TEST HONDA CRF450R 2017

H χρονιά του 2017 δεν ήταν μόνο μια χρονιά ανανέωσης και επανασχεδίασης του CRF450R για την Honda. Ήταν μια χρονιά αλλαγής πλεύσης του μοντέλου σε νέα αχαρτογράφητα νερά, αλλάζοντας ξανά το στήσιμο της μοτοσυκλέτας πάνω σε νέα δεδομένα. Η νέα πορεία του μοντέλου είναι τελείως διαφορετική από τις προηγούμενες συνδυάζοντας πλεονεκτήματα αλλά και αδυναμίες.

H Honda αποφάσισε το 2017 να αλλάξει τα στερεότυπα που χαρακτήριζαν το CRF450R, κάνοντας μια αντεπίθεση στον ανταγωνισμό  στα στοιχεία που μειονεκτούσε στο παρελθόν. Για να τα πάρουμε τα πράγματα κάπως, από την αρχή, η Honda διαχρονικά ήθελε την motocross αγωνιστική της σειρά να έχει τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό, φιλική συμπεριφορά, υψηλής ποιότητας κατασκευή και να είναι η πιο ελαφριές μοτοσυκλέτες της αγοράς. Με την είσοδο του προηγούμενου μοντέλου το 2013 η Honda ήταν πολύ κοντά σε όλους τους στόχους της εξελίσσοντας το μοντέλο μέχρι και το 2016 φτάνοντας το σε ένα πολύ καλό επίπεδο γνωρίζοντας μεγάλες επιτυχίες με την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MXGP το 2016 με τον Tim Gajser αλλά και στο ελληνικό πρωτάθλημα της ΜΧ1 με τον Παναγιώτη Κουζή. Το 2017 έχοντας κλείσει τέσσερα χρόνια το προηγούμενο μοντέλο, η Honda έπρεπε να θέσει νέους στόχους στο CRF450R και στο τελικό αποτέλεσμα είναι μια διαδικασία αναθεωρήσεων, εξέλιξης, και αλλαγής φιλοσοφίας, διατηρώντας όμως, σημαντικά στοιχεία στην σχεδίαση της μοτοσυκλέτας.

Μοναδική αίσθηση στον αέρα από το νέο CRF450R 2017.

Στο ολοκαίνουργιο και επανασχεδιασμένο Honda CRF450R 2017 η Honda αναθεώρησε τις μπροστινές αναρτήσεις με αέρα επιστρέφοντας στην προηγούμενη τεχνολογία με ελατήρια. Αυτή όμως δεν ήταν η βασική της αναθεώρηση. Η μεγάλη αλλαγή και στροφή της Honda έγινε στον κινητήρα που απαλλάχτηκε από την φιλοσοφία της φιλικής απόδοσης και πλέον έγινε ένας δυνατός, εύστροφος και ανταγωνιστικός κινητήρας στο δυναμόμετρο. Σημαντικές αλλαγές έγιναν και στην εξέλιξη του μοντέλου κυρίως στην σχεδίαση του νέου κινητήρα για να αποκτήσει καλύτερη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού έχοντας μια πιο σύγχρονη λειτουργία. Φυσικά, η είδηση που απασχόλησε περισσότερο από κάθε άλλο στην παρουσίαση του μοντέλου είναι η προαιρετική τοποθέτηση  μίζας κάτι που ήταν εδώ και καιρό αναμενόμενο για τις ιαπωνικές εταιρείες και αποτελεί εξέλιξη προς την σωστή κατεύθυνση του ανταγωνισμού. Αυτό που κράτησε η Honda στο νέο της CRF450R 2017 είναι η σχεδίαση συγκέντρωσης της μάζας στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας, συνεχίζοντας την καινοτομία δύο τελικών εξατμίσεων και με πολύ καλή δουλειά στην χωροδιάταξη γύρω από τον κινητήρα.  Αναλυτικότερη παρουσίαση και λεπτομέρειες για τις αλλαγές στο νέο Honda CRF450R 2017 μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Η απόδοση του νέου κινητήρα είναι από τους καλύτερους της αγοράς. 

