ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΝΩΛΗ ΚΡΗΤΙΚΟΥ JR.

Το 2017 ήταν μια σημαντική χρονιά για τον Μανώλη Κρητικό, συμμετέχοντας σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα της Ευρώπης, το VLM του Βελγίου. Ο πανελλήνιος πρωταθλητής της ΜΧ2 του 2016 μας κρατούσε ενήμερους για την αγωνιστική του πορεία ολόκληρο τον χρόνο και πρόσφατα μας μίλησε για όσα αντιμετώπισε την περσινή χρονιά.

 

To 2016 κατάφερες να πάρεις τον Πανελλήνιο τίτλο της ΜΧ2, και το 2017 έφυγες για το εξωτερικό. Το είχες προσχεδιάσει έτσι η απλά σου προέκυψε;
Άμα το είχα αφήσει στο ”ό, τι προκύψει” δεν θα ήμουν εδώ σήμερα. Το είχα προσχεδιάσει από τα μεσα του 2015. Το 2015 με ” χτύπησε ” πολύ απότομα στο κεφάλι. Τραυματίστηκα άσχημα στο γόνατο, έχω φτάσει 18 και δεν έχω κάνει τίποτα. Έπρεπε άμεσα να διαλέξω τι θα κάνω στο μέλλον, αλλά έτσι όπως τα’ φερε η μοίρα  δεν μπορούσα να διαλέξω κάτι άλλο από Motocross για πάρα πολλούς λόγους, οπότε έπρεπε να το κάνω σοβαρά και να κυνηγήσω το όνειρο μου. Είπα στους γονείς μου ότι αν δεν κερδίσω το πρωτάθλημα το 2016 θα σταματήσω. Το εννοούσα όμως. Μπορεί να μην ήμουν έτοιμος σωματικά αλλά ήμουν ψυχικά. Προφανώς, αν το κέρδιζα, θα έφευγα εξωτερικό. Δεν είχα χρόνο να κάνω αλλιώς.

Σε βοήθησε αυτός ο τίτλος να έχεις καλύτερη μεταχείριση έξω;
Σίγουρα. Όχι τόσο σε βοήθεια αλλά στο μάτι. Ένας εθνικός τίτλος είναι αυτό που είναι.

Μπορείς να μας περιγράψεις πως είναι οι αγώνες εκεί;
Ζωντανή κόλαση! Αστειεύομαι. Αν η ερώτηση είναι για να συγκρίνετε με το ελληνικό, το μόνο διαφορετικό είναι οι παραπάνω συμμετοχές, υψηλότερο επίπεδο οδήγησης, παραπάνω θεατές, διαφορετικά ”τερεν” και καιρό. Ο λόγος που έχει αυτά τα παραπάνω από το ελληνικό δεν είναι ΣΙΓΟΥΡΑ λόγο καλύτερης οργάνωσης. Αλλά απλώς επειδή έτσι είναι εδώ. Η ελληνική οργάνωση μαζί με τους αναβάτες όμως μπορούν να βελτιωθούν σίγουρα.
Επίσης το ότι έχει διαφορετικά ”τερεν” δεν σημαίνει καλύτερα για κανένα λόγο. Καμιά φορά γίνονται τόσο δύσκολες οι πίστες που είναι σαν enduro.

Είχες αρκετές εμπειρίες από αγώνες του εξωτερικού στο παρελθόν αλλά πόσο δύσκολο ήταν να είσαι σε ένα ολόκληρο πρωτάθλημα με δυνατούς και έμπειρους αναβάτες;
Μόνο ένα είναι το πρόβλημα. Ότι εδώ, αν έχω μία κακή μέρα ή είμαι κουρασμένος ή οτιδήποτε πάει λίγο στραβά, δεν θα χάσω μία θέση, αλλά πολλές παραπάνω! Το ίδιο και με τους χρόνους. Πρέπει να είσαι πολύ σκληρό καρύδι και έξυπνος για να κρατήσεις το μυαλό σου να μην καταρρεύσει. Πέφτει το ηθικό σου στα πατώματα για πλάκα. Σε κάνουν να αναρωτιέσαι πόσο άντρας είσαι σε σχέση με αυτούς.  Αυτό δεν είναι το πρόβλημα μόνο στο πρωτάθλημα αλλά γενικώς στο Motocross  εδώ, είτε είσαι σε προπόνηση είτε σε αγώνα. Είναι αναμφίβολα το πιο δύσκολο κομμάτι. Να κρατάς την ψυχραιμία σου και να βλέπεις τί έκανες λάθος και πρέπει να διορθώσεις. Δυστυχώς εγώ ακόμα την πατάω, αλλά όχι για πολύ.

