Συνέντευξη Tim Gajser
Λίγο πριν τον τελικό του Monster Energy SMX 2016 το τηλέφωνο χτύπησε και με κάλεσαν στην τέντα της Honda Gariboldi HRC για την συνέντευξη που είχα προγραμματίσει με τον παγκόσμιο πρωταθλητή MXGP 2016. Σε πέντε λεπτά έπρεπε να διασχίσω την αχανής Veltins Arena περνώντας από όλους τους ελέγχους της ασφάλειας αλλά και τους θεατές που περιφερόντουσαν περιμετρικά του σταδίου. Φτάνοντας οριακά στον χρόνο που μου είχαν δώσει, με περίμενε χαμογελαστός και ευδιάθετος ο Tim Gajser.
Ήταν μια long shot ευκαιρία να μιλήσω με τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή καθώς στο Monster Energy SMX η λίστα για συνεντεύξεις του Tim Gajser ήταν μεγάλη. Όλοι ήθελαν να μιλήσουν μαζί του και ήταν το πρόσωπο της ημέρας στον συγκεκριμένο αγώνα. Φυσικά δεν υπήρχαν ωράρια και θα μας ειδοποιούσαν πως και πότε θα μπορούσαμε να έχουμε λίγο χρόνο με τον Gajser. Αφού έφτασα εκεί και συστήθηκα με τον Σλοβένο super star, με παρακάλεσε να βγάλω τα παπούτσια μου και να περάσω στον πεντακάθαρο ειδικό χώρο της νταλίκας του HRC όπου ο Tim περνούσε στιγμές ηρεμίας. Ευγενικός και πάντα χαρούμενος με υποδέχτηκε προσφέροντας μου νερό και ένα σοκολατάκι πριν ξεκινήσουμε την συνέντευξη. Σε όλη την διάρκεια του διαλόγου μας, ήταν ειλικρινής και πρόθυμος να απαντήσει κάθε μου ερώτηση και να εξηγήσει κάθε του απάντηση με τρόπο που θα χαρακτήριζα επαγγελματικό. Χαρούμενος, ευδιάθετος και γεμάτος ενέργεια με έκανε να νιώσω άνετα και να τον ρωτήσω ότι πιο απίθανο θα μπορούσα να σκεφτώ στο περίπου ένα τέταρτο που είχαμε στην διάθεση μας.
Τα δύο τελευταία χρόνια ήταν εκπληκτικά για εσένα κατακτώντας δύο παγκόσμιους τίτλους σε δύο κατηγορίες. Σίγουρα δούλεψες σκληρά για αυτούς τους τίτλους, Περίμενες όμως ότι θα τους κατακτήσεις;
Για να είμαι ειλικρινής όχι δεν το περίμενα. Είναι απερίγραπτο το τι έχει συμβεί τα δύο τελευταία χρόνια…για να είμαι ακριβής, μέσα σε ένα χρόνο γιατί τον περασμένο Σεπτέμβριο πήρα τον τίτλο στην ΜΧ2 και αυτόν τον Σεπτέμβριο κατέκτησα τον τίτλο στην MXGP. Έγιναν τα όνειρα μου πραγματικότητα μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα, είμαι τόσο χαρούμενος και υπερήφανος που τα καταφέραμε αλλά ταυτόχρονα δεν μπορώ να πιστέψω ότι έγιναν μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
Ήταν απίστευτο αλλά πραγματικό γιατί δούλεψες σκληρά για αυτό;
Όλοι δουλεύουν σκληρά, όλοι θέλουν να πάρουν το πρωτάθλημα και δεν νομίζω ότι εγώ έκανα περισσότερη προπόνηση. Η πρώτη 20άδα της κατηγορίας δουλεύει σκληρά και όλοι έχουν αρχικό στόχο την πρώτη εξάδα σε κάθε αγώνα. Από εκεί και μετά προσαρμόζουν τους στόχους τους και την προπόνηση τους για το πρωτάθλημα.