Γενική Αναθεώρηση
Σαν να μην πέρασε μια μέρα και με τις μνήμες αρκετά νωπές από το τεστ του CRF450R 2015 που είχαμε κάνει πριν δύο χρόνια είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την μοτοσυκλέτα του Παναγιώτη Κουζή, “στα στρωσίματα” και πριν καταλήξει στις προσωπικές του παρεμβάσεις που θα αλλοίωναν την συμπεριφορά της στοκ μοτοσυκλέτας. Το CRF450R 2017 είναι τελείως διαφορετικό από το προηγούμενο μοντέλο, είναι πιο ψηλό, πιο στενό και έχει την αίσθηση ότι είναι και πιο μικρό στο συνολικό του μήκος. Η παλιά χαμηλή θέση οδήγησης δεν βόλευε καθόλου τους ψηλούς αναβάτες, αλλά η Honda είχε κάνει αυτή την κίνηση για να χαμηλώνει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας στις στροφές όταν ο αναβάτης αποφάσιζε να καθίσει στην σέλα. Παρότι πιο ψηλό, το νέο μοντέλο δείχνει πιο άνετο στην θέση οδήγησης και πραγματικά νιώθεις ότι βρίσκεσαι πάνω σε μοτοσυκλέτα 250cc.  To μοντέλο που οδηγήσαμε δεν διέθετε μίζα οπότε η εκκίνηση του κινητήρα έγινε με μανιβέλα χωρίς να παρατηρήσουμε κάτι το περίεργο ή διαφορετικό. Η λειτουργία του κινητήρα είναι τραχιά και λίγο θορυβώδεις και με το άνοιγμα του γκαζιού οι στροφές αρχίζουν να ανεβαίνουν ακαριαία δείχνοντας από το σταντ την ευστροφία που διαθέτει ο νέος κινητήρας. Η αίσθηση μικρότερης μοτοσυκλέτας 250cc παραμένει από τα πρώτα μέτρα κύλισης και εντυπωσιάζει ο τρόπος που δεν σου βγαίνει από το μυαλό σχεδόν ποτέ.  Είναι ένα παιχνίδι κάτω από τα πόδια και σου δίνει από τα πρώτα μέτρα την αυτοπεποίθηση να δοκιμάσεις κόλπα στον αέρα σαν να είναι πιο ελαφριά και από 250 τετράχρονο αγγίζοντας τα όρια δίχρονων μοτοσυκλετών. Και πως να μην είναι ελαφρύ αφού η Honda έκοψε βάρος από παντού τοποθετώντας ακόμα και ρεζερβουάρ τιτανίου(!) κάτι που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα motocross παραγωγής. Η ελαφριά αίσθηση σε ακολουθεί παντού όμως ο κινητήρας σου θυμίζει από τις χαμηλές στροφές ότι είναι 450 κυβικών,  και όχι ο παλιός καλός ήπιος κινητήρας των CRF450R που γνώριζες του παρελθόντος. Ο νέος κινητήρας έχει αρκετά σύγχρονη απόδοση, ξυπνώντας από τις χαμηλές στροφές και μαζεύοντας φόρα ακατάπαυστα κάτι που έχουμε συναντήσει σε ελάχιστες μοτοσυκλέτες παραγωγής. Η φόρα,  έρχεται χωρίς να τρομάζει τον αναβάτη ή να κάνει την μοτοσυκλέτα νευρική. Βέβαια με ένα ακαριαίο άνοιγμα του γκαζιού η δύναμη δεν μπορεί να κρυφτεί κάτι που είναι αρκετά εύχρηστο ειδικά σε άλματα που ακολουθούν μια κλειστή στροφή και η μοτοσυκλέτα δεν έχει την φόρα για να το βγάλει. Δύναμη, δεν θα λείψει από κανέναν πάνω στο CRF450R και είναι ευχάριστο το γεγονός ότι είδαμε έναν ισχυρό και ανταγωνιστικό κινητήρα από την Honda μετά από πάρα πολλά χρόνια.

Το νέο CRF450R 2017 δεν μοιάζει μικρό, είναι μικρό.

