Συνέντευξη – Πέντε λεπτά με τον Tommy Searle
Στο Monster Energy SMX συναντήσαμε τον Tommy Searle και είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί του για την φετινή του χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP 2016 αλλά και για τον τίτλο που κατέκτησε μετά από αρκετά χρόνια στο Βρετανικό Πρωτάθλημα της ΜΧ1.
Η διεθνής καριέρα του Tommy Searle ξεκίνησε νωρίς στα 17 χρόνια όπου το ταλέντο του από το βρετανικό πρωτάθλημα ΜΧ μεταφέρθηκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, καταφέρνοντας στην πρώτη του χρονιά να τερματίσει την όγδοη θέση. Η εκπληκτική του πορεία συνεχίστηκε το 2007 με νίκες στα GP’s της Σουηδίας και της Αγγλίας όπου με εφτά παρουσίες στο βάθρο κατέκτησε την δεύτερη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της ΜΧ2. Το 2008 διεκδίκησε μέχρι τον τελευταίο αγώνα το παγκόσμιο πρωτάθλημα της ΜΧ2 από τον Tyla Rattray τερματίζοντας και πάλι δεύτερος, έχοντας όμως κερδίσει τέσσερα GP. Το 2009 υπέγραψε με την ομάδα της ΚΤΜ για το αμερικάνικο supercross-motocross στην κατηγορία Lites.
H πορεία του στην Αμερική ήταν ανοδική με αρκετά βάθρα στην πρώτη του κιόλας χρονιά μέχρι τον τραυματισμό του. Το 2010 επέστρεψε στο ΑΜΑ SX για την δεύτερη του σεζόν όμως και πάλι οι τραυματισμοί εμπόδισαν την εξέλιξη του. Μετά από δύο χρόνια μακριά από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ο Searle επέστρεψε το 2011 κερδίζοντας τα GP της Γαλλίας και της Ολλανδίας και διεκδίκησε το πρωτάθλημα της ΜΧ2 από τους Ken Roczen και Jeffrey Ηerlings, τερματίζοντας τελικά τρίτος στο πρωτάθλημα. Το 2012 κέρδισε έξι GP και ανέβηκε άλλες επτά φορές στο βάθρο της ΜΧ2, όμως μηχανικά προβλήματα και εγκαταλείψεις σε τρία σκέλη τον κράτησαν μακρυά από την διεκδίκηση του τίτλου. Το 2012 ο Searle συμπλήρωσε 13 GP νίκες και στην ηλικία των 23ών ετών έγινε ο τρίτος πιο επιτυχημένος Βρετανός αναβάτης μετά τους Dave Thorpe και John Smith. Από το 2013 ο Searle αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP αντιμετωπίζοντας δυσκολίες προσαρμογής στην μεγάλη κατηγορία και αρκετούς τραυματισμούς.
To 2016 ήταν μια σημαντική χρονιά για εσένα, Μετά από πάρα πολλά χρόνια κατάφερες να πάρεις το βρετανικό πρωτάθλημα της ΜΧ1 κόντρα σε μεγάλους αντιπάλους όπως ο Shaun Simpson και ο Jake Nichols.
Ναι ήταν εκπληκτικό ότι μπόρεσα και πήρα αυτόν τον τίτλο. Στο βρετανικό πρωτάθλημα συμμετείχα τελευταία φορά ολόκληρη την σεζόν το 2007. Έχουν περάσει πολλά χρόνια και τότε ήμουν αρκετά πιο μικρός από τώρα. Κοιτώντας πίσω όλα αυτά τα χρόνια συνειδητοποιώ ότι θα έπρεπε να το κάνω νωρίτερα, αλλά είμαι χαρούμενος που πήρα αυτόν τον τίτλο έστω και τώρα.
