FIM MX JUNIOR 2021 – H ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ ΕΒΓΑΛΕ ΤΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ!
Το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού της μοτοσυκλέτας στην χώρα μας, πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Μεγαλόπολης με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross Junior 2021. Ανάμεσα σε 23 χώρες που συμμετείχαν, στέφτηκαν οι παγκόσμιοι πρωταθλητές του 2021 στις μικρές ηλικιακά κατηγορίες με τον Haakon Osterhagen να επικρατεί στην JMX125, τον Mattia Barbieri να κατακτά τον παγκόσμιο τίτλο της JMX85 ενώ ο κυπελλούχος κόσμου αναδείχτηκε ο Aaron Katona στην JMΧ65. Για δεύτερη συνεχόμενη φορά οι Ιταλοί επικράτησαν σε επίπεδο χωρών, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει την 14η θέση.
Σε αγώνα μετ’ εμποδίων εξελίχθηκε η διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Motocross Junior 2021 στην Μεγαλόπολη, ένας αγώνας που αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2020, αλλά λόγω της πανδημίας, ο αγώνας δεν έγινε και μεταφέρθηκε για την επόμενη χρονιά. Αλλά και το 2021, μέχρι τον Μάιο δεν ήταν γνωστό αν ο αγώνας θα πραγματοποιείτο καθώς δεν είχε καθοριστεί το υγειονομικό πρωτόκολλο που θα επέτρεπε την διεξαγωγή του. Ωστόσο οι διοργανωτές των σωματείων ΑΡΗΣ Πεντέλης και ΑΛΜΑ Μεγαλόπολης δεν έχασαν ποτέ τις ελπίδες τους και με την συμβολή του Υπουργείου Αθλητισμού, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δήμου της Μεγαλόπολης και φυσικά της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας FIM και του συνεργάτη της Infront Sports όπως και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας AMOTOE, κατάφεραν να γίνει γεγονός, ο μεγαλύτερος φετινός αγώνας του ελληνικού motocross.
Τα εμπόδια όμως δεν σταμάτησαν εκεί, και για ακόμα μια φορά τα ακραία καιρικά φαινόμενα έπληξαν διεθνή αγώνα στην Μεγαλόπολη, αυτή τη φορά με τον καύσωνα να δοκιμάζει αθλητές και διοργανωτές. Αν και προσπάθησαν να συμπιέσουν το πρόγραμμα της Κυριακής τις πρωινές ώρες, ωστόσο μια λάθος εκτίμηση στην προετοιμασία της πίστας έφερε μεγάλες καθυστερήσεις. Από εκεί και μετά όλοι κατέβαλαν τον καλύτερο του εαυτό ώστε να ολοκληρωθεί ο αγώνας αναδεικνύοντας τους παγκόσμιους πρωταθλητές Junior 2021. Ενδεικτικό της κατάστασης ήταν η λιποθυμία από θερμοπληξία Ισπανού αθλητή προς το τέλος του δεύτερου σκέλους της JMX125, γεγονός που οδήγησε του διοργανωτές να σταματήσουν τον αγώνα ρίχνοντας κόκκινη σημαία.
Κατηγορία JΜΧ125
Την μεγάλη μάχη τους από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ΕΜΧ125 που ήδη έχει ολοκληρώσει δύο αγώνες, μετέφερε στην Μεγαλόπολη η πρώτη τριάδα του πρωταθλήματος Haakon Osterhagen, Valerio Lata και Kay Karssemakers για την ανάδειξη σε έναν αγώνα, του παγκόσμιου πρωταθλητή της κατηγορίας. Από τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου ο Νορβηγός και πρωτοπόρος της βαθμολογίας EMX125 Osterhagen, έδειξε ότι προσαρμόστηκε πιο γρήγορα με την πίστα και τις καυτές συνθήκες του αγώνα, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο το Σάββατο, ενώ συνέχισε κερδίζοντας και τα δύο σκέλη της Κυριακής. Σε αυτό, βοήθησαν και οι δύο καλές του εκκινήσεις αλλά και το γεγονός ότι προσπάθησε να μην καταναλώνει άσκοπα ενέργεια όπως δήλωσε, κάνοντας μόνο αυτό που χρειάζεται για να κερδίσει τον αγώνα. Πράγματι η οδήγηση του ήταν απλή και με χαμηλές πτήσεις στα άλματα κέρδιζε χρόνο σε αντίθεση με τους αντιπάλους του που προσπαθούσαν να επιτεθούν στην πίστα.
Ο μεγάλος του φετινός αντίπαλος στο ευρωπαϊκό, ο Ιταλός Valerio Lata, άργησε να βρει ρυθμό στην πίστα και παρά τις μέτριες εκκινήσεις του κατάφερε να τερματίσει στην δεύτερη θέση, ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Η κακή εκκίνηση μετά την πτώση της πρώτης στροφής, δημιούργησε προβλήματα στον Ολλανδό Karssemakers βγαίνοντας από την αρχή εκτός μάχης πρωταθλήματος με την έβδομη θέση όπου τερμάτισε. Στο δεύτερο, βρέθηκε μπροστά καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση σε σκέλος και σύνολο. Από ελληνικής πλευράς ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα MX125 Καμαρινός Παυλόπουλος είχε το καλύτερο αποτέλεσμα στην 25η θέση ενώ και ο Μάριος Κανάκης επέστρεψε στα δίχρονα για να πετύχει την 22η θέση, συμμετέχοντας για πρώτη φορά με τα χρώματα της Βουλγαρίας καθώς διατηρεί και τις δύο υπηκοότητες.
Κατηγορία JMX85
Όλα έδειχναν ότι ο Λετονός Janis Reisulis θα επικρατήσει στον αγώνα ειδικά μετά την επικράτηση του στα δοκιμαστικά αλλά και με την πρωτοπορία του στο πρώτο σκέλος έναντι του Τσέχου Vetezslav Marek που τον πέρασε νωρίς στον αγώνα. Όμως η τύχη του έπαιξε άσχημο παιχνίδι. Έχοντας μεγάλη διαφορά στην πρώτη θέση, για πέντε δευτερόλεπτα πέρασε το άλμα του τερματισμού πριν ολοκληρωθεί ο χρόνος, γεγονός που τον ανάγκασε να κάνει ακόμα έναν γύρο. Δεν τον ολοκλήρωσε ποτέ καθώς έμεινε από βενζίνη, χάνοντας την νίκη αλλά και τις ελπίδες του για τον φετινό τίτλο.
Ο αγώνας όμως δεν κρίθηκε μόνο εκεί καθώς ο “τυχερός” νικητής του πρώτου σκέλους Marek κατάφερε να οδηγήσει και το δεύτερο σκέλος, μέχρι να μείνει από δυνάμεις και να τον περάσει ο Ιταλός Mattia Barbieri για να του πάρει την νίκη. O Marek όμως έχασε ακόμα μια θέση από τον επίσης Ιταλό Simeone Mancini πέφτοντας στην τρίτη θέση. Αυτή η προσπέραση ήταν καθοριστική καθώς ο Barbieri με τερματισμούς 3-1 και με νίκη στο δεύτερο σκέλος επικράτησε της ισοβαθμίας του με τον Marek, κερδίζοντας τον τίτλο στην κατηγορία. Ο Marek(1-3) κατέλαβε την δεύτερη θέση με τον Ούγγρο Noel Zanocz(2-5) να καταλαμβάνει την τρίτη θέση.
Ο δεύτερος του πανελληνίου πρωταθλήματος ΜΧ85 Σωτήρης Φωτάκης πέτυχε την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία καταλαμβάνοντας την 27η θέση προσφέροντας πολύτιμους βαθμούς στην βαθμολογία των Εθνών για την χώρα μας.
Κατηγορία JMX65
Από το 2010 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross Junior έχει προστεθεί και η κατηγορία JMX65 που όμως προσμετρά ως Κύπελλο και όχι ως πρωτάθλημα. Εκεί ο Ούγγρος Aaron Katona είχε την υπομονή να κάτσει και στα δύο σκέλη πίσω από τον πρωτοπόρο του αγώνα τον Ιταλό Andrea Uccellini. Στο πρώτο σκέλος κατάφερε να τον περάσει για να του πάρει την νίκη ενώ στο δεύτερο ο Uccellini είχε μια πτώση στον τελευταίο γύρο χάνοντας την πρωτοπορία και τελικά τον τίτλο.
Ο Katona(1-1) με αυτόν τον τρόπο έγινε ο Κυπελλούχος της κατηγορίας με τον Γάλλο Sleni Goyer(3-2) να τον ακολουθεί με σταθερούς τερματισμούς στην δεύτερη θέση ενώ ο άτυχος Uccellini(2-4) συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών. Την καλύτερη εμφάνιση από ελληνικής πλευράς πραγματοποίησε ο πρωτοπόρος του πανελληνίου πρωταθλήματος MX65 Γιώργος Χατζάκης καταλαμβάνοντας την 32η θέση.
Κατηγορία Εθνών
Ανάμεσα στις 23 χώρες οι Ιταλοί κατάφεραν να υπερασπιστούν τον τίτλο τους από το 2019(το 2020 δεν πραγματοποιήθηκε ο θεσμός) κατεβάζοντας μια πολυπληθή αλλά και ικανή ομάδα για να το πετύχει. Θυμίζουμε ότι προσμετρά το καλύτερο ένα αποτέλεσμα από κάθε κατηγορία, και με τερματισμούς 2-1-3 κατάφεραν άνετα να πάρουν την νίκη. Την έκπληξη έκαναν οι Ούγγροι(6-3-1) ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου που όχι μόνο έχουν κυπελλούχο στην κατηγορία JMX65 αλλά προσπέρασαν τις οργανωμένες και πολυπληθέστερες ομάδες των Ισπανών και των Γάλλων ενώ άφησαν τρίτους τους Ολλανδούς(3-12-5) μια χώρα με παράδοση στο motocross.
Ελλάδα οικοδέσποινα
Η χώρα μας φιλοξένησε αυτόν τον μεγάλο αγώνα προάγοντας την φιλοξενία και τον πολιτισμό που μας διακρίνει αλλά παράλληλα συμμετείχε με αξιοπρεπή παρουσία εκπροσωπώντας το ελληνικό ΜΧ. Με εμφανίσεις και χρώμα ελληνικό στα paddocks, το νέο αίμα του αθλήματος στην χώρα μας απέκτησε μοναδικές εμπειρίες που θα το βοηθήσουν να προσπαθεί και να ονειρεύεται στο μέλλον. Το χάσμα που έχει να καλύψει είναι είναι μεγάλο όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα, αλλά τα πρόσφατα παραδείγματα Ελλήνων που διαπρέπουν στον αθλητισμό, δείχνουν ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, αρκεί να υπάρχει θέληση.
Ride Green Cup
Πρωταθλήτρια ομάδα σχετικά με την διαχείριση απορριμάτων αλλά και της λειτουργίας της με περιβαλλοντικές ανησυχίες κατέκτησε η ομάδα της Έσθονίας η οποία και αυτή είχε μια πολυπληθή παρουσία στον αγώνα. Κατέκτησε το Ride Green Cup της FIM, μια ενέργεια που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια η παγκόσμια ομοσπονδία αλλά έχει βρει και στην χώρα μας, θερμή υποστήριξη από την ΑΜΟΤΟΕ.
Η πίστα της Μεγαλόπολης κεφάλαιο για το ελληνικό ΜΧ
Για πέμπτη φορά στην ιστορία της, η πίστα της Μεγαλόπολης σήκωσε στους ώμους της ακόμα έναν σημαντικό διεθνή αγώνα motocross, γεγονός που σηματοδοτεί τον ρόλο που έχει διαδραματίσει στην πορεία του αθλήματος στην χώρα μας. Αυτό φαίνεται ότι δεν πέρασε απαρατήρητο από τους άρχοντες του αθλητισμού αλλά και τους τοπικούς φορείς και δήλωσαν ότι η πίστα της Μεγαλόπολης θα γίνει ένα μεγάλο κέντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού συμβάλλοντας όχι μόνο στο άθλημα αλλά και στην τοπική κοινωνία, που προσπαθεί να κάνει την μεγάλη μετάβαση στην μεταλιγνιτική εποχή. Πέραν της αλλαγής της σχεδίασης της πίστας και της συντήρησης των εγκαταστάσεων της για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross Junior, δεν είδαμε επενδύσεις αναβάθμισης αλλά από ότι καταλάβαμε αυτός ο αγώνας αποτελεί την αρχή ριζικής ανανέωσης και νέας πλεύσης στην στρατηγική του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στην χρήση της πίστας.