MXGR 2020 – OI ΑΓΩΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ

Εξακολουθώντας να βιώνουμε την καραντίνα και τους περιορισμούς της παγκόσμιας επιδημικής κρίσης του COVID-19, η πραγματικότητα και καθημερινότητα όλων μας έχει αλλάξει. Ωστόσο ο ιός φαίνεται να ολοκληρώνει τον κύκλο του και ήδη έχουν αρχίσει τα σενάρια επιστροφής της κοινωνικής ζωής της χώρας μας, μέρος που αναμφίβολα είναι και το motocross για πολλούς από εμάς.

“…σπάζοντας την καραντίνα έστω και μια στο τόσο δεν συμβάλει στην κοινωνική συνοχή

Το άθλημα του motocross είναι μέρος της κοινωνικής μας δραστηριότητας και το άθλημα που έχουμε επιλέξει να ασχολούμαστε και να δραστηριοποιούμαστε επαγγελματικά, αθλητικά αλλά και ως χόμπι. Ως μέρος της κοινωνίας μας δεν θα μπορούσε να μην έχει επηρεαστεί από την κρίση του κορωναϊού και όπως πολλά πράγματα από την καθημερινότητα μας έχουν μπει στο “pause”. ΟΚ, μπορεί κάποιοι από εμάς να κάνουν στα κλεφτά καμιά προπόνηση ή να “χτυπάνε” καμιά εντουροβόλτα αλλά όπως και να έχει ο ρυθμός των προπονήσεων και της ενασχόλησης μας με το άθλημα δεν είναι σε καμία περίπτωση όπως ήταν, τουλάχιστον για τους περισσότερους από εμάς.

Τώρα θα πει κάποιος ότι σπάζοντας την καραντίνα έστω και μια στο τόσο δεν συμβάλει στην κοινωνική συνοχή κυρίως, και κάποιοι θα υποστηρίξουν ότι βοηθάει στην εξάπλωση του ιού. Το άθλημα του motocross όμως, όπως και τα υπόλοιπα της μοτοσυκλέτας, δεν είναι σαν τα άλλα αθλήματα. Οι περισσότερες προπονήσεις, ακόμα και σε περιόδους που το άθλημα απολαμβάνει μεγάλη δραστηριότητα, γίνονται σε απομακρυσμένες πίστες με ελάχιστους συναθλητές και ανθρώπους να βρίσκονται στον ίδιο χώρο. Δύσκολα λοιπόν υπάρχουν επαφές-συνωστισμός και όλα αυτά που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την εξάπλωση του ιού. Επηρεάζουν ωστόσο την κοινωνική συνοχή καθώς σε περίπτωση ατυχήματος η περίοδος της καραντίνας δεν είναι και η καλύτερη για να βρεθείς σε νοσοκομείο, απασχολώντας νοσηλευτικό προσωπικό που κανονικά δεν θα έπρεπε. Φυσικά, η παραπάνω αναφορά δεν έγινε για να δικαιολογήσουμε όσους από τους αθλητές του motocross, αψηφούν τις αποφάσεις του κράτους. Αυτό θα το κάνουμε στην συνέχεια και θα πρέπει να σημειώσουμε από τα παραπάνω την αναφορά μας ότι το motοcross δεν είναι σαν τα άλλα αθλήματα, κυρίως όσον αφορά τους αγώνες.

“Πόσοι θα ρισκάρουν να τρέξουν αμέσως μετά την λήξη της καραντίνας απροετοίμαστοι και τι σημαίνει αυτό για τους αγώνες…”

Από τα μέσα Μαρτίου, σε παγκόσμια κλίμακα οι ζωές των περισσότερων ανθρώπων μπήκαν σε παύση, αναστέλλοντας λειτουργίες και εργασίες που αφορούσαν συνωστισμό και συχνές επαφές με διαφορετικούς ανθρώπους. Φυσικά αυτό περιλάμβανε και τους αγώνες μοτοσυκλέτας, απαγορεύοντας κάθε δραστηριότητα, με ή χωρίς θεατές. Μεγάλες διοργανώσεις όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP σταμάτησε μετά τον δεύτερο αγώνα ενώ τo MotoGP, το EnduroGP και η F1 δεν κατάφεραν καν να ξεκινήσουν. Αλλά ας αφήσουμε προς το παρόν (θα επανέλθουμε στο οικονομικό κομμάτι) τις κορυφαίες διοργανώσεις του κόσμου και ας έρθουμε στις δικές μας. Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross κατάφερε να πραγματοποιήσει δύο αγώνες σε Σέρρες και Τρίκαλα και από τον τρίτο αγώνα που ήταν προγραμματισμένος για την Νέα Γωνιά, μπήκε σε καραντίνα. Αυτό σημάνει ότι η προετοιμασία των αθλητών κατά την χειμερινή περίοδο και ο προγραμματισμός των ομάδων, ουσιαστικά πήγε στράφι. Το σημαντικό, πλέον δεν είναι αυτό, και εδώ μπαίνει η διαφορετικότητα του αθλήματος. Πόσοι αθλητές θα καταφέρουν να διατηρήσουν την επαφή τους με την μοτοσυκλέτα, γιατί καλό το ποδήλατο, το τρέξιμο και η γυμναστική αλλά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις ώρες πάνω στην μοτοσυκλέτα. Ενδεχομένως κάποιοι να το καταφέρουν, το σίγουρο όμως είναι ότι οι περισσότεροι δεν θα το ρισκάρουν και με την λήξη της καραντίνας θα έχουν αρκετό χαμένο έδαφος να καλύψουν πάνω σε αυτό το κομμάτι. Και εδώ ακολούθως γεννάται και εξής ερώτημα. Πόσοι θα ρισκάρουν να τρέξουν αμέσως μετά την λήξη της καραντίνας απροετοίμαστοι και τι σημαίνει αυτό για τους αγώνες; Χωρίς να γνωρίζουμε τα πλάνα της Ομοσπονδίας για την επανεκκίνηση του πρωταθλήματος αλλά βλέποντας την πρόθεση αρκετών ομοσπονδιών άλλων χωρών για άμεση έναρξη των πρωταθλημάτων τους, θα πρέπει να εκτιμηθεί η εδώ κατάσταση, αποφεύγοντας να φέρουμε στους αγώνες απροετοίμαστους αθλητές με κίνδυνο τραυματισμού. Γνωρίζουμε δυστυχώς καλά τα τελευταία χρόνια, ότι οι αγώνες μοτοσυκλέτας ακόμα και εδώ στην χώρα μας, μπορούν να επιφέρουν σοβαρούς τραυματισμούς, και είναι ένα στοιχείο που θα πρέπει να εκτιμηθεί στην απόφαση της επανεκκίνησης του πρωταθλήματος.

“…πόσοι αγωνιζόμενοι θα καταφέρουν να συμμετάσχουν στους αγώνες;”

Από την έναρξη της επιβολής των μέτρων του “Lockdown”, αυτό που απασχόλησε και απασχολεί στις καθημερινές συζητήσεις των πολιτών σχεδόν ολόκληρου του πλανήτη, είναι το αντίκτυπο στην οικονομία, όταν και εφόσον οι κοινωνίες του κόσμου επιστρέψουν στην κανονική τους ροή. Βλέπουμε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και τις διοργανώσεις του ΑΜΑ Supercross και Motocross όπου τα πράγματα είναι άκρως επαγγελματικά να προγραμματίζουν μήνα με τον μήνα νέα ημερολόγια προσαρμόζοντας τα πρωταθλήματα στις ανακοινώσεις της εκάστοτε χώρας και γενικότερα να εργάζονται για την άμεση επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων τους.

Ενδεικτικό είναι ότι προσπαθούν να αποφύγουν όσο το δυνατόν περισσότερο την σύμπτυξη των αγώνων τους μετά τον Σεπτέμβριο κάτι που είναι απολύτως λογικό. Και είναι λογικό αν σκεφτούμε πόσες εκδηλώσεις αναβλήθηκαν το διάστημα της καραντίνας, σχετικές, ή άσχετες με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, και πόσες από αυτές μετέφεραν την διεξαγωγή τους την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου. Σκεφτείτε πόσες εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται σε ένα σαββατοκύριακο σε αυτή την περίοδο και πόσο θα επηρεάσει την επιτυχία τους, σχετικά με την προσέλευση κόσμου. Αυτή είναι μια πλευρά του νομίσματος. Από την άλλη δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψιν μας την εργασιακή ανασφάλεια και την νέα πραγματικότητα στον εργασιακό τομέα που έχει επιφέρει η κρίση του COVID-19 και θα δούμε το πραγματικό μέγεθος της κατά την επανεκκίνηση της οικονομίας. Κάποιοι τομείς έχουν από τώρα δεχτεί ισχυρό πλήγμα ενώ κι αυτοί που καταφέρνουν να δραστηριοποιούνται θα επηρεαστούν πιθανότατα αργά ή γρήγορα από την γενικότερη ύφεση. Θα μπορέσει ο θεατής να κάνει τα έξοδα για να μεταβεί και να πληρώσει το εισιτήριο ώστε να δει αγώνες. θα μπορέσει ο διοργανωτής να ανταποκριθεί στις οικονομικές απαιτήσεις, θα τον στηρίξουν οι χορηγοί; Και κάτι που αφορά επιπλέον τους ελληνικούς ερασιτεχνικούς αγώνες, πόσοι αγωνιζόμενοι θα καταφέρουν να συμμετάσχουν στους αγώνες; Όλα αυτά είναι ερωτήματα που απασχολούν και θα απασχολήσουν ακόμα περισσότερο με την επανεκκίνηση, της οικονομίας και των πρωταθλημάτων καθώς δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα. Εδώ, ίσως η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, η Ομοσπονδία και γενικότερα οι φορείς του αθλητισμού θα πρέπει να στηρίξουν οικονομικά και να υπερασπιστούν τα αθλήματα που εκπροσωπούν ώστε να επανέλθουν στην κανονικότητα.

Το μετά, σίγουρα δεν θα είναι εύκολο αλλά με συνοχή και σωστό προγραμματισμό θα μπορέσει το ελληνικό motocross και οι ελληνικοί αγώνες μοτοσυκλέτας να συνεχίσουν και να ολοκληρωθούν την χρονιά του κορωναϊού. Και για να μην μας παίρνει όλη αυτή κατάσταση από κάτω…όσο υπάρχει στο γκαράζ, στην αυλή, στην αποθήκη μια motocross μοτοσυκλέτα και βενζίνη στην αγορά, τίποτα δεν μπορεί να μας σταματήσει!

1208 More posts in MOTOCROSS category
Recommended for you
ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

H AMOTOE δημοσίευσε τον Κανονισμό Εθνικών Ομάδων που περιλαμβάνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των...