φοβερή απόδοση του, αλλά και για την εκπληκτική λειτουργία του. Έχοντας στην διάθεση του 60 άλογα είναι λογικό ότι το γκάζι δεν θα λείψει σε κανέναν αλλά ο κινητήρας του νέου SX-F 450 2016 είναι τόσο εκπληκτικός που μπορείς να τερματίσεις την διαδρομή της γκαζιέρας χωρίς τον φόβο να βρεθείς σε αχαρτογράφητα νερά. Απλά η μοτοσυκλέτα θα μαζέψει μπόλικη φόρα και θα πρέπει να είσαι έτοιμος για ένα δυνατό τράβηγμα. Ποτέ τα 60 άλογα δεν ήταν πιο φιλικά σε motocross μοτοσυκλέτα. Η ιδέα του τετρατάχητου σασμάν είναι ακόμα ένα θετικό στοιχείο του κινητήρα απαλλάσσοντας τον αναβάτη από πολλές εναλλαγές ταχυτήτων και δίνοντας του μεγαλύτερη διάρκεια σε κάθε ταχύτητα. Ο κινητήρας είναι τόσο δυνατός και το σασμάν τόσο μακρύ που ένας ελαφρύς αναβάτης μπορεί να φύγει από την μπάρα της εκκίνησης ακόμα και με τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο. Το μοτέρ είναι τόσο εύχρηστο και η δύναμη τόσο ελεγχόμενη που δύσκολα κάποιος θα βρεθεί σε δύσκολη κατάσταση που δεν θα την έχει προκαλέσει ίδιος. Η ομαλή λειτουργία του προσφέρει πολύ καλή πρόσφυση στον πίσω τροχό μέσα και κατά τις εξόδους των στροφών αλλά μπορεί να ανταποκριθεί με ευκολία και σε επιθετικές διαθέσεις με θεαματικά σπιναρίσματα και σούζες χρησιμοποιώντας απλά, λίγο τράβηγμα στο τιμόνι και λίγο περισσότερη περιστροφή στην διαδρομή του γκαζιού.
Αυτό το ακαριαίο ξύπνημα του κινητήρα είναι αρκετά χρήσιμο σε εμπόδια και ανωμαλίες της πίστας όπου θα πρέπει να ξεκολλήσει ή να μην ανακόψει την πορεία της η μοτοσυκλέτα. Όπως με την γεωμετρία και το στήσιμο των αναρτήσεων της μοτοσυκλέτας και εδώ χρειάζεται συνήθεια ο τρόπος και η ευκολία που μαζεύει χιλιόμετρα η μοτοσυκλέτα με την βοήθεια του κινητήρα. Είναι μια ένδειξη της εξαιρετικής δουλειάς που έχει γίνει από την ΚΤΜ συγχρονίζοντας κινητήρα-αναρτήσεις-πλαίσιο δημιουργώντας μια απόλυτα ισορροπημένη μοτοσυκλέτα. Το μόνο που απαιτεί από τον αναβάτη της είναι να την οδηγήσει γρήγορα, αλλά αυτό είναι και το ζητούμενο σε κάθε αγωνιστική μοτοσυκλέτα.
Το δώρο των Θεών στους μελλοντικούς πρωταθλητές!
Ίσως ο παραπάνω τίτλος να είναι λίγο υπερβολικός για οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα παραγωγής αλλά πραγματικά πιστεύουμε ότι η SX-F 450 2016 ξεπερνά τις ικανότητες του μέσου αναβάτη φτάνοντας στα επίπεδα αναβατών που διεκδικούν πρωταθλήματα. Είναι πολύ μπροστά σε όλα τα επίπεδα, και ίσως η ΚΤΜ ρίσκαρε με τις πωλήσεις της στο ευρύ κοινό, φτιάχνοντας μια τόσο απόλυτη μοτοσυκλέτα. Βλέπουμε όμως ότι και οι υπόλοιποι κατασκευαστές έχουν μπει σε αυτό το μονοπάτι και σταδιακά το επίπεδο του μέσου αναβάτη θα προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των νέων γρήγορων μοτοσυκλετών. Η ΚΤΜ με την νέα SX-F 450 2016 μπήκε δυνατά σε αυτή την νέα εποχή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
450 SX-F 2016 | |
Κινητήρας | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, DOHC, 4-Βαλβίδες |
Κυβισμός | 449.9 cc |
Διάμετρος/Διαδρομή: | 95/63.4 mm |
Συμπίεση: | 12.75:1 |
Εκκίνηση/Μπαταρία: | Μίζα / Μπαταρία Ιόντων Λιθίου 12V 2.2 Ah |
Ταχύτητες: | 4 |
Τροφοδοσία καυσίμου: | Keihin EFI, σώμα ψεκασμού 44 mm |
Έλεγχος: | 4 V / DOHC |
Λίπανση: | Υπό πίεση με δύο τρόμπες |
Σχέσεις ταχυτήτων: | 16:32 18:30 20:28 22:26 |
Αρχική Μετάδoση: | 31:76 |
Τελική Μετάδοση: | 13:48 |
Ψύξη: | Υγρόψυξη |
Συμπλέκτης: | Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός(DDS) |
Ανάφλεξη: | Ψηφιακή – Keihin EMS |
Πλαίσιο | |
Τύπος: | Πλαίσιο κεντρικού δοκού από χρωμιομόλυβδο |
Υποπλαίσιο: | Αλουμινίου |
Τιμόνι: | Neken, Αλουμινίου Ø 28/22 mm |
Εμπρός Ανάρτηση: | WP-USD, AER 48, Ø 48 mm |
Πίσω Ανάρτηση: | WP-Monoshock με μοχλικό |
Διαδρομή Εμπρός /Πίσω Αναρτήσεων: | 300/300 mm |
Διάμετρος Εμπρός/Πίσω Φρένων: | Δισκόφρενα 260/220 mm |
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω στεφάνια τροχών: | 1.60 x 21″; 2.15 x 19″ Excel |
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω Ελαστικών: | 80/100-21″; 110/90-19″ |
Αλυσίδα: | 5/8 x 1/4″ |
Εξάτμιση: | Αλουμινίου |
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: | 63.9° |
Offset: | 22 mm |
Μεταξόνιο: | 1.485 ± 10 mm |
Απόσταση από το έδαφος: | 370 mm |
Ύψος Σέλας: | 960 mm |
Χωρητικότητα Καυσίμου: | 7 l |
Βάρος: | 100,4 kg |
Φωτογραφίες: Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης