TEST RIDE HUSQVARNA FC250 2021…ΒΕΛΟΥΔΟ ΣΕ ΑΣΠΡΟΜΠΛΕ !
Η Husqvarna το 2021 επέλεξε να κάνει μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στις off road μοτοσικλέτες της διαφοροποιώντας ακόμα περισσότερο την γκάμα της από το σημείο αναφοράς των KTM. Φυσικά το FC 250 δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει αυτές τις αλλαγές και πλέον αποτελεί μία τελείως ξεχωριστή πρόταση στην αγορά των μικρών motocross κυβικών.
Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά
Είναι σίγουρα δύσκολο να κάνεις κάποιον να πιστέψει ότι με τον ίδιο κινητήρα, το ίδιο πλαίσιο, τα ίδια φρένα και τις ίδιες αναρτήσεις μία μοτοσυκλέτα μπορεί να αποκτήσει έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα αλλάζοντας απλά όλα τα υπόλοιπα. Η αλήθεια όμως είναι, ότι έχοντας αυτά τα βασικά στοιχεία της μοτοσυκλέτας σε κορυφαία απόδοση είναι δύσκολο να επέμβεις και να τροποποιήσεις αυτό που αποτελεί πετυχημένη συνταγή, ωστόσο η Husqvarna επέλεξε να τολμήσει σε αλλαγές πού διαφοροποίησαν τα μοντέλα της από την πορτοκαλί εταιρεία το 2021. Mπορεί, να ακολούθησε τις αλλαγές που δέχτηκαν οι αντίστοιχες μοτοσυκλέτες της KTM για τη νέα χρονιά, όμως έκανε τη δική της παρέμβαση στις αναρτήσεις μειώνοντας την διαδρομή τους, χαμηλώνοντας το ύψος των μοτοσυκλετών της. Έτσι μετά τα διαφοροποιημένα πλαστικά κοστούμια, το υποπλαίσιο από πολυαμίδιο το διαφορετικό ψαλίδι και τον υδραυλικό συμπλέκτη της Magura, για το 2021 το FC 250 δέχτηκε τις αναβαθμίσεις στο πιρούνι WP όπως και νέες ρυθμίσεις στην πίσω ανάρτηση ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκαν τα εσωτερικά του μοχλικού. Για να ανακατέψει ακόμα περισσότερο την τράπουλα, η Husqvarna μείωσε την διαδρομή των αναρτήσεων και χαμήλωσε το ύψος της μοτοσυκλέτας ενώ με τη διαφορετική λειτουργία του κινητήρα μέσω των χαρτογραφήσεων της ηλεκτρονικής, κατάφερε να δώσει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στο FC 250 το 2021.
Ακόμα πιο φιλική
Για ακόμα μία χρονιά επιστρέψαμε στην Ζήρεια και τα Off Road Days της KTM SEE στην ετήσια παρουσίαση των νέων μοντέλων Husqvarna – KTM. Το σκηνικό γνώριμο και η διαδρομή αναπροσαρμοσμένη προσφέροντας μία γρήγορη πίστα τύπου Scramble, για να δοκιμάσουμε στη δημοσιογραφική παρουσίαση τα μοντέλα του 2021. Ίσως όχι και οι ιδανικότερες συνθήκες για να δοκιμάσεις μία motocross μοτοσυκλέτα, όμως τα επίπεδα πρόσφυσης της πίστας την συγκεκριμένη ημέρα μαζί με το εξαιρετικά ελαστικά Tracker της Michelin, προσέφεραν μία διασκεδαστική ημέρα οδήγησης όπου μπορούσαν να βγουν αρκετά συμπεράσματα. Το μεγάλο νέο για την FC 250 2021 είναι αδιαμφισβήτητα το χαμηλότερο ύψος κατά 10 χιλιοστά, το οποίο γίνεται άμεσα αντιληπτό και αλλάζει δραματικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. Εκτός ότι νιώθεις μεγαλύτερη ασφάλεια έχοντας τα πόδια σου πιο κοντά στο έδαφος, κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας το χαμηλότερο κέντρο βάρους σου δίνει ακόμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ευκολία χειρισμού, ειδικά όπου δεν υπάρχουν μεγάλες ανωμαλίες στο έδαφος.
