TEST RIDE – HUSQVARNA TE250I 2021…ΑΨΕΓΑΔΙΑΣΤΟ!
Αν υπάρχει μια κατηγορία μοτοσυκλετών που επωφελήθηκε στο έπακρο από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς Euro4, αυτή είναι η δίχρονη enduro που εξελίχθηκε με τροφοδοσία καυσίμου ψεκασμού με την εισαγωγή του γνωστού ΤPi. Αν μια κατηγορία enduro μοτοσυκλετών επωφελήθηκε από αυτή την νέα τεχνολογία, αυτή σίγουρα είναι τα δίχρονα 250άρια! Για το TE250i 2021 τα οφέλη δεν σταματούν εκεί καθώς αδιαμφισβήτητα διανύει την χρυσή εποχή του.
Ο δρόμος για την χρυσή εποχή ήταν μακρύς, και όλα για την Husqvarna σίγουρα ξεκινούν στις αρχές της δεκαετίας όταν η ΚΤΜ την προσέθεσε στον όμιλο της, βάζοντας σε ένα διαφορετικό μεν αλλά παράλληλο δρόμο με τις πορτοκαλί μοτοσυκλέτες. Η σουηδικής προέλευσης, πολυαγορασμένη εταιρεία του κορωνάτου “Η”, είχε καλή παράδοση στις δίχρονες μοτοσυκλέτες από τα γεννοφάσκια της αλλά και κατά την διοίκηση ξένων αγοραστών. Από το 2013 όμως η πορεία της άλλαξε με την εξαγορά της από την ΚΤΜ και από το 2018 ακολούθησε την τεχνολογική εξέλιξη των δίχρονων αυστριακών μοτοσυκλετών με την εισαγωγή του TPi. Εκεί κάπου χάθηκε η κληρονομιά της εταιρείας στις δίχρονες enduro μοτοσυκλέτες αλλά δεν ήταν η μόνη καθώς και η ΚΤΜ είχε τα ίδια προβλήματα.
Η πρώτη γενιά TPi φαινόταν τόσο ξένη για τα δεδομένα της κατηγορίας που οι περισσότεροι πίστευαν ότι είναι απλά κάτι καινούργιο που θα έπρεπε να συνηθίσουν. Ήταν όμως φανερό ότι η ΚΤΜ-Husqvarna έπρεπε κάτι να κάνουν γιατί οι πελάτες δεν ήταν ευχαριστημένοι. Οι δυνατότητες υπήρχαν γιατί την επόμενη χρονιά από την πρώτη παρουσίαση της νέας τεχνολογίας, είχαμε οδηγήσει EXC μοτοσυκλέτα με διαφορετική χαρτογράφηση που και πάλι όμως δεν ήταν αυτό που περίμενες από μια injection μοτοσυκλέτα. Το 2020 πέτυχαν διάνα! Δοκιμάζοντας το ΤE300i “Jarvis Edition” ήταν πλέον ολοφάνερο ότι τα δίχρονα injection enduro είχαν βρει τον δρόμο τους.
Η εκδίκηση του ΤΕ250i 2021
Η κατηγορία των 250 2Τ φαινόταν ξεχασμένη τα τελευταία χρόνια καθώς το αγοραστικό κοινό, προσαρμοσμένο πλέον στις δυνατές τετράχρονες μοτοσυκλέτες ζητούσε κάτι παραπάνω από τις δίχρονες. Στην δίχρονη επιλογή, τα 250 περνούσαν απαρατήρητα από τα μάτια των ενδιαφερομένων, όσο κι αν στεκόντουσαν το ίδιο περήφανα δίπλα στα όμοια 300άρια αδέρφια τους. Οι αγώνες Hard Enduro, η μόδα “επιστροφή στα δίχρονα”, προκάλεσε φρενίτιδα στις πωλήσεις των μεγάλων δίχρονων 300αριών και όχι άδικα καθώς η χαμηλή τους ροπή έδινε μια μεγαλύτερη καμπύλη στο εύρος των στροφών που μπορούσε ο αναβάτης να εκμεταλλευτεί την δύναμη του κινητήρα λειτουργώντας κάπως, σαν τετράχρονο. Αυτός είναι και ο Δούρειος Ίππος των 300αριών. Όλες οι ευρωπαϊκές εταιρείες enduro μοτοσυκλετών μέσα από τα 300 2Τ κατάλαβαν τι ζητούσε το αγοραστικό κοινό και βρήκαν τον τρόπο να το προσφέρουν και στα 250, σε μικρότερες δόσεις. Το αποτέλεσμα είναι τόσο εντυπωσιακό που σιγά σιγά τα 250άρια παίρνουν την εκδίκηση τους και εδραιώνονται ξανά στον χώρο του enduro με έναν από τους καλύτερους εκφραστές αυτής της εκδίκησης το Husqvarna TE250i 2021.
Το απόλυτο enduro!
Ήρθε πάλι εκείνη η ημέρα του χρόνου που η πάντα φιλόξενη KTM SEE μας κάλεσε να οδηγήσουμε τα νέα μοντελάκια της στην μαγευτική Ζήρεια για άλλη μια φορά. Εντουράδικος καιρός με ψιλόβροχο και κρύο, σε ένα απόλυτα εντουράδικο σκηνικό του αθλητικού κέντρου Ζήρειας, οδηγώντας τις κορυφαίες enduro μοτοσυκλέτες της αγοράς. Η εντουράδικη διάθεση ήταν εκεί, και μετά από τις πρώτες μας δοκιμές της σηματοδοτημένης διαδρομής με ΜΧ όμως μοτοσυκλέτα, ήμασταν έτοιμοι για την γρήγορη, γκαζονάτη με εκπληκτική πρόσφυση enduro ειδική. Η σειρά του TΕ250i 2021 είχε έρθει και με την πρώτη επαφή της μοτοσυκλέτας έχεις την αίσθηση ότι είναι χαμηλή, με μικρότερη διαδρομή αναρτήσεων από τις αντίστοιχες ΚΤΜ. Και έτσι είναι καθώς λόγω μοχλικού η πίσω διαδρομή της ανάρτησης είναι κατά 10mm μικρότερη δίνοντας στην μοτοσυκλέτα 10mm χαμηλότερο ύψος σέλας και μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και φιλική και έχεις την εντύπωση ότι είσαι σε μια μικρή σε μήκος και στενή σε πλάτος μοτοσυκλέτα. Στα υδραυλικά της Magura είναι λίγο δύσκολο να ρυθμίσεις τις αποστάσεις στις μανέτες, διαθέτοντας ένα σύστημα που δείχνει ότι έχει σχεδιαστεί για να μπορείς να επέμβεις και, κατά την οδήγηση! Κατά τα άλλα, προσαρμοστήκαμε γρήγορα πάνω στην μοτοσυκλέτα η οποία συνέχισε να είναι ιδιαιτέρως φιλική και κατά τους πρώτους χαλαρούς γύρους μέσα στην διαδρομή. Οι αναρτήσεις ήταν μαλακές και έδειχναν ότι μπορούν να απορροφήσουν με καλή συμπεριφορά πέτρες και σαμάρια όσο δυνατά και γρήγορα χτυπούσες επάνω τους. Ο συνδυασμός του νωπού γκαζόν της διαδρομής και των ελαστικών Tracker της Michelin εξασφάλιζαν την τέλεια πρόσφυση, δίνοντας μας την εμπιστοσύνη να πιέσουμε λίγο παραπάνω τα πράγματα. Αυτό σημαίνει απλά, άνοιξε το γκάζι και εδώ αρχίζει να αλλάζει τα δεδομένα ο κινητήρας. Το ΤΕ250i 2021 διαθέτει έναν ροπάτο κινητήρα που ξυπνάει νωρίς στις χαμηλές στροφές και κρατάει μια γραμμική πορεία μέχρι ένα μικρό ξέσπασμα, τραβώντας πάντα γραμμικά με περισσότερη δύναμη μέχρι τον κόφτη. Αυτή η λειτουργία όσο και να πιέσεις την μοτοσυκλέτα δεν διαταράσσει την ισορροπία της, αρκεί να έχεις πάντα την σωστή ταχύτητα στο σωστό σημείο, αποφεύγοντας τον κόφτη ψηλά και την ήπια δύναμη στις χαμηλές στροφές. Η αλήθεια είναι ότι ο κινητήρας είναι τόσο γραμμικός και εύκολος που δεν καταλαβαίνεις πότε φτάνει στον κόφτη, δίνοντας σου πάντα την εντύπωση ότι μπορεί να τραβήξει και πιο ψηλά. Όσο για τα χαμηλά, η μαλακή αίσθηση του συμπλέκτη σε αφήνει να παίξεις μαζί του και ίσως να κάνεις και λάθος ταχύτητα ξεχνώντας να κατεβάσεις, αφού η συνεργασία της δύναμης του κινητήρα με τον συμπλέκτη σου επιτρέπουν εύκολα να διορθώσεις. Όπως και να έχει, αυτή η μοτοσυκλέτα μαζεύει τόσο εύκολα φόρα και την διατηρεί μέσα στην στροφή, που δύσκολα θα κάνεις λάθος, χώρια ότι αν θέλεις ακόμα περισσότερη δύναμη χαμηλά, μπορείς να αλλάξεις την χαρτογράφηση στον επιλογέα που βρίσκεται στο τιμόνι. Δεν έχεις αντιπερισπασμούς όταν οδηγείς. Οι αναρτήσεις κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν σε κάθε περίπτωση και ο κινητήρας βάζει την δύναμη κάτω…τι άλλο να ζητήσεις! Ίσως περισσότερα φρένα. Τα υδραυλικά της Magura σίγουρα δεν έχουν την ποιότητα και λειτουργία των Brembo που διαθέτουν οι αδελφές ΚΤΜ κάτι το οποίο γίνεται αντιληπτό σε οριακές καταστάσεις όπου η πληροφόρηση, για το πότε χάνουν την πρόσφυση οι τροχοί είναι μεν καλή αλλά δεν είναι σαν των Brembo των ΚΤΜ. Αυτό ελάχιστα επηρεάζει το σύνολο της λειτουργία της μοτοσυκλέτας που είναι καλοστημένη προσφέροντας απολαυστική οδήγηση!
Πετυχημένη συνταγή
Η εποχή που οι κατασκευαστές προσπαθούσαν να κάνουν τα 300 2Τ πιο φιλικά και τα 250 2Τ πιο άγρια έχει παρέλθει ή καλύτερα έχει αλλάξει. Τα 300άρια εξακολουθούν να μην ξέρουν πιο δρόμο να διαλέξουν όμως τα 250 φαίνεται ότι τον βρήκαν. Ο καλύτερος εκφραστής της κατηγορίας είναι αδιαμφισβήτητα το Husqvarna TE250i 2021, καταφέρνοντας να γεφυρώσει το χάσμα του νευρικού δυνατού δίχρονου και της γραμμικής φιλικής μοτοσυκλέτας. Με επίκεντρο τον κινητήρα και τα πλεονεκτήματα της νέας τεχνολογίας TPi, της τέλειας καύσης, των χαμηλών ρύπων και της χαμηλής κατανάλωσης, το Husqvarna TE250i 2021 διαθέτει ένα ποιοτικό σύνολο που μπορεί να ανταποκριθεί, αλλά πολύ περισσότερο να προσφέρει απόλαυση, σε όλες τις χρήσεις του enduro.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Κινητήρας
- Ταχύτητες 6
- Εκκίνηση Mίζα(αναμονή Μανιβέλας)
- Διάμετρος 72 mm
- Διαδρομή 66.4 mm
- Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος με υδραυλικά της Magura
- CO<SUB>2</SUB> Εκμπομπές 59 g/km
- Κυβισμός 249 cm³
- Ηλεκτρονική AET digital
- Κατανάλωση καυσίμου 2.55 l/100 km
Πλαίσιο
- Βάρος χωρίς καύσιμο 106.2 kg
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 8.5 l
- Δισκόφρενο εμπρός 260 mm
- Δισκόφρενο πίσω 220 mm
- Αλυσίδα X-Ring 5/8 x 1/4″
- Πλαίσιο 25CrMo4
- Εμπρός ανάρτηση WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
- Απόσταση από το έδαφος 360 mm
- Πίσω ανάρτηση WP XACT Monoshock με μοχλικό
- Ύψος σέλας 950 mm
- Στρέψη τιμονιού 63.5 °
- Διαδρομή ανάρτησης εμπρός 300 mm
- Διαδρομή ανάρτησης πίσω 300 mm
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης