ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ Α.ΓΚΛΑΒΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΤΗΣ ΚΤΜ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ
O Ανδρέας Γκλαβάς είναι γνωστός από το πέρασμα του στον χώρο της ελληνικής μοτοσυκλέτας έχοντας υπηρετήσει ως αγωνιζόμενος, δημοσιογράφος και κατά καιρούς σε υπεύθυνες θέσεις σε μεγάλες εταιρίες μοτοσυκλετών της χώρας μας. Τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει τα φτερά του στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλετών και πλέον εργάζεται στο Mattighofen της Αυστρίας, στα κεντρικά της ΚΤΜ. Διατηρώντας τις επαφές του με την Ελλάδα, και με μεγάλη προθυμία να λειτουργήσει ως δίαυλος επικοινωνίας με τα κεντρικά του μεγαλύτερου κατασκευαστή off road μοτοσυκλετών, μιλήσαμε με τον ίδιο για τον ρόλο του στην ΚΤΜ σε μια σειρά συνεντεύξεων με ανθρώπους της εταιρίας, που θα μας δώσουν μια πιο εκ των έσω εικόνα, από το κάστρο της αυστριακής εταιρίας στο Mattighofen.
mxin.gr – Ανδρέα, μετά από μια πορεία αγωνιστική και επαγγελματική στον χώρο του enduro έφτασες να εργάζεσαι για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή off road μοτοσυκλετών, την ΚΤΜ στο Mattighofen της Αυστρίας. Μίλησε μας λίγο για αυτήν την εμπειρία,
O χώρος των off road μοτοσυκλετών με συναρπάζει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και είμαι τυχερός που μπορώ και ασχολούμαι επαγγελματικά με αυτό που αγαπώ. Ίσως πλέον να μην έχω τόσο πολύ χρόνο να κάνω enduro, η αγάπη αυτή όμως εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο καθώς εργάζομαι στον μεγαλύτερο κατασκευαστή off road μοτοσυκλετών. Η συνεργασία μου με την ΚΤΜ έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια ως εξωτερικός συνεργάτης όποτε είχα εικόνα για το πως είναι να δουλεύεις για μια τόσο μεγάλη εταιρία στον χώρο της μοτοσυκλέτας. Η εμπειρία βέβαια να δουλεύεις στο ίδιο το εργοστάσιο είναι κάτι το διαφορετικό. Φυσικά η πίεση και οι υποχρεώσεις είναι μεγαλύτερες όπως και ο χρόνος που απαιτείτε στον ολοένα και αυξανόμενο όγκο δουλειάς. Θα πω όμως ότι η μεγάλη διαφορά να δουλεύεις στο εργοστάσιο είναι ότι είσαι μέσα στην παραγωγή…είσαι δίπλα στο προϊόν…το βλέπεις από ανταλλακτικά να γίνεται μια ολόκληρη μοτοσυκλέτα! Πολλές φορές όταν κάνω διάλειμμα κατεβαίνω στην καφετέρια που είναι δίπλα στο τμήμα συναρμολόγησης των νέων μοντέλων. Όση δουλειά και να έχω στο κεφάλι μου εκείνη την ώρα και όσα e-mails να με περιμένουν πίσω στο γραφείο, βλέποντας αυτή την εικόνα μου φεύγει όλη η πίεση και το άγχος. Πολλοί φίλοι μου από τον χώρο της μοτοσυκλέτας πίσω στην Ελλάδα μου λένε πόσο τυχερός είμαι που κάνω αυτή τη δουλειά. Η αλήθεια είναι ότι το ήθελα και δούλεψα σκληρά για να το πετύχω αλλά αυτό που τους λέω και θέλω να το μοιραστώ μαζί σου, είναι ότι όλοι μπορούν να το κάνουν. Αν πραγματικά το θέλεις και δουλέψεις σκληρά, μπορείς να το πετύχεις. Στο εργοστάσιο στην Αυστρία όλοι μιλάμε αγγλικά οπότε δεν χρειάζεται να ξέρεις πολλές γλώσσες, γιατί πολλοί μου παρουσιάζουν ως εμπόδιο την γλώσσα. Φυσικά δουλεύοντας σε μια ξένη χώρα θα πρέπει να πάρεις και κάποια ρίσκα. Δεν έχεις δικούς σου ανθρώπους να σε βοηθήσουν αλλά άμα έχεις θέληση την βρίσκεις την άκρη.
mxin.gr – Πρόσφατα η ΚΤΜ κατέκτησε και την πρώτη της νίκη στο MotoGP. Αν και από όσο ξέρω εσύ βρισκόσουν εδώ στην Ελλάδα διακοπές, θα βίωσες όμως με κάποιον τρόπο την χαρά και ικανοποίηση του εργοστασίου.
Πράγματι βρισκόμουν στην Ελλάδα την στιγμή που ο Brad Binder έφερνε την ΚΤΜ στο ψηλότερο σκαλί του MotoGP. Όμως ακόμα και όταν είσαι διακοπές υπάρχει επικοινωνία με το εργοστάσιο και βίωσα μέσα από τα μηνύματα και τις ανακοινώσεις του ίδιου του προέδρου του ομίλου Stefan Pierer την χαρά και δικαίωση όσων εργάστηκαν όλα αυτά τα χρόνια για αυτή την νίκη. Ο κ. Pierer είναι μεγάλος λάτρης των αγώνων και πιστεύει πολύ στην εξέλιξη της εταιρίας και των μοτοσυκλετών μας μέσα από αυτούς. Σκέψου ότι το τμήμα R&D απασχολεί περίπου 700 άτομα. Είναι σαν μια εταιρία μέσα στην εταιρία. Οπότε καταλαβαίνεις πόσο έχει επενδύσει η ΚΤΜ στην εξέλιξη των μοτοσυκλετών της.
mxin.gr – Μετά από αυτή την νίκη πιστεύεις ότι η ΚΤΜ θα παράγει ξανά supersport μοτοσυκλέτα όπως το RC8;
Η εξέλιξη στον τομέα των μοτοσυκλετών street κορυφαίων επιδόσεων επικεντρώνεται σε μοντέλα naked όπως 1290 SUPER DUKE R. Συγκεκριμένα για το νέο μοντέλο, η φιλοσοφία εξέλιξής του έχει στηριχτεί πολύ στους αγώνες. Μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα ανταγωνιστική στην πίστα και άκρως απολαυστική στον δρόμο. Είναι η καλύτερη απόδειξη πως η ΚΤΜ έχει τις γνώσεις με την εμπλοκή της στο MotoGP, να παράγει ανταγωνιστική super sport μοτοσυκλέτα.
mxin.gr – Τώρα, ποια είναι η θέση σου στο εργοστάσιο;
Είμαι υπεύθυνος στο τμήμα marketing των motocross, enduro και adventure μοτοσυκλετών. H δουλειά μου είναι να παρουσιάζω και να προωθώ τις καινοτομίες και τεχνολογίες που εφαρμόζουν οι μοτοσυκλέτες μας, βοηθώντας τους dealer’s μας με την σειρά τους να τις ερμηνεύσουν στο αγοραστικό τους κοινό. Η εξέλιξη που έχουν δεχτεί τα τελευταία χρόνια οι μοτοσυκλέτες ειδικά στο ηλεκτρονικό κομμάτι είναι τεράστια και όπως είδες φέτος, παρουσιάσαμε στην motocross γκάμα μας το myKTM μια εφαρμογή που φέρνει τον αναβάτη σε άμεση επικοινωνία με τις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του. Οι τεχνολογίες εξελίσσονται ραγδαία και στο myKTM προσπαθήσαμε να κάνουμε όσο πιο εύκολη και εύχρηστη την εφαρμογή για όλους τους αναβάτες. Αυτό είναι το ζητούμενο και ο στόχος της εταιρίας μας. Να προσφέρουμε τεχνολογίες προσιτές έτσι ώστε κάθε αναβάτης ΚΤΜ να γίνεται καλύτερος και πιο γρήγορος στην πίστα.
mxin;.gr – Τώρα που το λες, πρόσφατα ένας dealer σας στην Ελλάδα μου έλεγε πόσο δύσκολο είναι πλέον να πουλάς μοτοσυκλέτες. Είχε φάει τρεις ώρες για να δείξει τις λειτουργίες μιας adventure μοτοσυκλέτας στον νέο της ιδιοκτήτη.
Ναι είναι έτσι όπως το λες. Οι μοτοσυκλέτες πλέον απολαμβάνουν πολλές τεχνολογίες και τα επόμενα χρόνια θα δούμε ακόμα περισσότερες να έρχονται. Στον τομέα του κινητήρα, των αναρτήσεων ή των φρένων δεν υπάρχουν πλέον τόσο μεγάλα περιθώρια εξέλιξης στις μοτοσυκλέτες. Οπότε όλο το βάρος έχει πέσει στα ηλεκτρονικά και με το ρυθμό που βαδίζει η τεχνολογία, θα δούμε ακόμα περισσότερες εφαρμογές και λειτουργίες.
mxin.gr – Βλέπουμε τα τελευταία χρόνια την βιομηχανία να παρουσιάζει όλο και περισσότερα adventure μοντέλα. Γιατί πιστεύεις ότι έχει ανέβει η ζήτηση αυτών των μοτοσυκλετών;
Πράγματι τα τελευταία χρόνια το αγοραστικό κοινό έχει αντιληφθεί καλύτερα τον χαρακτήρα των adventure μοτοσυκλετών. Για παράδειγμα εγώ, είχα την ευκαιρία να κατέβω πρόσφατα στην Ελλάδα με μια 790 ADVENTURE. Έκανα πολλά χιλιόμετρα σε άσφαλτο και χώμα φτάνοντας σε κορυφογραμμές βουνών και απρόσιτες παραλίες. Δεν μπορείς να οδηγείς γρήγορα και με ασφάλεια, σε άσφαλτο και χώμα με άλλου είδους μοτοσυκλέτα. Μετά από πολλά χιλιόμετρα, την άλλη μέρα μπορούσα να κάνω άλλα τόσα καθώς η μοτοσυκλέτα με κρατούσε ξεκούραστο. Όλα αυτά τα έχει αντιληφθεί το αγοραστικό κοινό και δεν πιστεύω ότι είναι απλά μια μόδα που θα περάσει. Επίσης αυτού του είδους οι μοτοσυκλέτες, λόγω του χαρακτήρα της διπλής χρήσης τους θα πάνε καλά σε πωλήσεις σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Ινδία και η Λατινική Αμερική. Στο μέλλον αυτές οι χώρες με την τεράστια αγορά τους, θα παίξουν ρόλο στην εξέλιξη των νέων μοντέλων μοτοσυκλετών.
mxin.gr – Είσαι ένας άνθρωπός από τον χώρο του enduro και φαντάζομαι ότι θα σε πειράζει το γεγονός ότι η ΚΤΜ δεν συμμετέχει με εργοστασιακή ομάδα στο EnduroGP;
H KTM είναι μια εταιρία η οποία ανδρώθηκε μέσα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro γνωρίζοντας τεράστιες επιτυχίες όλα αυτά τα χρόνια. Έτσι γνώρισα κι εγώ την ΚΤΜ όπως και ο περισσότερος κόσμος, μέσα από τους αγώνες enduro. Για να πάρει η ΚΤΜ μια τόσο σοβαρή απόφαση έπρεπε να συντρέχουν σοβαροί λόγοι τους οποίους καταλαβαίνω απόλυτα. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro δεν είναι το ίδιο, όπως ήταν πριν αρκετά χρόνια, δεν είναι το ίδιο όπως το κι εγώ το γνώρισα. Έχασε το φιλικό του κλίμα, τον αγώνα του ιδιώτη με την χαρά της συμμετοχής.Έχασε την λογική της προσιτότητας σε όλους του αναβάτες. Η ΚΤΜ δεν κατασκευάζει μοτοσυκλέτες άλλες για τους παγκόσμιους, και άλλες για τον απλό εντουρά. Η ΚΤΜ θέλει με την ίδια μοτοσυκλέτα ο απλός χομπίστας να πηγαίνει την βόλτα του στο βουνό , ο αγωνιζόμενος να τρέχει αγώνες και με όσο το δυνατόν λιγότερες αλλαγές, ο παγκόσμιος να διεκδικεί πρωταθλήματα. Αυτή η νοοτροπία δεν μπορούσε να εκφραστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro. Δεν έφυγε μόνο η ΚΤΜ, έφυγε και ο κόσμος που πήγε σε πιο προσιτές διοργανώσεις.
mxin.gr – Πολλοί λένε ότι έφυγε για να δημιουργήσει το δικό της πρωτάθλημα το WESS ακολουθώντας την μόδα των Hard Enduro αγώνων;
H KTM πριν αποχωρίσει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro συμμετείχε στους περισσότερους αγώνες Hard Enduro…ήταν και στα δύο. Από όσο γνωρίζω προσπάθησε να αλλάξει τον χαρακτήρα του EnduroGP πριν αποχωρήσει αλλά προφανώς τα πράγματα παρέμειναν ίδια. Κοίταξε, αν το δούμε και σε αριθμούς, το EnduroGP μετά βίας ξεπερνά τις 100 συμμετοχές ενώ βλέπουμε 1800 συμμετοχές στο Erzbergrodeo, 500-600 συμμετοχές στον πενταήμερο αγώνα του Romaniacs με χιλιάδες θεατές να ακολουθούν αυτούς τους αγώνες. Ο κόσμος του enduro έχει πάει σε αυτούς τους αγώνες και όπως είναι λογικό η ΚΤΜ έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα. Εκπροσωπούν καλύτερα την φιλοσοφία της εταιρίας αφού η μοτοσυκλέτα του Jonny Walker είναι σχεδόν ίδια με αυτή που μπορεί να αγοράσει ο απλός χομπίστας από τα καταστήματα της ΚΤΜ.
mxin.gr – Πιστεύω ότι το WESS είναι το πραγματικό enduro και όχι η μορφή του EnduroGP. Σαν παλιός εντουράς τι πιστεύεις;
Για εμένα enduro είναι τα πάντα που έχουν να κάνουν με οδήγηση στο χώμα και το βουνό. Είναι και η φλαταδούρα, και το μονοπάτι. Είναι οι αγώνες scrable όπως και οι κλασικοί αγώνες enduro και φυσικά το Hard Enduro. Ακόμα και το motocross πιστεύω ότι έχει στοιχεία enduro μέσα του. Η διαδικασία του WESS θέλει να δοκιμάσει τους αναβάτες μέσα από όλες αυτές τις συνθήκες και να αναδείξει τον καλύτερο. Οι κλασικοί αγώνες enduro είναι διαφορετικοί. Είναι η ίδια συνθήκη σε διαφορετικά μέρη το οποίο έχει την ομορφιά του και το δικό του ξεχωριστό θέαμα απλά πλέον δεν είναι προσιτοί για τους ιδιώτες
mxin.gr – Κλείνοντας θα θέλαμε να μας πεις για το καινούργιο απόκτημα του ομίλου την GAS GAS. Θα έχουμε καινούργιες μοτοσυκλέτες ή θα ακολουθηθεί η ίδια λογική με την Husqvarna;
Δυστυχώς δεν μπορώ να πω περισσότερα από όσα ήδη γνωρίζετε γιατί κι εγώ δεν γνωρίζω. Η Husqvarna και η GAS GAS, μπορεί να ανήκουν στον όμιλο ΚΤΜ όμως πρόκειται για τρεις ξεχωριστές οντότητες με δική τους στρατηγική εξέλιξης και μάρκετινγκ.