Η FC 250 2021 βρίσκεται στο στοιχείο της στις επίπεδες στροφές και στα μικρά λούκια όπου μπορεί και παίρνει εκπληκτικές κλίσεις, προσφέροντας διασκέδαση και αποτελεσματικότητα ταυτόχρονα. Αντιθέτως δεν σου δίνει μεγάλη εμπιστοσύνη να επιτεθείς στα μεγάλα σαμάρια και στα βαθιά λούκια της πίστας, γεγονός που θα πρέπει ο υποψήφιος κάτοχος της μοτοσυκλέτας να διαχειριστεί στη συμβίωση μαζί της. Εκεί κάπου, θα πρέπει να ασχοληθείς λίγο περισσότερο με τις αναρτήσεις που παραμένουν μαλακές και φιλικές παρά τις αλλαγές που δέχτηκαν φέτος και θα πρέπει να κάνουμε ειδική αναφορά στο πολύ βελτιωμένο πιρούνι WP AER XACT της φετινής χρονιάς. Στην Ζήρεια δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα με τις αναρτήσεις και γενικότερα η μοτοσυκλέτα φαινόταν να είναι καλά στημένη για την διαδρομή, αλλά φανταζόμαστε στις απαιτήσεις μιας motocross πίστας το μαλακό σύνολο δεν θα αποδίδει ικανοποιητικά. Στο ίδιο μήκος κύματος ακολουθεί και ο κινητήρας ο οποίος παραμένει ουδέτερος-φιλικός κατά τις χαμηλές και μεσαίες στροφές του, συμβάλλοντας και αυτός στην γενικότερη φιλικότητα της μοτοσυκλέτας. Για να ανακαλύψεις την εκρηκτική δύναμη του θα πρέπει να κινηθείς από τις μεσαίες στροφές και πάνω όπου παρουσιάζει μία άλλη συμπεριφορά, τραβώντας δυνατά μέχρι το βάθος των 14.000 στροφών. Σίγουρα αυτή η λειτουργία δεν είναι ιδανική για όλους και μόνο οι αναβάτες που είναι καλά προπονημένοι και έχουν απαιτήσεις θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν και να δουλέψουν σε αυτό το εύρος των στροφών, για να πάρουν το απόλυτο από τον κινητήρα. Για τους υπόλοιπους, η ροπή στις χαμηλομεσαίες θα τους φερθεί φιλικά, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει ή να προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις, σε όποια από τις δύο διαθέσιμες χαρτογραφήσεις κι αν την δοκιμάσουν. Η λειτουργία είναι τόσο ουδέτερη μέχρι τις μεσαίες όπου ουσιαστικά κάνει αχρείαστο το traction control.
Όμως το 2021 η Husqvarna στο FC 250, όπως και σε όλη την τετράχρονη γκάμα της, προσφέρει μία νέα τεχνολογία, όπου με ένα aftermarket bluetooth αξεσουάρ μπορεί η ηλεκτρονική να συνδεθεί μέσω ενός app προγράμματος με το smartphone του αναβάτη, επεμβαίνοντας στις λειτουργίες των χαρτογραφήσεων, το traction control, την απόκριση του γκαζιού καθώς και το launch control. Έτσι δίνεται η δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να αλλάξει την συμπεριφορά του κινητήρα προσαρμόζοντας τον στις δικές του επιθυμίες. Είμαστε χαρούμενοι που η Husqvarna επέλεξε στα Motocross μοντέλα της να κρατήσει τα φρένα της Brembo, φρένα που παραμένουν να είναι το σημείο αναφοράς στις χωμάτινες μοτοσυκλέτες. Δεν θα γίνουμε κουραστικοί λέγοντας για ακόμα μία φορά πόσο εξαιρετικά είναι τα φρένα της Brembo που ειδικά πάνω στις μοτοσυκλέτες των KTM – Husqvarna, δείχνουν να εναρμονίζονται καταπληκτικά μετά με τα αυστριακά σύνολα. Στον τομέα του συμπλέκτη, το υδραυλικό σύστημα της Magura παραμένει μία αξιόπιστη επιλογή, εφάμιλλη των συστημάτων της Brembo, με το οποίο, τόσο τώρα όσο και στο παρελθόν δεν είχαμε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα.
Βελούδο σε άσπρομπλε!
Τα τελευταία χρόνια η Husqvarna έχει επιλέξει να κάνει τις μοτοσικλέτες της όσο το δυνατόν πιο φιλικές, στοχεύοντας περισσότερο στην άνεση χωρίς όμως να θυσιάζεται η απόδοση και η αποτελεσματικότητα των motocross μοτοσυκλετών της. Η FC 250 του 2021 είναι αδιαμφισβήτητα η κορυφαία επίτευξη αυτού του στόχου προσφέροντας στην αγορά μία μοτοσυκλέτα η οποία διαθέτει την απόλυτη βελούδινη αίσθηση ενώ παράλληλα μπορεί να συνδυάσει στα κατάλληλα χέρια, την φιλικότητα με τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του πρωταθλητή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Κινητήρας
- Ταχύτητες 5
- Εκκίνηση Mίζα
- Διάμετρος 78 mm
- Διαδρομή 52.3 mm
- Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος με υδραυλικά της Magura
- Κυβισμός 249.9 cm³
- Ηλεκτρονική Keihin EMS
Πλαίσιο
- Βάρος χωρίς καύσιμο 99.5 kg
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 7 l
- Δισκόφρενο εμπρός 260 mm
- Δισκόφρενο πίσω 220 mm
- Αλυσίδα X-Ring 5/8 x 1/4″
- Πλαίσιο 25CrMo4
- Εμπρός ανάρτηση WP XACT-USD, Ø 48 mm
- Απόσταση από το έδαφος 370 mm
- Πίσω ανάρτηση WP XACT Monoshock με μοχλικό
- Ύψος σέλας 940 mm
- Στρέψη τιμονιού 63.9 °
- Διαδρομή ανάρτησης εμπρός 300 mm
- Διαδρομή ανάρτησης πίσω 300 mm
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης