TEST KAWASAKI ΚΧ450 2019

Η μοτοσυκλέτα που απέσπασε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της motocross αγοράς του 2019, ήταν η Kawasaki KX450, με τις πρώτες spy φωτογραφίες να κυκλοφορούν νωρίς από τη Ιαπωνία, αποκαλύπτοντας το ολοκαίνουργιο πράσινο 450. Εφαρμόζοντας τεχνολογίες από την αγωνιστική εμπλοκή της Kawasaki σε αγώνες ταχύτητας αλλά και motocross, το νέο ΚΧ450 είναι τόσο καινούργιο που διαθέτει και νέο…όνομα.

Η Kawasaki αποφάσισε ότι το F έπρεπε να φύγει από ονομασία των motocross μοντέλων της καθώς πλέον δεν χρειάζεται ο διευκρινιστικός διαχωρισμός των τετράχρονων από τα δίχρονα αφού οι πράσινοι, δεν παράγουν δίχρονα μοντέλα στις μεγάλες ΜΧ μοτοσυκλέτες τους. Έτσι με την ευκαιρία της ριζικής ανανέωσης του 450, το KX-F απαλλάχτηκε από το F προκύπτοντας το νέο ΚΧ450 για το 2019.  Αυτό ήταν ένα όμορφο τρικ για να παίξουν με το promotion του νέου μοντέλου αλλά η Kawasaki πραγματικά προχώρησε βαθιά στις αλλαγές του νέου KX450 2019, συνδυάζοντας τεχνοτροπίες από το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbikes όπου κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια και φυσικά εφαρμόζοντας την γνώση της από το παγκόσμιο και αμερικανικό πρωτάθλημα motocross – supercross που πρωταγωνιστεί στις μεγάλες κατηγορίες. Αναλυτικά για τις αλλαγές του νέου KX450 2019 μπορείτε να δείτε στην παρουσίαση του μοντέλου ΕΔΩ.

Από το χαρτί στον πραγματικό κόσμο
Για όσους μπήκαν στον κόπο να διαβάσουν το “σεντόνι” των αλλαγών στον παραπάνω σύνδεσμο, καταλαβαίνουν ότι εκτός από την μίζα και τον υδραυλικό συμπλέκτη που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον καθώς εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά σε ΚΧ, η Kawasaki άλλαξε τα πάντα στην νέα  μεγάλη motoscross μοτοσυκλέτα της, βελτιώνοντας τουλάχιστον στα χαρτιά, όλους τους τομείς μεγάλης ή μικρής σημασίας. Πόσο όμως αυτές οι νέες αλλαγές στα χαρτιά, ανταποκρίνονται στην ουσία του KX450 2019; Θα ξεκινήσουμε με την μίζα κάτι που η Κawasaki έπρεπε να έχει στις μοτοσυκλέτες εδώ και καιρό, ακολουθώντας τουλάχιστον τις υπόλοιπες μεγάλες Ιαπωνικές εταιρείες, και λέμε τουλάχιστον γιατί οι Ευρωπαϊκές έχουν ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο εδώ και αρκετά χρόνια. Η αναμονή της μίζας, μάλλον άξιζε τον κόπο γιατί η Kawasaki δεν μπήκε στην διαδικασία να διαχειριστεί τα προβλήματα που έφερνε αυτή η αλλαγή, παρουσιάζοντας κατευθείαν ένα σύνολο εκκίνησης κινητήρα με αξιόπιστη και ελαφριά μπαταρία λιθίου, γεγονός που της επέτρεψε να μην χρησιμοποιεί πλέον μανιβέλα. Η μίζα στο νέο KX450 2019 δουλεύει άψογα και μπορεί να εκκινήσει τον κινητήρα χωρίς την χρησιμοποίηση του αέρα. Μια άλλη σημαντική αλλαγή που η Kawasaki αναγκάστηκε να ακολουθήσει για να ικανοποιήσει το αγοραστικό της κοινό, ήταν η επαναφορά του πιρουνιού με ελατήρια, τοποθετώντας το ανεστραμμένο μπροστινό των 49mm της Showa. Η τεχνολογία των πιρουνιών closed cartridge’s είναι στην αγορά κοντά στα 15 χρόνια και είναι κρίμα για την Kawasaki που εγκατέλειψε τα Showa SFF TAC Air που εφοδίαζε τα KX450F από το 2016, γιατί πραγματικά ήταν μια προηγμένη ανάρτηση, ανταποκρινόμενη στην σύγχρονη εποχή. Παρά το γεγονός ότι το πιρούνι με τα ελατήρια και η τοποθέτηση μίζας αύξησαν το βάρος της μοτοσυκλέτας, πιθανότατα η απουσία της μανιβέλας αλλά και η νέα σχεδίαση του κινητήρα κατάφεραν να περιορίσουν την αύξηση στο 1.2kg από το προηγούμενο μοντέλο. Βέβαια πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι και ο υδραυλικός συμπλέκτης που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε ιαπωνική motocross μοτοσυκλέτα παραγωγής, πολλαπλασίασε το βάρος της προηγούμενης εφαρμογής με την ντίζα. Ο νέος υδραυλικός συμπλέκτης του KX450 2019 δεν είναι πιο μαλακός από τoν προηγούμενο αλλά δεν χρειάζεται να ελέγχεις τα κενά του, όπως χρειαζόταν να κάνεις στο σύστημα με την ντίζα, εδώ και αρκετά χρόνια στο 450 της Kawasaki. Από την άλλη, με τον υδραυλικό συμπλέκτη κινδυνεύεις να μείνεις από δίσκους χωρίς να το καταλάβεις.

Η Kawasaki στο KX450 2019 άλλαξε ριζικά τον κινητήρα εγκαταλείποντας το προηγούμενο σχέδιο που την κράτησε δυνατά στην αγορά για πάνω από μια δεκαετία.  Ο νέος κινητήρας εφαρμόζει την τεχνολογία από τα superbike’s με κοκοράκια αντί καπελότων στην λειτουργία των βαλβίδων, που μαζί με την επανασχεδίαση της ροής του λαδιού, εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ευστροφία τουλάχιστον στα χαρτιά. Στην πράξη είναι μια λίγο διαφορετική ιστορία την οποία αναλύουμε στην οδήγηση της μοτοσυκλέτας.  Παράλληλα με την αλλαγή του κινητήρα, άλλαξαν και τα περιφερειακά του με το KX450 2019 να έχει νέα εξάτμιση και φιλτροκούτι καθώς και νέο σώμα ψεκασμού των 44mm από 43mm που χρησιμοποιούσε το περσινό μοντέλο. Το νέο φιλτροκούτι δεν απαιτεί την αφαίρεση της σέλας για την αλλαγή φίλτρου, προσφέροντας περισσότερο χώρο για την αναπνοή του κινητήρα και άνεση στον μηχανικό-χρήστη για την αλλαγή του φίλτρου αέρα. Σε συνεργασία με το φιλτροκούτι, η εξάτμιση έχει περιορίσει τον θόρυβο της μοτοσυκλέτας από τα προηγούμενα KXF450.

Στο KX450 2019 η Kawasaki έφερε αλλαγές και στο πλαίσιο αλλάζοντας τις διαστάσεις του. Πλέον το ΚΧ450 είναι πιο ψηλό με μεγαλύτερη διαδρομή του πίσω αμορτισέρ κατά 2mm και έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος κυρίως γιατί το επιτρέπει ο νέος κινητήρας. Από την άλλη, η νέα μειωμένη trail(ίχνος) κατά 4mm στο τιμόνι και το νέο ψαλίδι, έχουν συρρικνώσει το μήκος κατά 10mm. Οι αλλαγές αυτές είναι άμεσα αντιληπτές καθώς μαζί με τα νέα μεγαλύτερα ψυγεία, το KX450 2019 είναι πιο ψηλό(+5mm), πιο φαρδύ(+10mm) αλλά λιγότερο μακρύ(-10mm) από το 2018. Στην προσπάθεια να κάνει το KX450 2019 πιο σταθερό, μια και το μήκος έχει μειωθεί, τοποθέτησε μεγαλύτερο άξονα εμπρός τροχού μειώνοντας την ελαστικότητα στην περιοχή. Ευχάριστη προσθήκη είναι οι νέοι φαρδιοί μαρσπιέδες και είναι θετικό ότι η Kawasaki διατήρησε τις δύο επιλογές θέσης των μαρσπιέ και τις τέσσερις επιλογές στην ρύθμιση του τιμονιού με τις δύο θέσεις στην πάνω τιμονόλακα και τις δύο όψεις στα καβαλέτα του τιμονιού, δυνατότητες που πρώτη έφερε στην αγορά των ιαπωνικών motocross. To KX450 2019 έχει αναβαθμιστεί και στα φρένα όπου στο μπροστινό έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στην γενικότερη λειτουργία του παραμένοντας δυνατό ενώ το νέων διαστάσεων 250mm πίσω δισκόφρενο μάλλον είναι λίγο υπερβολικό για τα δεδομένα της μοτοσυκλέτας.

Νέα προσέγγιση
Διαβάζοντας όλες τις αλλαγές και την παρουσίαση της νέας KX450 2019 αλλά και όταν τελικά καταφέραμε να την έχουμε στα χέρια μας ήταν γρήγορα αντιληπτό και άμεσα αναγνωρίσιμο το γεγονός ότι η Kawasaki άλλαξε κατεύθυνση για την motocross γκάμα της. Το μικρό και combact σύνολο που παρουσιάστηκε το 2016 και κράτησε μέχρι το 2018, έπρεπε να εγκαταλειφθεί και την θέση του πήρε μια μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα με κύριο χαρακτηριστικό το ύψος. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς από την πρώτη επαφή με την KX450 2019. Είναι μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα και νιώθεις από την αρχή ότι η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή. Η πρώτη σκέψη ήταν ότι η προσθήκη του νέου πιρουνιού με ελατήρια έφερε νέα δεδομένα στην γενικότερη λειτουργία της μοτοσυκλέτας καθώς και η Honda το 2013 αλλά και η ΚΤΜ το 2016 όταν πέρασαν στην τεχνολογία του πιρουνιών με αέρα αντί ελατηρίων, παρουσίασαν τότε μοτοσυκλέτες μικρότερων-χαμηλότερων διαστάσεων(όπως και η Kawasaki το 2016). Στην περίπτωση της Honda, η επιστροφή σε ελατήρια αύξησε το ύψος των CRF το 2017, κάτι που μας κάνει να πιστεύουμε στην ίδια λογική κινείται και η Kawasaki το 2019.

Με την μίζα να θέτει τον ομαλής λειτουργία κινητήρα των 450cc, πατάμε τον συμπλέκτη και βάζουμε εύκολα πρώτη στο σασμάν για να φύγουμε. Στην κύλιση της μοτοσυκλέτας καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι πάνω σε μια Kawasaki αλλά βέβαια δύσκολο να νοιώσεις ότι οδηγείς κάτι άλλο με το lime green χρώμα να φωτίζει το πρόσωπο σου. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά φιλική και γνώριμη νιώθοντας άνετα σε καθιστή και όρθια οδήγηση. Ο κινητήρας αποδίδει ομαλά την δύναμη του, δεν τρομάζει και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί την ευστροφία που επικαλείται η Kawasaki στην παρουσίαση του μοντέλου. Η δύναμη έρχεται αρκετά γραμμικά μαζεύοντας εύκολα φόρα ενώ καταφέρνει να τραβάει τις ταχύτητες σε υψηλό εύρος στροφών, διατηρώντας ικανοποιητικό τράβηγμα. Στις εξόδους των στροφών όσο νευρικός κι αν γίνει ο δεξιός καρπός του αναβάτη, αυτή η νευρικότητα δεν θα μεταφερθεί στον πίσω τροχό καθώς ο κινητήρας διαθέτει μια ελαστικότητα στην δύναμη του κάνοντας το KX450 2019 ιδιαιτέρα φιλικό και προβλέψιμο. Όλα αυτά συμβαίνουν σε πίστα με συνθήκες μέτριας πρόσφυσης και με την στάνταρντ φίσα χαρτογράφησης στην μοτοσυκλέτα. Η Kawasaki διαθέτει ακόμα δύο φίσες, μια για πιο απότομη απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές και μια με ακόμα πιο ομαλή λειτουργία του κινητήρα, κατάλληλη για ολισθηρές συνθήκες.

Η γραμμική απόδοση του κινητήρα βοηθάει την πίσω ανάρτηση να διαβάζει καλύτερα τις ανωμαλίες του εδάφους, με το πίσω αμορτισέρ της Showa να συνεισφέρει στην γενικότερη φιλική  συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Αν και μαλακό στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του, δύσκολα θα τερματίσει και αν συμβεί αυτό, θα το καταλάβει κάποιος μόνο σε ακραίες περιπτώσεις καθώς είναι εξαιρετικά προοδευτικό. Η πίσω ανάρτηση είναι σε αρμονία με το νέο πιρούνι της Showa 49mm closed cartridge με ελατήρια, κρατώντας σε ισορροπία το KX450 2019, σε ότι κι αν βρεθεί στο διάβα τους, αρκεί όπως είπαμε λίγο νωρίτερα να μην υπάρξουν υπερβολές. Η γενικότερη αίσθηση των αναρτήσεων είναι μαλακή και φιλική, μια κατάσταση που δεν σου δίνει την εμπιστοσύνη να πιέσεις καταστάσεις σε μεγάλα κατηφορικά άλματα αν πρώτα δεν προσθέσεις κλικ στην συμπίεση. Αυτό θα αλλάξει την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στα σαμάρια κάνοντας την πιο νευρική και θα την κρατήσει πιο ψηλά μέσα στις στροφές δυσκολεύοντας το στρίψιμο. Πάντα όμως στον τομέα των αναρτήσεων, για να πάρεις κάτι θα πρέπει να θυσιάσεις κάτι άλλο και εμείς προτιμήσαμε να πετάμε χαμηλά στο ski-jump’s στο Δήλεσι για να κρατήσουμε όσο γίνεται κοντά στο έδαφος το ψηλό KX450 2019 μέσα στις στροφές. Το ψηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με το προηγούμενο KX450F 2018, κάνει το KX450 2019 πιο νευρικό μέσα στις στροφές αλλά το γεγονός ότι διαθέτει μικρότερη trail(ίχνος), του δίνει σχεδόν την ίδια ευελιξία στα σφικτά κομμάτια. Στις ανοιχτές πίστες και τις γρήγορες ανοιχτές στροφές το KX450 2019 βρίσκεται στο στοιχείο του, ειδικά αν στο πάτημα υπάρχουν κακοτράχαλα λούκια και σαμάρια.  Ο προοδευτικός κινητήρας και οι φιλικές αναρτήσεις θα ακολουθήσουν την πορεία που θέλεις αφήνοντας ελάχιστα να σε επηρεάσουν οι δυσκολίες της διαδρομής.

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω ο νέος υδραυλικός συμπλέκτης του  ΚΧ450 2019 είναι λίγο πιο σκληρός από το προηγούμενο μοντέλο αλλά με τον κινητήρα να τραβάει μακριά όλες τις ταχύτητες σε μεγάλο εύρος στροφών, η χρήση του συμπλέκτη είναι περιορισμένη.  Αυτό είναι ένα πάρα πολύ θετικό στοιχείο για το ΚΧ450 2019 καθώς στο παρελθόν είχαν παρουσιαστεί θέματα με την καμπάνα του συμπλέκτη. Η περιορισμένη χρήση του, βγάζει έτσι κι αλλιώς κάθε υποψία προβλήματα ενώ σε αντίθετη περίπτωση, όπως συμβαίνει με όλους τους υδραυλικούς συμπλέκτες, δεν θα καταλάβεις ποτέ γιατί έμεινες από δίσκους. Για το 2019 η Kawasaki δεν αναβαθμίστηκε μόνο με τον υδραυλικό συμπλέκτη αναβάθμισε γενικότερα τα υδραυλικά της. Το δυνατό εμπρός φρένο των 270mm της Nissin, αναβαθμίστηκε στην περιοχή της δαγκάνας, με στόχο την καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση κατά το φρενάρισμα. Το νέο εμπρός φρένο είναι εξαιρετικό στον τομέα της αίσθησης από τον προκάτοχο του και θα τολμήσουμε να πούμε ότι πλησιάζει τα κορυφαία φρένα της κατηγορίας της Brembo των ΚΤΜ. Σε αντίθεση το νέο πίσω φρένο των 250mm ήρθε να μεγαλώσει την δύναμη σε ένα φρένο που ήταν από τα πιο δυνατά της κατηγορίας. Ο πιθανότερος λόγος που η Kawasaki τοποθέτησε 250mm δισκόπλακα στο πίσω φρένο είναι για να περιορίσει τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην έντονη χρήση του φρένου στις σφικτές πίστες και στο supercross. Αλλάζοντας τον τρόπο που χρησιμοποιείς το πίσω φρένο και κατεβάζοντας αρκετά το πεντάλ στις ρυθμίσεις του, το ανεπιθύμητο μπλοκάρισμα του πίσω τροχού κατά το φρενάρισμα, περιορίζεται αρκετά.

Νέα εποχή…εποχή ΚΧ450 
Με το νέο ΚΧ450 2019 η Kawasaki γύρισε σελίδα στα motocross μοντέλα της παρουσιάζοντας μια μοτοσυκλέτα που κυρίως αποτελεί την βάση για τις εργοστασιακές της ομάδες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP και αμερικανικό πρωτάθλημα ΜΧ-SX. Εναρμονίστηκε με την εποχή της μίζας και επανέφερε το πιρούνι με ελατήρια ενώ πήγε και λίγο παρακάτω, εφαρμόζοντας υδραυλικό συμπλέκτη για πρώτη φορά στην motocross γκάμα της. Έφερε ακόμα μια φορά τεχνολογίες από τους κινητήρες της αγωνιστικής ομάδας superbike στο motocross(η πρώτη ήταν το dual injection στο ΚΧ250F) και όλα αυτά χωρίς να αλλοιώνει τον Kawasaki χαρακτήρα της. Μετά από όλα αυτά, το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι τόσο εντυπωσιακό όσο θα περίμενε κανείς, όμως το ΚΧ450 2019 έχει προσαρμοστεί για να καλύπτει τις ανάγκες μεγάλη ψαλίδας του αγοραστικού κοινού κρύβοντας καλά το θηριώδες DNA του. Η σεζόν μόλις έχει ξεκινήσει και με το νέο ΚΧ450 2019, αναμένουμε μεγάλα πράγματα στους φετινούς αγώνες από τους πράσινους.

Ευχαριστούμε το κατάστημα μοτοσυκλετών MOTOM και τον Κωνσταντίνο Κωνσταντό για την διάθεση της μοτοσυκλέτας για τις ανάγκες του test.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κινητήρας: Μονοκύλινδρος τετράχρονος, ημίξηρο κάρτερ, DOHC 4 βαλβίδες τιτανίου
Κυβικά: 449 cc
Διαδρομή/Διάμετρος: 96.0 x 62.1 mm
Εκκίνηση: Μίζα με μπαταρία
Ταχύτητες: 5
Ανάφλεξη: Ψηφιακή DC CDI
Ψύξη: Υδρόψυξη
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος, υδραυλικός
Πλαίσιο: Αλουμινίου
Μετάδοση: Αλυσίδα
Τελική Μετάδοση: Γρανάζια 13/50
Εμπρός Ανάρτηση:  Showa ανεστραμμένο τηλεσκοπικό, ρυθμιζόμενος σε συμπίεση και επαναφορά, διαδρομή 305mm
Πίσω Ανάρτηση: Showa τύπου Uni-Track ρυθμιζόμενο σε αργή και γρήγορη συμπίεση και επαναφορά, διαδρομή 307mm
Φρένο Εμπρός: Δισκόφρενο 270mm, δαγκάνας δύο εμβόλων και πλευστού δίσκου
Φρένο Πίσω: Δισκόφρενο 250, μονού εμβόλου
Τελικό εξάτμισης: Αλουμινίου
Γωνία στρέψης τιμονιού: 42° Δεξιά / 42° Αριστερά
Trail: 122mm
Μεταξόνιο: 1,485 mm
Mήκος: 2,185mm
Πλάτος: 830mm
Ύψος: 1,275mm
Απόσταση από το έδαφος: 340 mm
Ύψος σέλας: 955 mm
Ρεζερβουάρ: 6.2 l
Βάρος: 110 kg

This slideshow requires JavaScript.

 

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...