To 2007 ήσουν μόλις 17 ετών και όπως είπες πέρασαν πολλά χρόνια. Γιατί δεν το έκανες νωρίτερα;
Στην καριέρα μου έγιναν πράγματα πολύ γρήγορα. Πήγα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα σχετικά νωρίς, μετά βρέθηκα στην Αμερική και είχα και μια περίοδο στην εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ. Όλα αυτά δημιουργούσαν υποχρεώσεις που έπρεπε να ανταποκριθώ ενώ παράλληλα οι στόχοι μου ήταν υψηλοί και απλά δεν υπήρχε χρόνος ή δεν έβγαινε, να κάνω το βρετανικό πρωτάθλημα. Φέτος ήταν κάτι που ήθελε και η ομάδα μου. Εγώ βρισκόμουν σε καλή κατάσταση και χαίρομαι που κάναμε αυτή την κίνηση.
Επιστροφή στις ρίζες, ή υπήρχε και ένα μεγαλύτερο σχέδιο, μια μεγαλύτερη εικόνα εκτός από το promotion;
Η ομάδα συνεργάζεται με τo Monster Energy που έχει τις βάσεις του στην Αγγλία και χορηγεί πολλά events εκεί, αλλά και η ομάδα του Steve Dixon στην οποία βρέθηκα μετά την CLS, δίνει μεγάλη βαρύτητα στο βρετανικό πρωτάθλημα μια και η ίδια είναι από την Μεγάλη Βρετανία. Εγώ πάντα ήθελα να επιστρέψω στο πρωτάθλημα και χαίρομαι που τελικά κατάφερα να το κάνω και μάλιστα να κατακτήσω τον τίτλο.
Είχες μεγάλο ανταγωνισμό από τον περσινό πρωταθλητή Shaun Simpson, δεν ήταν εύκολο;
Ναι το βρετανικό πρωτάθλημα έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Στο παρελθόν πολλοί έχουν πάρει το πρωτάθλημα όμως τώρα τρέχουν πολλοί από τα GP όπως εγώ, ο Simpson και ο Nichols που κάνουν τα πράγματα πιο δύσκολα. Βέβαια υπάρχουν και άλλοι οδηγοί που δεν τρέχουν τα GP και πάνε πολύ γρήγορα, οπότε ποτέ δεν είναι εύκολο να κερδίσεις το πρωτάθλημα. Φέτος είχαμε πολλές καλές μάχες με τον Simpson και τον Nιchols, δύο οδηγοί που μου αρέσει να αγωνίζομαι μαζί τους γιατί οδηγούν καθαρά και αγωνίζονται τίμια.
Μετά από αρκετά χρόνια είχες και μια σεζόν χωρίς τραυματισμούς, οπότε μπορούμε να πούμε ότι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα είχες μια καλή χρονιά;
Δεν μπορώ να πω ότι είχα καλή χρονιά αλλά ούτε και κακή(τερμάτισε στην δωδέκατη θέση). Είχα μια ΟΚ σεζόν άμα την δούμε συνολικά, χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς αλλά δεν έχω κάτι ξεχωριστό να θυμάμαι από την φετινή χρονιά. Τα πράγματα δεν ξεκίνησαν καλά στην αρχή, είχα πρόβλημα με τις εκκινήσεις και δεν ήμουν στο 100% της απόδοσης μου. Σταδιακά όμως δουλεύοντας με την ομάδα αρχίσαμε να βρίσκουμε ρυθμό και να ανεβάζω απόδοση φτάνοντας στο τέλος σε ένα καλό επίπεδο. Μας βοήθησαν και οι αγώνες στο βρετανικό πρωτάθλημα γιατί μπορέσαμε να περάσουμε περισσότερες αγωνιστικές ώρες σαν ομάδα και να ανακαλύψουμε πράγματα που μας έλειπαν.
Φέτος είχατε και μια καινούργια μοτοσυκλέτα από την Kawasaki. Δυσκολευτήκατε να βρείτε τις ρυθμίσεις του νέου μοντέλου;
Αυτό συμβαίνει κάθε φορά που εταιρείες αναβαθμίζουν την μοτοσυκλέτα. Από ότι φαίνεται δεν δυσκολευτήκαμε μόνο εμείς αλλά και οι υπόλοιπές ομάδες της Κawasaki. Σημασία όμως έχει ότι τελικά βρήκαμε τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε με την μοτοσυκλέτα και τον χειμώνα θέλω να δουλέψουμε πάνω σε αυτό για να είμαστε έτοιμοι για την νέα χρονιά.
Η καλή σου απόδοση στο τέλος της σεζόν φάνηκε και στο Motocross των Εθνών στην Ιταλία, όμως η συνολική εικόνα της ομάδας δεν ήταν καλή και ίσως ήσασταν και λίγο άτυχοι.
Φέτος δεν νομίζω ότι το πρόβλημα μας ήταν η ατυχία. Εγώ οδήγησα πολύ καλά και το ίδιο πιστεύω και για τον Sipmson. Δυστυχώς περιμέναμε περισσότερα από τον Max Anstie. Δεν οδήγησε όπως έπρεπε και στην Ιταλία δεν έδειξε το πόσο καλός αναβάτης είναι στην ΜΧ2. Εγώ είμαι ικανοποιημένος από την απόδοση μου και έκανα το καλύτερο που μπορούσα για την ομάδα. Είναι όμως ένας αγώνας που μετράει η συνολική απόδοση της ομάδας και τα πράγματα δυστυχώς ήρθαν όπως ήρθαν και είμαι απογοητευμένος που δεν καταφέραμε κάτι καλό σαν ομάδα.
Η χρονιά όμως δεν έχει τελειώσει έχουμε και τον αγώνα του Monster Energy SMX που ξεκινά σε λίγο, τι περιμένεις από αυτόν τον αγώνα και ποια είναι η άποψη σου για αυτό το ξεχωριστό γεγονός;
Είναι πολύ καλό να δίνουμε την ευκαιρία στο κοινό να βλέπει τέτοιου είδους αγώνες και τους αναβάτες του παγκοσμίου πρωταθλήματος να αγωνίζονται σε ένα στάδιο όπως αυτό εδώ. Πιστεύω ότι είναι καλό, και ο κόσμος που θα έρθει θα το ευχαριστηθεί. Για εμένα η σεζόν έχει τελειώσει και είναι ένας αγώνας που μπορώ να έρθω και να διασκεδάσω. Δεν έχω άλλες αγωνιστικές υποχρεώσεις, δεν έχω άγχος και ελπίζω σε ένα καλό αποτέλεσμα αν έχω καλές εκκινήσεις που είναι βασικές σε αυτή την πίστα.
Πιστεύεις ότι τελικά θα καθιερωθεί ή είναι ένας ακόμα αγώνας στο βαρύ πρόγραμμα των αγωνιζομένων, και τελικά δεν θα τα καταφέρει;
Σίγουρα το πρόγραμμα τα τελευταία χρόνια είναι βαρύ και όλο και περισσότεροι αγώνες μπαίνουν στις υποχρεώσεις μας. Πιστεύω ότι αυτό το γεγονός είναι ξεχωριστό και θα καταφέρει τελικά να στεριώσει, με πολλές διοργανώσεις τα επόμενα χρόνια. Για εμένα είναι κάτι πρωτόγνωρο και δεν το είχαμε στους αρχικούς μας στόχους. Ξέρεις όταν είσαι μέσα στην σεζόν, ζεις την ένταση και το κορμί δεν χαλαρώνει μέχρι και τον τελευταίο αγώνα. Μετά τον τελευταίο αγώνα, χαλαρώνεις και συνήθως αρχίζει και βγαίνει η συσσωρευμένη κούραση. Εγώ βρίσκομαι σε αυτό το στάδιο και είμαι λίγο κρυωμένος τις δύο τελευταίες εβδομάδες. Αν το βάλουμε στο πρόγραμμα μας για την επόμενη σεζόν νωρίς, θα μπορούμε να είμαστε ακόμα πιο έτοιμοι για αυτόν τον αγώνα.
Ποιοι είναι οι στόχοι σου για την νέα χρονιά;
Θέλω να έχω μια καλή προετοιμασία με την ομάδα και να μπορέσω να παλέψω για τις πρώτες θέσεις σε κάθε αγώνα. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι πολύ μεγάλο και με σταθερούς τερματισμούς στις πρώτες θέσεις όλα είναι ανοιχτά μετά.