ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ J.MAXWELL ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΤΜ AG

To mxin.gr μπήκε στα άδυτα της αυστριακής εταιρείας παραγωγής μοτοσυκλετών και καταφέραμε να μιλήσουμε με τον επικεφαλής παραγωγής της ΚΤΜ Justin Maxwell ο οποίος μας απάντησε χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος για την εξέλιξη και παραγωγή των σημερινών πορτοκαλί motocross μοτοσυκλετών ενώ μας άνοιξε το παράθυρο, για αυτά που έρχονται στο μέλλον!

mxin.gr – Ας ξεκινήσουμε από την φετινή χρονιά και το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι το κατά πόσο επηρεάστηκε η παραγωγή από την καραντίνα του COVID-19; Υπήρχαν περισσότερες αλλαγές στο σχέδια από αυτές που τελικά εφαρμόστηκαν στα νέα μοντέλα του 2021;
Κοιτώντας την παραγωγή του 2021 και το κλείσιμο του εργοστασίου την περίοδο της καραντίνας του COVID-19, επηρέασε κάπως την παραγωγή, κυρίως την ποσότητα κάποιων μοντέλων και τον χρόνο που θα μπορούσαμε να τα έχουμε διαθέσιμα στην αγορά. Εκτός από αυτό, δεν είχαμε κάποιο άλλο σημαντικό πρόβλημα και βλέπουμε σταδιακά τις πωλήσεις μας να επιστρέφουν σε κανονικά επίπεδα μετά το lockdown σε πολλές χώρες, γεγονός που είναι πολύ θετικό για εμάς. Όσο αφορά τις αλλαγές στα νέα μοντέλα, φυσικά ο σχεδιασμός και η εξέλιξη τους είχε ετοιμαστεί αρκετό καιρό πριν την καραντίνα οπότε όλα πήγαν σύμφωνα με το πρόγραμμα και όλες οι αλλαγές εφαρμόστηκαν κανονικά.

Justin Maxwell (Head of Product Management KTM AG)

mxin.gr – Κάθε 3-4 χρόνια βλέπουμε έναν κύκλο επανασχεδιασμένων μοντέλων, επηρεάστηκε αυτή η συχνότητα από τον COVID-19;
Όχι, όλα έχουν επιστρέψει στην κανονικότητα και η εξέλιξη προχωράει πιο γρήγορα από ποτέ. Τα πάντα ακολουθούν την πορεία τους, τόσο για τα σημερινά μοντέλα όσο και για την νέα γενιά μοτοσυκλετών. Δουλεύουμε εντατικά και όλα βρίσκονται κανονικά στον δρόμο τους οπότε δεν έχουμε καμία καθυστέρηση.

mxin.gr – Οι μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ υπερέχουν σε όλους τους τομείς των motocross μοτοσυκλετών, αλλά προσωπικά τι είναι αυτό που σε κάνει περήφανο σε αυτό το προϊόν και γιατί;
Προσωπικά, είναι αυτή η επικοινωνία και επαφή που έχουμε με τις αγωνιστικές μας ομάδες. Η εταιρεία ξεκίνησε και αναδείχτηκε μέσα από τους αγώνες και συνεπώς οι αγώνες είναι μέρος του DNA μας και περιλαμβάνει τα πάντα από όσα κάνουμε. Να βλέπεις τις μοτοσυκλέτες που εξελίσσουμε να τρέχουν και να πηγαίνουν καλά στους αγώνες στα χέρια αυτών των εκπληκτικών αναβατών, με εντυπωσιάζουν κάθε φορά με αυτά που καταφέρνουν. Βλέποντας μια μοτοσυκλέτα μπροστά σου στην γραμμή παραγωγής ή σαν πρωτότυπο στο τμήμα R&D ή ακόμα και στην έκθεση της τοπικής αντιπροσωπείας, δεν μπορείς πραγματικά να φανταστείς για το τι είναι ικανή να κάνει στα χέρια του κατάλληλου ανθρώπου. Για έμενα είναι εκπληκτικό να βλέπεις τι μπορεί να πετύχει το προϊόν σου χρησιμοποιώντας όλες του τις δυνατότητες και με ικανοποιεί αρκετά όταν καταφέρνει να κερδίζει αγώνες.

