AMA MX 2021 – ΜΠΛΕ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΜΕ D.FERRANDIS ΚΑΙ J.MARTIN ΣΤΟ BUDDS CREEK

Στη σκιά της πρωτεύουσας της χώρας Ουάσινγκτον, πραγματοποιήθηκε στο South Maryland’s Budds Creek Motocross Park ο ένατος γύρος του πρωταθλήματος ΑΜΑ Motocross 2021. Η διαλείπουσα κάλυψη νέφους συμπληρώθηκε από υγρές συνθήκες για το Circle K Budds Creek National, ενώ μια σκληρή μάχη για τη νίκη ξεδιπλώθηκε στην κατηγορία 450 και απαιτούσε ένα tiebrake για να καθορίσει τον νικητή. Τελικά, ο Dylan Ferrandis επικράτησε του Ken Roczen, στην πέμπτη νίκη του Γάλλου αυτό το καλοκαίρι. Στην κατηγορία 250, ο Jeremy Martin βασίστηκε σε μια εμφατική νίκη στο τελευταίο σκέλος για να καταγράψει την τρίτη του φετινή νίκη “βάφοντας” μπλέ, το κορυφαίο σκαλί του βάθρου και στις δύο κατηγορίες.

Πέμπτη νίκη για τον D.Ferrandis στην παρθενική του χρονιά στην μεγάλη κατηγορία!


Κατηγορία 450
Το πρώτο σκέλος των 450 ξεκίνησε με τον Cooper Webb να βρίσκεται στην κορυφή του γρουπ μετά το MotoSport.com Holeshot και τους Eli Tomac και Roczen σε καυτή καταδίωξη πίσω του. Γνωστός, ως ένας από τους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο, ο Roczen έβαλε αμέσως το κεφάλι κάτω και έκανε μια γρήγορη προσπέραση στον Tomac για δεύτερη φορά και στη συνέχεια πήρε το προβάδισμα από τον Webb λίγο αργότερα. Με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, ο Roczen ήταν ήδη περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο μπροστά από όλους. Καθώς ο Roczen συνέχιζε να απομακρύνεται, ο Webb και ο Tomac έδωσαν μάχη για την δεύτερη θέση, γεγονός που επέτρεψε στους Chase Sexton και Ferrandis, να συμμετάσχουν στο ¨πάρτι”. Ένας αποφασισμένος Tomac έκανε αρκετές προσπάθειες να περάσει τον Webb, και τελικά έκανε την καθοριστική κίνηση. Ωστόσο, μια σκληρή πίεση από τον Sexton, τον έφερε μπροστά τόσο από τον Webb όσο και τον Tomac. Το δίδυμο της Honda συνέχισε να απομακρύνεται μπροστά, καθώς ο Tomac άρχισε να χάνει έδαφος από τον Ferrandis στην τέταρτη θέση. Ο Γάλλος μπήκε σε ρυθμό και σύντομα βρέθηκε σε απόσταση λίγων μέτρων από τον Αμερικάνο. Πέρασε γρήγορα στην επίθεση και έκανε μια εντυπωσιακή προσπέραση για να πάρει τον έλεγχο της τρίτης θέσης. Μπροστά, ο Sexton άρχισε να μειώνει την απόσταση του από τον Roczen και έκλεισε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ακόμα περισσότερο το προβάδισμα, ενώ ο Ferrandis συνέχισε να καταγράφει τους γρηγορότερους γύρους στην πίστα. Με λιγότερο από πέντε λεπτά να απομένουν στο σκέλος, οι τρεις πρώτοι βρισκόντουσαν μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα απόστασης, με τον Ferrandis να είναι σταθερά ο γρηγορότερος της τριάδας. Καθώς το ρολόι του αγώνα έδειξε κάτω από ένα λεπτό να απομένει, ο Ferrandis πλησίασε τον Sexton και εκμεταλλεύτηκε το λάθος του, για να τον περάσει με σχετική ευκολία. Δύο γύρους πριν τον τερματισμό, τέσσερα δευτερόλεπτα χώριζαν τους αντιπάλους του πρωταθλήματος. Ο Ferrandis πίεσε εντυπωσιακά και έκλεισε την μεγάλη απόσταση στον τελευταίο γύρο, και μάλιστα κατάφερε να διεκδικήσει τη νίκη στις τελευταίες στροφές, αλλά ο Roczen κράτησε την πρώτη θέση κερδίζοντας το σκέλος με τρία δέκατα του δευτερολέπτου. Ο Sexton τερμάτισε στην τρίτη θέση, με τον Tomac τέταρτο και τον Webb πέμπτο. Ο τρομερός ρυθμός των Roczen και Ferrandis τους έκανε να ρίξουν γύρο μέχρι και την 11η θέση.

Ο E.Tomac δείχνει ότι έχει την ταχύτητα να πάρει νίκες αλλά φαίνεται να μην θέλει να μπει ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου.

Ο Γερμανός ξεκίνησε από εκεί που σταμάτησε στο δεύτερο σκέλος στρίβοντας πρώτος μετά την εκκίνηση μπροστά από τους Webb, Ferrandis και Sexton. Χωρίς κανέναν μπροστά του, ο Roczen έβαλε το κεφάλι κάτω και έφυγε με ένα σπριντ στον πρώτο γύρο, αποκτώντας προβάδισμα δύο δευτερολέπτων. Πίσω του, ο Sexton βοήθησε τον ομόσταυλο του με μια προσπέραση στον Ferrandis, που έριξε τον αναβάτη της Yamaha στην τέταρτη θέση. Ο Sexton δεν τελείωσε και συνέχισε την πίεση στον Webb, κινούμενος εύκολα στη δεύτερη θέση για να βάλει τους αναβάτες της Honda για άλλη μια φορά στην κορυφή του αγώνα. Ο Ferrandis απάντησε με προσπέραση στον Webb, ενώ ο Tomac έριξε τον Webb στην πέμπτη θέση λίγο αργότερα. Οι τέσσερις κορυφαίοι αναβάτες στην πίστα βρισκόντουσαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ο ένας από τον άλλον με 10 λεπτά στο σκέλος και τα πράγματα έγιναν πιο ενδιαφέρον από εκεί και μετά. Καθώς ο αγώνας έφτασε στα μισά, το κενό έκλεισε λίγο περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα. Μια υπερβολή του Sexton επέτρεψε στον Ferrandis να περάσει στη δεύτερη θέση, κάτι που γρήγορα έφερε τον Sexton στα νύχια του Tomac. Ο αναβάτης της Kawasaki του έδωσε χρόνο, αλλά τελικά έκανε την κίνησή του για να πάρει την τρίτη. Μπροστά, ο Ferrandis είχε στο στόχαστρό του τον Roczen. Αντάλλαξαν γρήγορους γύρους για να κρατήσουν τη διαφορά περίπου στο ένα δευτερόλεπτο καθώς πλησίαζαν τα τελευταία 10 λεπτά του σκέλους, ενώ ο Tomac καραδοκούσε πίσω τους. Ακολούθησε μια μάχη για το προβάδισμα καθώς ο Ferrandis έψαχνε μια διέξοδο. Μετά από αρκετές προσπάθειες, ο Ferrandis έκανε το πέρασμα και πήρε τον έλεγχο του σκέλους με επτά λεπτά να απομένουν στο ρολόι. Ο Roczen μπόρεσε να κάνει μια καθυστερημένη επίθεση στους τελευταίους γύρους και έφτασε σε απόσταση λίγων μέτρων από τον Ferrandis, αλλά ο ηγέτης του πρωταθλήματος απάντησε, ήταν πιο αποτελεσματικός και πήρε την νίκη με 4,8 δευτερόλεπτα διαφοράς. Με τους ίδιους βαθμούς στα σκέλη, ο Ferrandis (2-1) και ο Roczen (1-2) έκλεισαν την ημέρα ισόπαλοι στην γενική κατάταξη. Ωστόσο, λόγω του καλύτερου αποτελέσματος του στο δεύτερο σκέλος, ο Ferrandis πήρε το tiebreake για να κερδίσει την πέμπτη του νίκη στη σεζόν. Ο Tomac ολοκλήρωσε το βάθρο.

O J.Martin έχει τις νίκες για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα αλλά δυστυχώς, δεν έχει τους βαθμούς.

Κατηγορία 250
Η πρώτη πτώση της μπάρας στην κατηγορία 250 οδήγησε το γκρούπ 40 αναβατών στην πρώτη στροφή, από την οποία ο Justin Cooper, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, πήρε την εκκίνηση, ακολουθούμενος από τους Jalek Swoll και Austin Forkner. Ο Cooper ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο με πλεονέκτημα τριών δευτερολέπτων, ενώ ο Forkner πέρασε στην δεύτερη θέση. Καθώς οι Cooper και Forkner συνέχισαν να πρωτοστατούν, ο RJ Hampshire πλησίαζε. Αφού ξεκίνησε πέμπτος, ο Hampshire έκανε μια προσπέραση στην τέταρτη θέση και στη συνέχεια προσπάθησε να περάσει τον Swoll για να πάρει τον έλεγχο της τρίτης. Ο Hampshire έβαλε τότε το βλέμμα του στον Forkner. Καθώς πίεζε, ο Hampshire αντιμετώπισε μια κακοτυχία και έχασε αρκετές θέσεις, οι οποίες ανέβασαν τον Swoll στην τρίτη θέση, αλλά μετά από μεγάλη πίεση από τον Jett Lawrence ο Αυστραλός αναβάτης έδειξε υπομονή και πέρασε την κατάλληλη στιγμή τρίτος. Με 10 λεπτά να απομένουν στο σκέλος, η μάχη για την δεύτερη θέση πήρε φωτιά μεταξύ του Forkner και του Lawrence, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος αναβάτης στην πίστα σε αυτό το στάδιο του αγώνα. Καθώς προσπαθούσε να περάσει, ο Lawrence επωφελήθηκε από έναν αναβάτη που έπεσε ακριβώς μπροστά από το Forkner και έβγαλε τον αναβάτη της Kawasaki εκτός γραμμής, γεγονός που επέτρεψε στον Lawrence να πάρει τη θέση εύκολα. Τους Cooper και Lawrence, τους δύο πρωτοπόρους αναβάτες στο πρωτάθλημα, χώριζαν στη συνέχεια 5,4 δευτερόλεπτα με έξι λεπτά να απομένουν. Ο Cooper απάντησε στην επίθεση από τη δεύτερη θέση του Lawrence και ανέβασε τον ρυθμό του στα τελευταία στάδια του σκέλους για να διατηρήσει το πλεονέκτημά του. Τερμάτισε εύκολα στην πρώτη θέση εξασφαλίζοντας την πέμπτη νίκη του σε σκέλος της σεζόν κατά 5,3 δευτερόλεπτα επί του Lawrence, ενώ ο Jeremy Martin ακολούθησε με μια ήσυχη προσπάθεια στην τρίτη θέση, με τον Forkner τέταρτο και τον Swoll πέμπτο.

Ο J.Cooper έχασε ακόμα έναν βαθμό από την μικρή του βαθμολογική πρωτοπορία.

Το δεύτερο σκέλος ξεκίνησε με τον Martin να πρωτοπορεί, ακολουθούμενος από τον δεύτερο Lawrence, καθώς ο Cooper έμπαινε στην πρώτη πεντάδα. Χωρίς κανέναν μπροστά τους, ο Martin και ο Lawrence προχώρησαν γρήγορα σε προβάδισμα πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα από τους υπόλοιπους, με περίπου δύο δευτερόλεπτα να χωρίζουν τους δύο πρώτους. Καθώς το ζεύγος των πρωτοπόρων εγκαταστάθηκε στην κορυφή, η προσοχή στράφηκε στον Cooper καθώς εκείνος κοίταζε να ανέβει θέσεις. Πίεσε τον τέταρτο Hunter Lawrence, καθώς και οι δύο αναβάτες κοίταξαν να πλησιάσουν τον Ty Masterpool της τρίτης θέσης. Ο Masterpool έπεσε στη συνέχεια, γεγονός που επέτρεψε στον Lawrence να αναλάβει την τρίτη θέση και τον Cooper την τέταρτη. Αυτή ήταν τελικά η τελευταία αλλαγή του αγώνα για τη θέση ανάμεσα στην πρώτη πεντάδα. Ο Martin ήταν ο κυρίαρχος καθ ‘οδόν για την έκτη νίκη του σε σκέλος της σεζόν. Πήρε την καρό σημαία 8,8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Lawrence, με τον αδερφό του Hunter τρίτο ενώ ακολούθησε ο Cooper στην τέταρτη θέση. Χάρη στην νίκη του στο δεύτερο σκέλος, ο Martin ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης με τερματισμούς 3-1. Σηματοδότησε την 20η νίκη στην καριέρα του, η οποία τον οδήγησε σε ισοπαλία με τον Steve Lamson στην τέταρτη θέση στη λίστα νικών όλων των εποχών.

“Ήταν καυτός αγώνας σήμερα”, είπε ο Martin . “Νομίζω ότι μπορώ να σκάψω βαθιά γιατί ως παιδί έπρεπε να κάνω δουλειές στην πίστα των γονιών μου (Spring Creek MX Park), έτσι νομίζω ότι έχω συνηθίσει στη ζέστη. Η ομάδα μου είχε ρυθμίσει τέλεια την μοτοσυκλέτα μου, λες και ήταν σε ράγες εκεί έξω. Δεν έχω νιώσει τόσο άνετα στη μοτοσυκλέτα εδώ και πολύ καιρό και αισθάνομαι πολύ καλά όταν όλα λειτουργούν τέλεια έτσι.”

Ο Lawrence έχασε τη συνολική νίκη για μόλις έναν βαθμό, αλλά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση (2-2) και το έκτο του βάθρο της σεζόν. Ο Cooper ήταν ένα επιπλέον βαθμό πίσω στην τρίτη θέση (1-4) για να διατηρήσει το αψεγάδιαστο σερί βάθρου αυτή τη σεζόν άθικτο, σε εννέα γύρους. Ο Lawrence κέρδισε έναν μόνο βαθμό έναντι του Cooper στη βαθμολογία όπου τρεις βαθμοί χωρίζουν πλέον τους αντιπάλους του πρωταθλήματος με τρεις γύρους να απομένουν. Η νίκη του Martin τον οδήγησε στην τρίτη θέση, 60 πόντους από την κορυφή.

Τρεις βαθμοί και τρεις αγώνες χωρίζουν τον J.Lawrence από την κατάκτηση του πρωταθλήματος αλλά και ένας σταθερότατος J.Cooper.

“Έρχομαι από ασθένεια πριν από λίγες ημέρες, οπότε χαίρομαι που είμαι εδώ για να είμαι ειλικρινής”, είπε ο Cooper. “Δεν είχα την ενέργεια να οδηγήσω με αυτά τα παιδιά σήμερα, οπότε είμαι αρκετά ικανοποιημένος που θα ανέβω στο βάθρο. Χάσαμε μόνο έναν πόντο στο πρωτάθλημα και έχουμε τρεις γύρους ακόμα, οπότε πρέπει να είμαστε έτοιμοι να παλέψουμε μέχρι τον τερματισμό.”

Μόνο τρεις γύροι απομένουν στο πρωτάθλημα Lucas Oil Pro Motocross του 2021, το οποίο θα ταξιδέψει στη Μέκκα μηχανοκίνητου αθλητισμού της μεγαλύτερης περιοχής της Indianapolis το επόμενο Σάββατο, 28 Αυγούστου, για τον 10ο γύρο της σεζόν και το Guaranteed Rate Ironman National από το Crawfordsville, Indiana’s Ironman Raceway.

2170 More posts in MOTOCROSS category
Recommended for you
ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

H AMOTOE δημοσίευσε τον Κανονισμό Εθνικών Ομάδων που περιλαμβάνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των...