Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την νέα CRF1000L Africa Twin
Δελτίου Τύπου
Νέο μοντέλο: Η νέα CRF1000L Africa Twin 2016 κληρονομεί και διαιωνίζει το πνεύμα των ένδοξων προγόνων της που έγιναν διάσημες με το σλόγκαν “go anywhere” (‘Πάμε Παντού’). Χρησιμοποιεί έναν καινοτόμο και ισχυρό, εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα σε ελαφρύ, ευέλικτο πλαίσιο και δηλώνει έτοιμη για αληθινή περιπέτεια εντός και εκτός δρόμου, είτε διασχίζοντας ηπείρους ή σε καθημερινές αστικές διαδρομές.
Εκτός από το στάνταρ μοντέλο, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης του, στο πίσω φρένο) και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC), και η δεύτερη με το μοναδικό Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission της Honda (που περιλαμβάνει νέα λειτουργία off-road), ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης του, στο πίσω φρένο) και HSTC.
Περιεχόμενα:
1 Εισαγωγή
2 Παρουσίαση μοντέλου
3 Κύρια χαρακτηριστικά
4 Αξεσουάρ
5 Τεχνικές προδιαγραφές
- Εισαγωγή
Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας περιπέτειας – ισχυρός κινητήρας, ανθεκτικό πλαίσιο με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, όρθια θέση οδήγησης και μεγάλο τιμόνι – διασφαλίζουν χρηστικότητα ανεξαρτήτως εδάφους. Αυτή η πρακτικότητα είναι το μυστικό της δημοτικότητας των συγκεκριμένων μοτοσυκλετών: οδηγούνται εύκολα, είναι άνετες και ευπροσάρμοστες, απόλυτα εξοικειωμένες με το δρόμο είτε πρόκειται για ορεινές διαδρομές ή αυτοκινητόδρομους, ακόμα και σε συνωστισμένους δρόμους πόλεων. Και όταν ξυπνά στον αναβάτη η επιθυμία για αληθινή περιπέτεια, μπορούν να διασχίζουν μεγάλες εκτάσεις ακόμη και όταν η άσφαλτος τελειώνει.
Σε όλη τη διάρκεια εξέλιξης της CRF1000L Africa Twin, μόνιμο θέμα ήταν η επίτευξη του βέλτιστου συνδυασμού επιδόσεων εκτός δρόμου, άνεσης τουρισμού και ευελιξίας. Μία μοτοσυκλέτα που δεν σταματά να εντυπωσιάζει με τη χρηστικότητα, την ισορροπία και τη συμπεριφορά της στο δρόμο και στο χώμα: η πρώτη XRV750L Africa Twin. Αποδείχτηκε σημείο αναφοράς συγκρινόμενη με αμέτρητες μοτοσυκλέτες περιπέτειας! Η μοτοσυκλέτα που τώρα φέρει το όνομά της μπορεί να μη μοιράζεται κανένα κοινό εξάρτημα με το παλιό μοντέλο – αλλά εντός ή εκτός δρόμου – κληρονομεί όλη την ουσία και το πνεύμα που έκαναν τη XRV750L Africa Twin τόσο δημοφιλή.
Mr Y. Hasegawa, Series Large Project Leader (S-LPL) CRF1000L Africa Twin:
«Από τη στιγμή που ξεκίνησε ο σχεδιασμός και η κατασκευή της νέας μας Africa Twin, θέλαμε να δημιουργήσουμε μία αυθεντική, μεγάλη μοτοσυκλέτα περιπέτειας που θα είναι εξίσου απολαυστική και ικανή είτε σε αχανείς εκτάσεις, ή σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ακόμα και για καθημερινή χρήση στην πόλη. Η κληρονομιά και οι επιδόσεις του προηγούμενου μοντέλου ήταν ένα σημαντικό σημείο αναφοράς στη φιλοσοφία μας και μετά από πολλούς ικανοποιητικούς μήνες έρευνας, δοκιμών, εξέλιξης και οδήγησης, η CRF1000L απέκτησε όλα τα προσόντα για απολαυστικές διαδρομές εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με την άνεση μιας μοτοσυκλέτας τουρισμού και την ευελιξία για καθημερινή χρήση. Εν κατακλείδι, ένα μοντέλο που φέρει επάξια το όνομα Africa Twin.»
- Παρουσίαση μοντέλου
Αρχή όλων είναι ο κινητήρας που πρέπει να λειτουργεί σε συνθήκες εκτός δρόμου καθώς και σε μακρινά ταξίδια και σε όλες τις ενδιάμεσες οδηγικές συνθήκες. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 998cc της CRF1000L Africa Twin βασίζεται στις αγωνιστικές CRF250R/450R της Honda, υιοθετώντας την ίδια τετραβάλβιδη σχεδίαση κεφαλής Unicam για συμπαγείς συνολικές διαστάσεις.
Υψηλή και γραμμική ισχύς και ροπή προσφέρουν άμεση απόκριση σε όλο το εύρος των στροφών – μαζί με ένα ευχάριστο, χαρακτηριστικό, βαθύ «γρύλισμα» όσο οι στροφές αυξάνονται. Ένα στρόφαλος 270° προσφέρει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα στην καμπύλη ισχύος αλλά και άριστη αίσθηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Διαξονικοί, πρωτεύοντες αντικραδασμικοί άξονες καταστέλλουν πλήρως τους κραδασμούς.
Το μικρό ύψος του ημί-ξηρου κάρτερ παίζει ουσιαστικό ρόλο στην απόσταση της CRF1000L Africa Twin από το έδαφος: 250mm. Επίσης χρησιμοποιεί ευφυή διάταξη των εξαρτημάτων για λόγους δυναμικής και αισθητικής. Η αντλία νερού βρίσκεται στο κέλυφος του συμπλέκτη, ενώ οι αντλίες νερού και λαδιού παίρνουν κίνηση από τους αντικραδασμικούς άξονες του κινητήρα.
Το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση φουρκετών που γνωρίζουμε από την CRF250R/450R για διασφάλιση θετικών αλλαγών και εφοδιάζεται με αλουμινένιο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης / υποβοήθησης (Assist Slipper Clutch).
Επιπλέον του στάνταρ μοντέλου, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC), και η δεύτερη με το μοναδικό Dual Clutch Transmission της Honda (τώρα με νέα λειτουργία off-road), ABS και HSTC. Σε μοντέλα με ABS, ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιεί το ABS για το πίσω φρένο, κάτι που του επιτρέπει να μπλοκάρει τον πίσω τροχό σε συνθήκες off road. Ο χρήστης δύναται να επιλέξει από τέσσερα επίπεδα ελέγχου στο Honda Selectable Torque Contol: Επίπεδο 1, 2, 3 και Off. Ο βαθμός παρέμβασης μειώνεται όσο τα επίπεδα αυξάνονται, ώστε να επιτρέπεται μεγαλύτερη ολίσθηση του πίσω τροχού.
Η μοναδική έκδοση DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνει το στάνταρ manual mode (χειροκίνητη λειτουργία) – που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από το αριστερό γκριπ – και δύο automatic modes (αυτόματες λειτουργίες). Το D mode προσφέρει την καλύτερη ισορροπία οικονομίας καυσίμου και άνεσης στο ταξίδι, ενώ το S mode έχει αναβαθμιστεί με σκοπό τις ανώτερες σπορ επιδόσεις, με τρία διαφορετικά σχέδια/μοτίβα αλλαγών.
Ασφαλώς, για την CRF1000L Africa Twin, το DCT είναι ρυθμισμένο ώστε να λειτουργεί σε περιβάλλον off-road , κάτι που αναβαθμίζεται με το μπουτόν G. Πιέζοντας το μπουτόν G σε οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλεται ο έλεγχος του συμπλέκτη για να επιτυγχάνεται πιο άμεση μετάδοση κίνησης.
Το ημίδιπλο ατσάλινο πλαίσιο της CRF1000L Africa Twin προσφέρει την τέλεια ισορροπία ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες – ακόμα και υπό πλήρες φορτίο – σε συνδυασμό με γνήσιες off-road ικανότητες, παντρεύοντας τη δύναμη με την ευελιξία. Η συγκέντρωση μαζών στο κέντρο – με στοιχεία όπως η μπαταρία που τοποθετείται στο πίσω μέρος της κυλινδροκεφαλής – συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους και αυξάνει την ευελιξία.
Το ανεστραμμένο πιρούνι 45mm της Showa είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και φέρει δύο πλευστούς κυματοειδείς δίσκους 310mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin. Το πίσω αμορτισέρ Showa προσφέρει υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Όπως η CRF450R Rally, η CRF1000L Africa Twin χρησιμοποιεί εμπρός τροχό 21 ιντσών και πίσω 18 ιντσών με ακτίνες. Αυτό επιτρέπει τη χρήση μιας ευρείας γκάμας ελαστικών off-road πέραν των στάνταρ διπλής χρήσης 90 εμπρός / 150 πίσω.
Σύμφωνα με το σχεδιαστικό θέμα ‘απεριόριστη περιπέτεια’, η Africa Twin βασίζεται σε ένα λιτό, ανθεκτικό και ελαφρύ σώμα που προστατεύει τον αναβάτη από τις καιρικές συνθήκες και προσφέρει μία αίσθηση ευελιξίας. Διπλοί προβολείς LED παραπέμπουν στο ένδοξο παρελθόν, ενώ το ύψος της σέλας μπορεί να ρυθμιστεί κατά 20mm χαμηλότερα από το στάνταρ 870mm στα 850mm. Ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 18.8-L – και η οικονομία καυσίμου των 21,8km/l (WMTC in DCT mode) – προσφέρει αυτονομία πάνω από 400km.
- Βασικά Χαρακτηριστικά
3.1 Κινητήρας
Συμπαγής, ελαφρύς και ισχυρός. Ο εν σειρά, δικύλινδρος της CRF1000L Africa Twin αποδίδει μέγιστη ισχύ 70Kw (95,2hp) στις 7.500rpm, και ροπή 98Nm στις 6.000rpm. Εξοπλίζεται με στρόφαλο 270°, τετραβάλβιδη κυλινδροκεφαλή UniCam, ημί-ξηρο κάρτερ και κοινούς στροφαλοθαλάμους για το DCT και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Ο κινητήρας της CRF1000L Africa Twin δημιουργήθηκε με έμφαση σε δύο τομείς – αξιοπιστία και χρηστικότητα και άνεση για καθημερινή οδήγηση και ιπποδύναμη και ροπή που προσφέρουν άριστη αίσθηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Το φυσικό αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μία μοτοσυκλέτα παντός εδάφους που κινείται με την ίδια άνεση στο χώμα και στην πόλη καθημερινά.
Η εν σειρά δικύλινδρη διάταξη στα 998 κυβικά εκατοστά προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ισχύος, ροπής, μάζας και φυσικών διαστάσεων κυρίως όταν είναι εξ αρχής σχεδιασμένη με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους, τη συγκέντρωση μαζών στο κέντρο και το χαμηλό κέντρο βάρους. Όλες οι γνώσεις που αποκόμισαν οι μηχανικοί από τα αγωνιστικά προγράμματα των CRF250/450R Motocross και CRF450R Rally της HRC εφαρμόστηκαν προσεκτικά για να διατηρήσουν τις διαστάσεις και το βάρος στο ελάχιστο – ο κινητήρας της CRF1000L έχει ίδιο μήκος με αυτόν της CBR500R.
Μία V-twin διάταξη ίδιου κυβισμού και ιπποδύναμης είναι εύλογα πολύ μεγάλη σε μήκος και ύψος για να χωρέσει σε μία μοτοσυκλέτα με τους στόχους επιδόσεων της Africa Twin. Με μέγιστη ισχύ 70Kw στις 7.500rpm, και ροπή 98Nm στις 6.000rpm ο νέος κινητήρας προσφέρει μία πιο γραμμική καμπύλη ισχύος, πλούσια ροπή διαθέσιμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά και επαρκή ισχύ στις υψηλές.
Η καλή απόσταση από το έδαφος – κρίσιμο στοιχείο για επιδόσεις εκτός δρόμου – ξεκινά με ένα συμπαγή, κοντό κινητήρα. Οι στροφαλοθάλαμοι είναι κάθετα διαιρούμενοι με ένα ενσωματωμένο δοχείο λαδιού (η πρώτη Honda με τέτοια σχεδίαση). Η αντλία νερού βρίσκεται στο κέλυφος του συμπλέκτη (πρωτιά για κινητήρα μοτοσυκλέτας) με ένα θερμοστάτη ενσωματωμένο στην κυλινδροκεφαλή
Αυτό επιτρέπει τη χρήση σωληνώσεων μικρότερου μήκους και προσφέρει ελευθερία στους σχεδιαστές για τη δημιουργία μιας ελκυστικής εξωτερικής εμφάνισης (καταργώντας επίσης τις εξωτερικές βίδες στήριξης) και παράλληλα εξοικονομώντας βάρος. Οι αντλίες νερού και λαδιού οδηγούνται από τους αντικραδασμικούς άξονες του κινητήρα. Οι εκδόσεις του κινητήρα με κιβώτια ΜΤ και DCT μοιράζονται κοινούς στροφαλοθαλάμους με ελάχιστες εξωτερικές διαφορές.
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί ημι-ξηρό κάρτερ, ενώ αποθηκεύει λάδι σε δοχείο χαμηλά στο στροφαλοθάλαμο. Έτσι μπορεί να χρησιμοποιείται ένα πιο ρηχό κάρτερ μειώνοντας το συνολικό ύψος του κινητήρα. Με την αντλία λαδιού τοποθετημένη μέσα στο δοχείο του κάρτερ δεν απαιτείται σωλήνωση παροχής κάτι που εξοικονομεί επίσης βάρος και χώρο.
Οι τετραβάλβιδες κυλινδροκεφαλές, που τροφοδοτούνται με ψεκασμό καυσίμου PGM-FI, χρησιμοποιούν η κάθε μία δύο μπουζί, όπως επίσης διπλό και σειριακό έλεγχο ανάφλεξης για ομοιόμορφη καύση και η σειρά ανάφλεξης συμβάλει επίσης στο χαρακτήρα και την αίσθηση του κινητήρα. Η αναλογία συμπίεσης είναι 10:0:1.
Το σύστημα βαλβίδων SOHC Unicam της Honda είναι στοιχείο της CRF250/450R και η χαμηλή θέση του χυτού εκκεντροφόρου (όπως χρησιμοποιείται στη CBR1000RR Fireblade) συμβάλει στις συμπαγείς διαστάσεις της κυλινδροκεφαλής και παρέχει ελευθερία για την περιεχόμενη γωνία βαλβίδων, και το ιδανικό σχήμα θαλάμου καύσης. Είναι επίσης μία σχεδίαση ελαφρού βάρους και βοηθά στη συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο, και κατά συνέπεια στο χαμηλό κέντρο βάρους. Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν διάμετρο 36,5mm και οι βαλβίδες εξαγωγής 31mm.
Η σειρά ανάφλεξης και ο «παλμός ισχύος» του V-twin κινητήρα της XRV750 Africa Twin προσέφερε άριστη πληροφόρηση για την πρόσφυση του πίσω τροχού. Για να μπορέσει η CRF1000L Africa Twin να πετύχει την ίδια αίσθηση γκαζιού, χρησιμοποιείται μία σειρά ανάφλεξης με ανομοιόμορφα διαστήματα, με τη χρήση ενός στροφάλου 270°.
Οι κραδασμοί 2ης τάξεως εξουδετερώνονται λόγω της διαφοράς φάσης των εμβόλων, ενώ οι κραδασμοί 1ης τάξεως λόγω αδράνειας και σύζευξης εξουδετερώνονται με τη χρήση διπλών αντικραδασμικών αξόνων. Ο εμπρός αντικραδασμικός άξονας φέρει δύο αντίβαρα, ενώ ο πίσω μόνο ένα για οικονομία βάρους.
Η διάμετρος και η διαδρομή έχουν επιλεχθεί στα 92 x 75.1mm. Η διάμετρος συνεισφέρει στη βελτιστοποίηση της ακαμψίας και αντοχής των εμβόλων σχεδιασμένων μέσω CAE, ενώ ένα στρώμα ρητίνης στις ποδιές μειώνει την τριβή. Για μεγαλύτερη μείωση της τριβής, χρησιμοποιούνται επιστρώσεις χρωμίου AB-1 και Palphos M1-A (όπως στην CBR600RR) στους πείρους των εμβόλων και τις μπιέλες.
Το αλουμινένιο κέντρο και η πλάκα πίεσης του συμπλέκτη φέρουν έκκεντρα ‘υποβοήθησης’ που διευκολύνουν τα ανεβάσματα και κατεβάσματα των σχέσεων (με πιο ελαφριά αίσθηση επιλογέα) και έκκεντρα ‘ολίσθησης’ που εμπλέκονται στην επιβράδυνση και τα κατεβάσματα. Ο τζόγος μεταξύ πλάκας πίεσης και κέντρου έχουν βελτιστοποιηθεί, όπως και αυτός μεταξύ δίσκων τριβής και καμπάνας.
Όπως και το νέας σχεδίασης εξάρι κιβώτιο – με δόντια-κόμπλερ «τρυπητού» σχεδιασμού για τα γρανάζια 1ης, 2ης, 3ης και 4ης σχέσης – ο συμπλέκτης είναι μικρότερος, εξοικονομώντας 500g συγκριτικά με μία συμβατική μονάδα. Προεξοχές συγκράτησης λαδιού έχουν προστεθεί στην κύρια πλευρά τριβής του πρωτεύοντος γραναζιού, διασφαλίζοντας την αξιόπιστη λίπανση του γραναζιού, του ελατηρίου απόσβεσης και του πρωτεύοντος υπο-γραναζιού.
Η σχεδίαση του εκκέντρου αλλαγής σχέσεων είναι ίδια με αυτή της CRF250/450R, προσφέροντας αξιόπιστες αλλαγές, ανεξαρτήτων οδηγικών συνθηκών. Και για τη διασφάλιση της άμεσης μετάδοσης – και συνεχούς αίσθησης πρόσφυσης – τα σαϊλεντμπλόκ στο κέντρο του πίσω τροχού έχει βελτιστοποιηθεί ως προς τη διάσταση και το σχήμα.
Τα μοναδικά διαφράγματα και υλικά του σιλανσιέ είναι σχεδιασμένα μέσω CAE με σκοπό να ενισχύσουν τον ήχο και αίσθηση του κινητήρα (πατέντα της Honda), αναβαθμίζοντας την εμπειρία του αναβάτη. Ακουστικά ρυθμισμένος, ο 2ος θάλαμος δημιουργεί ελαφριά, ζωηρή αίσθηση στις υψηλότερες στροφές, ενώ ο 3ος θάλαμος τονίζει το βαθύ μπάσο τόνο του μεγάλου δικύλινδρου.
Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει από τέσσερα επίπεδα ελέγχου για το Honda Selectable Torque Control (HSTC): Level 1, 2 & 3 και off. Ο βαθμός ηλεκτρονικού ελέγχου από το σύστημα μειώνεται όσο τα επίπεδα αυξάνονται, επιτρέποντας αυξημένη ολίσθηση του πίσω τροχού και με το πίσω ABS κλειστό, ελευθερία για πλήρες μπλοκάρισμα του πίσω τροχού.
Το DCT της Africa Twin περιλαμβάνει ανανεωμένο S mode που προσφέρει τρία επίπεδα σπορ επιδόσεων (ταχύτερα κατεβάσματα και ικανότητα διατήρησης υψηλότερης / χαμηλότερης σχέσης). Με τα τρία προγράμματα, η απόκριση του κιβωτίου μπορεί να προσαρμόζεται στο επιθυμητό στυλ οδήγησης. Το επιλεγμένο επίπεδο αποθηκεύεται και λειτουργεί ως στάνταρ – κάνοντας επομένως εφικτή τη μόνιμη λειτουργία σε S mode. Επίσης εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.
Το DCT διαθέτει ‘δυνατότητα προσαρμοζόμενου ελέγχου του συμπλέκτη’ προσδίδοντας εξαιρετικά ομαλή απόκριση του, στο άνοιγμα & κλείσιμο του γκαζιού στις χαμηλές στροφές για ομαλές αλλαγές σχέσεων με χαμηλές ταχύτητες. Για ουσιαστικές, ανώτερες επιδόσεις DCT off-road, η CRF1000L Africa Twin προσφέρει νέες δυνατότητες με τη χρήση του διακόπτη G που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του πίνακα οργάνων. Πιέζοντας το διακόπτη G σε οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης, τροποποιείται ο έλεγχος του συστήματος συμπλέκτη ώστε να προσφέρει πιο άμεση απόκριση.
Μία νέα λειτουργία του συστήματος DCT αφορά την ανίχνευση κλίσης, που σημαίνει ότι το σχέδιο αλλαγών σχέσεων προσαρμόζεται ανάλογα με την ανηφόρα/κατηφόρα ώστε να επιτυγχάνεται άριστος έλεγχος.
3.2 Πλαίσιο
Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Showa συνδυάζεται με ένα ανθεκτικό ατσάλινο διπλό πλαίσιο, με επίπεδα ακαμψίας ρυθμισμένα για βέλτιστη συμπεριφορά. Οι τροχοί είναι 21/18-ιντσών με πλευστά εμπρός κυματοειδή δισκόφρενα 310mm στυλ και ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες Nissin. Ελαστικά Dunlop 90/90-21 και 150/70-18 προσφέρουν επιδόσεις σε όλα τα εδάφη.
Οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν για το πλαίσιο της CRF1000L Africa Twin ήταν τρεις: ικανότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων εκτός δρόμου, με άριστη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες στο δρόμο, είτε με έναν μόνο αναβάτη ή και πλήρως φορτωμένη με συνεπιβάτη και αποσκευές.
Ο συνδυασμός και των τριών στόχων αποτέλεσε πρόκληση για τους μηχανικούς εξέλιξης της Honda. Το ατσάλινο ημίδιπλο πλαίσιο (παρόμοιας σχεδίασης με της CRF450R Rally) διαθέτει μία ισορροπία ακαμψίας, όχι μόνο μέσω της κεντρικής δοκού και των υπολοίπων σωλήνων, αλλά και με τη χρήση 6 προσεκτικά τοποθετημένων βάσεων κινητήρα.
Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του κινητήρα και του πλαισίου, η απόσταση από το έδαφος είναι 250mm, με μεταξόνιο 1.575mm και γωνία κάστερ/ίχνος 27.5°/113mm. Το ελαφρύ υποπλαίσιο διαθέτει διαγώνιες ενισχύσεις και μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους 30kg. Το βάρος χωρίς υγρά του στάνταρ μοντέλου είναι 208kg με το βάρος του με υγρά να φτάνει τα 228kg και να κατανέμεται εμπρός / πίσω σε αναλογία 49,1/50,9. Το ύψος της σέλας είναι 870mm (ίδιο με της XRV750L Africa Twin) και μπορεί να χαμηλώσει στα 20mm με μία απλή κίνηση.
Συγκριτικά με τη XRV750L, η απόσταση μεταξύ του σημείου άρθρωσης του ψαλιδιού και του εμπρός τροχού είναι 8mm μικρότερη, στα 931mm, με τη νέα μοτοσυκλέτα να χρησιμοποιεί μακρύτερο ψαλίδι κατά 20mm. Τοποθετώντας κάποια στοιχεία όπως η μπαταρία πιο κοντά στο κέντρο βάρους (πίσω από τους κυλίνδρους του κινητήρα), το φορτίο στον εμπρός τροχό αυξάνεται, βελτιώνοντας την ευστάθεια και πρόσφυση. Η μέγιστη γωνία περιστροφής του τιμονιού των 43° ισοδυναμεί με την ακτίνα στροφής των 2,6m – που παρέχει ευελιξία στους δρόμους των πόλεων ή σε δύσκολα μονοπάτια.
Αν και ο κινητήρας της CRF1000L είναι 25% μεγαλύτερος σε κυβισμό και παράγει περίπου 50% περισσότερη ισχύ από τον αρχικό, η νέα Africa Twin είναι ελάχιστα ελαφρύτερη, με λεπτές διαστάσεις γύρω από το ρεζερβουάρ και την περιοχή της σέλας και μία θέση οδήγησης που βελτιώνει τον έλεγχο και την κίνηση.
Με διαδρομή 230mm, το ανεστραμμένο πιρούνι (τύπου φυσιγγίου) 45mm της Showa προσφέρει κορυφαία επίπεδα επιδόσεων. Για άριστη συμβατικότητα και αίσθηση υπ’ όλες τις συνθήκες, η μεγάλη διαδρομή έκτασης συνδυάζεται με ένα ελατήριο χαμηλής προφόρτισης. Οι αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς είναι πλήρως ρυθμιζόμενες.
Ο εμπρός άξονα διατηρεί την απαιτούμενη offset από το πιρούνι και το κέντρο βάρος του συστήματος διεύθυνσης (συγκριτικά με μία σχεδίαση άξονα στο κέντρο του πιρουνιού) βοηθά στη συγκέντρωση μαζών στο κέντρο και εξοικονομεί βάρος. Μια χυτή αλουμινένια πάνω τιμονόπλακα, μια σφυρήλατη κάτω, ένας κοίλος αλουμινένιος άξονας σταυρού και δύο βίδες σε κάθε άκρο εδράζουν με ασφάλεια το πιρούνι στο πλαίσιο.
Το νέο πιρούνι 45mm της Showa και οι τιμονόπλακες μαζί ζυγίζουν 860g λιγότερο από το συμβατικό πιρούνι 43mm και τις τιμονόπλακες της XRV750L Africa Twin – χάρη στα εκτενή μέτρα μείωσης βάρους μέσω κοίλων εξαρτημάτων και πιο λεπτών τοιχωμάτων.
Το πακέτο της εμπρός ανάρτησης και της μεγάλης απόστασης από το έδαφος, ολοκληρώνει το πίσω αμορτισέρ Showa που προσφέρει διαδρομή άξονα 220mm. Η πάνω βάση του είναι χαμηλά τοποθετημένη για συγκέντρωση μαζών και διαθέτει ένα κύλινδρο 46mm και ξεχωριστό δοχείο αερίου (όπως χρησιμοποιείται στα CRF motocrossers) για σταθερό έλεγχο απόσβεσης υπό τις πιο ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες οδήγησης. Η προφόρτιση ελατηρίου ρυθμίζεται μέσω περιστροφικού χειριστηρίου στο σώμα του αμορτισέρ. Οι αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενες.
Το χυτό, μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι φέρει εσωτερικά εξαγωνικές τραπεζοειδείς ενισχύσεις, ενώ η δεξιά πλευρά (εξαγωγής) είναι πιο παχιά – ώστε να διατηρείται η εγκάρσια ακαμψία – και διαφορετικού σχήματος ώστε να απομακρύνεται από την εξάτμιση. Ανθεκτικό, σφυρήλατο αλουμίνιο σειράς 6000 χρησιμοποιείται για το μοχλικό Pro-Link, εξοικονομώντας βάρος και βελτιώνοντας την αντοχή. To ψαλίδι εδράζεται στον κινητήρα μέσω κοίλων ομοαξονικών βιδών 17mm.
Η CRF1000L Africa Twin χρησιμοποιεί τις ίδιες διαστάσεις τροχών με τη CRF450R Rally, 21-ιντσών μπροστά και 18-ιντσών πίσω. Αυτό προσφέρει τη δυνατότητα χρήσιμης επιλογής ελαστικών εκτός δρόμου. Τα πλάτη των ζαντών είναι 2,15-ιντσών/4-ιντσών, ενώ οι κοίλοι άξονες 20mm εμπρός και πίσω βελτιώνουν την ακαμψία και ταυτόχρονα εξοικονομούν βάρος. Στην αριστερή πλευρά του πίσω τροχού, οι ακτίνες είναι ταξινομημένες εφαπτόμενα για εξοικονόμηση χώρου και στη δεξιά πλευρά γραμμικά ως προς το κέντρο του τροχού και τη στεφάνη για αντοχή.
Συμπαγείς, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες δύο τμημάτων είναι σχεδιασμένες για να συνδυάζονται με πλευστούς κυματοειδείς δίσκους 310mm μέσω τακακιών συσσωματωμένου μετάλλου (με σετάρισμα παρόμοιο της CRF450R Rally) και παρέχουν σταθερή ισχύ ακινητοποίησης και άριστη αίσθηση στην άσφαλτο και στο χώμα. Τα κλιπ βάσεων τακακιών έχουν καταργηθεί, απλουστεύοντας τη σχεδίαση και εξοικονομώντας βάρος, ενώ οι αλουμινένιες πλήμνες των δίσκων – πρωτιά στη Honda – εξοικονομούν επίσης βάρος.
Ο πίσω κυματοειδής δίσκος 256mm προέρχεται επίσης από την CRF και έχει βελτιστοποιηθεί για την Africa Twin, με οπές και σχήμα που προσφέρουν αξιόπιστο φρενάρισμα. Το ελαφρύ δικάναλο ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί μόνο για την πίσω δαγκάνα.
Τα ελαστικά OE 90/90-21 και 150/70-18 της Dunlop – με διαγώνιες αυλακώσεις – χρησιμοποιούν σκελετό και γόμα ειδικά σχεδιασμένα για να λειτουργούν καλά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα.
Τα χειριστήρια/διακόπτες και των δύο εκδόσεων (μηχανικής και DCT) έχουν σχεδιαστεί για βελτιωμένο έλεγχο και ευχρηστία. Οι λειτουργίες των οργάνων ελέγχονται από ένα μπουτόν στο αριστερό χειριστήριο, όπως και το HSTC, ενώ ο διακόπτης του φλας βρίσκεται πιο κοντά στο γκριπ. Δεξιά υπάρχει ένας ενιαίος διακόπτης start/ stop του κινητήρα, και το μπουτόν αλάρμ.
Ο έλεγχος του κιβωτίου DCT της CRF1000L Africa Twin γίνεται από δύο εξαιρετικής εργονομίας μπουτόν αριστερά στο τιμόνι, έναν για το ανέβασμα σχέσης μέσω του δείκτη και έναν για το κατέβασμα μέσω του αντίχειρα. Ο δεξιός περιλαμβάνει ένα μπουτόν επιλογής AT/MT (automatic/manual) και το διακόπτη N–D–S (neutral, drive, sport).
Το χειρόφρενο λειτουργεί μέσω μοχλού αριστερά στο τιμόνι, με τέσσερα επίπεδα δύναμης φρένου ανάλογα με τις συνθήκες – κλίση μέχρι 18% με δύο άτομα και πλήρες φορτίο. Απενεργοποιείται με απλή πίεση του μοχλού. Ένα πλαστικό προστατεύει τη δαγκάνα του χειρόφρενου και τον πίσω δίσκο.
Το κωνικό αλουμινένιο τιμόνι είναι ανθεκτικό και ελκυστικό. Κατασκευάζεται στην Ιαπωνία από ένα υλικό νέων προδιαγραφών με υψηλό συντελεστή αντοχής/πάχους τοιχωμάτων, δηλαδή από σωλήνα με πάχος τοιχωμάτων 3mm. Το κεντρικό του τμήμα έχει διάμετρο 28,45mm, ενώ τα άκρα είναι κωνικά κατά 22,2mm και είναι 50% ελαφρύτερο – και πολύ ανθεκτικότερο – από ένα συμβατικό ατσάλινο.
Ελαστικές βάσεις μειώνουν τους κραδασμούς στην εκτός δρόμου χρήση, ενώ τα αντίβαρα στα άκρα ελαχιστοποιούν την κόπωση από τους κραδασμούς στις μεγάλες αποστάσεις και φέρουν ‘χούφτες’ για προστασία των χεριών.
Η CRF1000L Africa Twin θα διατίθεται σε τέσσερις χρωματικές εκδόσεις: δύο στάνταρ και δύο Special Edition:
CRF Rally (SE)
Africa Twin Tricolor (SE)
Digital Silver Metallic
Matte Ballistic Black Metallic
Το αγωνιστικό πνεύμα αποτελεί βασικό συστατικό του DNA της Honda και το CRF Rally, με τις Extreme Red και Victory Red λωρίδες του και τα τρίχρωμα καθίσματα απηχεί τη μοτοσυκλέτα CRF450R Rally της HRC. Η επιλογή Tricolour παραπέμπει στην αυθεντική XRV750L Africa Twin, με μοναδικές γραμμές και χρώματα που τιμούν την επιστροφή της θρυλικής αυτής μοτοσυκλέτας.
- Αξεσουάρ
Θα διατίθεται μία πλήρης σειρά γνήσιων αξεσουάρ Honda, ανάμεσα στα οποία μπαγκαζιέρα, πλαϊνές βαλίτσες, φιμέ ζελατίνα, ψηλή ζελατίνα, πάνω και κάτω ανακλαστικά αέρα, ελαστικά μαρσπιέ συνεπιβάτη, επιλογέας ποδιού για το DCT, θερμαινόμενα γκριπ, πρίζα 12V, προβολείς ομίχλης με μπάρα έδρασης, λωρίδες τροχών και συναγερμός.
- Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος εν σειρά δικύλινδρος με στρόφαλο 270° και Unicam |
Κυβισμός | 998cm3 |
Διάμετρος & Διαδρομή | 92.0 x 75.1mm |
Μέγιστη Ισχύς | 70kW (95,2ΗΡ)/7,500rpm (95/1/EC) |
Μέγιστη Ροπή | 98Nm/6,000rpm (95/1/EC) |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ | |
Ρεζερβουάρ | 18.8 λίτρα |
Κατανάλωση (πρόγραμμα WMTC) | MT: 21.7 km/l (WMTC) DCT: 21.8 km/l (WMTC) |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Συμπλέκτης | MT: Υγρός πολύδισκος με ελατήρια, μονόδρομο σύστημα Aluminium Cam Assist and Slipper
DCT: 2 Υγροί πολύδισκοι με ελατήρια |
Κιβώτιο | 6-τάχυτο μόνιμης εμπλοκής μηχανικό (MT) / 6-τάχυτο DCT |
Τελική Μετάδοσης | Αλυσίδα O-ring |
Honda Selectable Torque Control System (HSTC) (=Σύστημα Πρόσφυσης Πίσω Τροχού) | * HSTC 3-επίπεδα + Απενεργοποίηση
(*μόνο σε μοντέλα ABS & DCT, όχι στο στάνταρ μοντέλο) |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο ημίδιπλο κλειστό με ατσάλινο υποπλαίσιο |
Διαστάσεις (Μ x Π x Υ) | 2,335 x 875 x 1,475mm (STD), 2,335 x 930 x 1,475mm (ABS/DCT) |
Μεταξόνιο | 1,575mm |
Ύψος σέλας (Στάνταρ θέση / Χαμηλή θέση) | 870/850mm |
Απόσταση από το έδαφος | 250mm |
Βάρος χωρίς υγρά | 208kg (STD), 212 kg (ABS), 222kg (DCT) |
Βάρος με υγρά | 228kg (STD), 232 kg (ABS), 242kg (DCT) |
Κύκλος Στροφής | 2.6m |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ | |
Εμπρός | Ανεστραμμένο πιρούνι τύπου φυσιγγίου Showa 45mm με περιστροφική ρύθμιση προφόρτισης και ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, διαδρομή 230mm. |
Πίσω | Μονοκόμματο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι με μοχλικό Pro-Link, αμορτισέρ αερίου, περιστροφική υδραυλική ρύθμιση προ-φόρτισης και ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και συμπίεσης, διαδρομή 220 mm. |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Εμπρός | Αλουμινένια στεφάνη με ακτίνες |
Πίσω | Αλουμινένια στεφάνη με ακτίνες |
Εμπρός ζάντα | 21 x 2.15 |
Πίσω ζάντα | 18 x 4.00 |
Εμπρός ελαστικό | 90/90-21 με σαμπρέλα |
Πίσω ελαστικό | 150/70-18 με σαμπρέλα |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος ABS | Δικάναλο ABS* με δυνατότητα απενεργοποίησης για το πίσω φρένο
(*μόνο σε μοντέλα ABS & DCT, όχι στο στάνταρ μοντέλο) |
Εμπρός | Δύο πλευστοί κυματοειδείς δίσκοι 310mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, αλουμινένια κέντρα και τακάκια με συσσωματωμένο μέταλλο |
Πίσω | Κυματοειδής δίσκος 256mm με δαγκάνα ενός εμβόλου και τακάκια με συσσωματωμένο μέταλλο. Μοχλός χειρόφρενου Lever-Lock Type Parking Brake System στο μοντέλο DCT με πρόσθετη δαγκάνα ενός εμβόλου |
ΟΡΓΑΝΑ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | Τύπου Rally με αρνητικής αντίθεσης οθόνη LCD: Ταχύμετρο, Στροφόμετρο, Καύσιμο, Σχέση, *ABS, *HSTC, Χιλιομετρητής μερικός και ολικός, Ρολόι
*ενδείξεις ABS/DCT |
Προβολείς | Διπλοί LED (1 Μεγάλης Σκάλας/1 Μεσαίας) |
Πίσω φώτα | LED |
Φλας | STD: Λυχνίες ABS/DCT: LED. Και τα δύο με πορτοκαλί φώτα θέσεως Amber Position Light (APL) |
Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση
- Παρακαλούμε σημειώστε ότι οι τιμές που διατίθενται συνιστούν αποτελέσματα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από την WMTC. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση της μοτοσυκλέτας με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση της μοτοσυκλέτας, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες3.3 Στυλ και εξοπλισμός
Η μινιμαλιστική σχεδίαση του σώματος της μοτοσυκλέτας προστατεύει τον επιβάτη χωρίς υπέρογκες διαστάσεις. Η LCD οθόνη αρνητικής αντίθεσης προσφέρει μια στήλη πληροφοριών για τον αναβάτη σε στυλ ράλι για ταχεία ανάγνωση. Νέοι διακόπτες είναι εργονομικά σχεδιασμένοι για ευχρηστία και τοποθετούνται σε ένα κωνικό αλουμινένιο τιμόνι. Όλα τα φώτα είναι LED.
Η στυλιστική φιλοσοφία της CRF1000L Africa Twin είναι αυτή της ‘απεριόριστης περιπέτειας’. Η συμπαγής κινητήρια μονάδα περιλαμβάνει ελάχιστα εξωτερικά εξαρτήματα και αυτό φαίνεται στο λεπτό σώμα και στο ρεζερβουάρ των 18.8L, που είναι σχεδιασμένο για καλύτερο έλεγχο και κίνηση του αναβάτη. Επίσης έχει ελάχιστες εξοχές, κάτι που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς σε ελαφριές πτώσεις. Οι διπλοί προβολείς LED παραπέμπουν στην XRV750L Africa Twin, ενισχυμένοι με τους διπλούς χαρακτηριστικούς δακτυλίους LED. Το πίσω φως είναι επίσης LED.
Για μέγιστη προστασία από τον αέρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού – χωρίς να περιορίζεται η ελευθερία εκτός δρόμου – το εμπρός τμήμα και η ζελατίνα αποτελούν μία ενιαία μονάδα. Ο κεντρικός αεραγωγός ελέγχει το στροβιλισμό του αέρα και επιτρέπει την τοποθέτηση μιας υψηλότερης ζελατίνας, ενώ οι δύο πλευρικοί αεραγωγοί οδηγούν τον αέρα μακριά από τα χέρια και τους ώμους. Διατίθεται προαιρετικά μια ζελατίνα 90mm ψηλότερη/30mm πλατύτερη για τουριστική χρήση.
Προσεκτική είναι και η εσωτερική ροή αέρα προς τον κινητήρα με πλάκες εκτροπής και κανάλια απότομης παράκαμψης. Για την παροχή επαρκούς ροής αέρα προς το φιλτροκούτι – κατά την επιτάχυνση ή με σταθερό φορτίο – οι τέσσερις αεραγωγοί που έρχονται από την περιοχή του ψυγείου πλαισιώνονται από θυρίδες αέρα σε τρεις θέσεις, τρεις στο εμπρός σπόιλερ, δώδεκα στο εσωτερικό κάλυμμα και δύο στο πίσω μέρος του εσωτερικού καλύμματος.
Μια κάθετη οθόνη LCD αρνητικής αντίθεσης, παραπέμπει σε αγωνιστική μοτοσυκλέτα rally, επιτρέποντας ταχεία πρόσβαση στις πληροφορίες με ελάχιστες κινήσεις των ματιών. Τρεις σειρές (ρολόι, σχέση, HSTC, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, θερμοκρασία περιβάλλοντος και δείκτης καυσίμου) εμφανίζονται στο κάτω τμήμα και μπορούν να αλλάζουν από τον αναβάτη μέσω ενός κέρσορα. Το πάνω τμήμα της οθόνης LCD εμφανίζει τις σημαντικές πληροφορίες, ταχύτητα, στροφές και καύσιμο. Οι πληροφορίες DCT– επιλογές D–S και διακόπτης G – είναι συγκεντρωμένες μαζί.