“Inside quote”

“Αν δώσεις μοτοσυκλέτα παραγωγής στον Jeffrey Herlings με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, οι χρόνοι του θα είναι ελάχιστα διαφορετικοί από αυτούς με την εργοστασιακή του μοτοσυκλέτα. Οι μεγάλες διαφορές στις δύο μοτοσυκλέτες είναι όταν η πίστα γίνεται πιο δύσκολη και όταν ο αναβάτης πρέπει να πιέσει τα όρια του”.

Δήλωση αγωνιστικού διευθυντή KTM AG Pit Beirer

mxin.gr – Την τελευταία δεκαετία είδαμε ότι η ΚΤΜ εξέλιξε τα μοντέλα της σε όλους τους τομείς. Τι θα πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον, σε ποιον τομέα επικεντρώνεται η εξέλιξη;
Τα επόμενα τρία χρόνια θα δούμε εξέλιξη στα μηχανικά μέρη της μοτοσυκλέτας. Προσπαθούμε συνέχεια να κάνουμε τις μοτοσυκλέτες μας πιο γρήγορες, πιο ελαφριές και πιο φιλικές και αυτό περιλαμβάνει εξέλιξη σε κινητήρα, αναρτήσεις και πλαίσιο. Με τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόστηκαν στα φετινά μοντέλα δεν σημαίνει ότι παρεκκλίναμε από την βασική μας γραμμή που είναι τα μηχανικά μέρη. Φυσικά με την τεχνολογία του myKTM που παρουσιάσαμε φέτος, πιέζουμε και προς αυτή την κατεύθυνση που περιλαμβάνει πολλούς και διαφορετικούς τομείς εξέλιξης. Στοχεύουμε στην καθαρή συνδεσιμότητα, αν μπορούμε να την πούμε έτσι, η οποία είναι η αρχή πολλών τεχνολογιών που θα γίνουν διαθέσιμες στο μέλλον. Ξεκινήσαμε με την χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής και τις κατευθύνσεις στις αναρτήσεις αλλά αργότερα θα υπάρχουν περισσότερες επιλογές που θα βοηθούν τους αναβάτες μας να γίνουν καλύτεροι. Σε βάθος χρόνου…ας πούμε σε δέκα χρόνια…έχουμε ήδη ξεκινήσει με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες στις μικρές κατηγορίες τις οποίες θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε σε ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά όπως το μοτέρ. Η εξέλιξη των ηλεκτρικών κινητήρων είναι ραγδαία στην αγορά τα τελευταία χρόνια και μόλις θα έχει νόημα και για εμάς θα προχωρήσουμε ακόμα πιο δυνατά προς αυτή την κατεύθυνση.

“…εξετάζουμε όλο το φάσμα των δυνατοτήτων που μας παρέχει αυτή η νέα τεχνολογία” (Justin Maxwell)

mxin.gr – Με την προσθήκη του myKTM στις μοτοσυκλέτες σας κάνατε ακόμα ένα βήμα πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό. Πιστεύεις ότι τα ηλεκτρονικά είναι ο τομέας της εξέλιξης των motocross μοτοσυκλετών;
Ναι σίγουρα. Αν δούμε την εξέλιξη των motocross μοτοσυκλετών τα τελευταία χρόνια, πόσο έχουν προχωρήσει σε κινητήρα, αναρτήσεις και πλαίσιο, υπάρχει πολύ μικρός χώρος για βελτιώσεις που μπορούμε να κάνουμε κάθε χρόνο. Βέβαια όταν δεις αυτές τις μικρές αλλαγές πόσο έχουν επηρεάσει την μοτοσυκλέτα μετά από έξι χρόνια, υπάρχει σημαντική διαφορά. Κοιτώντας προς τις νέες τεχνολογίες και πως μπορούν να εφαρμοστούν στην μοτοσυκλέτα, τότε συνειδητοποιείς τις δυνατότητες εξέλιξης σε αυτόν τον τομέα. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες βελτίωσης σε πολλούς τομείς που θα βοηθήσουν τους αναβάτες μας να οδηγήσουν καλύτερα και πιο ελεγχόμενα. Όταν στα μηχανικά μέρη υπάρχει χώρος να κάνουμε μικρά βήματα και μικρές αλλαγές, στα ηλεκτρονικά ο χώρος μας επιτρέπει να κάνουμε άλματα!

mxin.gr – Ποιοι είναι οι επόμενοι τομείς το myKTM θα επικεντρωθεί; Υπάρχει σχέδιο για τηλεμετρία, GPS συνδεσιμότητα, χρονόμετρο κτλ;
Υπάρχουν αρκετές επιλογές στις οποίες δουλεύουμε έντονα, φυσικά κοιτάμε και αυτά που ανέφερες. Προς το παρόν οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην συνδεσιμότητα που αφορά κυρίως την λειτουργία της μοτοσυκλέτας και πως αυτές μπορούν να καθοριστούν. Σίγουρα όμως εξετάζουμε όλο το φάσμα των δυνατοτήτων που μας παρέχει αυτή η νέα τεχνολογία και πως μπορείς να πάρεις όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες από την μοτοσυκλέτα σου.

Τα πλαίσια μας είναι αυτά που κερδίζουν αγώνες και πρωταθλήματα, είναι αυτά που επιλέγουν οι περισσότεροι δοκιμαστές μας” (Justin Maxwell)

mxin.gr – Πιθανότατα μια από τις ερωτήσεις που θα έχουν απασχολήσει την ΚΤΜ στο παρελθόν είναι η προσθήκη αλουμινένιου πλαισίου. Υπήρξε ποτέ κάποιο πρωτότυπο ΚΤΜ με πλαίσιο αλουμινίου ή υπάρχει σχεδιασμός για τέτοια εξέλιξη στο μέλλον;
Όχι. Καταλαβαίνουμε ότι πολλοί ανταγωνιστές χρησιμοποιούν πλαίσια αλουμινίου αλλά εμείς βλέπουμε ακόμα σημαντικά οφέλη από το χρωμιομολυβδένιο πλαίσιο. Ο τρόπος με τον οποίο μας δίνει την δυνατότητα να ελέγχουμε κατασκευαστικά την ελαστικότητα του πλαισίου, παίρνοντας το maximm των δυνατοτήτων των αναρτήσεων, είναι κάτι που μας αναφέρουν και οι δοκιμαστές οδηγοί μας. Η κορυφαία απόδοση αλλά και αυτοπεποίθηση που σου δίνει το χρωμιομολυβδένιο πλαίσιο, είναι καλύτερη σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού που έχουν οδηγήσει. Συνεπώς, στην ΚΤΜ δεν βλέπουμε όφελος να έχουμε αλουμινένιο πλαίσιο. Τα πλαίσια μας είναι αυτά που κερδίζουν αγώνες και πρωταθλήματα, είναι αυτά που επιλέγουν οι περισσότεροι δοκιμαστές μας.