Μέσα στην σεζόν είδαμε ότι ανέβαζες ρυθμό και είχες σημαντική βελτίωση. Σε ποιον τομέα υστερούσες στην αρχή και δούλεψες για να έχεις αυτή την άνοδο;
Σε όλα! Μόνο όταν έρθεις αντιμέτωπος με τόσο υψηλό και δύσκολο επίπεδο καταλαβαίνεις όλα σου τα λάθη στην πορεία. Μόνο όταν ο ανταγωνισμός θα σε πιέσει πέρα από τα γνωστά σου όρια. Εγώ νόμιζα ότι ήξερα τι έκανα με την προπόνηση μου το 2016. Χαχαχααααα….

Βοήθεια από την ομάδα σου είχες σε αυτόν τον τομέα;
Κυρίως ψυχολογική υποστήριξη.

Τελικά τι αποκόμισες από αυτή την εμπειρία;
Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσω για να γίνω καλύτερος το 2018.

Είσαι ικανοποιημένος από την απόδοση σου;
Ποτέ δεν είμαι.

Ας περάσουμε τώρα και στην ιστορία με την συμμετοχή σου στο Motocross των Εθνών. Αρχικά ήταν να συμμετέχεις στην ομάδα του Ευρωπαϊκού Motocross των Εθνών αλλά αυτό δεν έγινε. Θέλεις να μας πεις τι συνέβη τότε;
Το 2017 ήταν η δεύτερη συμμετοχή στο Motocross των Εθνών. Το 2016 ήταν η πρώτη. Στο Ευρωπαϊκό Motocross των Εθνών δεν συμμετείχα απλώς επειδή η πρόταση ήταν για να τρέξω στα 250cc. Δεν θέλω να ξανακαβαλήσω 250cc στην ζωή μου.  Μου αρέσει πολύ το 450cc. Εκτός αυτού το 250cc που θα μου έδιναν να συμμετάσχω ήταν ξένο.

Μετά συμμετείχες με την ομάδα του Motocross των Εθνών στην Αγγλία. Πως ένιωσες φορώντας την εθνική μας φανέλα;
Τέλεια. Θα αισθανόμουν ακόμη πιο καλά αν μπορούσα να τραβήξω την ελληνική ομάδα στο B Final.
Εκτός αυτού το ωραίο σε αυτό τον αγώνα είναι ότι δεν είναι μόνο για τον εαυτό σου όταν είσαι μέσα. Κουβαλάς και την Ελλάδα στην πλάτη. Ο τερματισμός έχει λίγο παραπάνω αξία.

Είχατε και ένα δυσάρεστο περιστατικό με την κλοπή των μοτοσυκλετών της ομάδας αλλά τελικά καταφέρατε να αγωνιστείτε. Πόσο επηρέασε το γεγονός αυτό την απόδοση σου;
Ελάχιστο ψυχολογικά γιατί είναι λες και πήγα από το σκεπτικό του ”πάμε για αγώνα” στο ”θα τρέξουμε;” Οπότε έρχεται η ώρα να μπεις και νιώθεις κάπως απροετοίμαστος. Ίσως είναι ο λόγος που ήμουν ”παγωμένος” στα ελεύθερα. Σωματικά βέβαια, ήμουν ξύπνιος από τις 4 τα ξημερώματα έξω στην υγρασία να ψάχνουμε μαζί με την υπόλοιπη ομάδα.