Πόσο δύσκολο ήταν να κατακτήσεις τους δύο αυτούς τίτλους;
Η περσινή χρονιά είχε πολλά σκαμπανεβάσματα και ήταν εκπληκτικό ότι καταφέραμε να πάρουμε τον τίτλο της ΜΧ2. Απλά προσπαθούσαμε σε κάθε αγώνα για το καλύτερο και στο τέλος βρεθήκαμε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Φέτος στην ΜΧGP ακολουθήσαμε την ίδια τακτική απλά τα αποτελέσματα ήρθαν πιο γρήγορα. Κάθε χρόνο όμως, γίνεται όλο και πιο δύσκολο γιατί ο ανταγωνισμός ανεβαίνει, έρχονται νέου ταλαντούχοι αναβάτες που είναι πιο φρέσκοι και μαθαίνουν γρήγορα. Αυτό κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα αλλά και περισσότερο ενδιαφέρον για εμάς του οδηγούς, που πρέπει να πιέσουμε κάθε φορά παραπάνω. Επίσης κάνει καλό και στο θέαμα των αγώνων, με όλο και περισσότερους οδηγούς να διεκδικούν την πρώτη θέση.
Σε τι πιστεύεις ότι διαφέρεις από τον ανταγωνισμό και τι είναι αυτό που σου έδωσε τελικά το φετινό πρωτάθλημα;
Νομίζω ότι το κλειδί ήταν ο πρώτος αγώνας. Ξεκίνησα την χρονιά χωρίς καμία επιδίωξη. Ήταν η πρώτη χρονιά και ήθελα να προσαρμοστώ χωρίς να πιέσω τον εαυτό μου. Με αυτή την νοοτροπία κατάφερα να πάρω τον πρώτο αγώνα. Αυτό ήταν ένα σοκ για τον ανταγωνισμό. Για εμένα δεν ήταν και τόσο έκπληξη, ήξερα ότι μπορώ να πάω γρήγορα πάνω σε ένα 450 αλλά δεν ήξερα αν θα μπορούσα να κερδίσω έναν αγώνα. Με είχαν δει οι περισσότεροι κατά την περίοδο της προετοιμασίας στην Σαρδηνία ότι είμαι γρήγορος, αλλά δεν περίμεναν να κερδίσω τον πρώτο αγώνα. Είναι διαφορετικά στην προπόνηση από ότι στον αγώνα. Μπορείς να γυρίζεις γρήγορα για 30 λεπτά αλλά στον αγώνα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εγώ οδηγούσα συνέχεια σαν να μην έχω τίποτα να χάσω και όσο κέρδιζα, πιστεύω ότι το σοκ και η πίεση μεγάλωνε για αυτούς.
Οπότε μπορούμε να πούμε ότι η πίεση ήταν αυτό που έκανε την διαφορά;
Ναι και όχι. Σίγουρα ο ανταγωνισμός ένοιωσε πίεση, δεν ήθελε να χάσει το πρωτάθλημα για ακόμα μια χρονιά από ένα “rookie”. Αλλά και εγώ βελτίωσα τα αδύνατα μου σημεία. Ποτέ δεν ήμουν καλός στο ξεκίνημα της χρονιάς. Δουλέψαμε πάνω σε αυτό και το βελτιώσαμε. Επίσης ξέραμε σε κάθε αγώνα τι πρέπει να κάνουμε αποφεύγοντας τις υπερβολές.
Τη νέα χρονιά θα είναι ακόμα πιο δύσκολα γιατί ο Jeffrey Herlings ανεβαίνει κατηγορία ή ακόμα κι αν τελικά φύγεις για την Αμερική όπως έχεις δηλώσει θα είναι μια νέα εμπειρία;
Στην αρχή της περιόδου, στην πρώτη μας χρονιά στην μεγάλη κατηγορία, είχαμε πει ότι μόλις θα πάρουμε τον τίτλο θα πάμε στην Αμερική. Φυσικά κανένας δεν περίμενε να πάρουμε τον τίτλο από την πρώτη χρονιά. Το σκεφτήκαμε και είπαμε ότι θα πρέπει να τρέξουμε ακόμα μια σεζόν στα GP’s να υπερασπιστούμε αυτόν τον τίτλο και μετά θα δούμε τι θα κάνουμε. Σίγουρα την νέα χρονιά δεν θα είναι εύκολο γιατί όπως είπα έρχονται συνέχεια νέοι αναβάτες που κάνουν την κατάκτηση του τίτλου όλο και πιο δύσκολη.
Νιώθεις ότι την νέα χρονιά θα έχεις ένα μεγάλο στόχο στην πλάτη σου που όλοι θα θέλουν να σε περάσουν μια και είσαι ο πρωταθλητής;
Σίγουρα, αλλά εγώ θα ξέρω μόνο, ότι έχω το Νο243 στην πλάτη μου(γέλια), Ξέρω ότι την νέα χρονιά τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα για εμένα όχι απλά γιατί έχω πάρει τον τίτλο, αλλά γιατί όλο και περισσότεροι οδηγοί θέλουν να πάρουν αυτόν τον τίτλο. Πρέπει να δουλέψω ακόμα πιο σκληρά για να υπερασπιστώ τον τίτλο.
Να φανταστώ ότι θα έχεις και του χρόνου το Νο243 και όχι τον άσσο;
Ναι το Νο243 θα είναι το νούμερο μου για ολόκληρη την καριέρα μου.
Παρόλα αυτά θα αγωνιστείς στην Αμερική τουλάχιστον για έναν αγώνα σε μερικές εβδομάδες στο Monster Energy Cup. Τι περιμένεις από αυτόν τον αγώνα;
Ναι αμέσως μετά από αυτόν τον αγώνα θα πάω στην California να κάνουμε μερικές δοκιμές για να τρέξω στο Monster Energy Cup. Δε έχω μεγάλες προσδοκίες από αυτόν τον αγώνα γιατί θα είναι η πρώτη μου φορά που αγωνίζομαι εκεί. Ξέρω ότι είναι μεγάλο γεγονός με πολλούς θεατές και κυρίως θα πάω να απολαύσω την στιγμή. Θα οδηγήσω όπως ξέρω και θα δω τι μπορώ να κάνω(τελικά τραυματίστηκε στο ME SMX και δεν μπόρεσε να συμμετάσχει στο ΜΕC).
Πως τα πας στο supercross γιατί δεν σε έχουμε δει σε κάποιον αγώνα;
Κάνω προπονήσεις σε πίστες supercross στο σπίτι μου. Ο πατέρας μου έχει φτιάξει μερικές πίστες στην Σλοβενία και κάνουμε αρκετές προπονήσεις εκεί. Ακόμα και μέσα στην σεζόν του πρωταθλήματος κάνω προπονήσεις σε πίστες που είναι μισές motocross και μισές supercross οπότε δεν είναι κάτι καινούργιο για εμένα. Φυσικά μόλις πάω εκεί τα πράγματα θα είναι κάπως διαφορετικά. Θα είναι μια καινούργια κατάσταση για εμένα, αλλά θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον και θέλω να πάω για να μάθω καινούργια πράγματα.
Μια και ανέφερες τον πατέρα σου, αυτός είναι ο προπονητής σου από όσο ξέρω και από ότι βλέπω σου έχει μεταφέρει και μια δυνατή πνευματική κατάσταση που είναι ασυνήθιστο για οδηγούς της ηλικίας σου.
Ναι ο πατέρας μου είναι ο προπονητής μου από όταν ήμουν μικρός. Με ξέρει καλύτερα από τον καθένα και πολλές φορές στην ομάδα δεν καταλαβαίνουν πως νιώθω ή τι θέλω και ευτυχώς είναι αυτός εκεί για να διορθώσει την κατάσταση. Υπάρχει μια επικοινωνία μεταξύ μας που μου αρέσει. Όταν μιλάμε καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον και είναι από τους ανθρώπους που μπορώ να εμπιστευτώ. Πολλές φορές διαφωνούμε κιόλας, αλλά αυτό είναι κάτι το φυσιολογικό. Επιστρέφουμε και μιλάμε για την διαφωνία και πάντα στο τέλος καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον.
Παρατηρώ ότι έχεις πολύ αθλητικό σώμα. Έχεις κάποιον προπονητή που έχει αναλάβει την προπόνηση της φυσικής σου κατάστασης;
Όχι δεν έχω κάποιον προπονητή. Ο πατέρας μου έχει αναλάβει εξολοκλήρου το προπονητικό μου πρόγραμμα σε όλους τους τομείς. Επίσης σημαντικό όπως είπες πριν, είναι ότι ο πατέρας μου φροντίζει την πνευματική αλλά και την ψυχολογική κατάσταση μου κατά την διάρκεια των αγώνων και την προπόνηση. Πάντα δουλεύουμε μαζί και προσπαθούμε να πάω καλύτερα. Ποτέ δεν είσαι τέλειος και πρέπει να βρεις ποια είναι τα αδύνατα σου σημεία και να δουλέψεις πάνω σε αυτά. Αυτό είναι πολύ βασικό στην δουλειά που κάνω με τον πατέρα μου.
Ζεις ακόμα στην Σλοβενία. Δεν μετακόμισες σε κάποια περιοχή όπως το Βέλγιο για να κάνεις εντατικότερη προπόνηση όπως κάνουν οι περισσότεροι;
Μου αρέσει πολύ το χωριό μου στην Σλοβενία. Εκεί ηρεμώ και μπορώ να κάνω καλύτερα την προπόνηση μου. Μου αρέσει που όλοι με ξέρουν και μπορούμε να μιλάμε όπως μιλούσαμε πριν πάρω τον πρώτο μου παγκόσμιο τίτλο και γίνω διάσημος στην χώρα μου. Επίσης μου αρέσει ότι μπορώ να ντυθώ στο σπίτι και να φύγω για προπόνηση κατευθείαν από εκεί χωρίς να φορτώνω φορτηγά και εξοπλισμό. Πάντα μετά τους αγώνες επιστρέφω σπίτι για να βρω την ηρεμία μου. Μαζευόμαστε όλη η οικογένεια στις γιορτές και φέτος θα φέρω και την κοπέλα μου εκεί γιατί θα κάνω ακόμα ένα μεγάλο βήμα στην ζωή μου.
Μιλώντας με έναν συνάδελφο δημοσιογράφο από την Σλοβενία μου έλεγε πόσο σημαντικοί ήταν οι τίτλοι που κατέκτησες για την χώρα σου. Ξέρω ότι έχουν διακριθεί και άλλοι Σλοβένοι σε χειμερινά αθλήματα αλλά γιατί πιστεύεις ότι ήταν τόσο σημαντικές οι διακρίσεις σου για την Σλοβενία;
Είναι γεγονός ότι η Σλοβενία είναι διάσημη για τα χειμερινά αθλήματα καθώς είμαστε μια ορεινή χώρα. Πιστεύω ότι να διακριθεί κάποιος Σλοβένος στο ski παγκοσμίως, δεν είναι τόσο μεγάλη είδηση. Να πάρει όμως τίτλο σε μηχανοκίνητο άθλημα είναι ανήκουστο. Στην ιστορία της χώρας δεν υπήρχε ποτέ καμία διάκριση στα μηχανοκίνητα αθλήματα και τα τελευταία δύο χρόνια ήρθαν δύο παγκόσμιοι τίτλοι οπότε καταλαβαίνω τον ενθουσιασμό. Το βλέπω κιόλας στους κοντινούς αγώνες που πολλοί έρχονται για να με υποστηρίξουν. Χίλια με δύο χιλιάδες άτομα σε κάθε αγώνα από μια χώρα δύο εκατομμυρίων είναι ένα μεγάλο νούμερο θεατών.
Βλέπουμε όλους τους οπαδούς σου με καπελάκια και σημαίες, κίτρινες με κόκκινο και το νούμερο σου πάνω. Πιστεύεις ότι έχεις ξεκινήσει κάτι όπως ο Valentino Rossi στα MotoGP με τους οπαδούς σου;
Αυτό που συμβαίνει με τον VR είναι σε άλλη διάσταση. Είναι εδώ και 20 χρόνια στην κορυφή και έχει ένα ιδιαίτερο κοινό στους αγώνες. Χαίρομαι που έχω οπαδούς που με υποστηρίζουν στους αγώνες. Μου δίνουν ένα έξτρα κίνητρο και όταν κερδίζω είμαι υπερήφανος που τους κάνω να πανηγυρίζουν. Χαίρομαι που παρά τις επιτυχίες μου δεν έχω αλλάξει σαν άνθρωπος και πολλοί οπαδοί το αναγνωρίζουν αυτό και με αγαπούν για αυτό που είμαι σαν άνθρωπος πρώτα και μετά σαν πρωταθλητής. Προσπαθώ να περνάω όσο περισσότερο χρόνο μπορώ με τους οπαδούς μου, για ένα αυτόγραφο ή μια φωτογραφία. Λυπάμαι όταν δεν μπορώ λόγο χρόνου, να το κάνω πάντα αυτό. Μου αρκούν αυτά και το μόνο που προσπαθώ είναι να μην αλλάξω συμπεριφορά, παραμένωντας όπως είμαι.
Βλέπω ότι πρόσφατα έγινες αστυνομικός στην Σλοβενία. Είναι το καινούργιο σου επάγγελμα;
Ναί(γέλια), Στην Σλοβενία αν κάποιος αθλητής πηγαίνει καλά σε ένα άθλημα μπορεί να μπει σε μια δημόσια υπηρεσία όπως η αστυνομία ή ο στρατός. Εμένα με επέλεξαν στην αστυνομία αλλά είναι μια δουλειά που πρέπει να εμφανίζομαι μια φορά τον χρόνο, οπότε δεν έχω και πολλά να κάνω εκεί. Βέβαια πριν με δεχτούν έπρεπε να δώσω εξετάσεις και χρειάστηκε να διαβάσω αρκετά για να τις περάσω. Είναι καλό ότι η χώρα μου φροντίζει τους αθλητές που κάνουν διάσημη την Σλοβενία στο εξωτερικό αλλά δεν ξέρω αν θα εξασκήσω το επάγγελμα του αστυνομικού. Μετά την αγωνιστική μου καριέρα θα ήθελα να μείνω στον χώρο σε άλλο πόστο.
Δηλαδή δεν θα σε δούμε ποτέ να κόβεις κλήσεις στην Σλοβενία;
Όχι(γέλια)…δεν είμαι τέτοιος τύπος…αν μου τύχει ποτέ κάποια τέτοια περίπτωση μάλλον θα αφήσω τον τύπο να φύγει χωρίς να του κόψω κλήση.
Με τους τίτλους που έχεις κατακτήσει έχει ανέβει το άθλημα του motocross στην Σλοβενία;
Πριν δύο χρόνια ελάχιστοι γνώριζαν το motocross στην Σλοβενία. Τώρα όπου πηγαίνω όλοι με αναγνωρίζουν, στα εστιατόρια στα βενζινάδικα…παντού. Επίσης και οι αγωνιζόμενοι έχουν αυξηθεί…πριν τέσσερα χρόνια στην ΜΧ1, γιατί τρέχω και το πρωτάθλημα Σλοβενίας, ήμασταν τέσσερις οδηγοί και τώρα τρέχουμε με γεμάτες μπάρες οπότε η δημοτικότητα του αθλήματος έχει ανέβει. Ακόμα και στις μικρότερες ηλικίες από τρία τέσσερα παιδάκια που είχαμε τώρα έχουμε περίπου 20 ή και παραπάνω. Φυσικά νοιώθω υπερήφανος που βοήθησα το άθλημα στην Σλοβενία και όσο μπορώ συμμετέχω στους αγώνες που γίνονται εκεί.
Κλείνοντας θα ήθελα να μας πεις την άποψη σου για αυτό το νέο είδος αγώνων το Monster Energy SMX, που γίνεται εδώ για πρώτη φορά.
Νομίζω ότι είναι σημαντικό να έρθει το motocross σε εγκαταστάσεις όπως η Veltins Arena. Είναι πολύ καλό για τους θεατές, πιο εύκολο και πιο προσιτό. Για εμένα είναι πάντα διασκεδαστικό να βρίσκομαι σε τέτοια μεγάλα γεγονότα του αθλήματος. Πιστεύω ότι τέτοιες κινήσεις βοηθούν το άθλημα. Τώρα η πίστα δεν παρουσιάζει κάποια δυσκολία και θα είναι δύσκολο να γίνουν διαφορές, κάτι που είναι καλό για το θέαμα αφού θα πρέπει να δώσουμε πολλές μάχες αν δεν έχουμε πάρει καλή εκκίνηση. Είναι ωραίο να τρέχεις αγώνες μέσα σε ένα στάδιο και μετά τα δοκιμαστικά που κάναμε, είμαι ανυπόμονος για τους αγώνες.(ο Gjaser κέρδισε τον πρώτο αγώνα είχε πτώση στον δεύτερο και με τερματισμούς 1-19-5 πήρε την έβδομη θέση του αγώνα)
Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος