ΤΕΧΝΙΚΟ ΘΕΜΑ – SMART CARB…TO ΚΑΡΠΙΡΑΤΕΡ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟ INJECTION


Πως θα σας φαινόταν αν είχατε στην δίχρονη μοτοσυκλέτας σας ένα καρμπιρατέρ που μείωνε κατά 30% την κατανάλωση του καυσίμου, 50% τους ρύπους, αύξανε την απόδοση του κινητήρα σας κατά 10% και όλα αυτά χωρίς να υπάρχουν ζιγκλέρ; Ναι καλά το σκεφτήκατε, στην ουσία θα είχατε μια μοτοσυκλέτα που κάνει ότι κάνουν οι καινούργιοι δίχρονοι κινητήρες injection αλλά χωρίς τις τρόμπες βενζίνης-λαδιού, τις καλωδιώσεις και την ξεχωριστή μονάδα διαχείρισης τροφοδοσίας καυσίμου.

Αυτό το καρμπιρατέρ υπάρχει, ονομάζεται Smart Carb και κατασκευάζετε από την αμερικανική Technology Elevated μια εταιρεία η οποία κατασκευάζει καρμπιρατέρ για δίχρονους και τετράχρονους κινητήρες των 25, 28, 36, 38 και 40mm. Τα προϊόντα είναι δοκιμασμένα σε mini-motocross μοτοσυκλέτες, alcohol junior dragsters, micro-sprint carts, snowmobiles, paragliders και εξωτερικούς κινητήρες θαλάσσης. Έχουν αποδείξει την αξία τους τόσο σε εφαρμογές αναψυχής όσο και αγώνων δείχνοντας την ικανότητα τους να ανταγωνίζονται άμεσα την τροφοδοσία καυσίμου injection, τηρώντας τις προδιαγραφές ρύπων αλλά και απόδοσης.

Τι είναι το Smart Carb
Το Smart Carb είναι ένα όργανο(καρμπιρατέρ) που μετράει με ακρίβεια το καύσιμο και τον αέρα προσφέροντας εξαιρετικά καθαρή καύση, αντισταθμίζοντας την πυκνότητα αέρα του περιβάλλοντος. Όλες αυτές οι δυνατότητες επιτυγχάνονται μέσω ενός κλειστού μονού κυκλώματος επίπεδου slide και μεταβλητού βεντούρι χωρίς τα γνωστά ζιγκλέρ των καρμπιρατέρ.

Ανώτερο επίπεδο καύσης
Τα επίπεδα εξατομίκευσης του καυσίμου επιτυγχάνονται λόγω του μοναδικού βεντούρι που διαθέτει το Smart Carb που συμπυκνώνει και επιταχύνει την ροή του αέρα μέσω ενός άξονα μέτρησης(metering rod). Αυτό διασπά το καύσιμο σε πολύ μικρά σωματίδια(σπρέι), μικρότερα και από αυτά που δημιουργούν τα συστήματα injection και φυσικά τα απλά καρμπιρατέρ. Συνεπώς το Smart Carb επιτυγχάνει:

  • Αυξημένη απόδοση κατά 10% σε ολόκληρο το φάσμα των στροφών, αποτέλεσμα της καθαρότερης καύσης
  • Οι δοκιμές και η πληροφόρηση από τους καταναλωτές επιβεβαιώνουν την λιγότερη κατανάλωση καυσίμου κατά 30%
  • Το SmartCarb μειώνει τους ρύπους κατά 50%. εξατομικεύοντας το καύσιμο(σπρέι) πριν από τον θάλαμο καύσης όπου περισσότερο καταναλώνεται κατά την καύση, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνονται λιγότεροι ρύποι. Το SmartCarb έχει λάβει δύο φορές πιστοποιητικά από τις North American EPA Tier II και CARB χωρίς να έχει χρησιμοποιήσει τους πολύτιμους μεταλλικούς καταλύτες

Αντιστάθμιση της πυκνότητας αέρα του περιβάλλοντος
Η αντιστάθμιση της πυκνότητας αέρα του περιβάλλοντος επιτυγχάνεται από μια λάμα υπό πίεσης του μπολ καυσίμου, που βρίσκεται πάνω από το βεντούρι. Η λάμα επιτρέπει στο βεντούρι να επικοινωνεί απευθείας με το μπολ καυσίμου. Οι ατμοσφαιρικές αλλαγές μέσα στο βεντούρι ασκούν δυνάμεις στην λάμα η οποία με την σειρά της μεταβάλει την πίεση μέσα στο μπολ καυσίμου. Αυτή η συνεχής επικοινωνία αντισταθμίζει τις πιέσεις μεταξύ του βεντούρι και του μπολ καυσίμου προσφέροντας αποτελεσματική τροφοδοσία καυσίμου σε όλες τις ατμοσφαιρικές συνθήκες,  τις υψομετρικές διαφορές και τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Τα πλεονεκτήματα αυτής της λειτουργίας είναι τα εξής:

  • H σταθερή απόδοση του Smart Carb σε μεγάλες υψομετρικές διαφορές πιστοποιήθηκε με την συμμετοχή στον διάσημο διεθνή αγώνα Pikes Peak International Hill Climb καταλαμβάνοντας πρώτες θέσεις την περίοδο του 2011 και 2012. Το Smart Carb δοκιμάστηκε σε προσομοιωτή από το Northwest UAV λειτουργώντας ακόμα και σε υψόμετρο 6.700 μέτρων
  • Η πίεση στο μπολ καυσίμου βοηθάει να περνάει καύσιμο μέσα από το Smart Carb ειδικά όταν το γκάζι είναι αρκετά ανοιχτό, τροφοδοτώντας επαρκώς τον κινητήρα με καύσιμο.  Αυτή η λειτουργία δεν απαιτεί την χρήση ζιγκλέρ και το Smart Carb είναι το μοναδικό καρμπιρατέρ μονού κυκλώματος σε παραγωγή. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχουν ζιγκλέρ
  • Επειδή το Smart Carb δημιουργεί πίεση από μόνο του και δεν βασίζεται στην ατμοσφαιρική πίεση όπως τα κοινά καρμπιρατέρ, δεν υπάρχουν σωληνάκια υπερχείλισης κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να μην πετάει βενζίνη στο έδαφος. Το Smart Carb μπορεί να κρατήσει το καύσιμο μέσα στο μπολ καυσίμου ακόμα κι όταν η μοτοσυκλέτα είναι ανάποδα
  • Το Smart Carb είναι το μοναδικό μηχανικό σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου που μπορεί να ανταποκριθεί στους υπάρχον αλλά και στους μελλοντικούς κανονισμούς ρύπων. Μετά από διαπιστευμένες δοκιμές το Smart Carb έχει καταφέρει να παράγει τους λιγότερους ρύπους που έχουν καταγραφεί σε μετρήσεις καρμπιρατέρ, φτάνοντας το ποσοστό μείωσης ακόμα και 50%

Εύκολο στην λειτουργία
Το Smart Carb είναι πολύ απλό και εύκολο στην συντήρηση και την λειτουργία του. Υπάρχουν μόνο τρεις λειτουργίες που μπορεί να κάνει ο χρήστης με το χέρι και χωρίς εργαλεία.

  • Ο ρυθμιστής ροής καυσίμου βρίσκεται στην κορυφή του Smart Carb και μεταβάλει με κλικ το ύψος του άξονα μέτρησης ξεχωριστά από το slide του καρμπιρατέρ. Έτσι ο χρήστης μπορεί να μεταβάλει την ροη του καυσίμου αυξάνοντας ή μειώνοντας την
  • Στα πλάγια του Smart Carb όπως και στα κοινά καρμπιρατέρ βρίσκεται ο ρυθμιστής του ρελαντί ανεβάζοντας και κατεβάζοντας το slide
  • Στα πλάγια βρίσκεται και το choke για την εύκολη εκκίνηση όταν ο κινητήρας είναι κρύος

Μόλις η τέλεια μίξη επιτευχθεί μέσω των ρυθμίσεων, το Smart Carb μπορεί να λειτουργήσει σε όλες τις καιρικές συνθήκες και υψομετρικές διαφορές χωρίς επιπλέον παρεμβάσεις.

Επιτυχίες σε διεθνείς αγώνες

Pikes Peak International Hill Climb – Δύο παγκόσμια ρεκόρ, τρεις πρώτες θέσεις

British Extreme Enduro Championship – Πρώτη Θέση

Edge Offroad Enduro Championship – Πρώτη στην κατηγορία

Red Bull Romaniacs- Δεύτερη θέση στην Iron Class

NSSC Drag Scooters – Τρία παγκόσμια ρεκόρ

UAV 50cc – Ρεκόρ λειτουργίας υψομέτρου 22,000 feet(6.700m)

Φυσικά όλες οι παραπάνω πληροφορίες για το Smart Carb προέρχονται από την ίδια την Technology Elevated παρόλα αυτά είναι εξαιρετικό σαν Τεχνικό Θέμα. Σίγουρα αποτελεί μια νέα προσέγγιση σε ένα μεγάλο πρόβλημα των δίχρονων κινητήρων που ακούει στο όνομα ρύποι, προσφέροντας παράλληλα νέες ιδέες και λύσεις παλαιότερων δίχρονων προβλημάτων όπως η δυσκολία ρύθμισης καύσης με τα ζιγκλέρ και φυσικά η υψηλή κατανάλωση καυσίμου. Με το μέλλον και την αγορά δίχρονων κινητήρων να βρίσκεται σε μια τραμπάλα, ίσως δύσκολα θα δούμε αυτή την εφαρμογή σε καινούργια μοντέλα, καθώς το injection έχει θεωρητικά περισσότερες ικανότητες στον έλεγχο της καύσης. Υπάρχουν όμως πάρα πολλές δίχρονες μοτοσυκλέτες με καρμπιρατέρ που κυκλοφορούν σήμερα, που το Smart Carb αν πραγματοποιεί όσα υπόσχεται μόνο στον τομέα της κατανάλωσης, αξίζει τον κόπο να διαθέσει κάποιος τα 500-600 δολάρια που κοστίζει στην Αμερική.

Περισσότερα https://technologyelevatedco.com/

Σχετικό video

https://www.youtube.com/watch?v=4XfAJ42-i0A

1637 More posts in ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...