MICHELIN ΚΑΙ MARQUEZ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΤΗ ΖΕΣΤΗ  ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ GRAND PRIX ΣΤΟ BURIRAM

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
H Michelin και όλες οι ομάδες του MotoGP™ ήρθαν αντιμέτωπες με τη νέα πρόκληση στο καινούργιο αγώνα PPT Thailand Grand Prix που διεξήχθη στην νέα πίστα Chang International Circuit στο Buriram, όπου οι υψηλές θερμοκρασίες επηρέασαν δραματικά τις συνθήκες της πίστας.

Στο παρελθόν, η μόνη φορά που επισκέφτηκε η Michelin την πίστα των 4.554μ στην Ταϊλάνδη ήταν στο πλαίσιο των χειμερινών δοκιμών τον περασμένο Φεβρουάριο, όπου οι θερμοκρασίες είχαν αγγίξει τους 40οC. Ωστόσο, στον αγώνα, η θερμοκρασία έφθασε τους 56ο C, έναν παράγοντα που έπρεπε όλοι να  αντιμετωπίσουν. Οι ακραίες θερμοκρασίες δεν ήταν στα προγνωστικά των καιρικών συνθηκών, και αυτό γιατί είναι η εποχή των μουσώνων στην Ταϊλάνδη, όπου, για τα δεδομένα της χώρας, οι θερμοκρασίες υποχωρούν αυτή την περίοδο του χρόνου. Με αυτό το σκεπτικό έγινε η επιλογή των ελαστικών από τη Michelin πριν την έναρξη της σεζόν – σε συνδυασμό με τους κανονισμούς – που αρχικά η εταιρεία πίστευε ότι ταίριαζαν ιδανικά στη νέα πίστα. Με την εμφάνιση των υψηλών θερμοκρασιών στην πίστα, μειώθηκε πολύ η πρόσφυση κι αυτό προκαλούσε υπερβολικό σπινάρισμα. Ως αποτέλεσμα, οι τεχνικοί της Michelin αναγκάστηκαν να συμβουλέψουν όλους τους αναβάτες να χρησιμοποιήσουν το σκληρό μείγμα γόμας των MICHELIN Power Slick στον πίσω τροχό. Κι αυτό έκανε η πλειοψηφία των οδηγών εκτός από τον Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) που επέλεξε το μαλακό μείγμα γόμας. Μόνο πέντε οδηγοί επέλεξαν το μεσαίο μείγμα γόμας στον εμπρός τροχό και οι υπόλοιποι φόρεσαν το σκληρό. Στο σύνολο αυτό σημαίνει ότι τέσσερα από τα έξι διαθέσιμα μείγματα γομών χρησιμοποιήθηκαν στους 26 γύρους του αγώνα παρά τις νέες καιρικές συνθήκες.

Ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) ξεκίνησε από την πρώτη θέση στη σχάρα της εκκίνησης και έστριψε πρώτος, κρατώντας τα ηνία του αγώνα. Διατήρησε τη θέση του για πέντε γύρους μέχρι που τον πέρασε ο  Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) για να τεθεί πρωτοπόρος, μία θέση που κράτησε για τους επόμενους έξι γύρους. Ο επόμενος πρωταγωνιστής που τέθηκε επικεφαλής ήταν ο Andrea Dovizioso (Ducati Team), που προσπάθησε να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τον ανταγωνισμό, σημειώνοντας σταθερά αρκετούς γρήγορους γύρους. Στη συνέχεια, ο Marquez τον πλησίασε, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μεταξύ τους άλλη μία κλασσική μάχη. Η πρώτη θέση άλλαξε μεταξύ τους πολλές φορές μέχρι τον τελευταίο και πιο συναρπαστικό γύρο, όπου ο Marquez έκανε την κίνηση ματ στην τελευταία στροφή που του χάρισε τη νίκη πάνω στη γραμμή του τερματισμού με διαφορά μόλις 0.115 του δευτερολέπτου. Τρίτος, τερμάτισε ο  Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) συμπληρώνοντας την τελευταία θέση στο βάθρο, γεγονός που συντέλεσε στο να υπάρχουν τρεις διαφορετικοί κατασκευαστές σε αυτό. Τέταρτος πέρασε τη γραμμή του τερματισμού ο Rossi μπροστά από τον Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) που ήταν ο πρώτος της κατηγορίας First Independent Rider. Έκτος ήρθε ο Alex Rins (Team SUZUKI ECSTAR) και έβδομος ο Cal Crutchlow (LCR Honda). Ο τελευταίος με τα βίας κράτησε πίσω του τον θερμόαιμο  Alvaro Bautista (Angel Nieto Team). Στην ένατη θέση τερμάτισε ο Danilo Petrucci (Alma Pramac Racing) με τον ομόσταυλό του Jack Miller (Alma Pramac Racing) να κλείνει τη δεκάδα.

Η γκάμα των ελαστικών της Michelin που επιλέχτηκε αρχικά διέθετε ειδικά σχεδιασμένα πίσω ελαστικά για την πίστα του Buriram. Όλα (και τα επτά) τα μείγματα γομών για τον εμπρός και τον πίσω τροχό (υπήρχαν δύο εκδόσεις μεσαίου μείγματος γόμας για τον πίσω τροχό) δοκιμάστηκαν σχεδόν από όλους τους οδηγούς. Ωστόσο, λόγω των ακραίων υψηλών θερμοκρασιών το σκληρό μείγμα γόμας για τον πίσω τροχό αποφασίστηκε ως η καλύτερη επιλογή και θεωρήθηκε η καλύτερη συμβουλή που παρείχαν οι τεχνικοί της Michelin προς τους οδηγούς και τις ομάδες πριν μπουν στη μάχη. Η συμβουλή της Michelin είχε σαν αποτέλεσμα το πλήθος των 100.245 θεατών,  που είχε γεμίσει τις μοντέρνες εγκαταστάσεις των κερκίδων, να απολαύσει έναν συναρπαστικό αγώνα με μάχες μεταξύ των αναβατών σε όλο το φάσμα τους και καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, συμβάλλοντας σε μία εκπληκτική από κάθε άποψη αγωνιστική ατμόσφαιρα.

Η Michelin και οι ομάδες του paddock επέστρεψαν για λίγο στα αυτοκινούμενά τους πριν ξεκινήσουν για το σερί των τριών αγώνων (Ιαπωνία, Αυστραλία και Μαλαισία) στην Ασία που ξεκινάει με το Ιαπωνικό Grand Prix την Κυριακή 21 Οκτωβρίου.

Marc Marquez – Repson Honda Team:

«Η σημερινή ημέρα ήταν πολύ καλή για εμάς γιατί έχουμε μεγαλώσει τη βαθμολογική μας διαφορά στο πρωτάθλημα και, έτσι, έχουμε την πρώτη ευκαιρία για την κατάκτησή του στην Ιαπωνία. Πέρα από αυτό, δουλέψαμε όλοι πολύ σκληρά αυτό το σαββατοκύριακο σε αυτές τις υψηλές θερμοκρασίες και τις δύσκολες συνθήκες. Οι συνθήκες στην πίστα ήταν πολύ ακραίες, αλλά η Michelin παρείχε ένα ειδικά σχεδιασμένο σκληρό πίσω ελαστικό και εμείς ρυθμίσαμε κατάλληλα τη μοτοσικλέτα για να δουλέψει με αυτό. Αυτή ήταν μία πολύ καλή ευκαιρία για τη Michelin να εργαστεί κάτω από αυτές τις ακραίες συνθήκες και τα ελαστικά απέδωσαν καλά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Όλοι προσπάθησαν να κάνουν συντήρηση στα ελαστικά τους, καθώς περίμεναν ότι θα πέσουν οι επιδόσεις τους προς το τέλος του αγώνα, επειδή τα ελαστικά σπινάριζαν πολύ σε κάποια τμήματα της πίστας όπου η θερμοκρασίας της άγγιζε τους 60ο C. Είμαι χαρούμενος και θα γιορτάσω τη νίκη μου και προσπαθήσω να ανέβω στο βάθρο όταν θα πάμε στην Ιαπωνία.»

Andrea Dovizioso (ITA)
Ducati Team
Ducati
MotoGP
GP Thailand 2018 (Chang International Circuit)
05-07.10.2018
photo: MICHELIN

Piero Taramasso –Michelin Motorsport Two-Wheel Manager:

«Αυτό ήταν ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο και απαιτητικό Σαββατοκύριακο. Τα ελαστικά βρέθηκαν κάτω από μεγάλη πίεση λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που είχαμε κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου. Όταν ήμασταν εδώ για τις χειμερινές δοκιμές μας πληροφόρησαν ότι ο καιρός θα είναι πιο υγρός και ψυχρός σε αυτή την περίοδο του χρόνου και, κατά συνέπεια, επιλέξαμε την αντίστοιχη γκάμα ελαστικών. Ωστόσο τα πράγματα αποδείχθηκαν εντελώς αντίθετα. Οι αναβάτες δοκίμασαν όλα τα διαθέσιμα ελαστικά κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Με τη σειρά μας αναλύσαμε τις επιδόσεις και την ανθεκτικότητα στα διαθέσιμα μείγματα γομών και συμβουλέψαμε τους αναβάτες και τις ομάδες – όπως άλλωστε κάνουμε σε κάθε αγώνα – για το τι συνιστούμε. Η καθοδήγησή μας στο να χρησιμοποιήσουν το σκληρό μείγμα γόμας πίσω αποδείχτηκε η πιο σωστή, καθώς, ο αγώνας ήταν συναρπαστικός με σταθερά γυρολόγια και με μία εκπληκτική μάχη ανάμεσα στο Marc και στον Andrea στο τέλος του αγώνα. Οι επιδόσεις των ελαστικών ήταν καλές σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, παρά την υψηλή θερμοκρασία και το πολύ σπινάρισμα που δημιουργήθηκε από την άγρια άσφαλτο, και μείναμε ικανοποιημένοι στο σύνολο από τις επιδόσεις τους. Ποτέ δεν είναι εύκολο να κάνεις την επιλογή των ελαστικών τόσο νωρίς, ειδικά σε μία πίστα που δεν έχουμε κάνει αγώνα στο παρελθόν. Ωστόσο, με τα δεδομένα που έχουμε συλλέξει φέτος, σίγουρα θα είμαστε σε καλύτερη θέση για την επιλογή των ελαστικών για την πίστα του Buriram την επόμενη χρονιά. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές για αυτό τον εκπληκτικό αγώνα. Ήταν πραγματικά μεγάλη μας ευχαρίστηση να έρθουμε και να αγωνιστούμε για πρώτη φορά στην Ταϊλάνδη. Ο κόσμος ήταν φανταστικός, είχαμε μια θαυμάσια ατμόσφαιρα και από τώρα βλέπουμε αισιόδοξα την επιστροφή μας σε αυτή την πίστα του χρόνου. Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις ομάδες και τους αναβάτες που άκουσαν τις συμβουλές μας και πήραν αντίστοιχα τα κατάλληλα μέτρα σε αυτή την πρώτη μας επίσκεψη στην πίστα έχοντας μία θετική εμπειρία».

4137 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
SUPERCROSS DE PARIS 2024 – Η ΛΙΣΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ Η ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ

Αυτό το σαββατοκύριακο θα πραγματοποιηθεί ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός αγώνας supercross το Supercross de Paris 2024...