H ελληνική ομάδα συμμετείχε στον τρίτο τελικό του MXoN όπου κατάφερες να τερματίσεις στην δεύτερη θέση μετά από εκπληκτική απόδοση. Θέλεις να μας περιγράψεις λίγο αυτό το σκέλος;
Μπήκα με το σκεπτικό να είμαι σίγουρα με τους πρώτους. Είχε καλούς οδηγούς το C final αλλά ήξερα ότι είμαι και εγώ πλέον ένας από αυτούς. Έκανα απαίσιο ”μπαμ” στην εκκίνηση επειδή τέσταρα πρώτη φορά το ”launch control system” της καινούργιας μου μοτοσυκλέτας αλλά κάπως βρήκα κενό στην μέση της ευθείας και εκμεταλλεύτηκα το γκάζι του 450 και βρέθηκα στην πρώτη τετράδα. Από εκεί έκανα δύο εντυπωσιακές προσπεράσεις και οδήγησα τον υπόλοιπο αγώνα στην δεύτερη θέση κυνηγώντας των πρώτο (Άκουσα τον Jeff Emig να λέει το όνομα μου πάνω στην προσπέραση). Αν είχα αλλάξει κάποια πράγματα στο μηχανάκι πριν τον αγώνα αυτό, ίσως η απόδοση μου να ήταν λίγο ακόμα καλύτερη, αλλά το πήρα την εβδομάδα του αγώνα οπότε δεν είχα την ευκαιρία.

Νομίζω ότι αυτός ήταν και ο τελευταίος σου αγώνας της περσινής σεζόν. Έκανες “ταμείο” που λέμε για την συνολική σου απόδοση το 2017;
Δεν ήταν ο τελευταίος! Έτρεξα άλλους 4 αγώνες. Γενικώς η απόδοση μου δεν ήταν καλή το 2017. Ήμουν πολύ άπειρος για να φέρω καλά αποτελέσματα μέσα σε τόσο δυνατό ανταγωνισμό.

Ποια είναι τα πλάνα σου για το 2018;
Να είμαι καλύτερος! Συγκεκριμένα πιο σταθερός από Κυριακή σε Κυριακή. Αν καταφέρω αυτό θα έχω καταφέρει να είμαι και πιο γρήγορος. Θα τρέξω στο ADAC MΧ MASTERS  στην Γερμανία. Αυτό θα είναι το κύριο πρωτάθλημα που θα ακολουθήσω.

Η τελευταία ερώτηση είναι να πεις κάτι που θέλεις στους αναγνώστες μας. Μια συμβουλή, να ευχαριστήσεις κάποιους που σε βοήθησαν ή ότι άλλο θέλεις εσύ να μοιραστείς μαζί τους.
Θέλω να ευχαριστήσω τους λίγους ανθρώπους που είναι δίπλα μου και ας είμαι στην άλλη άκρη της γης. Έχω χάσει την ανθρωπότητα μου εδώ πάνω. Αυτό που κάνω είναι πάρα μα πάρα πολύ δύσκολο και κρέμεται συνέχεια από μια κλωστή. Έχω τους γονείς μου να δουλεύουν 24/7 για μένα και η υποστήριξη από την Ελλάδα είναι πιο λίγη από το 2016 που έτρεχα εκεί. Ειλικρινά δεν ξέρω πόσο θα αντέξει όλο αυτό αλλά εγώ θα πεθάνω προσπαθώντας.

Εύχομαι σε όλους υγεία και ό, τι άλλο επιθυμούν το 2018

Peristeras Nikos Tyres με τα καλυτερα ελαστικα!
Papastavrou Shops George Papastavrou AGV!!
Mbracing Mitropoulos Dimitris Mitropoulos mbracing.gr
CrossXracing Paris Karastergios καλυμματα σελων
Herbalife Team 24 Γιάννης Αθανασίου Herbalife 24 Nutrition
Dino Kalia Dxl αυτοκολλητα
FMB Racing Hλίας Adams

2168 More posts in MOTOCROSS category
Recommended for you
AMA MX/SX 2025 – Η ΥΑΜΑΗΑ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ!

Η ομάδα της Monster Energy Yamaha Star Racing συγκέντρωσε την μεγαλύτερη και πιο δυνατή ομάδα...