Δυνατά, παραμένουν και τα φρένα με πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση για το φρενάρισμα της μοτοσυκλέτας. Το σύνολο της Nissin εδώ και χρόνια είναι δοκιμασμένο πάνω στα CRF’s με πολύ καλή προοδευτικότητα και συνεργασία εμπρός-πίσω, με τον δίσκο των 260mm εμπρός να είναι ικανός να σταματήσει ακαριαία την μοτοσυκλέτα σε ακραίες καταστάσεις. Το νέο πλαίσιο σε συνεργασία με τις νέες αναρτήσεις δεν είναι ικανά να προσφέρουν την σταθερότητα που διέκρινε το προηγούμενο μοντέλο στα κακοτράχαλα τερέν. Το νέο CRF450R 2017 είναι σαφώς πιο νευρικό από τον προκάτοχο του και εδώ γενάτε μια απορία γιατί η Honda δεν το εξόπλισε με το σταμπιλιζατέρ που ακολουθούσε την σειρά από το 2008. Βέβαια, η Honda άφησε τις βάσεις πάνω στην μοτοσυκλέτα για όποιον θέλει να βάλει το σταμπιλιζατέρ μετά την αγορά της μοτοσυκλέτας όπως έκανε και με την μίζα καθώς τα δύο εξαρτήματα δεν πωλούνται μαζί με την μοτοσυκλέτα αλλά ξεχωριστά.  Στις στροφές αλλά και στον αέρα το νέο πλαίσιο ακολουθεί και συμβάλλει στο κύριο χαρακτηριστικό του CRF450R 2017 που δεν είναι άλλο από την ελαφριά αίσθηση και την ευκολία της κίνησης. Σε ένα αρμονικό σύνολο μοτοσυκλέτας οι αναρτήσεις παίζουν σημαντικό ρόλο και εδώ το CRF450R 2017 είναι ξεκάθαρο ότι θέλει δουλειά. Παίρνοντας την απόφαση να επιστρέψει σε πιρούνι με ελατήρια, η Honda το 2017 έχασε σημαντικό έδαφος στην ισορροπία της μοτοσυκλέτας. Το νέο πιρούνι έχει πολύ μαλακή λειτουργία, αλλά αυτό που απασχολεί περισσότερο είναι ότι θέλουν δουλειά και οι δύο αναρτήσεις εμπρός και πίσω για να έρθουν σε ισορροπία. Το μαλακό μπροστινό δεν μας ενόχλησε σχεδόν καθόλου αλλά από τα πρώτα μέτρα με την μοτοσυκλέτα είναι ξεκάθαρο ότι δεν συνεργαζόταν με την πίσω ανάρτηση ή το αντίθετο αν προτιμάτε. Με δεδομένη αυτή την κατάσταση είναι πραγματικά εκπληκτικό το πόσο βοηθάει το πλαίσιο για να διατηρήσει το CRF450R 2017 την πορεία του στις ευθείες στις στροφές και στον αέρα, δείχνοντας τις δυνατότητες χωρίς το ιδανικό σετάρισμα των αναρτήσεων.

Ευχαριστούμε τον Π.Κουζή για την διευκόλυνση του test. 

450 με κορμί 250
Εδώ και μια δεκαετία η Honda προσπαθεί να συρρικνώσει το CRF450R σε κορμί μοτοσυκλέτας 250cc. Έφτασε πολύ κοντά το 2009 αλλά κάπου χάθηκε στην πορεία αυτός ο στόχος. Το 2017 έγινε η μεγάλη αναθεώρηση και επιλέχτηκε μια νέα πορεία περιλαμβάνοντας εκ νέου τον ξεχασμένο στόχο. Το νέο Honda CRF450R 2017 είναι μια μοτοσυκλέτα που πολύ κοντά στο βάρος και στις διαστάσεις ενός 250 αλλά το σημαντικότερο είναι ότι έχει την αίσθηση ακόμα πιο ελαφριάς μοτοσυκλέτας. Σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο και η απόδοση του εκπληκτικού κινητήρα που ίσως είναι αρκετά γρήγορος για μια μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού, όμως αποτελεί τον καλύτερο κινητήρα της Honda, που έχουμε οδηγήσει στο CRF450. Παράλληλα, είναι εξοπλισμένο με τα gadget’s του επιλογέα χαρτογραφήσεων και των προαιρετικών επιλογών, της μίζας και του σταμπιλιζατερ προσφέροντας μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία.

Φωτογραφίες: N.Καμπούρης – Κ.Παπαδόπουλος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda CRF450R 2017

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υγρόψυκτος, 4-χρονος, μονοκύλινδρος με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (unicam)
Κυβισμός 449.7cc
Διάμετρος ´ Διαδρομή 96.0mm x 62.1mm
Σχέση συμπίεσης 13.5 : 1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Τροφοδοσία Ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 6.3 L
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ανάφλεξη Πλήρως ψηφιακή CDI
Εκκίνηση Μανιβέλα/Μίζα προαιρετικά
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης Υγρός Πολύδισκος
Κιβώτιο Μόνιμης εμπλοκής
Τελική Μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤΥΠΟΣ Διπλής δοκού, αλουμινένιο
ΣΩΜΑ
Διαστάσεις (L´W´H) 2.183mm x 827mm x 1,274mm
Μεταξόνιο 1.482mm
Γωνία Κάστερ 27° 22
Ίχνος 116mm
Ύψος σέλας 960mm
Απόσταση από το έδαφος 328mm
Βάρος (γεμάτη) 110.6kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa 49mm (διαδρομή 305mm)
Πίσω Monoshock της Showa με σύστημα Honda ProLink(διαδρομή αμορτισέρ 133, διαδρομή τροχού 314mm)
ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός Αλουμινένιος, ακτινωτός
Πίσω Αλουμινένιος, ακτινωτός
Εμπρός Ελαστικό 80/100-21 Dunlop MX3SF
Πίσω Ελαστικό 120/80-19 Dunlop MX3S
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Υδραυλικός δίσκος με κυματοειδή περίμετρο 260mm
Πίσω Υδραυλικός δίσκος με κυματοειδή περίμετρο 240mm

This slideshow requires JavaScript.

89 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – STARK VARG 2024

Δεν έχουν περάσει και πάρα πολλά χρόνια από την εποχή που το τετράχρονα επέστρεφαν δυνατά...