mxin.gr – Την προηγούμενη χρονιά η ΚΤΜ παρουσίασε την νέα ηλεκτρική της μοτοσυκλέτα το SX-E 5. Επαναστατικό προϊόν αλλά πώς ανταποκρίθηκε η αγορά σε πωλήσεις και χρησιμότητα;
Προς το παρόν είναι θετική. Φυσικά είναι ένα νέο προϊόν στην αγορά αλλά και για εμάς. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές ειδικά στην Ευρώπη όπου δεν μπορείς λόγω του θορύβου να βάλεις το παιδί σου να καβαλήσει καθημερινά. Πολλοί πελάτες μας ανέφεραν την ευκολία που προσφέρει βάζοντας το παιδί τους να κάνει μηχανάκι στην αυλή του σπιτιού ή στην αλάνα της γειτονιάς. Επίσης στην Αμερική άρχισαν να το χρησιμοποιούν σε αγώνες επίδειξης σε κάποιους αγώνες Supercross. Ξέρουμε ότι η μοτοσυκλέτα είναι σχετικά ακριβή και για αυτό θέλαμε να προσαρμόζετε στην ανάπτυξη των παιδιών που τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο γρήγορα. Έτσι με τις ρυθμίσεις που παρέχουμε δεν θα χρειάζεται να την αντικαταστήσουν γρήγορα και θα μπορούν να την κρατήσουν περισσότερα χρόνια, αντισταθμίζοντας το κόστος. Επίσης αυτή η χρησιμότητα βοηθάει μια οικογένεια καθώς ένα παιδί μπορεί να το κρατήσει από τα 3 μέχρι τα 10 έτη του, και μετά να περάσει στο μικρότερο παιδί της οικογένειας. Όλα αυτά είναι πολύ θετικά για αρχή και φυσικά θα συνεχίσουμε να παρέχουμε και να εξελίσσουμε το προϊόν.

Όλα αυτά είναι πολύ θετικά για αρχή και φυσικά θα συνεχίσουμε να παρέχουμε και να εξελίσσουμε το προϊόν” (Justin Maxwell)

mxin.gr – Που βρίσκεται αυτή την στιγμή η εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών; Βλέπουμε νέα προϊόντα στα παιδικά μοντέλα αλλά τι συμβαίνει με τις μεγάλες μοτοσυκλέτες;
Η ΚΤΜ πιστεύει ότι είναι στην θέση του οδηγού εφαρμόζοντας ηλεκτρικές τεχνολογίες και φυσικά αυτό περιλαμβάνει και offroad μοτοσυκλέτες. Σίγουρα είναι ένα πεδίο το οποίο δουλεύουμε σκληρά την τελευταία περίοδο στο τμήμα έρευνας και τεχνολογίας αλλά σε ποια έκταση και σε ποιο μέγεθος θα υλοποιηθεί, δεν μπορώ να σας πω προς το παρόν, είναι κάτι που θα το δείτε στο μέλλον.

mxin.gr – Πόσο μακριά είμαστε από το να δούμε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες να αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP;
Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση για να την απαντήσω αυτή τη στιγμή. Πρέπει να περάσουμε πολλά στάδια μέχρι να καταλάβουμε επαρκώς που βρίσκεται αυτή η τεχνολογία σε επίπεδο αγώνων. Φυσικά οι μοτοσυκλέτες που κατασκευάζουμε είναι επικεντρωμένες στην φιλοσοφία Ready To Race οπότε όποια ηλεκτρική motocross μοτοσυκλέτα παράγουμε στο μέλλον θα ακολουθεί αυτή τη φιλοσοφία και θα είναι έτοιμη για αγώνες. Φυσικά μόλις θα έχουμε διαθέσιμα αυτά τα προϊόντα θα πρέπει να συνεργαστούμε με την FIM για να δούμε πως μπορούν να ενσωματωθούν στο πρωτάθλημα. Η τεχνολογία αυτών των μοτοσυκλετών προχωράει ραγδαία, ίσως πολύ πιο γρήγορα από τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης. Οι πιθανότητες για το τι μπορούν να γίνουν στο μέλλον…είναι απεριόριστες.

Ευχαριστούμε τον Ανδρέα Γκλαβά(ΚΤΜ Marketing Manager Offroad & Travel Global Marketing) για την δυνατότητα αυτής της συνέντευξης και φυσικά τον Justin Maxwell(Head of Product Management KTM AG) για τον χρόνο του.

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...